အဓိကက်မ္းခ်က္မ်ား။
တမန္ေတာ္၊ ၂း၃၈-၃၉။
လုကာ၊ ၁၅း၇-၁၀ ။ေယ ဇေက် လ၊၁၈း၃၀-၃၂ ။ခရစ္ ယာန္ တစ္ ဦးျဖစ္ ဖို႔ရန္ သို႔ တည္း မဟုတ္
ဘုရား သခင္ ၏ ခေလးသူငယ္ တစ္ဦးျဖစ္ ဖို႔ရန္ အတြက္“ေနာင္ တ”သည္ ပထမဦးဆံုး အဆင့္ ပင္ျဖစ္
သည္။ ယင္းေနာင္ တႏွင့္ပတ္ သက္၍ မူရင္းGreeႏွင့္ Hebrew ေ၀ါ ဟာရမ်ား ကိုေလ့ လာျခင္းျဖင့္
ပို၍ နက္ နဲေသာ အဓိပၸါယ္ မ်ား ကိုေတြ႔ရပါ လိမ့္မည္။ Greekေ၀ါ ဟာရ အားျဖင့္ ေနာင္ တ
ကို “metanoia” ဟုေခၚ ပါ သည္။ အနက္မွာ-ေနာက္ ထပ္စိတ္ရွိရန္(to have anothermind) သို႔မဟုတ္
လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းရန္ (tochangecourse) ဟူေသာ အဓိပၸါယ္မ်ား ပါ၀င္ေနပါသည္ (မႆဲ၊၄း၁၇။မာကု၊၁း၁၅)။
Hebrew ေ၀ါဟာရ အားျဖင့္လည္းေနာင္တကို “shup” ျပန္လွည့္ရန္(to turnback) ဥပမာကၽြႏ္ုပ္
တို႔ ၏အေတြ႔ အႀကံဳမ်ားမွUပံု သ႑ာန္ျပန္ လွည့္ျခင္း(၃ဓမၼ၊၈း၄၇ ။ေယဇေက်၊၁၄း၆) ။ယေန႔ေခတ္
တြင္ေနာင္တ ဆိုေသာစ ကားကို “မိမိတို႔ လုပ္ရပ္မ်ား အတြက္၀မ္းနည္းစြာ ခံစားရျခင္း”ဟူ၍
သာရိုးရိုးေလး မွတ္ယူၾကပါသည္။ သို႔ရာတြင္ သမၼာ က်မ္းစာေ တာ္ျမတ္ထဲ၌ေနာင္တႏွင့္ပတ္ သက္၍
ထိုထက္ေလး နက္ေသာ အနက္အဓိပၸါယ္ ရွိေနပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ပါေ စေနာင္တသည္ ခရစ္ေတာ္ေယရႈဘု
ရား၏ တပည့္ေတာ္ျဖစ္ရန္ ပထမဦးဆံုး လုပ္ေဆာင္ ရမည့္အရာပင္ျဖစ္ပါသည္။
စစ္မွန္ေသာေနာင္တရျခင္း။
စစ္မွန္ေသာ
ေနာင္တရျခင္း ဆိုသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏“စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ”ႏွင့္ “လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား" ေျပာင္းလဲျခင္း
ပင္ျဖစ္ သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ စဥ္းစား ေတြးေခၚမႈမ်ားအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေျပာင္းလဲျခင္း
(We change our thinking) အျပစ္၏ သေဘာ သဘာ၀၊ ဆိုးက်ဳိးႏွင့္ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ဳိးဆက္မ်ားကို
ေလးေလး နက္နက္ရႈ ျမင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အထဲ၌ရွိေနေသာ သမွ်သည္ ဘုရားသခင္အတြက္
အလြန္ အမင္း စက္စုတ္ ႐ြံရွာဖြယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း မိမိကိုယ္ကို သိရွိနားလည္ လက္ခံျခင္း ျဖစ္သည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ လုပ္ေဆာင္မႈ မ်ားအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေျပာင္းလဲျခင္း (We change
ouraction) ဘုရားသခင္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အေနျဖင့္ နားမေထာင္ျခင္း ၊နာမခံျခင္း၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္း
စိတ္ထားျခင္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ ပုန္ကန္ျခင္း အေနအထားမွ ဘုရားသခင္ထံ ေတာ္ပါးသို႔ ျပန္လွည့္ျခင္း
ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အလြန္အလွမ္း ကြာေ၀းလြန္း လွသည့္ အျပစ္၏ေက်းကၽြန္ ဘ၀မွျပန္လွည့္ျခင္း၊
ဘုရားသခင္ ထံေတာ္ပါး၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အသက္တာအား ၀န္ခံအပ္ႏွံျခင္း၊ ခရစ္ေတာ္ ေယ႐ႈအား
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အရွင္သခင္ အျဖစ္ေနရာေပးျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ ဤအပိုင္းသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ဖက္မွ
ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ အပိုင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏တာ ၀န္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုးမွာ အျပစ္ျပဳခဲ့ၾကသူမ်ား
ျဖစ္ၾက ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အားလံုး သခင္ေယ႐ႈအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္
လည္းေကာင္း၊ ဘ၀၏အသခင္ အျဖစ္လည္းေကာင္း လက္ခံရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ က်ဴးလြန္ခဲ့သမွ်ေသာ
အျပစ္ေႂကြးမ်ား အတြက္ သခင္ေယရႈ ခရစ္ေတာ္သည္ လက္၀ါးကဒ္တိုင္ ေပၚတြင္ ေပးဆပ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သကဲ့သို႔
ညစ္ျငမ္းသည့္ အျပစ္ဒုစရိုက္ မ်ားေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းျမင့္ျမတ္ စံုလင္သည့္ ဘုရားႏွင့္
အလွမ္းကြာေ၀း ခဲ့ရေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ထိုဘုရားသခင္ႏွင့္ ျပန္လည္ ဆက္သြယ္ႏိုင္ရန္ ပို႔ေဆာင္ေပး
ေတာ္မူေသာ ပုဂိၢဳလ္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္မ်ား
အတြက္ ေနာင္တရရပါမည္၊ ဘ၀အသက္တာတြင္ မိမိသေဘာ ဆႏၵအတိုင္း အသက္မရွင္ဘဲ ေယရႈခရစ္ေတာ္အား
ဘ၀၏ အရွင္သခင္ အျဖစ္ လက္ခံကာ ေယရႈခရစ္ေတာ္၏ သေဘာဆႏၵ အတိုင္း အသက္ရွင္ ရပါမည္။ ဘုရားသခင္
မတတ္ ႏိုင္ေသာ အရာတစ္စံု တစ္ခုမွမရွိပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ခြန္အားေပး ပါလိမ့္မည္။
ေနာင္တရျခင္း၌အေရးႀကီးေသာလိုအပ္ခ်က္(၃)ခ်က္။
ေနာင္တရျခင္းသည္
အထင္အရွား သိျမင္ေသာ အသိတရား (သတိမူျခင္း)။(Repentance
is cognitive)
ဆိုလိုရင္း
ရွင္းလင္းေသာ္လည္း နားလည္ဖို႔ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ေနာင္တရျခင္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌ အျပစ္
ရွိေၾကာင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အျပစ္ သားျဖစ္ေၾကာင္း လံုးလံုးလ်ားလ်ား ၀န္ခံျခင္း၊ ထိုအျပစ္
မ်ားသည္ သန္႔ရွင္း ေျဖာင့္မတ္ေတာ္ မူေသာ ဘုရားသခင္၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ အလြန္ေၾကာက္ ရြံဖြယ္ေသာ
အမႈျဖစ္ ေၾကာင္း ခံယူျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။
ဘုရားသခင္သည္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အျပစ္မ်ားႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ သန္႔ရွင္းေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး
မည္မွ် ကြာျခား ေနေၾကာင္း ျမင္ေတြ႔ သိရွိနားလည္ သေဘာေပါက္ရန္ အလိုေတာ္ရွိပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္
သူႏွင့္ အတူရပ္တည္ အသက္ရွင္ရမည့္ ေနရာကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမင္ေတြ႕ဖို႔ရန္ အလိုေတာ္ ရွိပါသည္။
ဘုရားသခင္ သည္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ရွိရွိသမွ်ေသာ အသက္တာမ်ားကို သူ၏ လက္ေတာ္ထဲ သို႔ စိတ္ခ်လက္ခ် လံုးလံုးလွ်ားလွ်ား
အပ္ႏွံရန္ ၊ထိုအရာမ်ားကို နားလည္ႏိုင္ရန္ လမ္းျပေပးမည့္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္အား
အႂကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္လက္ခံ ရန္ႏွင့္ အထူးသျဖင့္
သမၼာက်မ္းစာ ေတာ္ျမတ္ ဖတ္သည့္အခါတိုင္း
နားလည္ဖို႔ရန္ အတြက္ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္အား မွီခိုအားကိုး လက္ခံရန္ အလိုေတာ္ရွိပါသည္။
ေနာင္တရျခင္းသည္စိတ္ခံစားမႈႏွင့္သက္ဆိုင္ျခင္း။ (Repentance
is emotional)
ဘုရားသခင္ေရွ႕ေတာ္၌
ရွိေနမည့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အေျခအေနမွန္ကို လက္ခံၿပီဆိုပါက ဘုရားသခင္ ေရွ႕ေတာ္၌ ရွိေနမည့္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အေျခအေနမွန္ကို လက္ခံၿပီဆိုပါက စိတ္ခံစားမႈႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ စြမ္းအားကို
သင္ရရွိခံစား လာလိမ့္မည္ (ေဟရွာယ၊၆း၅)။ က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာ အျပစ္မ်ားကို ေတြ႕ျမင္လာျခင္း၊
ထိုအျပစ္မ်ား အတြက္ ယူက်ဳံးမရျဖစ္ျခင္း၊ ၀မ္းနဲျခင္းမ်ား ပါ၀င္ လာလိမ့္မည္ (ဆာလံ၊၅၁း၉)။
ယင္းေနာက္ ဘ၀ထဲရွိ
အမွား အယြင္းမ်ား အတြက္ စိတ္ေလး လံျခင္းမ်ား ခံစားလာလိမ့္မည္။ ဤစိတ္ခံစားမႈမ်ားသည္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ဘုရားသခင္၏ ခြင့္လြတ္ျခင္း ရွိႏိုင္မည့္ေန ရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးမည့္
စိတ္ခံစားမႈလည္း ျဖစ္ပါသည္ (၂ေကာ၊၇း၉၁၀)။ ေနာင္တရလွ်က္ မိမိအျပစ္ မ်ားေၾကာင့္ ယူက်ဳံးမရ
၀မ္းနဲလာျခင္းသည္ ခြင့္လြတ္ျခင္း ေပးေနေသာ ဘုရားသခင့္ ထံေတာ္ပါးသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးမည့္
သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ နည္းလမ္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာင္တရျခင္းသည္
ကိုယ္ပိုင္ဆႏၵ၊ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း။ (Repentance
is volitional)
ေနာင္တရျခင္းတြင္
အလိုဆႏၵ ပါ၀င္ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေနာင္တရျခင္း ဆိုသည္မွာ စိတ္ေျပာင္းျခင္း
၊ႏွလံုးသားေျပာင္းျခင္း၊ ဘ၀အသက္တာ တစ္ခုလံုး၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ဦးတည္ခ်က္ ေျပာင္း သြားျခင္း
ပင္ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္၏ တန္ခိုးေတာ္ေအာက္၌ ဘ၀သစ္အသက္တာ အသစ္ကို အစျပဳအသက္ရွင္ျခင္းလည္း
ျဖစ္သည္ (conversion)။
ဘုရားသခင္ႏွင့္
အတူ ေနာင္တရေသာ အျပဳအမူ၊ ေတြးေခၚ စဥ္းစား ဆင္ျခင္မႈမ်ားျဖင့္ ဦးတည္ တက္လွမ္းျခင္း
လည္းျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏မ်က္ေမွာက္ ေတာ္ေအာက္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ား၊
အေျခအေနမ်ားကို ေဖၚျပေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဖက္မွလည္း ဘုရားသခင္၏ ဖြင့္ျပေတာ္ မူခ်က္အတိုင္း
လိုက္ေလွ်ာက္ အသက္ရွင္ရပါမည္ (ေရာမ၊ ၂း၄)။ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ အပိုင္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔၏ တာ၀န္သာ
ျဖစ္သည္။
ခြင့္လြတ္ျခင္းတန္ခိုးေတာ္။
ေနာင္တရျခင္း
တစ္ခုတည္းျဖင့္ အထ မေျမာက္ပါ။ ခြင့္လြတ္ ျခင္းႏွင့္ ဒြန္တြဲလွ်က္ ရွိပါသည္။ သန္႔ရွင္းေျဖာင့္
မတ္ေသာ ဘုရားသခင္၏ ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အားနဲေသာ အေျခအေနမွန္ကို သိရွိနားလည္
သေဘာေပါက္ဖို႔ရန္ အေရးႀကီးသကဲ့သို႔ တန္ဖိုး မျဖတ္ႏိုင္သည့္ ေႏြးထြးေသာ ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္ႏွင့္
ေက်းဇူးေတာ္ကို လည္းနားလည္း ထိေတြ႔ခံစားတတ္ဖို႔ရန္ လိုအပ္ပါသည္။
တစ္ပါးတည္းေသာ၏
သားေတာ္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အျပစ္ေျဖစရာ အျဖစ္ေပးေတာ္မူ ေသာေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အျပစ္
လြတ္ျခင္းကို ခံစားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေပးေသာ အဖိုးအခမွာ အလြန္မ်ား လွပါသည္။ ဤအခ်က္ကို
ၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား မည္မွ် ခ်စ္ေတာ္မူေၾကာင္း ခံစားေတြ႔ရွိ ႏိုင္ပါသည္
(၁ေယာ၊၁း၇၉)။ ဤနည္းလမ္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အျပစ္ကိုဖယ္ရွား ရွင္းလင္းႏိုင္ေသာ တစ္ခုတည္းေသာ
နည္းလမ္းပင္ ျဖစ္ပါသည္ (ဘုရားသခင္ ထံေတာ္ပါး၌ အျဖစ္၀န္ခ် ေတာင္းပန္ျခင္း)။
ကၽြႏ္ုပ္ဖက္
ကသာ အျပစ္၀န္ခံၿပီး ၀န္ခ်ပါက ဘုရားသခင္က ခြင့္လႊတ္မည္ အမွန္ပင္။ ထိုသို႔အျပစ္၀န္ ခ်ျခင္း
ျပဳလုပ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေယရႈအား ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘ၀ တစ္ခုလံုး၏ “သခင္” အျဖစ္ လည္းေကာင္း
“ကယ္ တင္ ရွင္” အျဖစ္ လည္းေကာင္း ထားရပါမည္။ ထိုသို႔ ေဆာင္႐ြက္ျခင္းျဖင့္ အၿမဲတမ္း
အျပစ္ျပဳလုပ္ ခဲ့ေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ဘုရားသခင္က ခြင့္လြတ္ပါသည္။ အျပစ္သား စာရင္းမွ
ပယ္ဖ်က္ျခင္း ခံရျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အေနျဖင့္ အျပစ္ဒဏ္ ခံရမည္၊ အျပစ္ရွိေနသည္ဟု
ခံစားခ်က္ မလိုအပ္ေတာ့ပါ။ ဘုရားသခင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အားလံုးလံုး လ်ားလ်ား လက္ခံ လိုက္ျခင္းေၾကာင့္
ျဖစ္ပါသည္။ (ေရာမ၊ ၂း၄)။
ေဆြးေႏြးရန္ေမးခြန္းမ်ား။
*ဘုရားသခင္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား မည္သို႔ ျမင္ေတြ႔ေၾကာင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အေနျဖင့္လည္း မိမိအသက္တာ၊ မိမိ၏
ျပဳမူလုပ္ ေဆာင္ခ်က္တို႔ကို အမွန္မသိ ေသးသေ႐ြ႕ ကာလပတ္လံုး ေနာင္တရျခင္း ရွိႏိုင္ပါသလား။
*မိမိအျပစ္အတြက္
ယူက်ဳံးမရ ၀မ္းနဲရံုျဖင့္ မၿပီးေသးပါ၊ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။
*ကၽြႏ္ုပ္တို႔
ေနာင္တရေသာ အခါမ်ားစြာေသာ အရာမ်ားကို စြန္႔လြတ္ ရပါလိမ့္မည္။ ထို႔အခါ ကၽြႏ္ုပ္တို႔
ဘ၀သည္ စိတ္၀င္စားစရာ မေကာင္းေတာ့သည့္ ဘ၀၊ ၿငီးေငြ႕ဖြယ္ရာ ေကာင္းေသာ ဘ၀ ျဖစ္သြားရန္
ရွိပါ သလား။
*စစ္မွန္ေသာ
ေနာင္တရလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ေန႔စဥ္အသက္ရွင္ျခင္း၌ မည္သည့္ အခ်က္မ်ားအားျဖင့္ သက္၀င္လႈပ္ရွား
ပါမည္နည္း။ (လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ရန္ နည္းလမ္း မ်ားကိုေဖၚျပပါ)။
*မိမိဆႏၵအားျဖင့္
မသြားမလာ ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္အတိုင္း သြားလာသည့္အခါ မည္သည့္ အရာက ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ႏွလံုးသားအား
လြမ္းမိုး အုပ္စိုးမည္နည္း။ (ေကာေလာ၊ ၃း ၁၅- ၁၇)။
၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)
No comments:
Post a Comment