● ဘိ သိပ္ မ ဂၤ လာ (Ordination) အ ပိုင္း (နိဂံုး)...

(၁၇) ရာ စု ရဲ႕ ပ ထ မ (၁၀) စု ႏွစ္ ကာ လ တုန္း က ဆို၊ ခရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ကိုယ္ ခႏၵာ မွာ ပါ ၀င္ ေန တဲ့ အ သင္း သူ/ သား တိုင္း တန္း တူ ျဖစ္ တယ္ လို႔ ခံ ယူ ယံု ၾကည္ တဲ့  က န ဦး ႏွစ္ ျခင္း ခရစ္ ယာန္ ေတြ ဟာ ဘိ ေ႐ွာ့ ဦး ေဆာင္ Anglican အ သင္း ေတာ္ ရဲ႕ ခ ရစ္ ယာန္ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ေတြ ရဲ႕ အ ထူး အ ခြင့္ အ ေရး ရ ရွိ ေရး ဆို တဲ့ ရာ ဇ ၀င္ တြင္ တဲ့ ေတာင္း ဆို မႈ ေတြ ကို ေခ် ပ ခဲ့ ၾက တာ မ်ဳိး လည္း ရွိ ခဲ့ ပါ တယ္။ ေရွး တုန္း က ႏွစ္ ျခင္း ခ ရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ ရဲ႕ အ သင္း ေတာ္ ေတြ မွာ ဆို ယင္၊ အား လံုး ရဲ႕ သ ေဘာ တူ ညီ ခ်က္ နဲ႔ ပ ဋိ ညာဥ္ ျပဳ ထား တာ တစ္ ခု ရွိ ပါ တယ္။ အဲ ဒါ က ေတာ့ ခရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ခႏၶာ ျဖစ္ တဲ့ အ သင္း ေတာ္ ထဲ မွာ ပါ ၀င္ သ မွ် ေသာ ႏွစ္ ျခင္း ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း ဟာ လုပ္ ပိုင္ ခြင့္ နဲ႔ တာ ၀န္ ယူ မႈ ေတြ ကို တန္း တူ ခံ စား ေစ ရ မယ္ ဆို တဲ့ အ ခ်က္ ပါ ပဲ။

အဲ ဒီ ႏွစ္ ျခင္း အ သင္း ေတာ္ ေတြ မွာ ေခါင္း ေဆာင္ ေတြ ကို လူ ထု ( အ သင္း သား/ သူ မ်ား) ရဲ႕ သ ေဘာ ထား မွတ္ ခ်က္ နဲ႔ ေ႐ြး ေကာက္ တင္ ေျမွာက္ ၿပီး တာ ၀န္ ေပး အပ္ ၾက ပါ တယ္။ အဲ ဒီ တာ ၀န္ ေပး ျခင္း ခံ ရ သူ ဟာ အ သင္း သူ/ သား ေတြ အ ေပၚ သ ခင္ ပံု စံ မ်ဳိး  မ အုပ္ ခ်ဳပ္ ရ ပဲ၊ အ ေစ ခံ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ မ်ား အ ျဖစ္ ဆက္ ကပ္ ၾက ရ ပါ တယ္။ ဘု ရား သ ခင္ ထံ က ေပး တဲ့ အ ခြင့္ အာ ဏာ တန္ ခိုး ေတြ ကို သိ ကၡာ ရ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ေတြ မွ တ ဆင့္ သာ မန္ ခရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ ရ ရွိ ခံ စား ရ ပါ တယ္ ဆို တဲ့ က်င့္ သံုး မႈ မ်ဳိး ကို က န ဦး ႏွစ္ ျခင္း ခရစ္ ယာန္ ေတြ လံုး ၀ မ က်င့္ သံုး ခဲ့ ပါ ဘူး။ အ သင္း သား /သူ မ်ား ထံ က သာ ေ႐ြး ခ်ယ္ တင္ ေျမွာက္ ခံ ရ တဲ့ ေခါင္း ေဆာင္ ဆီ ကို စီး ဆင္း တယ္ လို႔ ခံ ယူ ယံု ၾကည္ ခဲ့ ၾက ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ က န ဦး ႏွစ္ ျခင္း ေတြ ျဖစ္ တဲ့ Generals နဲ႔ Particulars အ ဖြဲ႕ (၂) ဖြဲ႕ က ေတာ့ ဘိ သိပ္ ခံ ျခင္း (Ordination) ဆို တဲ့ ေ၀ါ ဟာ ရ အသံုး အႏံႈး ကို ေရွာင္ ရွား ၿပီး၊ အဲ ဒီ ေ၀ါ ဟာ ရ အ သံုး အ ႏႈံး အ စား သီး ျခား တာ ၀န္ ေပး ျခင္း၊ ေခၚ ယူ ခံ ရ ျခင္း၊ ခန္႔ အပ္ ျခင္း (Set apart, Called, Appointed) ဆို တဲ့ ေ၀ါ ဟာ ရ ေတြ ကို သာ သံုး စြဲ ခဲ့ ၾက တယ္ ဆို တာ ကို လည္း အ သင္း ေတာ္ သ မိုင္း မွာ ေတြ႕ ႏုိင္ ပါ တယ္။
ေနာက္ ဆံုး ေတာ့ ဒီ ကယ္ ဗင္ နစ္ (Calvinist) ေတြ ရဲ ႔ ယံု ၾကည္ က်င့္ သံုး မႈ ေတြ ကို အ ေျခ ခံ ၿပီး ႏွစ္ ျခင္း အသင္း ေတာ္ ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား က လည္း ဘိ သိပ္ ခံ ျခင္း (Ordination) နဲ႔ ပတ္ သက္ တဲ့ က်င့္ သံုး မႈ ေတြ ကို စံ ႏႈံး သတ္ မွတ္ တာ တို႔ ၊ ပို ၿပီး ျမင့္ မား ေအာင္ လုပ္ တာ တို႔ ေတြ ရွိ ခဲ့ ၾက တယ္။  တာ တင္ မ က ႏွစ္ ျခင္း ေတြ ရဲ႕ သ ေဘာ ထား ေတြ က လည္း (Ordinatio) နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ျပင္း ျပ ခဲ့ ၾက တယ္။ ၁၇၄၂ Philadelphia ႏွစ္ ျခင္း အ ဖြဲ႕ ရဲ႕ Confession ဥ ပ မာ တစ္ ခု ေျပာ ရ ယင္ ၁၆၅၈ ခုႏွစ္ Congregationalist ေတြ ရဲ႕ (Savoy Declaration) ဘိသိပ္ အ ေၾကာင္း စာ တမ္း ရွင္း လင္း တင္ ျပ ျခင္း ကို နား ေထာင္ ခဲ့ ၾက တယ္ အဲ ဒီ ေဖၚ ျပ ခ်က္ က (၂)ရာ စု တစ္ ၀က္ ေလာက္ က ႏွစ္ ျခင္း ေတြ ရဲ႕ ဘိ သိပ္ အ ေၾကာင္း ကို တင္ ျပ ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ အထူး သ ျဖင့္ အ သင္း ေတာ္ ရဲ႕ အ မ်ား ဆႏၵ နဲ႔ ေရြး ခ်ယ္ ခံ ၾက ရ တဲ့ ဘုရား သခင္ ေခၚ ယူ ျခင္း ခံ ရ တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေတြ၊ ၀ိညာဥ္ ဆုေက်း ဇူး ခံ ရ တဲ့ သင္း အုပ္ ေတြ၊ သင္း ေထာက္ ေတြ က ဆု ေတာင္း ေပး ျခင္း၊ လက္ တင္ ျခင္း အ ေၾကာင္း အရာ ေတြ ကို ေပါ့။
ျပ ဌာန္း ထား တဲ့ အ တိုင္း ပံု စံ တူ သြား ရမယ္ ဆို တဲ့ အခ်က္ က လည္း မ ျဖစ္ သင့္ ပါ။ ဘယ္ လို ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ အ ခ်ဳိ႕ ေသာ ႏွစ္ ျခင္း ေတြ ကေတာ့ ဒီ က်င့္ သံုး မႈ ကို လက္ မ ခံ ၾက ပဲ၊ ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ျဖစ္ တယ္ ဆို တဲ့ က်င့္ သံုး မႈ ကို ပဲ လက္ ခံ ခဲ့ ၾက တယ္။ (၁၉) ရာ စု ေလာက္ က ထင္ ရွား လွ တဲ့ ႏွစ္ ျခင္း သင္း အုပ္ ဆရာ ႀကီး Charles Spurgeon ေျပာ တဲ့ “မ ရွိ တဲ့ ေခါင္း ေတြ ေပၚ လက္ ပ်င္း နဲ႔ တင္ ျခင္း” ေတြ လည္း ဘိ သိပ္ ေပး သူ ေတြ ထဲ မွာ ရွိ ေန ပါ တယ္။
Ordination အေပၚ မတူ ကြဲ ျပား ႏွစ္ ျခင္း ေတြ ရဲ႕ အျမင္ ေတြ က ေတာ့ ႏွစ္ ျခင္း အုပ္ စု အမ်ဳိး မ်ဳိး ရဲ႕ ေမး တဲ့ ေမး ခြန္း မ်ား အေပၚ မွာ မူ တည္ ၿပီး ဟုတ္ ကဲ့ (သို႔) မ ဟုတ္ ဘူး ဆုိ ၿပီး အေမး အေျဖ ေတြ ရွိ ခဲ့ ပါတယ္။ ဘယ္ သူ က ဘိ သိပ္ မ ဂၤ လာ (လက္ တင္ မဂၤ လာ) ခံ ယူ သင့္ လဲ၊ အ မ်ဳိး သမီး ေတြ ေကာ ဘယ္ လို လည္း၊ လင္ မယား ကြာ ရွင္း ခဲ့ သူ ေတြ ေကာ ဘယ္ လို လည္း၊ ဒုတိ ယ အ ႀကိမ္ အိမ္ ေထာင္ ျပဳ တဲ့ မု ဆိုး မ ေတြ ဆို ယင္ ေကာ ဘယ္ လို လည္း၊ လက္ တင္ ေကာင္စီ က်င္း ပ တဲ့ ေန ရာ က ဘာ အဓိ ပၸါယ္ လဲ၊ ဘယ္ မွာ က်င္းပ သင့္ သလဲ၊ လက္ တင္ ျခင္း ရဲ႕ သ ေကၤ တ (သို႔) အ ထိမ္း အ မွတ္ က ဘာ လဲ၊ လက္ တင္ မဂၤ လာ ရ ထား ၿပီး တဲ့ သူ ေတြ ကို ပဲ လက္ တင္ ေကာင္ စီ မွာ ဖိတ္ ရ တာ လား၊ အ ျခား သူ ေတြ ကို ေကာ ဖိတ္ လို႔ မရ ဘူး လား၊ လက္ တင္ တဲ့ ေန ရာ မွာ သင္း အုပ္ ေတြ သင္း ေထာက္ ေတြ ထက္ ဘယ္ အမႈ ေတာ္ ေဆာင္ ေတြ က ပို ၿပီး သင့္ ေတာ္ သ လဲ၊ ဒါ ေတြ ပံု စံ မ်ဳိး ေတြ နဲ႔ ပဲ ႏွစ္ ျခင္း ေတြ ၾကား မွာ ဆက္ လက္ ေဆာင္ ရြက္ ၿပီး ရပ္ တည္ ေန ၾက ပါ တယ္။
ဒီ လို မ တူ ကြဲ ျပား ေန ၾက မဲ့ အ စား၊- ဘယ္ ႏွစ္ ျခင္း ရဲ႕ ဘိ သိပ္ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ေအာက္ မွာ ေဖၚ ျပ ထား တဲ့ အဓိ ပၸါယ္ မ်ား နဲ႔  အစား ထိုး ဖို႔ ေကာင္း ပါ တယ္။
ဘိ သိပ္ (Ordination) ဆို တာ ခရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ အစု အေ၀း နဲ႔ အ တူ ဘုရား ထံ ပါး ၀တ္ ျပဳ ေန ျခင္း ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ဘုရား သ ခင္ ရဲ႕ လူ မ်ဳိး ေတာ္ ေတြ အ တြက္ ကိုယ္ စား ျပဳ ေန တာ ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ အ သင္း ေတာ္ အတြင္း အမႈ ေတာ္ ေဆာင္ ဖို႔ အတြက္ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ရဲ႕ ေရြး ခ်ယ္ ခံ ရ ျခင္း၊ ခြန္ အား ေပး ျခင္း ကို လက္ ေတြ႕ ခံ ယူ ေန ျခင္း ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ဘိ သိပ္ (Ordination) ဆို တာ ႏွစ္ ျခင္း ယံု ၾကည္ သူ ေတြ ထက္ သန္႔ ရွင္း ျမင့္ ျမတ္ တဲ့ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ က ေန ေပး ၾကည္ သူ ေတြ ကို ေပးတ့ဲ အ ဓိ ပၸါယ္ လံုး ၀ မ ဟုတ္ ပါ ဘူး။ လက္တင္ ဆု ေတာင္း ျခင္း ဟာ လက္ သိ ကၡာ ေတာ္ ရ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ၊ ဘု ရား သခင္ ရဲ႕ အေစ ခံ ကၽြန္ အျဖစ္ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ မဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေတြ ကို ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ ဘုရား သခင္ ရဲ႕ ထံ ဆု ေတာင္း ေပး ေန ျခင္း ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ လက္ တင္ မ ဂၤ လာ ဆို တာ အ သင္း ေတာ္ ရဲ႕ ကိစၥ အ၀ ၀ ကို ေဆာင္ ႐ြက္ မဲ႔ ဆရာ/ မ ေတြ ကို ဘုရား သခင္ က အသင္း ေတာ္ သို႔ ေပး တဲ့ (အသင္း ေတာ္ အား ေပး ျခင္း) ဆု ေက်း ဇူး လည္း ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ဘိ သိပ္ ခံ ယူ ျခင္း အစီ အစဥ္ (Ordination Service) ဆို တာ၊ ဒီ အစီ အစဥ္ အားျဖင့္ ခရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ အ မႈ ေတာ္ ျမတ္ ကို ပို ၿပီး ေဆာင္ ရြက္ ဖို႔ အသင္း ေတာ္ အေန နဲ႔ အ ဓိ က ေန ရာ က ေန ဒီ လက္ တင္ မဂၤ လာ ခံ ယူ တဲ့ ပု ဂိၢဳလ္ နဲ႔ အတူ လက္ ခံ ေန ျခင္း လည္း ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ႏွစ္ ျခင္း ေတြ အတြက္ ဘိ သိပ္ မဂၤ လာ ဆို တာ တ နည္း အားျဖင့္ အသင္း ေတာ္ ကို အ မႈ ေတာ္ ဖို႔ အ တြက္ ေခၚ ယူ ေန တဲ့ ဘုရား သခင္ ရဲ႕ ေမတၱာ ေတာ္ ကို ေက်း ဇူး ေတာ္ ျခင္း မြမ္း ျခင္း လည္း ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ထို႔ အတူ လက္ တင္ ခံ ယူတဲ့ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ အေပၚ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ႏိုင္ ဖို႔ ဘုရား သခင္ ထံ ပါး မွ ေကာင္း ခ်ီး မဂၤလာ ေတြ အ ဆက္ မျပတ္ ရ ရွိ ဖို႔ အ သ နား ခံ ျခင္း လည္း ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ထို႔ အျပင္ အ မႈ ေတာ္ အ တြက္ မိမိ တို႔ ရဲ႕ အလို ဆႏၵ နဲ႔ မ ဟုတ္ ပဲ၊ ဘု ရား သခင္ ေပး တဲ့ ဆု ေက်း ဇူး အား ျဖင့္ လုပ္ ေဆာင္ ဖို႔ မာန္ မာ ဏ ကို ေလွ်ာ့ ခ် ၿပီး အလို ေတာ္ ကို ၀န္ ခံ ေန ျခင္း ျဖစ္ ေၾကာင္း အ စား ထိုး က်င့္ သံုး ၾက ဖို႔ ေမ တၱာ ျဖင့္ ေ၀ မွ် လိုက္ ပါ တယ္။

♦ ♦ ♦ ♦ ♦

● ဘိ သိပ္ မ ဂၤ လာ (Ordination) အ ပိုင္း (၁)...

ဘိ သိပ္ မဂၤ လာ (Ordination) အ ေၾကာင္း မ ေလ့ လာ ခင္၊ က န ဦး ႏွစ္ ျခင္း ခရစ္ ယာန္ ေတြ အ ေၾကာင္း တ ေစ့ တ ေစာင္း ေလ့ လာ ၾကည့္ ရ ေအာင္။ က န ဦး ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ အ ေန နဲ႔ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ကို ဓမၼ သစ္ က်မ္း ကို ေပး ခဲ့ တယ္ လို႔ ေျပာ လို႔ ရ ပါ တယ္။ ၿပီး ေတာ့ ေအာ့ သ ေဒါ့ (စ္) ယံု ခ်က္ ေတြ ကို ျပဳ စု တည္ ေထာင္ ေပး ခဲ့ ေသး တယ္၊ ဒါ တင္ ဘယ္ က မ လဲ၊ အ သင္း ေတာ္ နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ က်င့္ သံုး ရမဲ့ (Practices) ေတြ ကို လည္း စ နစ္ တ က် ျပဳ စု ေပး ခဲ့ ၾက ေသး တယ္၊ အဲ ဒီ အ ထဲ မွာ ဘိ သိပ္ ေပး ျခင္း (Ordination) လည္း အပါ အ၀င္ ေပါ့။  

ဒါ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ဓမၼ သစ္ က်မ္း ထဲ မွာ ေတာ့၊ တစ္ ဦး ခ်င္း စီ အ ေပၚ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ဆု ေက်း ဇူး အ မ်ဳိး မ်ဳိး ေပး ခဲ့ တယ္၊ ခ်ီး ျမွင့္ ခဲ့ တယ္ ဆို တဲ့ အ ေၾကာင္း ေတြ ကို လည္း ေတြ႕ ရ ပါ တယ္။ ဘာ ေၾကာင့္ ဒီ ဆု ေက်း ဇူး ေတြ ကို ေပး အပ္ ရ တာ လဲ၊  ေသ ခ်ာ တာ က ေတာ့၊ အဲ ဒီ ဆု ေက်း ဇူး ေတြ နဲ႔ အ မႈ ေတာ္ လုပ္ ငန္း ထဲ မွာ ဆက္ ကပ္ အ ေစ ခံ ဖို႔၊ ခရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ခႏၵာ ျဖစ္ တဲ့ အ သင္း ေတာ္ ကို တည္ ေဆာက္ ဖို႔ အ တြက္ ေပး ခဲ့၊ အပ္ ႏွင္း ခဲ့ တယ္ ဆို တာ က ေတာ့ ေျမ ႀကီး လက္ ခတ္ မ လြဲ ပါ ( ဧ ဖက္၊ ၃း ၁၂)။ ဟို တုန္း က ဆို အသင္း ေတာ္ မွာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ထံ က ဆု ေက်း ဇူး ခံ ရ တဲ့ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ေတြ မွာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊  သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ ရဲ႕ ေခၚ ယူ ေရြး ေကာက္ ျခင္း ခံ ရ တဲ့ က မာၻ ေပၚ ရွိ တဲ့ သူ ေတြ ဟာ ခရစ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ဘု ရား သ ခင္ လုပ္ ေဆာင္  ခဲ့ တဲ့ သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း ႀကီး ကို အ ဆက္ မ ျပတ္ ဆက္ တိုက္ အ ေကာင္ အ ထည္ ေဖၚ ေဆာင္ ရြက္ ဖို႔ အတြက္ ဘိ သိပ္ ခံ ရ ျခင္း  ျဖစ္ ပါ တယ္။
ႏွစ္ ျခင္း ဘိ သိပ္ ခံ ယူ ျခင္း နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ဓမၼ သစ္ က်မ္း စာ မွာ ေရာ၊ က န ဦး အ သင္း ေတာ္ ေတြ ရဲ႕ က်င့္ သံုး မႈ ေတြ မွာ ေရာ ဒီ လို ဟို လို ဆို ၿပီး တိ တိ က် က် သတ္ မွတ္ ျပ ဌာန္း ထား တာ ေတြ ေတာ့ မရွိ ပါ ဘူး။ ဓမၼ သစ္ က်မ္း ထဲ မွာ လည္း ဘိ သိပ္ ခံ ယူ ျခင္း နဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ၫြန္ ၾကား ထား တာ လည္း မ်ား မ်ား စား စား မရွိ ပါ ဘူး။ ဒါ ေပ မဲ့ ဒီ မ ဂၤ လာ ၀တ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ တဲ့ ယံု ၾကည္ မႈ ေတြ၊ က်င့္ သံုး မႈ ေတြ က ေတာ့ ႏွစ္ ရာ စု ေတြ ေျပာင္း လဲ လာ တာ နဲ႔ အ မွ် ပံု စံ အ မ်ဳိး မ်ဳိး၊ အ ဓိ ပၸါယ္ ဖြင့္ ဆို မႈ ေတြ လည္း အ ဖံု ဖံု နဲ႔ ေျပာင္း လဲ လာ လိုက္ တာ ဒီ က ေန႔ အ ထိ ပါ ပဲ။
ဓမၼ သစ္ ေခတ္ က ေန အ လယ္ ေခတ္ ေႏွာင္း ပိုင္း ကာ လ မွာ ေတာ့ ဒီ မ ဂၤ လာ ၀တ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ခံ ယူ ခ်က္ ေတြ၊ အ ဓိ ပၸါယ္ ဖြင့္ ဆို ခ်က္ ေတြ ဟာ က န ဦး တုန္း က ခံ ယူ က်င့္ သံုး ခဲ့ ၾက တဲ့ ပံု စံ ျဖစ္ တဲ့ သက္ ႀကီး ၀ါ ႀကီး ေတြ က ေန ေပး တဲ့ ဘိ သိပ္ ခံ ယူ ျခင္း ပံု စံ က ေန က်ဥ္း ေျမာင္း တဲ့ သ ေဘာ ဆန္ တဲ့ ခရစ္ ယာန္ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ေတြ က ေန ၀တ္ ေၾကာင္ ေတြ ကို ေပး တဲ့ စ နစ္(ဘိ သိပ္ ေပး ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး မ်ား က သာ ေပး ပိုင္ သည့္ စ နစ္ ) ကို ထူ ေထာင္ လိုက္ ၾက ပါ ေလ ေရာ။ ခရစ္ ယာန္ ဂုိဏ္း ဂ ဃ တစ္ ခု ရဲ႕ ႐ႈ ေထာင့္ က ဆို၊ ဘိ သိပ္ ဆို တာ ဘု ရား သ ခင္ က ေပး အပ္ တဲ့ ခိုင္ ၿမဲ တဲ့ အ မွတ္ လကၡာ ၊ ဘိ သိပ္ ရ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ကေန အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ေတာ့ မဲ့ အ ဖြဲ႕ (အ ထူး ေ ရြး ခ်ယ္ ခံ ရ တဲ့ အ ဖြဲ႕) အ ေပၚ ေပး အပ္ ျခင္း ျဖစ္ တယ္ လို႔ ဆို ပါ တယ္။
ဒီ စ နစ္ အ ရ ဆို ယင္ ဘိ သိပ္ ေပး ျခင္း ဟာ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ေတြ (သိ ကၡာ ေတာ္ရ ဆရာ/ မ ေတြ) က သာ၊ အ သိ အ မွတ္ ျပဳ ေပး ႏုိင္ တယ္၊ ေထာက္ ခံ ခ်က္ ေပး ႏိုင္ တယ္ (Certification) ဆို တဲ့ အ ဓိ ပၸါယ္ သက္ ေရာက္ ေစ ခဲ့ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ဒီ ဘိ သိပ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး အဲ ဒီ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီး ေတြ (သိ ကၡာ ေတာ္ ရ ဆရာ/ မ ေတြ) က သာ ဘု ရား သ ခင္ ထံ ပါ း မွ လာ တဲ့ ဘိ သိပ္ ဆု ေက်း ဇူး ေတြ ကို ဘု ရား ကိုယ္ စား ၀တ္ ေၾကာင္ လူ တန္း စား ေတြ ကို တ ဆင့္ ေပး လို႔ ရ တယ္ ဆို တဲ့ သ ေဘာ အဲ ဒီ ေခတ္ ကာ လ က တုန္း က ေခတ္ စား ခဲ့ ပါ တယ္။ ဒီ ေန႔ ေခတ္ မွာ လည္း ခ ရစ္ ယာန္ ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား ဟာ ဘိ သိပ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး၊ ဘိ သိပ္ ေပးျခင္း ဆို တာ ဘု ရား သ ခင္ က ေန သီး သန္႔ ေရြး ခ်ယ္ ခန္႔ အပ္ ထား တဲ့ ( သာ မန္ ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ ထက္ အ ဆင့္ ျမင့္ တဲ့) ပု ဂၢိဳလ္ ေတြ က သာ ေပး ပိုင္ တယ္ လို႔ ေတာင္ သ ေဘာ ေပါက္ နား လည္ လက္ ခံ ယံု ၾကည္ ေန ၾက ေၾကာင္း ေတြ႕ ျမင္ ရ ပါ တယ္။
လက္ ရွိ ျမန္ ျပည္ ႏွစ္ ျခင္း ခရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ အ ၾကား အျမစ္ စြဲ ၿပီး လြဲ မွား ေန တဲ့ ခံ ယူ ယံု ၾကည္ ခ်က္ တစ္ ခု ကို အ သိ ေပး လို ပါ တယ္။ ႏွစ္ ျခင္း အ သင္း ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား မွာ သာ မန္ ယံု ၾကည္ သူ ခရစ္ ယာန္ နဲ႔ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ဆရာ / မ ေတြ ၾကား မွာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊ သိ ကၡာ မရ ေသး တဲ့ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ဆရာ /မ နဲ႔ သိ ကၡာ ေတာ္ ရ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ ဆ ရာ/မ ေတြ အ ၾကား မွာ ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ အ ဆင့္ အ တန္း ကြာ ျခား ခ်က္ ေတြ ရွိ ေန တယ္ လို႔ ခံ ယူ ေန ၾက ျခင္း ပါ ပဲ။ အဲ ဒီ လို ေျပာ ယင္ မ ဟုတ္ ပါ ဘူး၊ မ ခံ ယူ ၾက ပါ ဘူး လို႔ ေျပာ ၾက ေပ မဲ့၊ မ သိ စိတ္ ထဲ အ ျမစ္ စြဲ ေန တာ ကို ေတာ့  ခရစ္ ယာန္ ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား ျငင္း လို႔ မ ရ ႏိုင္ ပါ ဘူး။ ဥ ပ မာ ေျပာ ရ ယင္၊ ဘု ရား ေက်ာင္း သြား တက္ ယင္ ေတာင္ ဂုဏ္ ေတာ္ ခ်ီး မြမ္း တာ ၊ ဆု ေတာင္း တာ ၊ တရား ေဒ သ နာ ခံ ယူ တာ၊ ေပး လွဴ တာ ေတြ ထက္ ၊ ေကာင္း ခ်ီး မဂၤ လာ ေပး ျခင္း ကို ေတာ္ ေတာ္ ေလး အ ေလး ထား ခံ ယူ တတ္ ၾက တာ ကိုယ့္ ကိုယ္ ကို အ သိ ဆံုး ပါ။ ေနာက္ ဥ ပ မာ တစ္ ခု ေျပာ ရ အံုး မယ္ ဆို ယင္၊ ျမန္ မာ ျပည္ မွာ ရွိ တဲ့ ႏွစ္ ျခင္း ခရစ္ ယာန္ အ သင္း ေတာ္ ေတြ မွာ အ ထူး ေန႔ ေတြ က်င္း ပ တတ္ ၾက ပါ တယ္။ အဲ ဒီ အထူး ေန႔ ေတြ ဆို ဓမၼ ဆရာ/ မေတြ တရား ပ လႅင္ လဲ လွယ္ တဲ့ အစီ အစဥ္ ေတြ လုပ္ ေလ့ ရွိ ပါ တယ္။ အဲ ဒီ အ စီ အ စဥ္ မွာ ကိုယ့္ အသင္း ေတာ္ ကို ဘယ္ ဆရာ/ မ လာ မ လဲ၊ သိ ကၡာ ေတာ္ ရ လား/ သိ ကၡာ မ ရ ေသး တဲ့ ဆရာ/ မ လား လို႔ ေမး တတ္ ၾက သ လို၊ ဘု ရား ေက်ာင္း တက္ တိုင္း၊ အ စီ အ စဥ္ အ ဆံုး မွာ သိ ကၡာ ေတာ္ ရ သင္း အုပ္ ရဲ႕ ေကာင္း ခ်ီး ေပး ျခင္း ကို ခံ ယူ ရ မွ စိတ္ ဆ ႏၵ ျပည့္ ၀ တတ္ တဲ့ ခ ရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ က လည္း  “ ဒို႔ အသင္း ေတာ္ ကို သိ ကၡာ ရ ဆရာ/ မ ပဲ ပို႔ ေႏွာ္” လို႔ ေတာင္း ဆို ေန တာ ေတြ ကို ၾကည့္ လိုက္ ယင္ ဘိ သိပ္ မဂၤ လာ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး မ သိ မ သာ လြဲ ေန တာ ေတြ႔ ရ ပါ တယ္။
ဒါ ေၾကာင့္ ျပန္ လည္ ျပဳ ျပင္ တဲ့ ပရို တက္ စ တန္႔ ေတြ က ဒီ ခံ ယူ ခ်က္ ဟာ လြဲ မွား တဲ့ ခံ ယူ ယံု ၾကည္ ခ်က္ ျဖစ္ တယ္ လို႔ ေထာက္ ျပ ခဲ့ ပါ တယ္။ ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ျဖစ္ တယ္ လို႔ ခံ ယူ တဲ့ ယံု ၾကည္ သူ ခရစ္ ယာန္ ေတြ က အ လယ္ ေခတ္ (ေအ ဒီ ၁၁၀၀ -၁၄၀၀) မွာ က်င့္ သံုး တဲ့ (hierarchical) ဘုန္း ႀကီး က သာ ၀တ္ ေၾကာင္ ေတြ ကို ဘိ သိပ္ ေပး ပိုင္ တယ္ ဆို တဲ့ ယံု ၾကည္ က်င့္ သံုး မႈ ကို ဆန္႔ က်င္ ခဲ့ ၾက တာ လည္း ေတြ႔ ႏိုင္ ပါ တယ္။ မာ တင္ လူ သာ က ေတာ့ “ခရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ အား လံုး ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ေတြ ျဖစ္ ၾက ပါ တယ္၊ ဒါ ေပ မဲ့ အဲ ဒီ အ ထဲ မွာ အခ်ဳိ႕ က ေတာ့ လူ သိ ရွင္ ၾကား၊ လူ ေတြ အသိ အ မွတ္ ျပဳ ခံ ရ တဲ့ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ (Publicly Minister) ေတြ ျဖစ္ ၾက ပါ တယ္” လို႔ ဆို ပါ တယ္။ သိ ကၡာ ေတာ္ ရ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္ နဲ႔ သာ မန္ အ မႈ ေတာ္ ေဆာင္၊ ပန္း ပဲ သမား နဲ႔ လယ္ သ မား ဆို တဲ့ ႏႈိင္း ယွဥ္ တာ ေတြ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ၊ Biships ၊ Popes ေတြ ဆို တာ ဘု ရား သခင္ ရဲ႕ ႏႈတ္ က ပတ္ ေတာ္ နဲ႔ ဓမၼ ၀တ္ ေတြ ကို ထိန္း သိမ္း ေစာင့္ ေရွာက္၊ စီ မံ ခန္႔ ခြဲ ၾက ရ တာ က လြဲ လို႔ ယံု ၾကည္ သူ ခရစ္ ယာန္ ေတြ နဲ႔ ဘာ မွ ျခား နား မႈ မ ရွိ ၾက ပါ ဘူး၊ သူ တို႔ ထက္ လည္း ထူး ျခား တဲ့ တန္ ခိုး အာ နိ သင္ ရွိ သူ ေတြ လည္း မ ဟုတ္ ၾက ပါ ဘူး” လုိ႔ မာ တင္ လူ သာ က ၁၅၂၀ ခုႏွစ္၊ မွာ ေရး သား ေဖၚ ျပ ခဲ့ ပါ တယ္။ ႏွစ္ ျခင္း ခ ရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ က ေတာ့၊ ဘိ သိပ္ မဂၤ လာ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး အဲ ဒီ ပုဂၢိဳလ္ ေတြ ဟာ သာ မန္ ခ ရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ ထက္  ၀ိ ညာဥ္ ေရး ရာ မွာ ျမင့္ မား တဲ့ သူ ေတြ ျဖစ္ ၾက ပါ တယ္ လို႔ မ ေျပာ ေပ မဲ့၊ အ မႈ ေတာ္ ျမတ္ အ တြက္ သီး ျခား ေခၚ ယူ ျခင္း ခံ ရ ပုဂၢိဳလ္ ေတြ ျဖစ္ တယ္ လို႔ ေတာ့ ခံ ယူ ၾက ပါ တယ္။

♦ ♦ ♦ ♦ ♦

● Integral Mission ႏွင့္ မိတ္ ဆက္ ျခင္း (နိ ဂံုး)...

၃။ ခ ရစ္ ယာ န္ ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း ဟာ ခ ရစ္ ေတာ္ ေနာက္ လိုက္ (the  follower of Jesus Christ) တ ပည့္ ေတာ္ စစ္ မ်ား ျဖစ္ ဖို႔ ႏွင့္ က မာၻ ႀကီး ထဲ၊ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ ေစ လႊတ္ ျခင္း (Mission) သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း ကို ဆက္ ကပ္ ၀န္ ခံ ေဆာင္ ရြက္ ဖို႔ ေခၚ ယူ ျခင္း ခံ ရ တဲ့ သူ ေတြ ျဖစ္ ၾက ပါ တယ္။ ဘု ရား သ ခင္ က သူ႔ ရဲ႕ လူ မ်ဳိး ေတာ္ ကို သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ေပး တဲ့ ဆု ေက်း ဇူး နဲ႔ အ မႈ ေတာ္ ေတြ အ ရ ကယ္ တင္ ျခင္း အ က်ဳိး ရ လဒ္ ေတြ ဟာ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း သူ အ သက္ တာ ပံု စံ နဲ႔ ခြဲ မ ရ ႏိုင္ သ လို လူ သား မ်ား ေန ထိုင္ သက္ ၀င္ လႈပ္ ရွား တဲ့ သ တၱ ေလာ က ႀကီး တစ္ ခု လံုး ထဲ မွာ ယံု ၾကည္ သူ မ်ား ရဲ႕ တ ေလာ က လံုး နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ျဖစ္ ျခင္း ဟာ လည္း အ ပါ အ ၀င္ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဆို လို တာ က ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း ဟာ ဘု ရား ရဲ႕ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း လုပ္ ရ မယ္၊ ဒါ့ အ ျပင္ သာ သ နာ ျပဳ လုပ္ ငန္း လုပ္ ဖို႔ ဆု ေက်း ဇူး ေတြ ကို လည္း ယံု ၾကည္ သူ ျဖစ္ ၿပီ ဆို တာ နက္ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ရ ၿပီး ျဖစ္ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ တ ေလာ က လံုး ကို သ တင္း ေကာင္း ေ၀ ငွ ရ မယ့္ ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ အ ျဖစ္ ေရြး ေကာက္ ျခင္း ခံ ရ တဲ့ သူ ေတြ ျဖစ္ သြား တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ယံု ၾကည္ သူ ျဖစ္ လာ ျခင္း၊ ကယ္ တင္ ျခင္း ဆု ေက်း ဇူး ခံ စား ရ ျခင္း၊ ၀ိညာဥ္ ဆု ေက်း ဇူး ခံ စား ရ ျခင္း၊ ယဇ္ ပု ေရာ ဟိတ္ ျဖစ္ ျခင္း ေတြ ဟာ ခြဲ မ ရ တဲ့ အ ရာ ေတြ ျဖစ္ ေၾကာင္း နား လည္ ရ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ သင္း အုပ္ မ်ား နဲ႔ သြန္ သင္ သင္ ၾကား ေပး သူ ေတြ ဟာ ဘု ရား ေရြး ေကာက္ ထား တဲ့ ယံု ၾကည္ သူ ေတြ အား လံုး ကို တ ေလာ က လံုး ကို သာ သ နာ ျပဳ တတ္ ဖို႔ သြန္ သင္ ေပး ရ မဲ့ တာ ၀န္ ရွိ သူ ေတြ ပါ ပဲ။ ဒါ ေပ မဲ့ ဒီ ေန႔ ေခတ္ မွာ ျမန္ မာ ျပည္ မွာ ရွိ တဲ့ သင္း အုပ္ ေတာ္ ေတာ္ မ်ား မ်ား ဟာ အ သင္း ေတာ္ တြင္း အင္ အား ေတာင့္ တင္း ခိုင္ မာ ဖို႔ ကို သာ အ က်ဳိး ျဖစ္ ေစ တဲ့ သြန္ သင္ မႈ ေတြ ကို သာ သြန္ သင္ ေန ၾက ၿပီး၊ မိမိ တို႔ ရဲ႕ အသင္း သား ေတြ ကို သာ သ နာ ျပဳ ဖို႔၊ သက္ ေသ ခံ ေကာင္း ေတြ ျဖစ္ ဖို႔ သင္ ၾကား ေပး မႈ ေတြ  ဟာ အရမ္း အား နည္း ေန တယ္ ဆို တာ ေတြ႕ ရ ပါ တယ္။ အသင္း ေတာ္ တ နည္း အား ျဖင့္ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ခႏၵာ ဟာ ဒီ လို သြန္ သင္ မႈ ေတြ ေပး ဖို႔ ၊ တတ္ ဆင္ ေပး ဖို႔ ဘု ရား သ ခင္ တည္ ေဆာက္ ေပး ထား ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ကို သင္း အုပ္ ေတြ ၊ သြန္ သင္ သူ ေတြ အေန နဲ႔ အ ေရး တ ႀကီး နား လည္ သ ေဘာ ေပါက္ ၾက ဖို႔ လို ပါ တယ္ ( ဧ ဖက္ ၄း ၁၂ )။

၄။ ႐ႈ ေထာင့္ ေပါင္း စံု ထဲ မွာ ေန ၾက တဲ့ ခ ရစ္ ယာန္ ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း အ ေန နဲ႔ မိ မိ တို႔ ရွိ တဲ့ ေန ရာ တိုင္း က ေန ခရစ္ ေတာ္ ဟာ စ ၾကၤာ ၀ ဌာ ရဲ႕ အ ရွင္ သခင္ ျဖစ္ ျခင္း ကို သက္ ေသခံ ေ၀ ငွ ဖို႔ အ လြန္ အ ေရး ႀကီး ပါ တယ္။ ဒီ လို ေ၀ ငွ ျခင္း နဲ႔ သန္႔ ရွင္း ေသာ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ေျပာင္း လဲ မႈ ေတြ ကို တစ္ ဦး ခ်င္း ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္၊ လူ ထု တစ္ ရပ္ လံုး ပါ ၀င္ တဲ့ အေန အထား မ်ဳိး ပဲ ျဖစ္ ျဖစ္ လုပ္ ေဆာင္ ၾက ရ ပါ လိမ့္ မယ္။ သာ သ နာ ျပဳ ျခင္း ဆို တာ အ ခု ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ ေျပာ ေန တဲ့ စ ကား လံုး ေတြ ထက္ မ်ား စြာ နက္ ႐ိႈင္း လွ ပါ တယ္၊ က်ယ္ ၀ွမ္း လွ ပါ တယ္။ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ န ဂို မူ လ ရည္ ရြယ္ ခ်က္ ျဖစ္ တဲ့ လူ သား ေတြ ရဲ႕ ဖန္ ဆင္း ရွင္ အ ေပၚ ဆက္ ဆံ မႈ ဆက္ သြယ္ မႈ၊ လူ သား အ ခ်င္း ခ်င္း ဆက္ ဆံ မႈ ၊ လူ သား နဲ႔ ဖန္ ဆင္း ထား တဲ့ အရာ ေတြ ရဲ႕ ဆက္ ဆံ မႈ အ စ ရွိ တဲ့ ႐ႈ ေထာင့္ ေပါင္း စံု က ေန  အ ေရ အ ခ်င္း ရွိ ရွိ  အ သက္ ရွင္ မႈ ပံု စံ မ်ား နဲ႔ ေလာ က အ လယ္ သာ သ နာ ျပဳ ရန္ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ဟာ Integral Mission ရဲ႕ အ ဓိ ပၸါယ္ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ Integral mission ထဲ မွာ- လူ နဲ႔ ဖန္ ဆင္း ရွင္ ဆက္ ဆံ မႈ (ဧ ၀ံ ေဂ လိ သ တင္း ေကာင္း)၊ လူ လူ ခ်င္း ( သ နား ၾကင္ နာ၊ မ စ ကူ ညီ ျခင္း၊ ကိုယ္ ခ်င္း စာ နာ ျခင္း)၊ လူ နဲ႔ ဖန္ ဆင္း ခံ အ ရာ အား လံုး ( ေရ ေျမ ေတာ ေတာင္ သ ဘာ ၀ ၀င္း က်င္၊ ရာ သီ ဥ တု၊ ဖန္ ဆင္း ခံ အ ရာ အား လံုး) ကို အ ေပး အ ယူ မွ် တ ေစ ဖို႔ ေဆာင္ ရြက္ မႈ ေတြ အား လံုး ပါ ၀င္ လွ်က္ ရွိ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ Integral Mission ကို “အ လံုး စံု သာ သ နာ” လို႔ ျမန္ မာ လို  အ မည္ ေပး လို႔ ရ ပါ တယ္။ မ်က္ ေမွာက္ ေခတ္ ယံု ၾကည္ သူ ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ အား လံုး လည္း (၀ိညာဥ္ ၊ ခႏၵာ ၊ သ ဘာ ၀ ပတ္ ၀န္း က်င္) အား လံုး ပါ ၀င္ တဲ့ အ လံုး စံု သာ သနာ ျဖစ္ တဲ့ Integral Missionaries မ်ား အျဖစ္ မိမိ တို႔ အ သက္ ရွင္ ေန ထိုင္ ေန ၾက ရ တဲ့ ႐ႈ ေထာင့္ ေပါင္း စံု က ေန ဘု ရား ခိုင္း ေစ ထား၊ အပ္ ႏွင္း ထား တဲ့ အ လံုး စံု သာ သ နာ (Integral Mission) ကို သစၥာ ရွိ ရွိ၊ ကိုယ္ စြမ္း ရွိ သမွ်၊ ဥာဏ္စြမ္း ရွိ သ မွ် ပါ ၀င္ ဆက္ ကပ္ လုပ္ ေဆာင္ ၾက ရန္ ေဖၚ ျပ ရင္း (Integral Mission) အလံုး စံု သာသ နာ ႏွင့္ မိတ္ ဆက္ ေပး လိုက္ ပါ တယ္။ ယံု ၾကည္ သူ တိုင္း ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ မူ လ ရည္ ရြယ္ ခ်က္ ျဖစ္ ေသာ (Integral Mission) ကို မ ပ်က္ မကြက္ ပါ ၀င္ ဆက္ ကပ္ ႏုိင္ ၾက ပါ ေစ၊- အာ မင္…

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...