● Integral Mission ႏွင့္ မိတ္ ဆက္ ျခင္း (အ ပိုင္း - ၃)...

Integral mission ကို နား လည္ သြား ၿပီ ဆို ယင္ ေတာ့ ဒါ နည္း စ နစ္ ဟာ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း အ တြက္ အ သစ္ မ ဟုတ္ ေၾကာင္း သိ လာ ပါ လိမ့္ မယ္။ သ မၼာ က်မ္း စာ က ေဖၚ ျပ ထား တဲ့ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း ရဲ႕ အ ႏွစ္ သာ ရ ကို ျပန္ လည္ ေဖၚ ထုပ္ ေတြ႕ ရွိ ျခင္း သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ထိ ေရာက္ တဲ့ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း ဆို တာ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ ႏိုင္ ငံ ေတာ္ နဲ႔ တ ရား မွ် တ မႈ ေတြ စိုး မိုး  ဖို႔ လုပ္ ကိုင္ ေဆာင္ ႐ြက္ ေန ၾက တဲ့ နယ္ ပယ္ ေတြ ကို ပို ၿပီး က်ယ္ ၀န္း ေစ ရန္ သ မၼာ က်မ္း စာ က သြန္ သင္ ထား တဲ့ အ ခ်က္ ေတြ အ တိုင္း သ စၥာ ရွိ ႐ွိ လုပ္ ေဆာင္ ျခင္း သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။
ဒါ ေၾကာင့္ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း ကို လုပ္ ေဆာင္ ၾက တဲ့ အ ခါ “ယံု ၾကည္ ျခင္း ” နဲ႔ “မ ယံု ၾကည္ ျခင္း ” ဆို တဲ့ ၀ိ ညာဥ္ ေရး ပိုင္း ဆိုင္ ရာ ကယ္ တင္ ျခင္း လုပ္ ငန္း ကို သာ မ က၊ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ မ ဟာ စီ မံ ကိန္း ႀကီး အ ရ လူ႔ ဘ ၀ အ သက္ တာ အ လံုး စံု ကို ပံု စံ ေျပာင္း လဲ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ ယဥ္ ေက်း မႈ ေတြ၊  မ်ဳိး ႏြယ္ စု ေတြ၊  လူ မႈ ေရး ကိ စၥ ေတြ၊  စီး ပြား ေရး ကိ စၥ ေတြ ၊ ပ ညာ ေရး ကိ စၥ ေတြ နဲ႔ ႏိုင္ ငံ ေရး ကိ စၥ ေတြ စ သည္ ျဖင့္ ႐ႈ ေထာင့္ ေပါင္း စံု ပါ ၀င္ တဲ့ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း ကို လည္း လုပ္ ေဆာင္ ရ မွာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ မွ လည္း ခ ရစ္ ေတာ္ သူ တို႔ ကို ေပး တဲ့ ႂကြယ္ ၀ တဲ့ အ သက္ တာ ေတြ ကို ခံ စား ထိ ေတြ႕ ေစ မွာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ Integral Mission ဆို တာ အ ထက္ က ေဖၚ ျပ ခဲ့ တဲ့ နည္း လမ္း ႏွစ္ လမ္း စ လံုး ကို တစ္ ၿပိဳင္ တည္း ထည့္ သြင္း ေဆာင္ ႐ြက္ တဲ့ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။

၁။       မူ လ အ ေျခ ခံ သ ေဘာ တ ရား အရ ဆို ယင္ အ သင္း ေတာ္ အား ဟာ ေစ လႊတ္ သူ မ်ား ျဖစ္ သ လို၊ လက္ ခံ သူ ေတြ လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ တ နည္း အား ျဖင့္ ေတာ့ အ သင္း ေတာ္ တိုင္း ဟာ သင္ ၾကား ေပး တဲ့ အ လုပ္ ကို လုပ္ ရ သ လို ပဲ၊ တစ္ ဖက္ မွာ လည္း အ ျခား အ သင္း ေတာ္ ေတြ ဆီ က ေန သင္ ယူ ရ ပါ မယ္ လုိ႔ ဆို လုိ ျခင္း ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း လမ္း ေၾကာင္း ဟာ အ လြန္ က်ဥ္း ေျမာင္း တဲ့ တစ္ လမ္း ေမာင္း ပံု စံ ျဖစ္ တဲ့ ခ ရစ္ ယာန္ ႏုိင္ ငံ ေတြ က ေန ခ ရစ္ ယာန္ မ ဟုတ္ တဲ့ ႏိုင္ ငံ ေတြ ဆီ သြား ျခင္း မ်ဳိး မ ဟုတ္ ပဲ၊ အ ထက္ က ေဖၚ ျပ ခဲ့ တဲ့ ႏွစ္ လမ္း ေမာင္း ပံု စံ နဲ႔ ေျပာင္း လဲ လုပ္ ေဆာင္ ဖို႔ ရန္ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဥ ပ မာ အ ေန နဲ႔ က မာၻ႕ ေတာင္ ဖက္ မွာ ရွိ တဲ့ ႏိုင္ ငံ ေတြ မွာ သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း ေတြ သြား လုပ္ ဖို႔ သာ သ နာ ျပဳ ဆ ရာ ၊ ဆ ရာ မ ေတြ ေမြး ထုတ္ တဲ့ လႈပ္ ရွား မႈ ေတြ လုပ္ ၾက ၿပီး၊ ေျမာက္ ဖက္ ရွိ ႏိုင္ ငံ ေတြ ဆီ ယဥ္ ေက်း  မႈ ျခား သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း ေတြ လုပ္ ဖို႔ သာ သ နာ ျပဳ ဆ ရာ၊ ဆ ရာ မ ေတြ အ ေျမာက္ အ မ်ား ေစ လႊတ္ မႈ ဟာ ႀကီး ထြား လွ်က္ ရွိ ေန ပါ ၿပီ။

၂။       က မာၻ ႀကီး တစ္ ခု လံုး ဟာ သ နာ ကြင္း တစ္ ခု ပါ။ လူ တိုင္း လူ တိုင္း လို အပ္ ခ်က္ ရွိ ေန တာ ကို က၊ သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း လုပ္ ဖို႔ အ ခြင့္ အ ေရး တစ္ ခု ပါ။ အ သင္း ေတာ္ တိုင္း ဟာ ၊ က မာၻ ႀကီး အ လယ္ ဘု ရား သ ခင့္ ႏုိင္ ငံ ေတာ္ ရဲ႕ သ ႑ာန္ ကို စစ္ မွန္ စြာ ပံု စံ န မူ နာ ေကာင္း အ ျဖစ္ အ သက္ ရွင္ ရပ္ တည္ ျပ သ ရ ပါ မယ္။ ဒီ လို အ သက္ ရွင္ ရပ္ တည္ ျပ သ ရာ မွာ အ ေျပာ သက္ သက္ မ ဟုတ္၊ လူ သား ေတြ ရဲ႕ ဖက္ ေပါင္း စံု လို အပ္ မႈ ေတြ ကို အ သင္း ေတာ္ အား လံုး က လက္ ေတြ႕ ဆန္ တုန္႔ ျပန္ ျဖည့္ ဆည္း အ သက္ ရွင္ ျပ ဖို႔ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ Francis de Assisi က သူ႔ ရဲ႕ သာ သ  နာ ျပဳ ဆ ရာ၊ ဆ ရာ မ ေတြ ကို ခင္ ဗ်ား တို႔ သြား ၿပီး ဧ ၀ံ ေဂ လိ သ တင္း ေကာင္း ေ၀ ငွ ၾက တဲ့ အ ခါ တိုင္း ၊ ခင္ ဗ်ား  တို႔ ေ၀ ငွ မဲ့ ေဒ သ ရဲ႕၊ ေရ ခံ ေျမ ခံ ၊ ယဥ္ ေက်း မႈ၊ လို အပ္ ခ်က္ ေတြ အ ေပၚ အ ေျခ ခံ ၿပီး၊ နည္း လမ္း ေပါင္း စံု ၊ ဘက္ ေပါင္း စံု၊ ႐ႈ ေထာင့္ ေပါင္း စံု က ေန ေ၀ ငွ ၾက ပါ လို႔ မွာ ၾကား ပါ တယ္။ ဧ ၀ံ ေဂ လိ တ ရား ေႂကြး ေၾကာ္ ျခင္း ထဲ မွာ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ လုပ္ ေဆာင္ ေစ တဲ့ လုပ္ ေဆာင္ မႈ အား လံုး ဟာ လဲ အ ပါ အ၀င္ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ခ ရစ္ ေတာ္ က လူ အုပ္ ႀကီး နဲ႔ ေတြ႕ တဲ့ ခါ တိုင္း လူ အုပ္ ႀကီး ကို သ နား ၾကင္ နာ ခဲ့ တယ္။ ဘာ ေၾကာင့္ လဲ ဆို ေတာ့ အဲ ဒီ လူ ေတြ ဟာ ေန႔ တိုင္း ၫွင္း ဆဲ ျခင္း ေတြ ၾကား ၊ အ ကူ အ ညီ မဲ့ ေန လို႔ ပါ။ အဲ ဒီ လူ ေတြ ဟာ အ ထိန္း မဲ့ တဲ့ သိုး ေတြ နဲ႔ တူ ေန လို႔ ပါ ပဲ။
(မ သဲ ၉ း ၃၆) “ အ ေၾကာင္း မူ ကား ထို သူ တို႔ သည္ ပင္ ပန္း သည္ ျဖစ္ ၍ ထိန္း သူ မ ရွိ ပဲ ပစ္ ထား ေသာ သိုး စု ကဲ့ သို႔ ျဖစ္ ၾက ၏။”

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)

● Integral Mission ႏွင့္ မိတ္ ဆက္ ျခင္း (အ ပိုင္း - ၂)...

ဒီ ရည္ ႐ြယ္ ခ်က္ ကို အ ေကာင္ အ ထ ည္ ေဖၚ ေဆာင္ ျခင္း အား ျဖင့္ အ သင္း ေတာ္ မွာ ရွိ တဲ့ အ သင္း သူ အ သင္း သား ေတြ ကို မိ မိ တို႔ ဟာ ႏွစ္ ျခင္း မ ဂၤ လာ ခံ ယူ ခဲ့ စဥ္ က တည္း က သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ဘိ သိတ္ ေပး ျခင္း ခံ ခဲ့ ရ တဲ့ သူ ေတြ ျဖစ္ ေၾကာင္း ၊ ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း ဟာ လည္း ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ေတြ ျဖစ္ ေၾကာင္း ၊ ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ရဲ႕ လုပ္ ငန္း ေဆာင္ တာ ေတြ အ တြက္ လို အပ္ တဲ့ ဆု ေက်း ဇူး ေတြ ကို လည္း ရ ရွိ ခံ စား ေစ ပါ တယ္။ ဒါ့ အ ျပင္ မိ မိ ဟာ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ကိုယ္ ခ ႏၵာ ရဲ႕ ျဖစ္ တဲ့ အ သင္း ေတာ္ ရဲ႕ အ စိတ္ အ ပိုင္း တစ္ ျဖစ္ ေန တယ္ ဆို တာ ကို လည္း အ ႂကြင္း မဲ့ နား လည္ သ ေ ဘာ ေပါ က္ ေစ ပါ တယ္။ သာ သ နာ ျပဳ တဲ့ လုပ္ ငန္း ဆို တာ ဘု ရား သ ခင္ က သာ သ နာ ျပဳ ကြင္း အ တြက္ သီး သန္႔ ေရြး ေကာက္ ထား တဲ့ သ စၥာ ရွိ တဲ့ အ ဖြဲ႕ ငယ္ ေလး တစ္ ဖြဲ႕ က ပဲ တာ ၀န္ ယူ ၿပီး လုပ္ ေဆာင္ ရ တဲ့ လုပ္ ငန္း မ ဟုတ္ ပါ ဘူး ။ ဘု ရား သ ခင္ က “ေတာ္ ၀င္  ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ အ မ်ဳိး” အ ျဖစ္ ေ႐ြး ေကာက္ ေခၚ ယူ ထား တဲ့ အ သင္း သူ အ သင္း သား အား လံုး တာ ၀န္ ယူ ေဆာင္ ရြက္ ရ မဲ့ လုပ္ ငန္း ျဖစ္ ပါ တယ္။

(၁ေပ ၂း ၉ ) မွာ- “ သင္ တို႔ မူ ကား ေမွာင္ မိုက္ ထဲ မွ အံ့ ဘြယ္ ေသာ အ လင္း ေတာ္ သို႔ ေခၚ သြင္း ေတာ္ မူ ေသာ သူ ၏ ဂုဏ္ ေက်း ဇူး မ်ား ကို ေဖၚ ျပ ေစ ျခင္း ငွာ၊ ေ႐ြး ခ်ယ္ ေတာ္ မူ ေသာ အ မ်ဳိး ျဖစ္ ၾက ၏။ ”
                                                                              
Brian D. McLaren က ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ “ ေခၚ ယူ ျခင္း ခံ ရ သူ တစ္ ဦး ” (Greek ေ၀ါ ဟာ ရ အား ျဖင့္ “Church” လို႔ အ ဓိ ပၸါယ္ ျခင္း တူ သည္) ဟာ “ေစ လႊတ္ ျခင္း ခံ ရ သူ တစ္ ဦး” လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒီ အ ခ်က္ အ ေပၚ စဥ္း စား ဆင္ ျခင္ ၾကည့္ လိုက္ ယင္ အ သင္း သူ အ သင္း သား ေတြ ကို ကၽြႏု္ပ္ တို႔ ထုပ္ ကုန္ မ်ား ကို အား ေပး ၀ယ္ ယူ တဲ့ သူ ေတြ (သို႔) ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ဆြဲ လိုက္ တဲ့ ဘာ သာ ေရး ဆိုင္ ရာ ပ ရို ဂမ္ ေတြ ကို စား သံုး မွီ ၀ဲ သူ ေတြ လို႔ မ သတ္ မွတ္ ပါ နဲ႔၊ မ သြန္ သင္ ပါ နဲ႔။ အ မွန္ တ ကယ္ ေတာ့ အ သင္း သူ အ သင္း သား ေတြ ဆို တာ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ေရြး ေကာက္ ျခင္း ခံ ရ သူ သို႔ တည္း မ ဟုတ္ ေစ လႊတ္ ျခင္း ခံ ရ သူ ေတြ ျဖစ္ ေန တဲ့ အ တြက္ ဒီ သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း အ တြက္  မိ မိ တို႔ ရဲ႕ လုပ္ ေဖၚ ေဆာင္ ဖက္ ေတြ လို႔ သတ္ မွတ္ ရ မယ္၊ သြန္ သင္ ေပး ရ ပါ လိမ့္ မယ္။ အ သင္း ေတာ္ ဆို တာ အ သင္း သူ အ သင္း သား ေတြ အား ရ ေက် နပ္ ေအာင္ ျဖည့္ ဆည္း ေပး ဖို႔ အ တြက္ ရပ္ တည္ ေန တာ မ ဟုတ္ ဘူး၊ အ သင္း ေတာ္ ဆို တာ က မာၻ ႀကီး ထဲ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ သာ သ နာ့ လုပ္ ငန္း ထိ ေရာက္ ေအာင္ ျမင္ ေအာင္ လုပ္ ေဆာင္ ၾက မဲ့ အ သင္း သူ အ သင္း သား ေတြ ကို စု စည္း ဖို႔ ၊ လက္ နက္ ကိ ရိ ယာ ေတြ ျဖည့္ ဆည္း တတ္ ဆင္ ေပး ဖို႔ ရပ္ တည္ ေန ျခင္း သာ ျဖစ္ တယ္။

Mclaren ေျပာ တဲ့ “အ သင္း ေတာ္ ဆို တာ လူ သား ေတြ အ သက္ ရွင္ ေန ထုိင္ ေန တဲ့ ေန ရာ အား လံုး မွာ (in all fields of human life) ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း ေဆာင္ ႐ြက္ ဖို႔ အ သင္း သူ အ သင္း သား ေတြ ကို စု စည္း ၿပီး လို အပ္ တဲ့ လက္ နက္ ကိ ရိ ယာ ေတြ ကို တ တ္ ဆင္ ေပး မဲ့ ေန ရာ” လို႔ ဆို လို တာ က “ အ သင္း သူ အ သင္း သား ေတြ ဟာ ေန အိမ္ ေတြ၊ စီး ပြား ေရး နယ္ ပယ္ ေတြ၊ ေဆး ရံု ေတြ၊ တ ကၠ သိုလ္ ေတြ၊ ႐ံုး ေတြ အ စ ရွိ တဲ့ နယ္ ပယ္ အ ႏွံ႔ မွာ ေန ထိုင္ သြား လာ ပါ ၀င္ ေန ရ တဲ့ သူ ေတြ ျဖစ္ တဲ့ အ တြက္ ေၾကာင့္ Community level ေရာ ၊ (individual) Personal Level ေရာ မွာ ရွိ ေန တဲ့ သူ ေတြ ျဖစ္ လို႔ ပါ ပဲ။

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာ္စာေပစုစည္းမႈ)

● Integral Mission ႏွင့္ မိတ္ ဆက္ ျခင္း (အ ပိုင္း - ၁)...

ေခတ္ ဆန္ ဆန္ Integral Mission လုိ႔ သံုး ႏႈံး ထား တဲ့ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း ဟာ တ ကယ္ ေတာ့ အ သစ္ အ ဆန္း သာ သ နာ ျပဳ တဲ့ နည္း စ နစ္ အ သစ္ မ ဟုတ္ ပါ ဘူး။  ဒီ ေ၀ါ ဟာ ရ ကို လြန္ ခဲ့ ေသာ ႏွစ္ ေပါင္း (၂၀) ေလာက္ က Latin American Theological Fraternity (FTL) ေတြ အ ၾကား မွာ ေတာ္ ေတာ္ ေလး ကို သံုး စြဲ လာ ၾက ၿပီး မွ အ ခု လို ပ်န္႔ ႏွံ႕ သြား တဲ့ ေဖၚ ျပ ခ်က္ တစ္ ခု ျဖစ္ ပါ တယ္။ က န ဦး အ သင္း ေတာ္ လက္ ထက္ တုန္း က လည္း ဒီ လို ေ၀ါ ဟာ ရ စကား စု နဲ႔ မ ေဖၚ ျပ ခဲ့ ေပ မဲ့ ဒီ ႏွစ္ သာ ရ၊ ဒီ လုပ္ ေဆာင္ မႈ အ တိုင္း ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ အ သက္ ရွင္ ခဲ့ ၾက ပါ တယ္။ ေ၀ါ ဟာ ရ က ေနာက္ မွ ေပၚ လာ တာ ပါ၊ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ အ သက္ ရွင္ မႈ ဟာ လည္း ဒီ အ တိုင္း ပါ ပဲ။ အ ထူး သ ျဖင့္ Integral Mission ဟာ အ သင္း ေတာ္ အ တြက္ သာ သနာ ျပဳ ျခင္း ဟာ ဘယ့္ ေလာက္ အ ေရး ႀကီး ေၾကာင္း သ မၼာ က်မ္း စာ အား ျဖင့္  မီး ေမာင္း ထုိး ျပ ထား ပါ တယ္။

Integral Mission ကို တင္ ျပ ရ မယ္ ဆို ယင္၊ ယဥ္ ေက်း မႈ ေျပာင္း လဲ ၿပီး သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း (Transcultural mission) ဟာ အ သင္း ေတာ္ ေတြ ရဲ႕ သာ သ နာ ျပဳ ေန တဲ့ ရည္ ႐ြယ္ ခ်က္ ေတြ ကို ေခ် ကုန္ လက္ ပန္း က် ေစ ျခင္း က ေန ကာ ကြယ္ ေပး ပါ တယ္။ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း ဆို တာ ပ ထ ၀ီ ၀င္ မ တူ တဲ့ နယ္ ျခား ကို ျဖတ္ သန္း ၿပီး သာ သ နာ ျပဳ ရ ျခင္း မ်ဳိး ရွိ ခ်င္ လည္း ရွိ မယ္၊ မ ရွိ ခ်င္ လည္း မ ရွိ ဘူး။ ဒါ ေပ မဲ့ အ ေျခ အ ေန တိုင္း မွာ ေတာ့ “ယံု ၾကည္ မႈ” နဲ႔ “ မ ယံု ၾကည္ မႈ” ဆို တဲ့ အ ၾကား ကို ေတာ့ အ ဓိ က အား ျဖင့္ ျဖတ္ ေက်ာ္ ၾက ရ တာ ပဲ၊ သ ခင္ ေယ ႐ႈ ခ ရစ္ ေတာ္ ဟာ ဘ ၀ အ သက္ တာ အား လံုး ရဲ႕ အ ရွင္၊ ဖန္ ဆင္း ျခင္း အား လံုး ရဲ႕ သ ခင္ ျဖစ္ ေၾကာင္း ေ၀ ငွ သက္ ေသ ခံ ရ တဲ့ ေန ရာ ဟာ သင့္ ရဲ႕ ႏိုင္ ငံ ( သင့္ ရဲ႕ အိမ္) ဒါ မ ဟုတ္ ႏိုင္ ငံ ရပ္ ျခား (သာ သ နာ ျပဳ ကြင္း) ထဲ ျဖစ္ ခ်င္ ျဖစ္ ပါ လိမ့္ မယ္။ (တ မန္ ေတာ္ ၀ တၳဳ ၁း၈ ) မွာ- ေျပာင္း လဲ လာ တဲ့ ေန ရာ တိုင္း က ခ ရစ္ ယာန္ မ်ဳိး ဆက္ သစ္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ ဟာ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ ရဲ႕ တန္ ခိုး ကို ခံ ရ ၿပီး “ ယု ဒ ျပည္ ၊ ရွ မာ ရိ ျပည္၊ ေျမ ႀကီး စြန္း တိုင္ ေအာင္” သက္ ေသ ခံ ခဲ့ ၾက ပါ တယ္။ အ သင္း ေတာ္ တိုင္း ဟာ ကိုယ့္ ေန ထိုင္ ေန တဲ့ ေန ရာ၊ ၀န္း က်င္၊ တိုင္း ၊ ျပည္ နယ္၊ ႏိုင္ ငံ၊ ႏိုင္ ငံ ရပ္ ျခား အ ထိ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ ေစ လႊတ္ ျခင္း ကို ခံ ရ တယ္ ဆို ေပ မဲ့ “ ေယ ရု ရွ လင္” ဆို တဲ့ ကိုယ့္ ရွိ ေန တဲ့ ေန ရာ က ေန လုပ္ တဲ့ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း နဲ႔ ပဲ အ စ ျပဳ ရ ပါ လိမ့္ မယ္။ “ယံု ၾကည္ မႈ” နဲ႔ “မ ယံု ၾကည္ မႈ” ဆို တဲ့ နယ္ ျခား ကို ျဖတ္ ေက်ာ္ တဲ့ အ ခါ ေရ ျခား ေျမ ျခား က စည္း မ်ဥ္း က လာ နား ေတြ ဟာ ဒု တိ ယ စဥ္း စား လုပ္ ေဆာင္ ရ မယ့္ အ ရာ သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ အ ဓိ က က “ အ သင္း ေတာ္ ဆို တာ ဟာ သာ သ နာ ျပဳ ဖို႔ ရန္ အ တြက္ ျဖစ္ တည္ လာ ျခင္း ပဲ” လို႔ ၀န္ ခံ ျခင္း ပါ ပဲ။ ဒါ ေၾကာင့္ အဲ ဒီ လို ၀န္ မ ခံ တဲ့ အ သင္း ေတာ္ တိုင္း ဟာ ဘယ္ ေလာက္ ပဲ ေရ ျခား ေျမ ျခား၊ ယံု ၾကည္ မႈ နဲ႔ မ ယံု ၾကည္ မႈ အ ၾကား ျဖတ္ ေက်ာ္ ၿပီး သာ သ နာ ျပဳ ေန ပါ ေလ ေစ သိပ္ ၾကာ ၾကာ မ ခံ ပါ၊ ေနာက္ ဆံုး အဲ ဒီ အ သင္း ေတာ္ ဟာ “သာ မန္ ဘာ သာ ေရး က လပ္” လို “ မိတ္ ေဆြ ေတြ နဲ႔ စု ၿပီး ဖြဲ႕ စည္း ထား တဲ့ အုပ္ စု မိတ္ သ ဟာ ယ” လို “ လူ မႈ ေရး ကယ္ ဆယ္ ေရး အ သင္း အ ဖြဲ႕ ေအ ဂ်င္ ဆီ” လို အ ဆင့္ ပဲ ရွိ ပါ လိမ့္ မယ္။ 

အ ထက္ ေဖၚ ျပ ခဲ့ သ လို မ်ဳိး ၀န္ ခံ တဲ့ အ သင္း ေတာ္ ေတြ က ေတာ့ မိ မိ တို႔ ရဲ႕ ေျပ ဆို သ မွ်၊ လုပ္ ေဆာင္ ေလ သ မွ် ၊ မိ မိ တို႔ ျဖစ္ ပ်က္ ေန သ မွ် မွာ ဧ ၀ံ ေဂ လိ သ တင္း ေကာင္း အ ျဖစ္ တည္ ရွိ ေန မွာ ျဖစ္ ၿပီး၊ ဒီ လုိ လုပ္ ေဆာင္ ေန ျခင္း ဟာ အ ေရ အ တြက္ မ်ား လာ ဖို႔ ( ယံု ၾကည္ ေျပာင္း လဲ သူ ေတြ မ်ား မ်ား ရ ရွိ ျခင္း) ၊ အာ ဏာ တန္ ခိုး ႀကီး ထြား လာ ဖို႔ ( အ င္ ပါ ယာ ႀကီး တစ္ ခု ထူ ေတာင္ ျခင္း) ၊ ဥ စၥာ ဓ န ေတြ န႔ဲ ခ်မ္း သာ ႂကြယ္ ၀ လာ ဖို႔ ( အ သင္း သူ မ်ား မ်ား ရ ေလ၊ အင္ ပါ ယာ ႀကီး ထြား လာ ေလ၊ အင္ ပါ ယာ ႀကီး ထြား လာ ေလ ေငြ ေၾကး မ်ား လည္း မ်ား စြား ရ ၿပီး ခ်မ္း သာ လာ ေလ၊ အာ ဏာ တန္ ခိုး လည္း ႀကီး ထြား လာ ေလ) ရည္ ႐ြယ္ ခ်က္ နဲ႔ လုပ္ ေဆာင္ ေန ျခင္း မ ဟုတ္ ဘူး ဆို တာ ကို လံုး ၀ လည္း နား လည္ သ ေဘာ ေပါက္ ၾက ပါ တယ္။ အဲ ဒီ အ သင္း ေတာ္ ေတြ ရဲ႕ ရည္ ႐ြယ္ ခ်က္ က ေတာ့ ငါ တို႔ ဟာ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ရဲ႕ တန္ ခိုး နဲ႔ ဘု ရား သ ခင္ ႏိုင္ ငံ ေတာ္ ရဲ႕ တန္ ဖိုး ကို ေျမ ႀကီး ေပၚ မွာ ဇာ တိ ခံ ၿပီး ထင္ ဟတ္ ေစ တဲ့ အ သက္ ရွင္ ျခင္း မ်ဳိး နဲ႔ အ သက္ ရွင္ မယ္၊ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ခ်စ္ ျခင္း ေမ တၱာ နဲ႔ တ ရား မွ် တ ျခင္း ကို ေ၀ ငွ သက္ ေသ ခံ မယ္၊ လူ သား ေတြ ရဲ႕ ဘ ၀ နဲ႔ အ သက္ ရွင္ မႈ ေတြ ကို ႐ႈ ေဒါင့္ ေပါင္း စံု (တစ္ ဦး ခ်င္း စီ ရဲ႕ အ သက္ တာ level ေရာ /  လူ ထု တစ္ ရပ္ လံုး ပါ ၀င္ တဲ့ level ေရာ) က ေန ေျပာင္း လဲ ေစ မယ္ ဆို တဲ့ ခိုင္ မာ တဲ့ ရည္ ႐ြယ္ ခ်က္ ေတြ ပါ ပဲ။
♦ ♦ ♦ ♦ ♦ 

● သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ႏွင့္ ကယ္ တင္ ျခင္း...


♦ နိဒါန္း။-
ကယ္ တင္ျခင္း အမႈ ေတာ္ျမတ္ တြင္ ခမည္း ေတာ္ သား ေတာ္ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ တည္း ဟူ ေသာ သံုးပါး တစ္ဆူ ဘုရား ၏ လုပ္ ေဆာင္ ခ်က္ အသီး သီး ပါ၀င္ ၾက ပါသည္။ လူ သား မ်ား ကို ကယ္ တင္ ရန္ အဖ ဘုရား သခင္ သည္ သား ေတာ္ ေယ႐ႈ ခရစ္ ေတာ္ ကို ေလာ က သို႔ ေစ လႊတ္ ခဲ့ ပါ သည္။ ေယ ႐ႈ ခရစ္ သည္ လူ သား မ်ား ၏ အျပစ္ ကို ေျဖ လႊတ္ ရန္ ကား တိုင္ ေပၚ တြင္ အေသ ခံ ၍ ရွင္ ျပန္ ထ ေျမာက္ ခဲ့ ပါသည္။ ဤ ကယ္ တင္ ျခင္း သတင္း ေကာင္း ကို ယံု ၾကည္ လက္ ခံ ေသာ သူ သည္ ကယ္ တင္ ျခင္း ရ ရွိ ပါသည္။ လူ တစ္ ဦး ကယ္ တင္ျခင္း ရ ရွိဖို႔ ရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ မည္ သို႔ လုပ္ ေဆာင္ ေပး သည္ ကို ဤ သင္ ခန္း စာ တြင္ ေဖၚ ျပ ပါမည္။ 

♦ ဒုတိယေမြးျခင္း။-
လူ သား မ်ား သည္ ကာ ယ ကံ ၊ ၀ဇီ ကံ ၊ မေနာ ကံ ျဖင့္ ဒု စရိုက္ မ်ား ကို ျပဳ ေန ၾကေသာ အျပစ္ သား မ်ား ျဖစ္ ပါ သည္။ အျပစ္ ရွိ ေသာ ေၾကာင့္ လူ တို႔ သည္ ေသ ၾက ရ ပါ သည္။ ခႏၵာ ကိုယ္ ေသ ရသည့္ အျပင္ တမ လြန္ တြင္ လည္း ဒုတိ ယ ေသ ျခင္း ႏွင့္ ရင္ ဆိုင္ ရပါ သည္ (ေရာမ ၅ း ၁၂ )။ လူ တိုင္း သည္ ဤ အျဖစ္ မွန္ ကို သိၿပီး အသက္ တာ ေျပာင္း လဲ ရန္ လို အပ္ ပါသည္။ လူ မည္ သည္ ကား ခရစ္ ေတာ္ ၌ ရွိ လွ်င္ အသစ္ ျပဳ ျပင္ ေသာ သတၱ ၀ါ ျဖစ္ ၏၊ ေဟာင္း ေသာ အရာ တို႔ သည္ ေျပာင္း လဲ ၍ ခပ္ သိမ္း ေသာ အ ရာ တို႔ သည္ အသစ္ ျဖစ္ ၾက ၏ (၂ ေကာ ၅ း ၁၇)။ ခရစ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ အသက္ တာ ေျပာင္း လဲ ျခင္း ကို ဒု တိ ယ ေမြး ျခင္း ဟု ေခၚ ပါ သည္။ ထို ဒု တိ ယ ေမြး ဖြား ျခင္း သည္ ဘုရား သခင္ ၏ ခ်စ္ ျခင္း ေမတၱာ ႏွင့္ ေက်း ဇူး ေတာ္ ေၾကာင့္ လည္း ေကာင္း၊ ေယ ႐ႈ ခရစ္ ေတာ္ ၏ ေသ ျခင္း ႏွင့္ ထ ေျမာက္ ျခင္း ေၾကာင့္ လည္း ေကာင္း၊ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ ၏ လႈပ္ ရွား ျခင္း ေၾကာင့္ လည္း ေကာင္း ၊ အကၽြႏု္ပ္ တို႔ ထံ ေရာက္ ရွိ လာ သည္။ ဒု တိ ယ ေမြးျခင္း မရ လွ်င္ ေကာင္း ကင္ ႏုိင္ ငံ ေတာ္ သို႔  မ၀င္ ရဟု သခင္ ေယ ႐ႈ မိန္႔ ေတာ္ မူ ခဲ့ ပါ သည္ (ေယာ ဟန္၊ ၃ း ၃)။ လူ တစ္ ဦး သည္ ဒု တိ ယ ေမြး ျခင္း ရ ရွိ ပါရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ မစ ကူညီ မႈ ရ ရွိ ရန္ လို အပ္ ပါသည္။ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ လုပ္ ေဆာင္ ခ်က္ ျဖင့္ သာ အသက္ တာ အသစ္ ကို ရ ရွိ ပါသည္ (ေယာ ဟန္ ၃း ၈)။ 

♦ ၀ိညာဥ္ ေတာ္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္။-
သခင္ ေယရႈ သည္ အကၽြႏ္ုပ္ တို႔ အျပစ္ မ်ား ေၾကာင့္ အေသ ခံ ၿပီး ရွင္ ျပန္ ထ ေျမာက္ ခဲ့ သည္။ ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ ကို ယံု ၾကည္ လွ်င္ အျဖစ္ စီရင္ ျခင္း မခံ ရ ပဲ ထာ ၀ ရ အသက္ ကို ရ ရွိ ပါသည္။ ဤ သ တင္း ေကာင္း သည္ ေလာ ကီ ႏိုင္ ငံ အရပ္ ရပ္ ရွိ လူ သား မ်ား ထံ သို႔ နည္း လမ္း အ သြယ္ သြယ္ ျဖင့္ ေရာက္ ရွိ လာ ပါသည္။ မယံု ၾကည္ သူ တစ္ ဦး သည္ ကယ္  တင္ ျခင္း သတင္း ေကာင္း ကို ၾကား ရ ေသာ အခါ လက္ ခံ မည္ ေလာ့ (သို႔) ျငင္း ပယ္ မည္ ေလာ့ ဟု ေရြး ျခယ္ ဆံုး ျဖတ္ ရပါ သည္။ အ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ကယ္ တင္ ျခင္းရ ရွိ ရန္ သန္႔ ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ မည္ သုိ႔ လုပ္ ေဆာင္ သည္ ကို သခင္ ေယရႈ က ( ေယာ ဟန္ ၁၆ း ၇- ၁၁ ) တြင္ ေဖၚ ျပ ထား ပါ သည္။ သခင္ ေယ ရႈ က ဤ က်မ္း ပိုဒ္ တြင္ မယံု ၾကည္ သူ ကို ေလာ ကီ သား ဟု ေခၚ ပါ သည္။ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ကို ဥ ပဇၥ်ာယ္ ဆရာ ဟု ေခၚ ေ၀ၚ သမုတ္ ပါ သည္။ ကယ္ တင္ ျခင္း တရား ကို ၾကား သိ ေသာ မယံု ၾကည္ သူ ၏ စိတ္ ႏွ လံုး ထဲ တြင္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာ ဥ္ေ တာ္ ဘုရား သည္ ေအာက္ ပါ အတိုင္း လုပ္ ေဆာင္ ပါ သည္။ 

၁)၀ိညာဥ္ ေတာ္ က လူ တိုင္း သည္ အျပစ္ ရွိ သည္ ဟု ေဖၚ ျပ ပါသည္(ေယာ ဟန္ ၁၆ း၉)။ လူ သည္ ပင္ ကိုယ္ သဘာ ၀ အား ျဖင့္ မိမိ အျပစ္ ကို ၀န္ခံ ေလ့ မရွိ ပါ။ မိမိ သည္ လူ ေကာင္း  တစ္ ဦး သာ ျဖစ္ သည္ ဟု ထင္ မွတ္ ေလ့ ရွိ ပါ သည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ အျပစ္ သား ျဖစ္ ေၾကာင္း ၀န္ခံ ရန္လို အပ္ ပါ သည္။

၂)ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ ကို ယံု ၾကည္ ပါ က အျပစ္ ကင္း မည္၊ အျပစ္ လႊတ္ ျခင္း ခံ ရ မည္ ဟု ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က သက္ ေသ ခံ ပါ သည္။ ဧ ၀ံ ေဂလိ တရား ကို လက္ခံ ခ်င္ လာ ေအာင္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က ႏႈိး ေဆာ္ ပါ သည္ (ေယာ ဟန္ ၁၆း ၁၀)။ 

၃)ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ ကို လက္ မခံ လွ်င္ အျပစ္ စီ ရင္ျခင္း ခံ ရ မည္ ဟု သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က သ တိ ေပး ပါ သည္ (ေယာ ဟန္ ၁၆ း ၁၁)။ စာ တန္ မာရ္ နတ္ ကလည္း ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ ကို ျငင္း ပယ္ ရန္ ၾကား နာ သူ ၏ စိတ္ ထဲ တြင္ တိုက္ တြန္း ေန ပါသည္။ ဧ၀ံ ေဂလိ သတင္း ေကာင္း ကို ၾကား ရ ေသာ သူ သည္ မွန္ ကန္ စြာ ဆံုး ျဖတ္ ရန္ လို အပ္ ပါ သည္။ ကယ္ တင္ ျခင္း တ ရား ေတာ္ ကို သိ ရေသာ အခ်ိန္ တြင္ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ အ ထက္ ပါ အတိုင္း လုပ္ ေဆာင္ လ်က္ ရွိ ပါ သည္။ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ဆံုး မ သည္ ကို နာ ခံ ရန္ ၊ ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ ကို ကယ္ တင္ ရွင္ ႏွင့္ အရွင္ သခင္ အျဖစ္ လက္ခံ ပါက ဒု တိယ ေမြး ျခင္း ရရွိ ပါ သည္။ ခရစ္ ေတာ္ ၏ အုပ္ စိုး မႈ ေအာက္ တြင္ အသက္ တာ သစ္ ျဖင့္ ရွင္ သန္ ၿပီး ကိုယ္ ေတာ္ ၏ တပည့္ ေတာ္ ျဖစ္ လာ ပါ သည္။

♦ အသက္တာအသစ္။-
ယံု ၾကည္ သူ လူ သစ္ တစ္ ဦး သည္ ဘ၀ ႏွစ္ ခု ကို ပိုင္ ဆိုင္ ပါသည္။ ဘ၀ သစ္ တည္း ဟူ ေသာ ၀ိညာဥ္ ပက တိ အ သက္ တာ ရ ရွိ လာ ေသာ အခါ ဘ၀ ေဟာင္း တည္း ဟူ ေသာ ဇာ တိ ပက တိ လည္း ဆက္ လက္ တည္ ရွိ ေန ပါ သည္။ ကယ္ တင္ ျခင္း ရေသာ သူ ၏ စိတ္ ႏွ လံုး ထဲ တြင္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၀င္ ေရာက္ က်ိန္း ၀ပ္ ပါ သည္ (၁ ေကာ ၆း ၁၉ -၂၀ )။ ယံု ၾကည္ သူ သည္ ဇာ တိ ပက တိ ကို ျငင္း ပယ္ ႏိုင္ ရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က တ ေျဖး ေျဖး ျပဳ ျပင္ ေပး ပါ သည္ (၂ ေကာ ၄း ၁၆)။ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ပဲ့ ျပင္ မႈ ကို နာ ခံ ၍ ဇာ တိ ကို ျငင္း ပယ္ ၿပီး ၀ိညာဥ္ ပကတိ ျဖင့္ ရွင္ သန္ ၾက ရ ပါ မည္ (ဂ လာ တိ ၅း ၂၄ - ၂၅)။ ဤ သို႔ ျဖင့္ အ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ယံု ၾကည္ သူမ်ား ၏ အ သက္ တာ တြင္ ၀ိညာဥ္ အသီး သီး ပါ လိမ့္ မည္ (ဂလာ တိ ၅း ၂၂)။ ၀ိညာဥ္ ပကတိ ၏ အက်ဳိး မူ ကား ခ်စ္ ျခင္း ၊ ၀မ္း ေျမာက္ ျခင္း၊ ၿငိမ္ သက္ ျခင္း၊ စိတ္ ရွည္ ျခင္း၊ ေက်း ဇူး ျပဳ ျခင္း၊ ေကာင္း ျမတ္ ျခင္း၊ သစၥာ ေစာင့္ ျခင္း၊ ႏူး ညံ့ သိမ္ ေမြ႕ ျခင္း ႏွင့္ ကာ မ ကုန္ ခ်ဳပ္ တည္း ျခင္း ေပ တည္း။

♦ နိဂံုးခ်ဳပ္။-
ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ ၏ ကယ္ တင္ ျခင္း သည္ စံု လင္ ေသာ ကယ္ တင္ျခင္း ျဖစ္ သည္။ ကိုယ္ ေတာ္ သည္ အ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ကို အျပစ္ ဒဏ္ မွ လႊတ္ ေျမာက္ ေစ သည္ သာ မက ပဲ အျပစ္ ဒု စရိုက္ ၏ လႊမ္း မိုး အုပ္ စိုးမႈ ေအာက္ မွ လည္း လႊတ္ ေျမာက္ ေအာင္ ကယ္ တင္ ပါ သည္။ ခရစ္ ေတာ္ ေစ လႊတ္ ခဲ့ၿပီး အ ကၽြႏု္ပ္ တို႔ ႏွင့္ အတူ ရွိ ေန ေသာ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ အ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ကို ေျဖာင့္ မတ္ သန္႔ ရွင္း ေသာ အသက္  တာ ၌ ရွင္ သန္ ႏိုင္ရန္ ဆံုး မပဲ့ ျပင္ လွ်က္ ရွိ ပါသည္။ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ လမ္း ျပ သည့္ အတိုင္း အသက္ ရွင္ ေလွ်ာက္ လွမ္း ၾကရ ေပ မည္။

♦ ♦ ♦ ♦ ♦

● ပ ေရာ ဖက္ တို႕ ၏ ေခါင္း ေဆာင္ မႈ ...

ကၠ သ ေရ လ လူ မ်ဳိး မ်ား တို႔ ၏ ၀ိ ညာဥ္ ေရး ကို ေခါင္း ေဆာင္ သူ တို႔ မွာ ယဇ္ ပေရာ ဟိတ္ မ်ား ႏွင့္ ပေရာ ဖက္ မ်ား ျဖစ္ ၾက ပါ သည္။ ပေရာ ဖက္ ျဖစ္ ရန္ သီး သန္႔ အ ရည္ အ ခ်င္း မ်ား သတ္ မွတ္ ထား ျခင္း မ ရိွ ပါ။ ဓမၼ ေဟာင္း ပေရာ ဖက္ မ်ား တြင္ လယ္ သ မား၊ ယဇ္ ပေရာ ဟိတ္၊ ႏြား ေက်ာင္း သား စ သည္ တို႔ ပါ ဝင္ၾက ပါ သည္။ ပေရာ ဖက္ မ်ား တြင္ အမ်ိဴး သား မ်ား ႏွင့္ အမ်ိဴး သမီး မ်ား လည္း ပါ ဝင္ၾက ပါ သည္။

♦ လူမ်ိဴး ေတာ္ ၏ ဝိ ညာဥ္ ေရး ခိုင္ ခံ့ေစ ရန္ ပေရာ ဖက္ မ်ား သည္ ေအာက္ ပါ အ တိုင္း ဦး ေဆာင္ မႈ ျပဳ ၾက ပါ သည္။
● ဘု ရား သခင္ေျပာ ခိုင္း ေသာ သ တင္း စ ကား ကို လူ တို႔ အား ေျပာ ရ သည္။ (တရား ၁၈း ၁၈) ၊ (ေယာ န ၃း၂)
● လူ တို႔ ကို ေစာင့္ ၾကည့္ ၍ ကင္း ေစာင့္ သ ကဲ့ သို႔ သ တိ ေပး ရ သည္။ (ေယ ၆း ၁၆- ၁၇) ၊ (ေယ ဇ ၃း ၁၆ -၂၁)
●  ရွင္ ဘု ရင္ တို႔ ၏ အမွား ကို ေထာက္ ျပ ရ သည္။ (၂ရာ ၁၂း ၁- ၁၂) ၊ (၃ ရာ ၁၈း ၁၈ -၁၉)
● လူ တို႔ အား ေနာင္ တ ရ ၾက ရန္ ဖိတ္ ေခၚသည္။ (၄ ရာ ၁၇း ၁၃) ၊ (ေယ ၁၈း ၁၁)
● လူ တို႔အ ဘို႔ ေမ်ွာ္ လင့္ ျခင္း ေပး သည္။ (ေယ ၂၃း ၃- ၈) ၊ (အာ ၉း ၁၁- ၁၅)


♦ မွန္ ေသာ ပေရာ ဖက္ သည္ ေအာက္ ပါ လ ကၡ ဏာ မ်ား ရိွ ပါ သည္။
● ဘု ရား သခင္ ကို ေၾကာက္ ရြ႕ံ ရိုေသ စြာ အ သက္ ရွင္ သည္။ (ေယ ၂၃း ၉- ၁၈)
● သူ တို႔ ေၾက ျငာ ေသာ ဗ်ာ ဒိတ္ ရူ ပါ ရံု သည္ ဘု ရား သ ခင္ ၏ ႏႈတ္ က ပတ္ ေတာ္ ႏွင့္ မ ဆန္႔ က်င္ ပါ။ (တရား ၁၃း ၁ -၃)၊ (၃ရာ ၂၂း  ၁၇- ၂၈ ၊ ၃၇)
● မိမိ အ သက္ ကို ပ ဓာ န မ ထား ဘဲ ေဟာ ေျပာ တတ္ ေသာ ေၾကာင့္ အႏၱ ရာယ္ ႏွင့္ ရင္ ဆိုင္ ၾက ရ သည္။ (ေယ ၃၇း ၁၅- ၁၆) ၊ (၆ရာ ၁၈း ၂၅- ၂၆)
● ဘု ရား သ ခင္ ၏ က်ြန္ ျဖ စ္ ၍ ေလာ ကီ စည္း စိမ္ ကို တက္ မက္ ျခင္း မ ရိွ ပါ။ (၄ ရာ ၅း ၁၅ -၁၆)၊ (အာ ၃း၇)

တင္ျပသူ-ေဒါက္တာေစာေစးခူ
♦ ♦ ♦ ♦ ♦

● သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ လုပ္ ေဆာင္ ခ်က္ မ်ား ...

♦ နိဒါန္း။-
ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ခရစ္ ယာန္ မ်ား သည္ ခ မည္း ေတာ္၊ သား ေတာ္၊ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ တည္း ဟူ ေသာ သံုး ပါး တစ္ ဆူ ထာ ၀ရ ဘုရား ကို ယံု ၾကည္ ကိုး ကြယ္ ၾက ပါ သည္။ ကၽြႏု္ပ္ တို႔ သည္ ခ မည္း ေတာ္၊ သား ေတာ္ ၏ လုပ္ ေဆာင္ ခ်က္ မ်ား ကို သိ သ ကဲ့ သို႔ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ လုပ္ ေဆာင္ ခ်က္ မ်ား ကို လည္း သိ ရန္ လို အပ္ ပါ သည္။ လူ တစ္ ဦး သည္ သ ခင္ ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ ကို မိမိ ၏ ကယ္ တင္ ရွင္ ႏွင့္ အရွင္ သခင္ ျဖစ္ သည္ ဟု ယုံၾကည္ ၀န္ ခံ ေသာ အ ခ်ိန္ မွ စ၍ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ သည္ ထို သူ ၏ စိတ္ ႏွ လံုး ထဲ တြင္ ၀င္ ေရာက္ က်ိန္း ၀ပ္ ေတာ္ မူ ပါ သည္။ (ဂ လာ တိ ၃ း ၁၄)။ ယံု ၾကည္ သူ မ်ား သည္ ဘု ရား သ ခင္ ၏ အ ေမြ ခံ သား သမီး မ်ား ျဖစ္ ေၾကာင္း သက္ ေသ ထူ ရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ကို စရံ အျဖစ္ ေပး ေတာ္ မူ ျခင္း ျဖစ္ သည္ (၂ ေကာ ၁ း ၂၊ ဧဖက္ ၁ း ၁၃ - ၁၄)။ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ သည္ ဖန္ ဆင္း ခံ ကမာၻ ႏွင့္ လူ သား မ်ား အတြက္ အလုပ္ လုပ္ ေန ေၾကာင္း သမၼာ က်မ္း စာ တြင္ ေဖၚ ျပ ထား သည္ ျဖစ္ ၍ အက်ဥ္း ခ်ဳပ္ လ်က္ ေဖၚ ျပ အပ္ ပါ သည္။

♦ ဖန္ဆင္းျခင္း။-
သံုး ပါး တစ္ ဆူ ျဖစ္ ေသာ ထာ ၀ ရ ဘုရား သည္ ကမာၻ ေျမ ႀကီး ႏွင့္ အရာ ခပ္ သိမ္း ကို ဖန္ ဆင္း ခဲ့ ပါ သည္။ ခရစ္ ေတာ္ သည္ ဖန္ ဆင္း ျခင္း အမႈ ေတာ္ တြင္ အ တူ ပါ ၀င္ လုပ္ ေဆာင္ ခဲ့ ပါ သည္ ( ေကာ ေလာ သဲ ၁ း ၁၆)။ ဤ သုိ႔ ဖန္ ဆင္း ျခင္း ျပဳ ရာ ၌ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ လည္း အတူ ပါ ၀င္ လုပ္ ေဆာင္ ေၾကာင္း ( ကမာၻ ဦး က်မ္း ၁း ၂) တြင္  ေတြ႕ရ ပါ သည္။ လူ ကို ဖန္ ဆင္း ေသာ အခါ ခမည္း ေတာ္၊ သား ေတာ္ ၊ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ တို႔  အခ်င္း ခ်င္း ေျပာ ဆို မိန္႔ ျမြက္ ေၾကာင္း က်မ္း စာ တြင္ ေဖာ္ ျပ ထား ပါ သည္။

“တစ္ ဖန္ ဘုရား သခင္ က၊ ငါ တို႔ ပံု သ႑န္ ႏွင္ တညီ တ သ ႑ာန္ တည္း လူ ကို ဖန္ ဆင္း ၾက စုိ႔” (ကမာၻ ဦး က်မ္း ၁ း ၂၆ က)

♦ သမၼာက်မ္းစာ။-
သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ အ ေရး ႀကီး ေသာ လုပ္ ေဆာင္ ခ်က္ တစ္ ရပ္ မွာ ဓမၼ ေဟာင္း က်မ္း ႏွင့္ ဓမၼ သစ္ က်မ္း ေပၚ ေပါက္ လာ ေစ ရန္ ေဆာင္ ႐ြက္ ျခင္း ျဖစ္ သည္။ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ တိုက္ တြန္း ျခင္း ခံရ ေသာ သူ တို႔ သည္ ဘုရား သခင္ ၏ ႏႈတ္ က ပတ္ ေတာ္ ကို ေဟာ ေျပာ ၾက ၏ (၂ ေပ ၁း ၂၁)။ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ လမ္း ျပ ျခင္း အတိုင္း ႏႈတ္ ကပတ္ ေတာ္ ကို မွတ္ တမ္း တင္ျခင္း ျဖင့္ သမၼာ က်မ္း စာ ျဖစ္ ေပၚ ခဲ့ ပါ သည္ (၂တိ ၃ း ၁၆ -၁၇ )။ ကၽြႏု္ပ္ တို႔ ယံု ၾကည္ သူမ်ား သည္ ဘုရား သခင္ ၏ အလို ေတာ္ ကို သိ ရွိ ၍ နာ ခံ လိုက္ ေလ်ာက္ ရန္ သမၼာ က်မ္း စာ ကို ေန႔ စဥ္ ဖတ္ ရႈ ဆင္ ျခင္ ရ ပါ သည္။ 

♦ သာသနာျပဳျခင္း။-
ေလာ ကီ ႏုိင္ ငံ အရပ္ ရပ္ တြင္ ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ ၏ ဧ ၀ံ ေဂ လိ တရား ျပန္႔ ပြား ေစ ရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ လုပ္ ေဆာင္ လွ်က္ ရွိ ပါ သည္။ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ ခရစ္ ေတာ္ အတြက္ သက္ ေသ ခံ မည့္ သူမ်ား အေပၚ သို႔ တန္ ခိုး ေတာ္ ကို သြန္း ေလာင္း ၍ အသံုး ျပဳ ပါ သည္။ မည္ သည့္ အ ရပ္ ေဒ သ သို႔ သြား ရ မည္ ကို ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က လမ္း ျပ ပို႔ ေဆာင္ ေပး ပါသည္ (က ၁၆ း ၉ - ၁၀)။ သက္ ေသ ခံ မည့္ ယံု ၾကည္ သူ မည္ သူ႔ ထံ သို႔ သြား ရမည္ ကို သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က ေဖာ္ ျပ ပါ သည္ (တမန္ ၈ း ၂၉ )။ ကယ္ တင္ ျခင္း တရား ကို ၾကား ရေသာ မယံု ၾကည္ ေသး ေသာ သူ သည္ ခရစ္ ေတာ္ ကို လက္ ခံ ရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က တို႔ ထိ ျပင္ ဆင္ ေပး ပါသည္။ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ အသံုး ျပဳ ျခင္း ခံ ရ ေသာ ယံု ၾကည္ သူမ်ား အား ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႕ သည္ ခရစ္ ေတာ္ ၏ တပည့္ ေတာ္ မ်ား ျဖစ္ လာ ၾက ပါ သည္။ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ အျခား သူ မ်ား ကို သက္ ေသ ခံ ရန္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ကို ေစ ခိုင္း ေသာ အခါ နာ ခံ ၍ ခရစ္ ေတာ္ ၏ ကယ္တင္ ျခင္း တရား ကို ေ၀ ငွ ၾက ရ ပါ မည္။

♦ ခရစ္ယာန္ျဖစ္ျခင္း။-
သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ ဧ၀ံ ေဂလိ တရား ကို ၾကား ရ ေသာ သူ တို႔ ၏ စိတ္ ႏွ လံုး ကို တို႔ ထိ ျပင္ ဆင္ ေပး ပါ သည္။ ထုိ သူ သည္ ခရစ္ ေတာ္ ကို စိတ္ ႏွ လံုး အတြင္း ၌ လက္ ခံ ေသာ အခါ ဒု တိ ယ ေမြး ျခင္း ရၿပီး ခရစ္ ယာန္ တစ္ ဦး ျဖစ္ လာ ပါသည္ (တိ တု ၃ း ၅ )။ ထို ခရစ္ ယာန္ သည္ ဘုရား သခင္ ၏ အလို ေတာ္ အတိုင္း အသက္ ရွင္ တတ္ ေစ ရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ က လမ္း ျပ ပဲ့ ျပင္ ေပး သည္ ( ေရာ မ ၈း ၁၄)။ နာ ခံ လုိက္ ေလ်ာက္ သူ တို႔ သည္ ၀ိညာဥ္ အသီး သီး ေသာ ခရစ္ ယာန္ မ်ား ျဖစ္ လာ ပါ သည္ (ဂလာ ၅ း၂၂ -၂၅)။

♦ အသင္းေတာ္။-
အသင္း ေတာ္ သည္ ခရစ္ ေတာ္ ၏ ကိုယ္ ခႏၶာ ျဖစ္ ပါသည္။ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ အ သင္း ေတာ္ ေပၚ ေပါက္ ခဲ့သည္။ ယံု ၾကည္ သူ အခ်င္း ခ်င္း ေပါင္း သင္း မိတ္ သ ဟာ ရ ဖြဲ႕ ေစ ရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း ကို အသင္း ေတာ္ သို႔ ပို႔ ေဆာင္ ပါသည္ (၁ ေကာ ၁၂ း ၁၃ - ၁၄)။ အ သင္း ေတာ္ သည္ အဖဲြ႕ အစည္း တစ္ ခု ကဲ့ သို႔ ရပ္ တည္ ေသာ္ လည္း သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ တန္ ခိုး ႏွင့္ လမ္း ျပ ပဲ့ ျပင္မႈ ကို ခံ ယူ ျခင္း ျဖင့္ သာ သက္ ၀င္ လႈပ္ ရွား လ်က္ ႀကီး ပြား တိုး တက္ ပါ သည္ (တမန္ ၄း ၃၁)။ ကန ဦး အသင္း ေတာ္ တြင္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ လမ္းျပ မႈ ျဖင့္ ဆံုး ျဖတ္ ခ်က္ မ်ား ခ် မွတ္ ၾက ပါ သည္။ အသင္း ေတာ္ ၏ ၀တ္ ျပဳ ကိုးကြယ္ ျခင္း အစီ အစဥ္ တိုင္း တြင္ သန္႔ ရွင္း  ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ ဦး ေဆာင္ ပဲ့ျပင္ မႈကို ခံယူ ရ ပါ မည္ (ဧဖက္ ၅း ၁၈ -၁၉)။ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အုပ္ စိုး ေသာ ၀တ္ ျပဳ  စည္း ေ၀း သည္ တင့္ တယ္ ေလွ်က္ ပတ္ ၍ ယံု ၾကည္ သူ တို႔ အတြက္ ေကာင္း ခ်ီး မဂၤ လာ ျဖစ္ ေစ ပါ သည္ ( ၁ေကာ ၁၄ း ၃၃ )။ အသင္း ေတာ္ ကို တည္ ေဆာက္ ရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ သည္ ယံု ၾကည္ သူမ်ား ကို ၀ိညာဥ္ ဆု ေက်း ဇူး လည္း ေပး ထား ပါသည္။

♦ နိဂံုး။-
အခ်ဳပ္ အား ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ သည္ ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ ကို ယံု ၾကည္ ျခင္း အား ျဖင့္ သာ ကယ္ တင္ ျခင္း ရ ရွိ ပါ သည္။ ထို မွ် မက ေယ ရႈ ခရစ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ သာ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ကို ရ ရွိ ပါသည္ (ေယာ ဟန္ ၁၆ း ၇ )။ ေျမ ႀကီး ေပၚ တြင္ ဘုရား သခင္ အလို ေတာ္ ျပည့္ စံုေစ ရန္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ၏ ပဲ့ျပင္ မႈျဖင့္ လုပ္ ေဆာင္ ၾက ရ ေပ မည္။

♦ ♦ ♦ ♦ ♦
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...