● ယဥ္ ေက်း မႈ ႏွင့္ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း...

♦ ယဥ္ေက်းမႈ။- 
ယဥ္ေက်း မႈ (Culture) ဟူေသာ စကား လံုးသည္ လက္တင္ ဘာသာ စကား (Colere) ျဖစ္ၿပီး ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ ျခင္း၊ ေမြးျမဴ ျခင္း ဟု အဓိပၸါယ္ ရသည္။ ပညာ သင္ၾကား ျခင္းျဖင့္ စိတ္ဓါတ္ ကိုျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ ျခင္း၊ ကိုယ္က်င့္ တရား ႏွင့္အသိ ဥာဏ္ဖြံ႕ ၿဖိဳးရန္ လုပ္ေဆာင္ ျခင္းတို႔ ျဖစ္ သည္။ လူသား တို႔၏ အျပဳ အမူျဖစ္ ေသာစဥ္း စားမႈ၊ အေျပာ အဆို၊ လႈပ္႐ွား မႈႏွင့္ တီထြင္ မႈပံုစံ အမ်ဳိး မ်ဳိးကို ျမွင့္တင္ လုပ္ေဆာင္ ျခင္း လည္း ျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်း မႈသည္ ရုပ္၀တၳဳ မဟုတ္ ေသာ ဘ၀ အသက္ တာမ်ား ကိုဖြံ႕ ၿဖိဳးရန္ တိုးပြား ႂကြယ္၀ လာရန္ႏွင့္ ပိုမို ေကာင္း မြန္ လာေစ ရန္ျဖစ္ သည္။ အသိ ဥာဏ္ ပညာအ ေတြးအေခၚ က်င့္ႀကံ မႈႏွင့္ အလွ အပ ျမတ္ ႏိုးမႈတို႔ စုေပါင္း လွ်က္ လူမႈ ပတ္၀န္း က်င္၌ ၿပီးျပည့္ စံုစြာ ခံစား ရရွိျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘာသာ တရား သည္ ယဥ္ေက်း မႈ၏ အႏွစ္ သာရ ျဖစ္သကဲ့ သို႔ ယဥ္ေက်း မႈသည္ ဘာသာ တရား ၏ပံု သ႑န္ ကိုေဖၚ ေဆာင္ေပး သည္။

ယဥ္ေက်း မႈသည္ ဧ၀ံ ေဂလိ တရား မဟုတ္ ေသာ္ လည္း ရွင္သန္ ေနေသာ စနစ္ျဖစ္ သည္။ လူသား တို႔ရရွိ သည့္ အသက္ ရွင္မႈပံုစံ အား လူသား ဆန္စြာ ဖြဲ႕စည္းျခင္း ျဖစ္သည္။ လူသား တို႔၏ ယဥ္ေက်း မႈတြင္ အခ်ဳိ႕ေသာ ယိုယြင္း ပ်က္စီး သည့္ အရာမ်ား ပါ၀င္ေန ျခင္းေၾကာင့္ ဧ၀ံ ေဂလိ တရား၏ ပင္ကိုယ္ တန္ဖိုးမ်ား ႏွင့္ အေျခ ခံအား ျဖင့္ဆန္႔ က်င္ေန ပါသည္။ ကမာၻ ေပၚ၌ ယဥ္ေက်း မႈမ်ား စြာရွိေန ေသာ္လည္း မည္သည့္ ယဥ္ ေက်း မႈက ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္ေန သည္ကို မည္သူ မွ်တိတိ က်က် မေျပာ ႏုိင္ပါ။

♦ ယဥ္ေက်းမႈဆိုသည္ကားအဘယ္နည္း။-
ယဥ္ ေက်း မႈဟူ ေသာ ေ၀ါဟာ ရစကား လံုးသည္ အားလံုး ၿခံဳငံု အႀကံဳး ၀င္ေသာ ေ၀ါဟာရ အသံုး အႏႈန္း (The word culture is a very inclusive term) ျဖစ္သည္။ ၄င္း၏ ယူေဆာင္ (သယ္ေဆာင္) လာမည့္ အခ်က္ မ်ားမွာ ဘာသာ စကား၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး စိတ္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ စိတ္ဓါတ္ ေရးရာ၊ အမ်ဳိးသား ေရး၊ ဘာသာ ေရး၊ ဓေလ့ ထံုးတမ္း ႏွင့္ အျခားေသာ ျခားနား ခ်က္မ်ား ပင္ျဖစ္ သည္။
၁)ယဥ္ေက်း မႈသည္ သင္ယူ ၍ရ သည္။( Culture is larned)
၂)ယဥ္ေက်း မႈသည္ ပါ၀င္ စုစည္း ထားေသာ စနစ္ ျဖစ္သည္။( Culture is a shared system)
၃)ယဥ္ ေက်း မႈသည္ အစဥ္ အၿမဲ ေျပာင္း လဲ ေလ့ရွိ သည္။ အသစ္ အဆန္း ေပၚ ထြက္ လာမႈ ေၾကာင့္ လည္း ေကာင္း၊ အျခား ယဥ္ေက်း မႈမွ အတုယူျခင္း အားျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ေလ့ရွိ သည္။
၄)ယဥ္ေက်း မႈသည္ စုေပါင္း ၿပီး အဆင္ ေျပေစရန္ ၫွိႏႈိင္း ထားေသာ စနစ္ ျဖစ္သည္။

♦ ယဥ္ေက်း မႈထဲသို႔ သတင္း ေကာင္း ၏ဆက္ စပ္မႈ။-
ဓမၼ အေတြး အေခၚရွင္ တစ္ဦး ျဖစ္သူ (Richard Niebuhr) က ယဥ္ေက်း မႈအေပၚ ခရစ္ယာန္ မ်ား၏ သေဘာ ထားကြဲ ျပားျခား နားေသာ သေဘာ ထားမ်ား ကို ေအာက္ ပါအ တိုင္း ေဖၚျပခဲ့ ပါသည္။
၁)The Gospel is opposed to culture.
၂)The Gospel and culture are the same.
၃)The Gospel recognizes culture – it Judges and transforms.
ပထမ အခ်က္ အေနျဖင့္- အခ်ဳိ႕ ေသာသူ မ်ားက လူသား မ်ား၏ ယဥ္ေက်း မႈအားလံုး ကိုသ တင္းေကာင္း က ဆန္႔က်င္ တိုက္ ခိုက္ သည္ဟု ခံယူ ယံုၾကည္ ၾကသည္။ ဤ ခံယူ ယံုၾကည္ ခ်က္ ထား ရွိသူမ်ား အေနျဖင့္ ယဥ္ ေက်း မႈအား လံုး သည္ စာတန္ ၏ အုပ္ စိုးလႊမ္း မိုးမႈ ေအာက္ တြင္ ရွိသည္ ဟုခံယူ ယံုၾကည္ ၾက သျဖင့္ ဤယံု ၾကည္ခံ ယူခ်က္ သည္ အစြန္း ထြက္ (အစြန္း ေရာက္) ေသာ ခံယူ ယံုၾကည္ ခ်က္ သေဘာ ထားသာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခရစ္ ယာန္ မ်ား သည္ ႏုိင္ ငံေရး သို႔မ ဟုတ္ ေလာက အသိုင္း အ၀ိုင္း အၾကား မည္ သို႔ မွ်ပါ၀င္ လုပ္ လိုျခင္း မရွိ ၾကေပ။ သူတို႔၏ ယံုၾကည္ ခ်က္ မွာ အားလံုး ေသာ ယဥ္ ေက်းမႈ မ်ား၏ လကၡဏာ ၀ိေသသ မ်ား သည္ (အဆိုး) မေကာင္း စာတန္ ႏွင့္ဆိုင္ ေသာလုပ္ ရပ္မ်ား ျဖစ္၍ သူတို႔ သည္ ေလာကႀကီး အရာခပ္ သိမ္း ထဲမွ ၀ိညာဥ္ အသက္တာ ကိုဖယ္ ထုတ္ရန္ Exclude ကိုပို ၍ ႏွစ္သက္ ၾကသည္။ ယင္း အျမင္ သည္ သမၼာ က်မ္းစာ ၏သေဘာ ထားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ ေသာ အျမင္ ျဖစ္ သည္။ လူႏွင့္ ယဥ္ေက်း မႈသည္ ဘုရား သခင္ ျပင္ ဆင္ ေပးေသာ အရာျဖစ္ ၿပီး ယဥ္ေက်း မႈအား လံုး ကိုစာတန္ ၏လုပ္ ေဆာင္ မႈ ဟုျမင္ ျခင္း သည္ အစြန္း ေရာက္ ေသာ အျမင္ တစ္ခု သာျဖစ္ သည္။

ဒုတိယ အခ်က္မွာ- ယဥ္ေက်း မႈႏွင့္ သတင္း ေကာင္းသည္ အတူတူ ျဖစ္သည္ ဟူေသာ ခံယူခ်က္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ခံယူ သူမ်ား သည္ သတင္း ေကာင္း သည္ ယဥ္ေက်း မႈတိုင္း၏ အစိတ္ အပိုင္း ျဖစ္သည္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ခရစ္ေတာ္ သည္ ယဥ္ေက်း မႈတိုင္း၊ ဘာသာ တရားတိုင္း ၌လည္းေကာင္း၊ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္း အားလံုး ႏွင့္ လူတို႔၏ လုပ္ေဆာင္ မႈအားလံုး တြင္ရွိ သည္ဟု ယံုၾကည္ လက္ခံ ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယဥ္ေက်း မႈႏွင့္ သတင္း ေကာင္း သည္ အတူတူ ျဖစ္သည္ ဟုခံယူ ၾကသည္။ ဤအျမင္ သည္ သခင္ခရစ္ ေတာ္ႏွင့္ ယဥ္ေက်း မႈေပါင္းစပ္ သည့္ (Cyncretism) ျဖစ္သည္။ ဤ သို႔ ခံယူ သူမ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္ ၏ထူးျခား ေသာဂုဏ္ အဂၤါ လကၡ ဏာႏွင့္ သတင္း ေကာင္း၏ အႏွစ္ သာရ ကို ျမင့္ေတြ႔ ေဖၚ ထုတ္ ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဤ အျမင္ ရွိသူမ်ား သည္ ဘာသာ တရား အားလံုး အတူတူ ျဖစ္ေၾကာင္း ယဥ္ေက်း မႈတိုင္း၏ ၀ိေသ သလကၡ ဏာ အားလံုး ကို ေကာင္း သည္ဟု လက္ခံ သင့္ေၾကာင္း ခံယူ ၾကသည္။ ဤအ ျမင္ သည္ လည္း တစ္ဖက္ စြန္းေရာက္ ေသာ ေနာက္ ထပ္ အျမင္မ်ဳိး ၿပီးသမၼာ က်မ္းစာ ၏သြန္ သင္ခ်က္ႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြမႈ မရွိေခ်။ အဘယ့္ ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္း ေသာလူ သည္ က်ဆင္း ေသာအျပစ္သား (a fallen sinner) ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ပင္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသားမ်ား ၏ယဥ္ ေက်းမႈ သည္ အေကာင္း ခ်ဥ္းေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ေခ်။

တတိယ အခ်က္မွာ- သတင္း ေကာင္းသည္ ယဥ္ေက်း မႈကို အသိ အမွတ္ ျပဳ၍ စီရင္ ဆံုးျဖတ္ ျခင္း ႏွင့္ ျပဳ ျပင္ ေျပာင္း လဲ ေစႏုိင္ သည္။ ဤ အျမင္ ခံယူ ခ်က္ရွိ သူမ်ားက သတင္း ေကာင္း သည္ ယဥ္ေက်း မႈအား လံုးကို စီရင္ ဆံုးျဖတ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ေစႏုိင္ သည္ဟု ယံုၾကည္ ၾကသည္။ ေျပာင္း လဲ ျခင္းျဖင့္ အျမစ္ တြယ္လာ ၿပီး အားလံုး ေသာ ၀ိေသသ လကၡဏာ မ်ားသည္ ေျပာင္းလဲ ျခင္းႏွင့္ အသစ္ ျပဳျပင္ျခင္း လကၡဏာ မ်ားအားျဖင့္ ယဥ္ေက်း မႈထဲသို႔ သက္၀င္ရွင္ သန္လာ အစျပဳ လာသည္။ ဤ အျမင္ သည္ ခ်ိန္ခြင္ လွ်ာညီ မွ်မွ်တ ေသာအျမင္၊ သမၼာက်မ္း စာႏွင့္ ကုိက္ညီ ေသာ အျမင္ လည္းျဖစ္ သည္။

ယဥ္ေက်း မႈတိုင္း တြင္အ ေကာင္းႏွင့္ အဆိုး လကၡ ဏာမ်ား ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔၏ ယဥ္ေက်း မႈတိုင္း ကိုလံုး လံုးလွ်ားလွ်ား ျငင္းပယ္ (သို႔) လက္ခံ ၍မရေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ သတင္းေကာင္း ကိုသယ္ ေဆာင္ သူ၊ ေဟာ ေျပာသူ တိုင္းသည္ ေကာင္း ျမတ္ေသာ ယဥ္ေက်း မႈလကၡ ဏာမ်ား မွလြဲ ၍ မေကာင္း ေသာ ယဥ္ေက်း မႈလကၡ ဏာ မ်ားကို သတင္းေကာင္း အားျဖင့္ စီရင္ ဆံုးျဖတ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ရန္လို ပါသည္။ (၀တ္ျပဳ ၁၈း၃၀။ ေယရမိ ၁၀း ၂-၃)။

ေလာ္ဆမ္ ပဋိညာဥ္ စာခ်ဳပ္၏ အဆိုအရ လူသည္ ဘုရား သခင္ ဖန္ဆင္း ေသာ သတၱ၀ါ ျဖစ္၍ သူ၏ ယဥ္ေက်း မႈအခ်ဳိ႕ တို႔သည္ ေကာင္းမြန္ လွပ ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု သည္ဟု ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ လူသား က်ဆင္း ျခင္းေၾကာင့္ ေကာင္း မြန္လွ ပေသာ အရာတို႔ သည္ ဆိုးသြမ္း ပ်က္စီး လာသည္။
အခ်ဳိ႕ ေသာ ယဥ္ ေက်းမႈတို႔ သည္ မေကာင္း ဆိုး၀ါး (နတ္ဆိုး) ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အရာမ်ား လာသည္ ဟု ေဖၚ ျပထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယဥ္ေက်း မႈတိုင္း တြင္ စာတန္ ၏ပုန္ကန္ မႈႏွင့္ ဘုရား သခင္ ၏ အႀကံ အစည္ ေတာ္၏ လကၡ ဏာမ်ား ရွိေန (ပိုင္ ဆိုင္) ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရား သခင္၏ သမၼာ တရား ဖြင့္ျပ ျခင္းသည္ ထိုဖုံး ကြယ္ ျခင္း (သို႔) ထို အစိတ္ အပိုင္း မ်ားကို စီရင္ ဆံုးျဖတ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲ ေပးျခင္း ျဖင့္ သက္၀င္ လႈပ္ရွား လာသည္ ဟု ဓမၼ အေတြး အေခၚ ပညာ ရွင္ တစ္ ဦးျဖစ္သူ ဟက္ ေဆးလ္ ဂေရးဖ္ (Hesselgrave) က အခိုင္ အမာ အတည္ ျပဳေျပာ ဆိုခဲ့ ပါသည္။

♦ ျခားနား ေသာ ယဥ္ေက်း မႈ၌ တပည့္ ေတာ္ျဖစ္ ေစျခင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး။-
မသဲ၂၈ း၁၉-၂၀ တြင္ ေယ႐ႈခရစ္ ေတာ္က လူမ်ဳိး တကာ ကို ငါ့ တပည့္ ျဖစ္ေစ ေလာ့ဟု တပည့္ ေတာ္မ်ား အား မိန္႔မွာ ခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္ ၍ ကၽြႏ္ုပ္ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္ေတာ္ ၏တပည့္ ေတာ္စစ္ ျဖစ္ရမည္ ထို႔ေနာက္ အျခား သူမ်ား ကိုလည္း ခရစ္ ေတာ္၏ တပည့္ေတာ္ ျဖစ္ေစ ရပါမည္။ မည္သည့္ ဘ၀ မည္သည့္ အေျခ အေန တြင္ျဖစ္ေစ ဤ တာ၀န္ ကိုသစၥာ ရွိစြာ ေဆာင္႐ြက္ ရပါမည္။ ယင္းကို holistic discipleship ဟုေခၚ ပါသည္။

♦ ေဆာင္႐ြက္ ရန္အခြင့္ အလမ္း။-
ခရစ္ ေတာ္ ေပးေသာ တာ၀န္ ကိုထမ္း ေဆာင္ရန္ သီးသန္႔ အေဆာက္ အဦး မလိုအပ္ ပါ။ ေအာင္လက္ မွတ္ ကိုင္ေဆာင္ သူမ်ားသာ လုပ္ေဆာင္ ရမည္ ဟုမကန္႔ သတ္ထား ပါ။ အဓိ ကလို အပ္ ခ်က္မွာ မိမိရွိ သည့္ေန ရာတြင္ တစ္ပါး သူကို တပည့္ ေတာ္ျဖစ္ ေစျခင္း ငွာစိတ္ ေစတနာ ထားျခင္း၊ အၿမဲ အဆင္ သင့္ရွိ ေနျခင္း ပင္ျဖစ္ သည္။

♦ ျခားနားေသာယဥ္ေက်းမႈ။-
မိမိ၏ ယဥ္ေက်း မႈႏွင့္ ရည္ရြယ္ ထားေသာ လူစု၏ ယဥ္ေက်း မႈသည္ မတူ ႏိုင္ ပါ။ ျခားနား ေသာ ယဥ္ ေက်းမႈ ကို ေက်ာ္ လြန္ႏိုင္ ရန္ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ လမ္းျပမႈ ျဖင့္ ေဆာင္ ရြက္ရ မည္။

♦ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္သူ။-
လူမ်ဳိး တကာ ကိုခရစ္ ေတာ္၏ တပည့္ ေတာ္ျဖစ္ ေစရန္ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ သူမ်ား အျဖစ္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ အေစခံ ရပါမည္။ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ သူသည္ ရည္ရြယ္ ထားေသာ လူစု၏ ယဥ္ေက်း မႈႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြ ရွိရ မည္။ သူတို႔ ၏ယဥ္ ေက်းမႈ ကို သိရွိ ရန္ ႏွိမ့္ခ် စြာသင္ ယူရမည္။ ဤ နည္းျဖင့္ ထို၀န္း က်င္တြင္ ဧ၀ံေဂလိ တရားကို ေ၀မွ် ၿပီး တပည့္ ေတာ္ျဖစ္ ေစရန္ ျပဳစု ရမည္။ (ေယာဟန္ ၂၀း ၂၁)

သာဓက(၁) ဆရာ၀န္/ က်န္းမာေရး ၀န္ထမ္း တစ္ဦး ေယရႈ ခရစ္ေတာ္ ကဲ့သို႔ မ်က္မျမင္ မ်ား၊ အနာႀကီး ေရာဂါ သည္မ်ား ကို အေစခံ ႏုိင္သည္။ သူတို႔ ကိုေကာင္း ေသာ ရွင္မာရိ ပံုျပင္ ကိုေျပာျပ ၿပီး ခရစ္ေတာ္ ႏွင့္မိတ္ ဆက္ႏိုင္ၿပီး ဓမၼေဟာင္း ႏွင့္  ဓမၼသစ္ တြင္ပါ ၀င္ေသာ တန္ဖိုး ထားမႈမ်ား ကို သူတို႔ ယဥ္ေက်း မႈထဲတြင္ လက္ခံ လာေစ ရန္သြန္ သင္ႏုိင္ ပါသည္။

သာဓက(၂) လယ္ သမား မ်ားအား စိုက္ပ်ဳိး ေရးပညာ ေ၀မွ် ၍ အေစခံ ႏုိင္ ပါသည္။ သမၼာက်မ္း ၏ သဘာ၀ ၀န္းက်င္ ဆိုင္ရာ သြန္သင္ ခ်က္မ်ား ကို လယ္သ မားမ်ား ကိုေျပာ ျပႏုိင္ၿပီး သူတို႔ ႏွင့္ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္ ၿပီးဓမၼ သစ္က်မ္း ထဲမွ မ်ဳိးက်ဲေသာ မ်ဳိးေစ့ ဥပမာ မ်ားေ၀မွ် ႏိုင္ပါသည္။

သာဓက(၃) ေန႔စဥ္ အသက္ တာအေျခ အေန အမ်ဳိးမ်ဳိး တြင္သမၼာ တရားကို သြန္သင္ ျပသ ႏိုင္သည္။ နိေကာဒင္ ကိုသင္ ၾကား ျခင္း၊ ရွမာရိ အမ်ဳိးသမီး ကို သင္ၾကား ျခင္းတို႔ ကိုနမူ နာယူႏိုင္ ပါသည္။ ဖိလိပၸိ အဲသ ေယာပိ အမတ္ ကိုလမ္း ခရီး တြင္ သြန္သင္ ခဲ့သည္။

သာဓက(၄) စီးပြား ေရးလုပ္ ငန္းရွင္ မ်ားလည္း တပည့္ ေတာ္ျဖစ္ ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ ႏုိင္ပါသည္။ ေယရႈ ခရစ္ ၏ဥပ မာမ်ား တြင္ ကုန္သည္ မ်ား အေၾကာင္း လည္း ပါ၀င္ ပါသည္။

♦ ေဆြးေႏြးရန္ေမးခြန္းမ်ား။-
(၁)ရည္ရြယ္ ထားေသာ လူစုႏွင့္ ဆက္သြယ္ ရန္သင္ ၌ ေကာင္းေသာ အေျခ ခံရွိ ပါသလား။
(၂)သူတို႔ တြင္ တပည့္ ေတာ္ျဖစ္ လာႏုိင္ ေစမည့္ သင့္ေလွ်ာ္ ေသာ သူရွိ ပါသလား။
(၃)သင့္ အသက္ တာ၏ မည္သည့္ က႑ မွသူ တို႔ကို ခ်ဥ္းကပ္ မည္နည္း။
(၄)ထိုသို႔ သူတို႔ တပည့္ ေတာ္ျဖစ္ လာေစ ရန္ ျပင္ဆင္ ထားေသာ အဆင့္ မ်ားရွိ ပါသလား။
(၅)သင္၏ ရည္ရြယ္ ခ်က္ကို ဟန္႔တား ေသာ အတားအဆီး မ်ားရွိ ပါသလား။
(၆)ေနာက္ ေၾကာင္း ျပန္လွည့္ မည့္အႏၵရယ္ ကို မည္သို႔ ကာကြယ္ မည္နည္း။
(၇)သခင္ ေယရႈႏွင့္ တမန္ ေတာ္မ်ား ထံမွ ျခားနား ေသာယဥ္ ေက်းမႈ၌ အမႈေတာ္ ေဆာင္ ပံု သင္ယူ ႏိုင္ပါ သလား။

♦ ♦ ♦ ♦ ♦

● Easter Egg အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ ...


ျပဳတ္ ၿပီးသား ဥေတြ ေပၚ ေဆး ေရး ျခယ္ ၾက တဲ့ Easter Eggs လို႔ ေခၚ တဲ့ အေလ့ အထ တစ္ ခုကို ခရစ္ ေတာ္ မေပၚ မီ ေရွး ႏွစ္ ေပါင္း ေထာင္ ေက်ာ္ ေလာက္ ကထဲ က ေႏြ ဦး ရာ သီ တိုင္း မွာ က်င္း ပေလ့ ရွိတယ္ လို႔ သိရ ပါတယ္။ ကမာၻ ေပၚ မွာ ရွိတဲ့ လူ သား ေတြ ရဲ႕ ရိုးရာ၊ ဓေလ့၊ အစဥ္ အလာ နဲ႔ ယုံု ၾကည္ မႈ မ်ား ထဲ မွာ “ဥ” ဆို တဲ့ အဓိ ပၸါယ္ ဟာ ႀကီးထြား ျခင္း၊ ဖြံ႕ၿဖိဳး ျခင္း၊ အသစ္ ေမြး ဖြားျခင္း စတဲ့ အမွတ္ လကၡ ဏာ ေတြ အျဖစ္ ခံယူ ခဲ့ ၾက ပါ တယ္။
လြန္ခဲ့ တဲ့ ႏွစ္ ေထာင္ ေပါင္း မ်ား စြာ က Iranians ေတြ ဟာ ေႏြ ဦး အခါ သမ ရမွာ က် ေရာက္ မဲ့ ႏွစ္ သစ္ ကာ လ ေတြ မွာ ျပဳ လုပ္ တတ္ ၾကတယ္ လို႔ ဆို ပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ က ေတာ့ ဒီ Easter Eggs ဟာ Pagan နတ္ ကိုး ကြယ္ တဲ့ အယူ ၀ါ ဒ ကေန Eostur, Eastar, Ostara and the pagan goddess Eostr, အစ ရွိသ ျဖင့္ တေျဖး ေျဖး ဆင္း သက္ လာ တာ လို႔ အခိုင္ အမာ ေျပာ ဆို ၾကတာ ေတြလည္း ရွိ ပါတယ္။ ဒီ Easter ဟာ ေနႀကီး ေတာက္ ပ ထြန္း လင္း ျခင္း၊ အသစ္ ေမြး ဖြားျခင္း ဆို တဲ့ ေႏြ ကာ လမွာ ပါ၀င္ တဲ့ ေရွးဂ ရိ နတ္ ဘုရား ေတြ ျဖစ္ၾက ပါတယ္။ ခရစ္ ယာန္ မ်ား အတြက္ ကေတာ့ Easter Eggs ကို ခရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ရွင္ျပန္ ထ ေျမာက္ ျခင္း ကို ပံု ေဆာင္ ၿပီး က်င္း ပ ျပဳလုပ္ ၾက ျခင္း ျဖစ္တယ္။ (ဒီ အေတြး အေခၚ ဓေလ့ ဟာ သမၼာ က်မ္း စာ ထဲမွာ ေတာ့ မေဖၚ ျပထား ပါဘူး။ ဒါဟာ AD- 131 ေနာက္ ပိုင္း ခရစ္ ယာန္ ဘာ သာ အသာ စီးရ တဲ့ ကာ လမွာ အခြင့္ အေရး လိုခ်င္ လို႔ ခရစ္ ယာန္ ထဲ၀င္ ေရာက္ လာတဲ့ ဂရိ လူ မ်ဳိးေတြ ရဲ႕ နတ္ ကိုးကြယ္ မႈ ၀ါဒ ရဲ႕  အစြဲ အလန္း တစ္ ခု သာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒီေန႔ ခရစ္ ယာန္ မ်ား လုပ္ သင့္ မလုပ္ သင့္ စဥ္း စား ဖို႔ လိုပါ လိမ့္မယ္)။
Easter Eggs  အေပၚ မွာ ေဆး ျခယ္ ျခင္း ေတြ က ေတာ့ ေအာ့ သေဒါ့ အသင္း ေတာ္ ေတြ နဲ႔ အေရွ႕ ဖက္ျခမ္း ရွိ ကာ သို လိပ္ အသင္း ေတာ္ ေတြ မွာ ပိုၿပီး ျပဳလုပ္ ၾက တယ္ လို႔ လည္း ဆို ၾက ပါတယ္။ အမ်ား အား ျဖင့္ က ေတာ့  လက္၀ါး ကဒ္တိုင္ ေပၚ မွာ လူ သား အား လံုး အျပစ္ အတြက္ အေသ ခံ ခဲ့ တဲ့ ခရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ အ ေသြး ေတာ္ အျဖစ္ ဥရဲ႕ အခြံ အေပၚ နီနီ ရဲရဲ ေဆးျခယ္ တတ္ ၾက ပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ ကာသို လိပ္ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ေတြ၊ ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ (Priests) ေတြ က ဒီဥ ေတြ ကို ေကာင္း ခ်ီး ေပး ၿပီး ၀တ္ ျပဳ ျခင္း ကို လာ တဲ့ ပရိသတ္ ေတြ ကို ေ၀ ငွ ေပးေလ့ ရွိ ပါတယ္။ ဥရဲ႕ အေပၚ ဆံုး အခြံ ကေတာ့ ခရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ဂူ သခ်ၤဳိင္း ကို  ပံု ေဆာင္ ၿပီး၊ ဒီ အခြံ ကို ခြဲ ေခ် လိုက္ ျခင္းဟာ လည္း ခရစ္ ေတာ္ ရွင္ျပန္ ထ ေျမာက္ ေတာ္ မူ ျခင္း ကို ပံု ေဆာင္ တယ္ လို႔ ဆို ပါတယ္။ သမိုင္း အစဥ္ အလာ တစ္ ေလ်ာက္ ခရစ္ ယာန္ မ်ား တို႔ ဟာ ၀ါ တြင္း ကာလ ရက္ ေပါင္း (၄၀) အတြင္း ဥ နဲ႔ အသား မစား ပဲ အစာ ေရွာင္ ေလ့ ရွိ ၾက ပါတယ္။
ဒီ လို ဘာ မွ မသံုး ေဆာင္ ပဲ ရက္ ေပါင္းမ်ား စြာ အစာ ေရွာင္ ေနရာ က ပထမ ဦးဆံုး အေနနဲ႔ Easter အၿပီး Easter Egg ကို ပထ မ ဦးဆံုး သံုးေဆာင္ ခြင့္ ရရွိ ၾကပါ တယ္။ Orthodox Christians မ်ား ဟာ သူ တို႔ ရဲ႕ ၀ါ တြင္း ကာလ အီ စတာ မေရာက္ ခင္ ရက္ ေပါင္း (၄၀) Lent ဆို တဲ့ ဥပုသ္ ကာလ အတြင္ ဥေတြ ကို မစာ မ ေသာက္ ပဲ ေရွာင္ က်ဥ္ ေလ့ ရွိ ၾကပါ တယ္။
Easter Eggs မွာ Easter Eggs hunt (အီ စ တာ ဥ ကို ဖြက္ ျခင္း) နဲ႔ Easter Eggs rolling (အီ စ တာ ဥ ကို လိမ့္ ျခင္း) စတဲ့ ဒီ လုပ္ ေဆာင္ မႈ ႏွစ္ မ်ဳိးစ လံုးဟာ  Easter Eggs ျပဳ လုပ္ တဲ့ အစဥ္ အလာ ေတြ ထဲမွာ ေတာ္ ေတာ္ ေလး ကို ထင္ ထင္ ရွား ရွား ရွိ လွပါ တယ္။ Easter Eggs Hunt (အီ စတာ ဥကို ဖြက္ ျခင္း) ဟာ ဒီစတာ နံနက္ မွာ- ဥ ေတြ ကို ဖြက္ထား ၿပီး ေတာ့ ကေလး ေတြ ကို ရွာ ေဖြ ခိုင္း တဲ့ အေလ့ အထ တစ္ခု ျဖစ္ပါ တယ္၊ ဘာ ကို ပံု ေဆာင္ သလဲ ဆို တာ ေတာ့ မသိ ပါဘူး။ 

ဒါ ေပ မဲ့ ေနာက္ ထပ္ အေလ အထ တစ္ ခု ျဖစ္တဲ့ Easter Eggs rolling (အီ စ တာ ဥ ကို လိမ့္ ျခင္း) က ေတာ့ ခရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ဂူသခ်ၤဳိင္း တံ ခါး ကေက်ာက္ တံုးကို လိမ့္ ၿပီး ေရြ႕ျခင္း ဆို တဲ့ ဘုရား သခင္ ရဲ႕ ဥ ပေဒ ျပန္လည္ တည္ ေစ ျခင္း အဓိ ပၸါယ္ ကို ပံု ေဆာင္ တယ္ လို႔ ဆိုပါ တယ္။ Unite State မွာ ေတာ့ အိမ္ ျဖဴ ေတာ္ ေရွ႕ မွာ ႏွစ္ စဥ္ ႏွစ္ တိုင္း အီ စတာ ေန႔ အ ၿပီး တန လၤာ ေန႔ တိုင္း ႏွစ္ တိုင္း ျပဳ လုပ္ လွ်က္ ရွိ ပါ တယ္ ဆို တာ မိတ္ ေဆြ တို႔ ဗဟု သုတ ရပါ ေစ ဆို တဲ့ ရည္ ႐ြယ္ ခ်က္ Easter နဲ႕ ပတ္ သက္ တဲ့ သိ ေကာင္း စရာ အက်ဥ္း ကို ေဖၚ ျပ ေပး လိုက္ ပါတယ္။

● သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ ဘုရားျဖစ္ျခင္း


သံုး ပါး တစ္ ဆူ ဘုရား ဟု ခရစ္ ယာန္ မ်ား ယံု ၾကည္ ကိုး ကြယ္ ၾက ရာ တြင္ ခ မည္း ေတာ္ ဘု ရား၊ သား ေတာ္ ဘု ရား ကို နား လည္ ရန္ လြယ္ ကူ လွ ၿပီး ေဖၚျပ သြန္ သင္ မႈ လည္း မ်ား စြာ ရွိ ပါ သည္။ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ႏွင့္ ပတ္ သက္ ၍ မူ သြန္ သင္ ေျပာ ဆို မႈ နည္း ပါး လွ ပါ သည္။ ယင္း ေၾကာင့္ လည္း သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ႏွင့္ ၀ိညာဥ္ ေက်း ဇူး မ်ား အ ေပၚ နား လည္ မႈ လြဲ မွား သည္ မ်ား လည္း ရွိ လာ ၾက သည္။ အ သင္း ေတာ္ သ မိုင္း တစ္ ေလွ်ာက္ မွ စ ၍ ယေန႔ တိုင္ အ ယူ ၀ါ ဒ အ မ်ဳိး မ်ဳိး၊ သြန္ သင္ မႈ အ မ်ဳိး မ်ိဳး ရွိ ေန သျဖင့္ မွန္ ကန္ စြာ နား လည္း ရန္ လို အပ္ ပါ သည္။ အ သင္း ေတာ္ သ မိုင္း ၌ ႀကံဳ ေတြ႕ ခဲ့ ရ ေသာ အေျခ အေန တစ္ရပ္ မွာသန္႔ ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ ဘုရား ျဖစ္ျခင္း ကို အကာ အကြယ္ ေပးခဲ့ ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ က သန္႔ရွင္း ေသာ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ အား ဘုရား တစ္ပါး၊ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ပါး မဟုတ္ပဲ စြမ္းအင္ (Energy)၊ တန္ခိုး စြမ္းအား (Power) တစ္ခု အျဖစ္ ႐ႈျမင္ သြန္သင္ ျခင္းမ်ား ရွိခဲ့ရာ ေအဒီ ၃၂၅၊ ႏိုင္ဆီယာ ဓမၼညီ လာခံတြင္ ထိုသြန္ သင္မႈ မ်ားကို ႐ႈတ္ခ် လွ်က္၊ သန္႔ ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ ဘုရား ျဖစ္ျခင္း ကို ယံုၾကည္ ေၾကာင္း ၀န္ခံ ခ်က္တြင္ ထည့္သြင္း ခဲ့ၾကသည္။ ယေန႔ တိုင္ အခ်ဳိ႕ အသင္း အဖဲြ႕ မ်ားက ဤ အယူ အဆ ကို စြဲကိုင္ ထားၾက ေသးသည္။ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ အမွန္ ပင္ ဘုရား ျဖစ္ေတာ္ မူေၾကာင္း ေအာက္ ပါ အခ်က္မ်ား အရ သိႏိုင္ ပါသည္။

● ဘုရားသခင္ႏွင့္သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ေ၀ါဟာရအားအလဲအလွယ္ျပဳသံုးစြဲျခင္း။
သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အား ဘုရား အျဖစ္ ေဖာ္ျပ ေသာ က်မ္း ညြန္းမ်ား စြာရွိ ပါသည္။ ထိုက်မ္း ခ်က္ မ်ား၌ သန္႔ ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ႏွင့္ ဘုရား သခင္ ဟူေသာ စကား လံုးကို အလဲ အလွယ္ ျပဳ သံုး စြဲထား ေၾကာင္း သတိ ျပဳႏုိင္ ပါသည္။ ဥပမာ တစ္ခု မွာ- တမန္ ေတာ္ ၀တၳဳ ၅း ၃-၄ ပင္ျဖစ္ သည္။ အာနနိ ႏွင့္ ရွဖိေရ လင္မယား ႏွစ္ဦး သည္ ၄င္းတို႔ ဥစၥာ တစ္စံု တစ္ခုကို ေရာင္း ၿပီးေနာက္ ရေသာ အဘိုး ၏ တစ္ဘို႔ကို ထိမ္၀ွက္ လွ်က္ တမန္ ေတာ္ တို႔ ေျခရင္း ၌ ထား ေလ၏။ အငယ္ ၃ တြင္ တမန္ ေတာ္ႀကီး ေပတရု က အာနနိ အား “သင္သည္ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ကို လွည့္စား ၍ေျမ ကိုေရာင္း ေသာ အဖိုး ၏တစ္ ဘုိ႔ကို ထိမ္၀ွက္ မည့္အ ေၾကာင္း စာတန္ သည္ သင္၏ စိတ္ႏွ လံုးကို အဘယ္ ေၾကာင့္ ျပည့္ေစ ရသနည္း” ဟုေျပာၿပီး၊ အငယ္ (၄) တြင္ “လူကို မုသာ ေျပာ ၿပီမဟုတ္၊ ဘုရား သခင္ ကိုလည္း မုသာ ေျပာၿပီ” ဟု ဆိုထား ရာ ဘုရာား သခင္ အား လိမ္ ညာ ျခင္းႏွင့္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အား လွည့္ ျဖားျခင္း မွာ အတူ တူ ပင္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေပၚလြင္ ထင္ ရွား ေနပါ သည္။
တစ္ဖန္၊ ၁ေကာ ၃း ၁၆- ၁၇ တြင္ ရွင္ေပါ လုက ယံုၾကည္ သူမ်ား အား ၄င္း တို႔သည္ ဘုရား သခင္ ၏ ဗိမာန္ ေတာ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတိေပး ထားၿပီး ဘုရား သခင္၏ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ ၄င္းတို႔ အထဲ ၌ က်ိန္း ၀ပ္ ေၾကာင္း ေဖၚ ျပ ထားပါ သည္။ ၆း ၁၉- ၂၀ တြင္ လည္း “သင္တို႔ ကိုယ္ ခႏၶာ သည္ ဘုရား သခင္ ေပးသ နားေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ တည္းဟူ ေသာ သင္တို႔ အထဲ ၌ က်ိန္း ၀ပ္၍ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ ဗိမာန္ ေတာ္ျဖစ္ ေၾကာင္း ကို၄င္း၊ မိမိ တို႔ကို မိမိတို႔ မပိုင္ ေၾကာင္း ကို ၄င္း မသိ ၾကသ ေလာ” ဟု ေျပာ ထား ျပန္ရာ “ဘုရားသခင္” ႏွင့္ “သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္” ကို အလဲ အလွယ္ ျပဳ သံုးစြဲ ျခင္းျဖင့္  ထပ္တူပင္ ပင္ျဖစ္ ေၾကာင္း နားလည္ ႏုိင္ပါ သည္။ ထိုသို႔ တူညီ စြာ အသံုးျပဳ ထားျခင္း ကို မသဲ ၂၈း ၁၉ တြင္ “သင္တို႔ သြား၍ လူမ်ဳိး တကာ တို႔ကို ငါ့တ ပည့္ ျဖစ္ေစ လွ်က္ ခမည္း ေတာ္၊ သား ေတာ္၊ သန္႔ ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ နာမ၌ ဗတိၱ ဇံ ကို ေပးၾက ေလာ့” တြင္ လည္း ေတြ႕ရ ေပ သည္။ ၂ေကာ ၁၃း၁၄ တြင္ ရွင္ေပါ လု ေကာင္း ခ်ီးေပး ရာ၌ အသံုးျပဳ ျခင္းတြင္ လည္း ေကာင္း၊ ၁ေပ ၁း၂ ရွိ ရွင္ ေပတ ရုမွ မိမိ စာဖတ္ သူမ်ား အား ညြန္းဆိုရာ တြင္ လည္း ဤ ကဲ့သို႔ ထပ္တူ အသံုးျပဳ ထားျခင္း မ်ဳိးကို ေတြ႕ႏုိင္ ေပသည္။ ယင္း အခ်က္မ်ား က သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ ဘုရားပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွား စြာေဖၚ ျပေန သည္။

● သန္႔ ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ရွိဘုရားဆိုင္ရာအရည္အေသြးမ်ား။
သန္႔ရွင္ ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၌ ဘုရား သခင္ ၏အ ရည္ အေသြး မ်ားရွိ ေၾကာင္း သိႏုိင္ ပါသည္။ ယင္းတို႔ အထဲ မွ တစ္ခုမွာ အရာ ရာကို သိရွိျခင္း ပင္ျဖစ္ သည္။ ၁ေကာ ၂း ၁၀-၁၁ တြင္ “၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ ဘုရား သခင္ ၏ နက္နဲ ေသာ အရာ တိုင္ ေအာင္ ခပ္သိမ္း ေသာ အရာတို႔ ကို စစ္ေတာ္ မူ၏။ လူ၏နက္ နဲေသာ အရာ ကို လူ၌ရွိ ေသာ မိမိ စိတ္ ၀ိညာဥ္မွ တစ္ပါး အဘယ္ သူ သိႏုိင္ သနည္း။ ထိုနည္း တူဘုရား သခင္၏ နက္နဲ ေသာအရာ ကို ဘုရား သခင္၏ ၀ိညာဥ္ ေတာ္မွ အဘယ္ သူမွ် မသိ” ဟု ဆိုထား ရာ အရာခပ္ သိမ္းကို ၀ိညာဥ္ ေတာ္က သိရွိ နားလည္ ႏုိင္စြမ္း ရွိသည္ဟာ နားလည္ ရေပ သည္။
တန္ခိုး ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံု ျခင္းမွာ လည္း အရည္ အေသြး တစ္ရပ္ ပင္ျဖစ္ သည္။ ဓမၼသစ္ က်မ္းတြင္ ယင္းကို ထင္ရွား စြာေဖၚ ျပထား သည္။ လုကာ ၁း၃၅တြင္ အပ်ဳိစင္ မွ ဖြားျမင္ ျခင္း အေၾကာင္း ကို ေဖၚျပ ရာ၌ “သန္႔ ရွုင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ သင္၏ အေပၚ မွာ သက္ေရာက္ ေတာ္မူ ၍ အျမင့္ ဆံုးေသာ ဘုရား ၏ တန္ ခိုး ေတာ္ သည္ သင့္ ကို လႊမ္း မိုးလိမ့္ မည္” ဟု ဆိုထား ရာ “သန္႔ ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္” ႏွင့္ “ဘုရား ၏ တန္ခိုး အာႏု ေဘာ္ ေတာ္” ကို တူညီ စြာအ သံုးျပဳ ထားေၾကာင္း ေတြ႕ရ သည္။ ရွင္ေပါ လုသည္ မိမိ၏ အ မႈ ေတာ္ လုပ္ ငန္း ၌ ၿပီး ေျမာက္ ေအာင္ ျမင္ စြာ ေဆာင္ ရြက္ ႏိုင္ ျခင္းမွာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ တန္ ခိုး ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ ခံ ခဲ့ သည္ (ေရာမ၊ ၁၅း ၁၉)။ ေနာက္ ထပ္ အရည္ အေသြး တစ္ခုမွာ ထာ ၀ ရ ျဖစ္ျခင္း ပင္ျဖစ္ သည္။ ေဟၿဗဲ ၉း ၁၄တြင္ “ထာ ၀ရ ၀ိညာဥ္ ေတာ္” ဟု သံုးႏႈန္း ထားျခင္း ကို ေတြ႕ ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဘုရား သခင္ တစ္ပါး တည္းသာ ထာ၀ ရ ျဖစ္ၿပီး က်န္ဖန္ ဆင္းခံ အရာ အားလံုး မွာ ယာယီ ႏွင့္ သာဆိုင္ သျဖင့္ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ ဘုရား အမွန္ ပင္ျဖစ္ ပါသည္။ အျခား အရည္ အေသြး တစ္ခု မွာ သန္႔ရွင္း ျခင္းျဖစ္ သည္။ ဘုရား ျဖစ္ျခင္း ၌ အေရး အႀကီး ဆံုး ေသာ အခ်က္ ျဖစ္ရာ ယင္းကို သန္႔ ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္က ပိုင္ ဆိုင္ ထားေပ သည္။

● သန္႔ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ရွိဘုရားဆိုင္ရာလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား။
ဘုရား သခင္ သာ လုပ္ေဆာင္ သည္ ဟူေသာ အမႈ မ်ားကို သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္က လုပ္ ေဆာင္ လ်က္ ရွိေၾကာင္း ျမင္ရျခင္း ကပင္ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ ဘုရား ျဖစ္ျခင္း ကို သက္ေသ ျပေန ပါသည္။ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ ဖန္ဆင္း ျခင္းျဖစ္ စဥ္၌ ပါ၀င္ လွ်က္ ရွိေပသည္။ မူလ အစ ဖန္ ဆင္း ျခင္း ၌ ပါ၀င္ ခဲ့သလို ကမာၻ ၁း၂ဆက္ လက္ ၍ ပံ့ကိုး ကူညီ လမ္းျပ ေပးလ်က္ ရွိသည္ (ဆာလံ ၁၀၄း ၃၀)။ အ သစ္ ျပဳျပင္ ျခင္း မွာ လည္း ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ ၏ လုပ္ ေဆာင္ မႈတစ္ ခုျဖစ္ သည္။ လူသား မ်ားအား အ သစ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္း လဲ ရန္ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က ေစာင္ မ ေပး ပါ သည္။ (ေယာ ၅း၂၁။ တိတု ၃း၅)။ သခင္ ေယ ႐ႈ ကိုယ္ ေတာ္ တိုင္ က ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ လူ တို႔ အား နားလည္ မႈေပး လ်က္ ႏွ လံုး သားႏွင့္ အ ရည္ အေသြး မ်ား ကို ေျပာင္း လဲ တိုး တက္ ေစ ေၾကာင္း ေဖၚျပ ခဲ့ ပါ သည္။ (ေယာ ၁၆း ၈-၁၁)။ ေယာ ၃း ၅-၈ တြင္ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က အ သစ္ တစ္ ဖန္ ေမြး ဖြား ေစႏုိင္ ေၾကာင္း ေဖာ္ ျပထား သည္ ကို ေတြ႕ ရပါ သည္။ ရွင္ေပါ လု က ယင္း ကို တိတု ၃း၅ တြင္ “ဒုတိ ယေမြး ျခင္းႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ေဆးေၾကာ ျခင္း အား ျဖင့္ ၄င္း၊ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ အ သစ္ ျပဳျပင္ ျခင္း အားျဖင့္ ၄င္း၊ ငါတို႔ ကို ကယ္ တင္ေတာ္ မူ၏” ဟု ေဖာ္ ျပ ထား ပါ သည္။ ထိုသို႔ အ သစ္ ျပဳျပင္ ျခင္း မွာ၊ သြန္ သင္ ဘြန္ျပ ျခင္းႏွင့္ ဆက္ ႏြယ္ေန ရာ၊ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ သြန္သင္ ညြန္ျပျခင္း လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ကို ေတြ႕ ရ ပါ သည္။သြန္ သင္ညြန္ ျပျခင္း အားျဖင့္ အျပစ္တရား ကို သိျမင္ ေစၿပီး ႏွလံုး သားကို  ေျပာင္းလဲ ေစျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ကို “သမၼာ တရားကို ျပ ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္”ဟု ေယာ ၁၄း ၁၇ တြင္ ေဖၚျပ ထားသည္။ ခရစ္ ေတာ္ သည္ သမၼာ တရား ျဖစ္သ ကဲ့သို႔  ၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ လည္း လူသား မ်ားအား သမၼာ က်မ္း အားျဖင့္ လမ္းျပ သြန္သင္ မည့္ သမၼာ တရား ျဖစ္ပါ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ အား ေပးသ နားျခင္း သည္ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ ဘုရား ဆိုင္ရာ လုပ္ေဆာင္ မႈတစ္ ခု ျဖစ္သည္။ ၂တိ ၃း၁၆ တြင္ ရွင္ေပါ လုက “ထုိက်မ္း စာရွိ သမွ် သည္ ဘုရား သခင္ မႈတ္ သြင္း ေတာ္ မူေသာ အားျဖင့္ ျဖစ္၍ ဘုရား သခင္၏ လူသည္ စံုလင္ ေသာ သူ၊ ေကာင္း ေသာ အမ်ဳိး မ်ဳိး တို႔ကို ျပဳစု ျခင္းအလို႔ ငွာ ျပင္ ဆင္ ေသာ သူ ျဖစ္ မည္ အေၾကာင္း ၾသ၀ါ ဒ ေပးျခင္း၊ အျပစ္ ကို ေဘာ္ျပ ျခင္း၊ ေျဖာင့္ မတ္ စြာ ျပဳျပင္ ျခင္း၊ တ ရား ကို သြန္ သင္ျခင္း ေက်း ဇူး မ်ားကို ျပဳတတ္ ၏”။ ရွင္ ေပတရု ကလည္း “... အနာ ဂတၱိ စကား သည္ လူအ လို အားျဖင့္ ျဖစ္ ဘူး သည္ မဟုတ္၊ ဘု ရား သခင္၏ သန္႔ ရွင္းေသာ သူတို႔ သည္ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ တိုက္ တြန္း ေတာ္ မူ ျခင္း ကို ခံ ရ ၍ ေဟာ ေျပာ ၾက ၏” ဟု ၂ေပ၊ ၁း၂တြင္ ေဖာ္ျပ ထား သည္။ ကယ္ တင္ ျခင္းျဖစ္ စဥ္တြင္ ခမည္း ေတာ္၊ သားေတာ္ ႏွင့္ သန္႔ရွင္း ေသာ၀ိညာဥ္ ေတာ္တို႔၏ က႑ အသီး သီးကို ၁ေပ၊ ၁း၂ တြင္ “နားေထာင္ ျခင္း ေက်း ဇူး၊ ေယ႐ႈ ခရစ္ ၏ အ ေသြးေတာ္ ႏွင့္ ျဖန္းျခင္း ေက်းဇူး ကို ခံ ရ မည္အ ေၾကာင္း ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အားျဖင့္ သန္႔ရွင္း ျခင္းသို႔ ေရာက္၍ ခမည္း ေတာ္ ဘုရား သခင္၏ အနာ ဂတံသ ဥာဏ္ေတာ္အတိုင္း ေ႐ြးေကာက္ ေတာ္မူ ေသာ သူတည္း ဟူေသာ ” ဟူ၍ ေဖၚျပ ထားသည္။ ကယ္ တင္ျခင္း အမႈကို ျပဳေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ သခင္ ေယ႐ႈ ကို ေသျခင္း မွ ထေျမာက္ ေစ သကဲ့သို႔ ဘုရား သခင္ သည္ ၀ိညာဥ္ ေတာ္အား ျဖင့္ ကၽြႏု္ပ္ တို႔ကို ထေျမာက္ ေစသည္။ (ေရာမ ၈း၁၁) “ထိုမွ် မက ေယ႐ႈ ကို ေသျခင္း မွ ထေျမာက္ ေစေတာ္ မူေသာ ဘုရား ၏ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ သင္တို႔ အထဲ၌ က်ိန္း၀ပ္ ေတာ္မူ လွ်င္ ခရစ္ ေတာ္ကို ေသျခင္း မွထေျမာက္ ေစေတာ္ မူူေသာ ဘုရား သည္သင္ တို႔အထဲ ၌ က်ိန္း၀ပ္ ေသာ မိမိ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အားျဖင့္ ေသ တတ္ ေသာ သင္တို႔ ၏ ကိုယ္ ကာ ယကို ပင္ ရွင္ေစ ေတာ္ မူ မည္”။ ဤ အ ခ်က္ မ်ားအား လံုးက သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ ဘုရားျဖစ္ ျခင္းကို မီးေမာင္း ထိုးျပလွ်က္ ရွိပါသည္။ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ဘုရား သည္ လူသားတို႔ အထဲ ၌ က်ိန္း၀ပ္ လ်က္ ေန႔စဥ္ အသက္ ရွင္ျခင္း ၌ သမၼာ တရာ ႏွင့္ အညီ အသက္ရွင္ ေနႏိုင္ ရန္ လမ္းျပ ပို႔ေဆာင္ လွ်က္ ရွိေပသည္။
(ဤ သင္ ခန္း စာ သည္၊-ျမန္မာႏုိင္ ငံႏွစ္ျခင္း ခရစ္ ယာန္ အသင္းေတာ္ မ်ားအဖြဲ႕ ၊ဧ/သ ဌာ န မွ ထုပ္ ေ၀ ေရာင္း ခ်ေသာ “သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ႏွင့္ခ ရစ္ယာန္ အသက္ တာ္” တပည့္ ေတာ္ျပဳ စုေရး လက္စြဲစာ အုပ္မွ ကူးယူ ေဖၚျပ ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ ဤစာ အုပ္တြင္ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ သမၼာက်မ္း စာ၊ သင္ခန္း စာ(၅) ခန္းပါ ၀င္ပါ သည္။ မိတ္ေဆြ မ်ားအ ေနျဖင့္ ၀ယ္ယူ လိုပါ က ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ႏွစ္ျခင္း ခရစ္ယာန္ အသင္း ေတာ္ မ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ဧ/သဌာန သို႔ ၀ယ္ ယူအား ေပးႏိုင္ ပါသည္။ တစ္ အုပ္ လွ်င္ ၅၀၀ က်ပ္ ျဖစ္ပါ သည္။)
မွတ္ခ်က္။
ဖုန္း၊-၀၁-၂၁၁၂၇၈ သို႔မွ ဆက္သြယ္ စုံ စမ္းႏုိင္ ပါသည္။
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...