စာသင္ဖို႕ သင္ခန္းစာျပင္ေနတုန္း. စာေရးခ်င္စိတ္ေပါက္လာတာနဲ႕
ဘေလာ့ေပၚေရာက္လာတာ.. unemployment အေၾကာင္းသင္ဖို႕ျပင္ေနရင္းနဲ႕ ..အလုပ္ကိုင္အခြင့္အလမး္ရဖုိ႕..ဘယ္လုိဖန္တီးမလဲ
ဆိုတာ စဥး္စားေတာ့ ဟိုတစ္ေလာက မေလးရွားက ျမန္မာအိမ္ေဖာ္ေတြ အလုိရွိတဲ့အေၾကာင္း သတင္း
တစ္ခု ထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရတာ သြားသတိရတယ္.. . ငါတုိ႕ႏိုင္ငံကို အထင္ေသးတာလားဆိုၿပီး.. အဲဒီတုန္းကေတာ့
စိတ္ဆိုးလိုက္တာ။ ၿပီးေတာ့ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အေရးရဖို႕ တစ္ခါလာလည္း
အထည္ခ်ဳပ္နဲ႕.. တစ္ခါလာလည္း စက္ရံုအလုပ္ရံုနဲ႕
၊ ဟိုးတစ္ေန႕က စာေရးဆရာမႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႕ စကားေျပာျဖစ္တာ သြားသတိရတယ္.. အဲဒီဆရာမႀကီးက ေျပာတာ ထား၀ယ္မွာ ဆိပ္ကမ္းလုပ္မယ္..
စက္ရံုလာတည္မယ္ဆိုၿပီးေျပာၾကေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က အလုပ္ကိုင္ အခြင့္အေရးရဖို႕တဲ့.. ပညာေရးကို
မျမွင့္ေပးဘဲနဲ႕ ရမယ့္ အလုပ္အကိုင္က သူမ်ားေတြရဲ႕ ခုိင္းဖတ္ပဲ ျဖစ္ေနမွာေပါ့တဲ့။ အဲဒီစကားကို
ခၽြင္းခ်က္မရွိေထာက္ခံတယ္။ အဲဒီမွာ ပညာေရး ဆိုတာက အဓိက အေရးႀကီးတာျဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒီေတာ့
ပညာေရးဆိုတာနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး ဆက္စဥ္းစားမိတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးအေၾကာင္း။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးလို႕ ေျပာလုိ္က္ရင္
ဘယ္သူမဆို မတိုးတက္ဘူး တို႕.စနစ္မေကာင္းဘူးတို႕ပဲ ျမင္ၾကမွာပဲ။ ပညာေရးစနစ္မေကာင္းဘူးဆိုၿပီး
ဘာမွမလုပ္ဘဲ ေနတဲ့ လူငယ္ေတြ လည္းေတြ႕ဖူးပါရဲ႕။ ပညာေရးစနစ္မေကာင္းဘူးဆိုတာ လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပညာတတ္မရွိဘူးတို႕.. ပညာတတ္လူတန္းစားဆိုရင္
အျပင္ပဲ ထြက္ၾကတယ္တို႕ ေျပာေနတာ ေတြေတာ့ လက္မခံခ်င္ဘူး။
ငယ္ငယ္ကတည္းက ေက်ာင္းေတြမွာ ဒါေျဖ၊ ဒါက်က္ ဆိုတာပဲ.. ရွိတယ္။ ကေလးေတြကို ဆက္စဥ္းစားဖုိ႕
အခြင့္အေရးမေပးဘူး။ ကၽြန္မငယ္ငယ္ကဆိုရင္ ျမန္မာစာတို႕ ၊ အဂၤလိပ္စာတုိ႕ ၊ သခ်ၤာတို႕
သင္ရတာကို နားလည္ေပမယ့္ ဘာလို႕ ရူပေဗဒတို႕ ဓာတုေဗဒတို႕ သင္ရလည္း စဥ္းစားမရခဲ့ဘူး။ သမိုင္းသင္ရတာ
က ကိုယ့္သမိုင္းေၾကာင္းကို နားလည္ေအာင္၊ ပထ၀ီက ကို္ယ့္ကမၻာေျမႀကီးအေၾကာင္း သိေအာင္
စသည္ျဖင့္ စဥ္းစားလို႕ရေပမယ့္ ရူပေဗဒတို႕၊ ဓာတုေဗဒတုိ႕က ငါတို႕ ဘာအတြက္ သင္ေနရတာလဲ။
ဒါေတြကို သိေတာ့ ဘာအက်ိဳးရွိမွာလဲ ဆိုတာကို အဲဒီအခ်ိန္က အသိဥာဏ္နဲ႕ စဥး္စားမရခဲ့ဘူး။
သိခ်င္ေပမယ့္ ဆရာမေတြကိုလည္း မေမးရဲခဲ့ဘူး။ အဲဒီလို ျပန္လွန္မေမးရဲတာေတြ က ေယဘုယ်အားျဖင့္
ပညာေရးစနစ္မေကာင္းလို႕ လုိ႕ေျပာလို႕ရတယ္။
ဒါေပမယ့္ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ေရာက္လာတဲ့အခါ က်ေတာ့ ကၽြန္မတို႕ သင္ရတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြက
ဘယ္လို ျပန္အသံုးခ်ရမယ္ ဆိုတာ ကို သင္ေပးတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမွာ
Economic development of Myanmar ကို 1988 ေနာက္ပိုင္းအေကာင္းေတြပဲ ေရးထားေရးထား သင္ၾကားေပးတဲ့ဆရာမက
ေပၚလစီနဲ႕ အျပင္လက္ေတြ႕မွာ ျဖစ္တာေတြကို အမွန္ျမင္ တတ္ေအာင္ေျပာျပ သြားတာ.. အျခားဆရာမ
အမ်ားစုဆိုလည္း ဒီလိုပဲ.. သင္ရတဲ့ သီအိုရီေတြနဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဘယ္လိုႀကံဳႏိုင္တယ္
ဆိုတာေတြကို ပါ ေသခ်ာသင္ေပးၾကတယ္။ (တစ္ခ်ိဳ႕ သီအိုရီေတြကို ပ်င္းစရာေကာင္းေအာင္သင္ေပးတဲ့
ဆရာ၊ဆရာမေတြလည္းႀကံဳဖူးပါတယ္)။ CPA မွာလည္း ဒီလိုပဲ ..International Accounting
Standard တုို႕ ဘာတုိ႕ကို ကၽြမး္ကၽြမ္းက်င္က်င္နားလည္ၾကတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းသူ၊ေက်ာင္းသားေတြ
အမ်ားႀကီးပဲ။ ၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ထဲေရာက္လာေတာ့လည္း ကို္ယ္နဲ႕သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ေတြ
မွာ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြအမ်ားႀကီးေတြ႕ရတာပဲ။
ကၽြန္မေျပာခ်င္တာက စနစ္မေကာင္းဘူး.. curriculum ေတြ နိမ့္ေနတယ္ဆိုတာေတြကို လက္ခံေပမယ့္..
စနစ္မေကာင္းလုိ႕ ပညာတတ္လူတန္းစားမရွိဘူးဆိုၿပီး ထိုင္ေအာ္ေနလို႕ မရဘူး။ အဆိုးထဲက အေကာင္းကို
ရွာတတ္ဖို႕လိုတယ္။ ဘာေတြဘယ္လို မေကာင္းေပမယ့္ တကယ္ ပညာတတ္တဲ့ ဆရာေတြရွိတယ္.. သူတို႕
သင္ေပးတဲ့ ပညာေတြကို ေသခ်ာခံယူမယ္.. ကိုယ္အထူးျပဳယူထားတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြ ကို ေသခ်ာ ေလ့လာမယ္
ဆိုရင္ .. ပညာတတ္မျဖစ္ႏိုင္စရာမရိွဘူး။ (ပညာတတ္ေတြကို ေနရာမေပးဘူး ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို
ခဏေမ့ထားရေအာင္) ..တကၠသိုလ္ေတြမွာေတာင္ က်ဴရွင္ယူရတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြေျပာေနေပမယ့္..
က်ဴရွင္မယူဘဲလည္း စာေတြကို တတ္ေအာင္လုပ္လို႕ရတာပဲ.. ကၽြန္မဆိုရင္ တကၠသိုလ္တစ္ေလွ်ာက္
က်ဴရွင္ယူဖို႕ဆိုတာ စိတ္ကို မကူးခဲ့ဘူး. ဒါေပမယ့္လည္း ေအာင္တာပဲ.. credit ထြက္တာပဲ..အဓိကက
စိတ္ဓာတ္ပဲ။
အဲဒီေတာ့ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ.. ပညာရပ္ေတြကိုေလ့လာေနတဲ့သူေတြျဖစ္ရင္ ေသခ်ာ
စိတ္ကို ႏွစ္ၿပီးေလးေလးနက္နက္ခံယူမယ္ဆိုရင္.. ဆရာ၊ ဆရာမေတြျဖစ္ခဲ့ရင္လည္း ကို္ယ္သင္ရမယ့္
ဘာသာရပ္ကို ႏွ႕ံႏွ႕ံစပ္စပ္စဥ္ဆက္မျပတ္ေလ့လာစိတ္၀င္စားေအာင္ သင္ေပးမယ္ဆိုရင္.. သက္ဆုိင္ရာ
ဘာသာရပ္ေတြမွာ ကၽြမ္းက်င္တဲ့သူေတြအေနနဲ႕လည္း ကို္ယ္တတ္ကၽြမ္းတဲ့ပညာကို တစ္ပါးသူအတြက္
အသံုးခ်မယ္ဆိုရင္.. မတိုးတက္စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ (သင္ရိုးညႊန္းတမ္းတို႕.. ပညာေရးစနစ္
တို႕ကိုေတာ့ အစုိးရနဲ႕ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ လုပ္ၾကပါေစေပါ့)။ ကိုယ့္အရည္အခ်င္းကုိ ကိုယ့္ဘာသာျမွင့္တင္ေနမယ္ဆိုရင္
အျခားသူေတြက ကို္ယ့္အရည္အခ်င္းကို အသိအမွတ္ျပဳ လာၾကမွာပဲ။ ဘယ္လိုအခက္အခဲပဲရွိရွိ ရုန္းထြက္ႏိုင္ဖို႕
နည္းလမ္းေတြေတာ့ရွိမွာပဲေလ။ ျမန္မာေတြမညံ့ပါဘူး။
May Zar Maw
No comments:
Post a Comment