နိဒါန္း................
ခြင့္လြတ္ျခင္း (forgiveness) ဆိုတာ လူတိုင္း ရွာေဖြ သင့္တဲ့၊ ရွိသင့္တဲ့၊ ေတာင့္တ
သင့္တဲ့ ပါရမီ(virtue) တစ္ပါးျဖစ္ ပါတယ္။ ေဒါသ(anger)ကို သိုမွီးထားျခင္း ဟာ
ကိုယ္ခႏၶာရဲ႕ က်န္းမာ ေရး အတြက္ အႏၱရယ္ရွိ ရံုမွ်မက စိတ္ကိုပါ ထိခိုက္နာ က်င္ ေစပါတယ္။
တစ္စံုတစ္ ေယာက္ေသာ သူကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဟာ ခြင့္မလႊတ္ဘူး ဆိုရင္၊ သူ႔ရဲ႕အျပစ္ကိုခ်ည္
ေႏွာင္ ထားခဲ့မယ္ ဆိုရင္ ဒါဟာတစ္ဖက္လူကို ထိခိုက္နာက်င္ ေစတာမဟုတ္ဘဲ
အဆိပ္ကိုကိုယ့္အထဲ မွာသိမ္းထား သလိုျဖစ္ၿပီး
ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္သာနာ က်င္ေစျခင္းျဖစ္ ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ကၽြန္ မတို႔ဟာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ ေသာသူကို ခြင့္လႊတ္ မယ္ဆိုရင္ ေႁမြကိုက္ ဒဏ္ရာက အဆိပ္
ေတြကိုေဖါက္ ထုတ္ လိုက္ပစ္သလိုမ်ဳိး၊ ေ၀ဒနာ ကင္းၿပီး၊ ေပါ့ပါးလန္း ဆန္းမႈကို ခံစားရ ပါလိမ့္မယ္။
ခြင့္လႊတ္ျခင္းဆိုတာ...........
ခြင့္လႊတ္ျခင္းဆိုတာ...........
ခြင့္လႊတ္ျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဆိုတာ ကိုယ့္အေပၚ အျပစ္က်ဴးလြန္တဲ့ သူအေပၚထားတဲ့ မေက်မခ်မ္းမႈ၊ ေဒါသ၊ အမုန္း၊ မႀကိဳက္၊မႏွစ္သက္တာ၊ ဆန္႔က်င္ အတိုက္အခံျပဳမႈ ေတြကိုရပ္စဲျခင္း (ceasing) လိုက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင္လႊတ္ျခင္းဆိုတာ အျပစ္လြန္က်ဴးသူကို ခြင့္လႊတ္၊ ခ်မ္းသာေပးျခင္း၊ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာ ခြင့္ေပးးလိုက္ျခင္း၊ (သို႔)အျပစ္ေတြကို ကင္းလြတ္ခြင့္ေပး/ ေလွ်ာ္ပစ္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘုရားသခင္နဲ႔ (သို႔) အျခားသူမ်ားနဲ႔ မိမိရဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆက္သြယ္/ ဆက္ဆံေရးကို ျပန္လည္ ထိန္းသိမ္း လိုက္ျခင္း၊ နဂိုအတိုင္း ျပန္ျဖစ္လာ ေစျခင္းပဲျဖစ္ ပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ ယခင္ကရွိေနတဲ့ ဆက္ဆံေရး အေျခအေနမ်ဳိးကို နဂိုအတိုင္း ျပန္ လည္ေရာက္ရွိ ေစျခင္းျဖစ္ ပါတယ္။
ခြင့္လႊတ္ျခင္းဆိုင္ရာက်မ္းသေဘာအျမင္...............
သမၼာက်မ္းစာ အရကေတာ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္းကို မူလအစ ပထမျပဳသူက ထာ၀ရဘုရား သခင္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕မ်က္ ေမွာက္ေတာ္က ေနလူသားေတြကို ကြဲကြာသြားေစတဲ့ အေႏွာက္ အယွက္၊ အတား အဆီးမ်ား ကိုထာ၀ရဘုရား သခင္ကိုယ္ ေတာ္တိုင္ဖယ္ ရွားပစ္ၿပီး၊ ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ျခင္းနဲ႔ မိတ္သဟာ ယဖြဲ႕ျခင္းျပဳႏိုင္ ဖို႔လမ္းဖြင့္ေပးခဲ့ သူဟာ(သို႔) ခြင့္လႊတ္ျခင္း ျပဳခဲ့သူဟာ ဘုရားသခင္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ ကေတာ့..... လူလူခ်င္းခြင့္ လႊတ္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒါကိုေတာ့ အထူးသျဖင့္ ေယရႈခရစ္ ေတာ္ရဲ႕သြန္ သင္ျခင္းမွာထင္ရွားစြာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း (forgiveness) ဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ ဂရိစကားအားျဖင့္ aphesis လို႔ျဖစ္ၿပီး ဒီစကားလံုးရဲ႕အေျခခံ သေဘာတရား ကေတာ့ လႊတ္လိုက္တယ္၊ လြတ္ၿငိမ္း ေစတယ္ (release) ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ရွိပါတယ္။ အျပစ္မွ၊ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းမွ ေလွ်ာ္ပစ္ လိုက္ျခင္း(သို႔) လြတ္ၿငိမ္း ခြင့္ ေပးလိုက္ျခင္းလို႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ (ေဟၿဗဲ၊၉း၂၂နဲ႔ ၁၀း၁၈) တို႔ကို ဖတ္ၾကည့္ရင္ အေသြးအားျဖင့္ စင္ၾကယ္ ေစတယ္၊ အေသြးမသြန္ရင္ အျပစ္မလြတ္ ဘူးဆိုတာ ေတြ႕ရၿပီး၊ အျပစ္ လႊတ္ၿပီးရင္ ထပ္ၿပီး ပူေဇာ္စရာ မလိုေတာ့ဘူး၊ ဘုရားဟာ လြန္က်ဴး ခဲ့တဲ့အျပစ္ ေတြကို မေအာက္ေမ့ဘဲေနမယ္၊ စသည္အားျဖင့္ ေတြ႕ရပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ သေဘာတရားကို သမၼက်မ္း စာမွာအဲ ဒီလို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဓမၼသစ္မွာ- aphesis ဆိုတဲ့စကား (၁၄၂)ႀကိမ္ ေလာက္ေတြ႕ ရပါတယ္။ ဓမၼေဟာင္း က်မ္းဖက္ကို ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္လည္း ကမာၻဦးက်မ္း ကိုဖတ္ၾကည့္ရင္ လူသားရဲ႕ အျပစ္လြန္ က်ဴးျခင္း အတြက္ ေႁမြနဲ႔မိန္းမကို က်ိန္ျခင္းက (ကမာၻ၊၃း၁၅)၊ ေနာဧပံု ၀တၱဳမွာ ဆိုရင္ သက္တံ အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ပဋိညာဥ္ (ကမာၻ၊ ၆း၁၃-၉း၁၇)၊ ေနာက္ဆက္ တြဲပဋိညာဥ္ (၈း၂၁-၂၂) နဲ႔ အာျဗဟံရဲ႕ အေၾကာင္း (ကမာၻ၊ ၁၂း၁-၂၅း ၁၀)စတဲ့ အေၾကာင္း အရာမ်ားကို ဖတ္တဲ့အခါ ဘာကို ေတြ႕ႏုိင္သလဲ ဆိုယင္ ဘုရားသခင္ရဲ႕ လူသားေတြကို ကယ္တင္ျခင္း၊ စတဲ့ဘုရား သခင္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈကို ထိန္းသိမ္းျခင္း စတဲ့ ဘုရား သခင္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ မႈအလို ေတာ္ထဲမွာ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတဲ့ စကားလံုး အတြက္ ေဟၿဗဲ ဘာသာမွာ- တစ္ခုတည္းေသာ ေ၀ါဟာရ (single word) မရွိပါဘူး။ သေဘာ တရားအားျဖင့္ တူညီတဲ့စကား လံုးေတြက ေတာ့ kipper (ျပန္ေပး၊ ျပန္ေရြးဖို႔ ေပးရတဲ့ အဖိုးအခ)၊ Na (ျပင္သို႔ ထုတ္လုိက္ျခင္း)၊ selach(ျပစ္ဒဏ္မွာ လြတ္ျခင္းခ်မ္း သာခြင့္ျပဳျခင္း၊ ခြင့္ လႊတ္ျခင္း)၊ abar (အျဖစ္ လႊတ္ျခင္း၊ လြန္က်ဴးျခင္း မ်ားကို သည္းခံျခင္း) စသည္ျဖင့္ ေတြ႕ရ ပါတယ္။
ဓမၼသစ္မွာေတာ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္း (forgiveness) ကို ရွင္းလင္းစြာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေယရႈခရစ္ ေတာ္ရဲ႕ စြန္႕လႊတ္ေပးဆပ္ အေသခံျခင္း အားျဖင့္ တစ္ခါထဲ ပူေဇာ္ျခင္း အားျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ စင္ၾကယ္ျခင္း သို႔ေရာက္ တယ္ဆိုတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ sacrifice အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္/မ တို႔လူသား အားလံုးဟာ ဘုရားသခင္ရဲ႕ခြင့္လႊတ္ျခင္း (သို႔)ဘုရား သခင္နဲ႔ အၿမဲထာ၀ရ ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ျခင္း (reconciliation) ဆိုတဲ့ေမွ်ာ္ လင့္ခ်က္၊ ယံု ၾကည္ခ်က္ ကို ရရွိပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ ကၽြန္ေတာ္/မတို႔ နားလည္ သေဘာေပါက္ လာတာ ကေတာ့ ေယရႈခရစ္
ေတာ္အားျဖင့္ ထာ၀ရဘုရား သခင္ဟာ ကၽြန္ေတာ္/မ တို႔ရဲ႕အျပစ္ ေတြကို ခြင့္လႊတ္ေပး ခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတစ္ပါးက ကၽြန္ေတာ္/မတို႔ အေပၚလြန္ က်ဴးလာတဲ့ အျပစ္ေတြကို ေဗြမယူပဲ ခြင့္လႊတ္ ရမယ္ဆို တာပဲျဖစ္ ပါတယ္။ သူတစ္ပါးရဲ႕ အျပစ္ကို ခြင့္လႊတ္ဖို႔ ေယရႈခရစ္ ေတာ္က ပတၱနာ ေတာ္(မႆဲ၊၆း၁၂) သင္ ေပးရာမွာ အတိအလင္း ေျပာခဲ့ ပါတယ္။ တမန္ေတာ္ႀကီး ရွင္ေပါလု ကလည္း အခ်င္းခ်င္း အျပစ္လႊတ္ျခင္း ရွိၾကေလာ့ (ဧဖက္၊ ၄း၂၉-၃၂) လို႔သြန္သင္ ခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္/ မတို႔မွာ ခြင့္လႊတ္ျခင္း မရွိဘူးဆို ယင္ေတာ့ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာေတာ္ ကို ေစာ္ကားရာၾက ပါလိမ့္မယ္။ ေပ်ာက္ေသာ သား ပံုဥပမာထဲက သားႀကီး လိုျဖစ္ေန ပါလိမ့္ မယ္။ ျဖစ္ပ်က္ ခဲ့ သမွ်ေတြ အေပၚ၊ လြန္က်ဴးျပစ္ မွားျခင္းမ်ား အေပၚေဗြ မယူပဲ သားငယ္ကို၊ ေပ်ာက္ေသာ သားကို ခ်စ္ ျခင္းေမ တၱာနဲ႔ ေထြးေပြ႕ခဲ့တဲ့ ဖခင္ႀကီးေၾကာင့္ မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ခဲ့တဲ့ သားႀကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဟာတူ ေနပါမယ္။ သူတစ္ပါးရဲ႕အျပစ္ကို ခြင့္မလႊတ္ပဲ ခ်ည္ေႏွာင္ ထားခဲ့ယင္ေပါ့။ ခြင့္လႊတ္ျခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ လို႔ ေယရႈ ခရစ္ ေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ ေတာ္ လိုက္ တပည့္ေတာ္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့ ေပတရုက လည္း ေမးဖူး တယ္။ သူ႔ရဲ႕ေမးခြန္းက အက်ဳိးသင့္ အေၾကာင္းသင့္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ဳိးပါပဲ။ သူတစ္ပါးရဲ႕ အျပစ္ကို ဘယ္ႏွႀကိမ္ လႊတ္ရမလဲ လို႔ေမးတဲ့ အခါ ေယရႈခရစ္ ေတာ္က အႀကိမ္ခုႏွစ္လီ၊ ခုႏွစ္ဆယ္ ေျမာက္ေအာင္ (seventy times seven) ခြင့္လႊတ္ရ မယ္လို႔ေျဖခဲ့ ပါတယ္။ ဆိုလိုတဲ့ အဓိပၸါယ္က အၿမဲတမ္း (always) ခြင့္လႊတ္ ရမယ္၊ ခြင့္လႊတ္ ျခင္းဟာ မရွိမျဖစ္ကိုလိုအပ္ ပါတယ္။ လုပ္လဲလုပ္ ရမယ့္အရာ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
ခရစ္ယာန္ ဘာသာေရး သြန္သင္ခ်က္ အရ
ခြင့္ လႊတ္ျခင္း နဲ႔ ေလာ ကရဲ႕(လူေတြနား လည္လက္ ခံတဲ့) ခြင့္လႊတ္ျခင္း (Religious
Forgiveness Vs Secular Forgiveness) ...........
ခရစ္ယာန္ မဟုတ္သူ အခ်ဳိ႕က ေျပာပါတယ္။ ခရစ္ယာန္ဘာ
သာမွာေတာ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာ(သို႔) ခြင့္လႊတ္ ခံရဖို႔သိပ္ လြယ္တာပဲ။ မင္းလုပ္ခဲ့
သမွ်၊ လြန္က်ဴးမွား ယြင္းခဲ့သမွ် အရာအားလံုးကို မွားယြင္မိပါ တယ္လို႔၀န္ခံ လိုက္ၿပီးေတာ့...
ေယရႈခရစ္ ေတာ္ဆီမွာ အျပစ္ေတြ ကိုဖြင့္ဟ၀န္ခံ၊ ေနာက္.. ေနာက္တစ္ခါ မလုပ္ေတာ့ပါ ဘူးလို႔
ဘုရားသခင္ကို ကတိေပး လိုက္ရင္ရၿပီ။ ခြင့္လႊတ္ၿပီ။ မင္းေနာက္ ထပ္အျပစ္ လုပ္မိႏိုင္တယ္။
လုပ္ခဲ့မိရင္လဲ အျပစ္လုပ္ မိပါတယ္။ မွားမိပါတယ္။ လို႔၀န္ခံ။ ၿပီးရင္ခရစ္ ေတာ္ဆီမွာ အျပစ္၀န္ခ် ေတာင္းပန္၊
ေနာက္ကိုအျပစ္ မလုပ္ေတာ့ ပါဘူးလို႔ ဘုရားသခင္ ကိုကတိေပး၊ ရၿပီ။မင္းေပး တဲ့ကတိဟာ ရိုးသားဖို႔၊
စစ္မွန္ဖို႔လို တယ္လို႔ ခရစ္ယာန္ အခ်ဳိ႕က ေျပာေကာင္း ေျပာလိမ့္မယ္။ ေနာက္တစ္ ခါအျပစ္မလုပ္
ေတာ့ပါဘူးလို႔ ကတိေပး ထားေပ မဲ့လည္း မင္းဟာရိုးသား စြာပဲအျပစ္ ကိုထပ္ကာ ထပ္ကာ က်ဴးလြန္
မိႏိုင္ပါတယ္။ လူေတြအားလံုး ဟာအျပစ္ ဒုစရိုက္သား ေတြျဖစ္ၾကၿပီး လူသားအား လံုးဟာ အျပစ္၊
အမွားအယြင္း ေတြကိုလုပ္ တတ္ၾကတယ္လို႔ ခရစ္ယာန္ဘာ သာကရႈျမင္ လက္ခံပါတယ္။ အျပစ္ဆိုတာ
အားလံုး အတူတူပါပဲ။ လူသား အား
လံုးဟာထာ ၀ရငရဲက်ဖို႔ ထိုက္တန္တယ္။ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ေက်းဇူး ဂရုဏာ သက္သက္ အားျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ခံရပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတဲ့ ေက်းဇူးဂရုဏာေတာ္ (Grace)ကို ခံစားရဖို႔ လူသားမ်ား အေနနဲ႔ မွားမိပါ တယ္လို႔၀န္ခံ၊ေယရႈခရစ္ေတာ္ထံအျပစ္ေတြကို၀န္ခ် ေတာင္းပန္၊ ၿပီးယင္ ရိုးသားစြာနဲ႕... ဘုရားသခင္.... အျပစ္မလုပ္ ေတာ့ပါဘူးလို႔ ကတိေပး ထားဖို႔လို ပါတယ္။
ဒါကခရစ္ယာန္ ဘာသာတရား ဆိုင္ရာ ခြင့္လႊတ္ျခင္း (Christian religious Forgiveness) လို႔နားလည္ ထားၾက ပါတယ္။ ေလာကႀကီးရဲ႕ အျမင္၊ ခရစ္ယာန္ မဟုတ္တဲ့ သူမ်ားရဲ႕ အျမင္ကေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။ အျပစ္ အားလံုးဟာ အတူတူမဟုတ္ဘူး၊ အျပစ္မွာ အႀကီးအ ေသးရွိတယ္။ အျပစ္ဘယ္ ေလာက္ႀကီး ႀကီးထာ ၀ရအျပစ္ဒဏ္ က်ခံရဖို႔ေတာ့ မရွိဘူး။ လူတစ္ ေယာက္ဟာ အမွားအျပစ္လုပ္ မိတယ္ဆိုယင္ သူ႔ရဲ႕ျပစ္မႈ အတြက္ျပဳ ျပင္ခြင့္ (amend)၊ အမွား ပင္ခြင့္ ေက်ရာေက် ေၾကာင္း လုပ္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ျပစ္မႈေႂကြး ကိုေခၽြးျဖင့္ ဆပ္မည္ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ထဲ ကသေဘ ာတရားမ်ဳိး၊ လူသတ္မႈဆိုတဲ့ ျပစ္မႈကေတာ့ ျပင္လို႔မ ရေတာ့ ဘူး၊ ေသတဲ့သူ ကိုျပန္ရွင္ေအာင္ လုပ္လို႔မရ ေတာ့ဘူးေလ။ ဒီလိုကိစၥ မ်ဳိးၾကေတာ့ ဘယ္လို စဥ္းစားၾကမလဲ။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဘယ္လို ရႏိုင္မလဲ။ ေသသူရဲ႕ ေဆြမ်ဳိးေတြ၊သူ႔ ကိုခ်စ္တဲ့ သူေတြက သတ္သူ ကိုမုန္းတီးမိမွာပဲ။ ယံုၾကည္ႏိုင္ မွာမဟုတ္သလို၊ ခြင့္လည္း လႊတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ ပါဘူး။ အျပစ္ရွိသူ ဟာသူ႔ အျပစ္ကို ၀န္ခ်ေတာင္း ပန္သည့္တိုင္ လူေကာင္း တစ္ေယာက္ အျပစ္တည္ ၾကည္စြာ ေနထိုင္ ေနသည့္တိုင္ ခံရဖို႔ဟာ စိန္ေခၚမႈ တစ္ရပ္ျဖစ္ ပါတယ္။ ဘယ္လို ပဲျဖစ္ျဖစ္ တည္ၾကည္ ၿမဲၿမံစြာနဲ႔ မယိမ္းမယိုင္ ဆက္ေလွ်ာက္ ဖို႔လိုပါတယ္။ အခ်ိန္က ကုစားသြား ပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္ကေကာင္း ေနၿပီပဲ ဘာျဖစ္လို႔ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ ရတာလည္း ဆိုၿပီး မေတြး မိဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ္ကနာ က်င္ေစသူ၊ သူတို႔ကနာ က်င္ခံစားခဲ့ ရသူဆိုတာ မေမ့ဖို လိုပါတယ္။ ဒါကေလာက လူသားေတြ နားလည္ လက္ခံထား တဲ့ခြင့္လႊတ္ျခင္း (Secular Forgiveness) သေဘာ တရားျဖစ္ ပါတယ္။ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ သေဘာ တရား သက္ သက္စကား လံုးမဟုတ္ ပါဘူး။ လက္ေတြ႕ လုပ္ေဆာင္ ရမဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း အားျဖင့္အ ဆိုးျမင္ ေနမႈေတြ အပ်က္သ ေဘာ လုပ္ ေဆာင္မႈ ေတြ တျဖည္း ျဖည္း ေလ်ာ့ပါး သြားေစ မွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဓမၼသေဘာ အျမင္အရ ေျပာရရင္ အျပစ္ေပး သူ(သို႔) စီရင္ပိုင္ သူဟာ ထာ၀ရဘုရား သခင္ျဖစ္ ပါတယ္။ ကိုယ့္ ရဲ႕အား နည္းျခင္း အျပစ္ကို ကိုယ္သိၿပီး ခြင့္လႊႊတ္ျခင္း ရွိသူျဖစ္ဖို႔ သာလုိ အပ္ပါတယ္။
လံုးဟာထာ ၀ရငရဲက်ဖို႔ ထိုက္တန္တယ္။ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ေက်းဇူး ဂရုဏာ သက္သက္ အားျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ခံရပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတဲ့ ေက်းဇူးဂရုဏာေတာ္ (Grace)ကို ခံစားရဖို႔ လူသားမ်ား အေနနဲ႔ မွားမိပါ တယ္လို႔၀န္ခံ၊ေယရႈခရစ္ေတာ္ထံအျပစ္ေတြကို၀န္ခ် ေတာင္းပန္၊ ၿပီးယင္ ရိုးသားစြာနဲ႕... ဘုရားသခင္.... အျပစ္မလုပ္ ေတာ့ပါဘူးလို႔ ကတိေပး ထားဖို႔လို ပါတယ္။
ဒါကခရစ္ယာန္ ဘာသာတရား ဆိုင္ရာ ခြင့္လႊတ္ျခင္း (Christian religious Forgiveness) လို႔နားလည္ ထားၾက ပါတယ္။ ေလာကႀကီးရဲ႕ အျမင္၊ ခရစ္ယာန္ မဟုတ္တဲ့ သူမ်ားရဲ႕ အျမင္ကေတာ့ အဲဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။ အျပစ္ အားလံုးဟာ အတူတူမဟုတ္ဘူး၊ အျပစ္မွာ အႀကီးအ ေသးရွိတယ္။ အျပစ္ဘယ္ ေလာက္ႀကီး ႀကီးထာ ၀ရအျပစ္ဒဏ္ က်ခံရဖို႔ေတာ့ မရွိဘူး။ လူတစ္ ေယာက္ဟာ အမွားအျပစ္လုပ္ မိတယ္ဆိုယင္ သူ႔ရဲ႕ျပစ္မႈ အတြက္ျပဳ ျပင္ခြင့္ (amend)၊ အမွား ပင္ခြင့္ ေက်ရာေက် ေၾကာင္း လုပ္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ျပစ္မႈေႂကြး ကိုေခၽြးျဖင့္ ဆပ္မည္ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ထဲ ကသေဘ ာတရားမ်ဳိး၊ လူသတ္မႈဆိုတဲ့ ျပစ္မႈကေတာ့ ျပင္လို႔မ ရေတာ့ ဘူး၊ ေသတဲ့သူ ကိုျပန္ရွင္ေအာင္ လုပ္လို႔မရ ေတာ့ဘူးေလ။ ဒီလိုကိစၥ မ်ဳိးၾကေတာ့ ဘယ္လို စဥ္းစားၾကမလဲ။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဘယ္လို ရႏိုင္မလဲ။ ေသသူရဲ႕ ေဆြမ်ဳိးေတြ၊သူ႔ ကိုခ်စ္တဲ့ သူေတြက သတ္သူ ကိုမုန္းတီးမိမွာပဲ။ ယံုၾကည္ႏိုင္ မွာမဟုတ္သလို၊ ခြင့္လည္း လႊတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ ပါဘူး။ အျပစ္ရွိသူ ဟာသူ႔ အျပစ္ကို ၀န္ခ်ေတာင္း ပန္သည့္တိုင္ လူေကာင္း တစ္ေယာက္ အျပစ္တည္ ၾကည္စြာ ေနထိုင္ ေနသည့္တိုင္ ခံရဖို႔ဟာ စိန္ေခၚမႈ တစ္ရပ္ျဖစ္ ပါတယ္။ ဘယ္လို ပဲျဖစ္ျဖစ္ တည္ၾကည္ ၿမဲၿမံစြာနဲ႔ မယိမ္းမယိုင္ ဆက္ေလွ်ာက္ ဖို႔လိုပါတယ္။ အခ်ိန္က ကုစားသြား ပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ္ကေကာင္း ေနၿပီပဲ ဘာျဖစ္လို႔ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ ရတာလည္း ဆိုၿပီး မေတြး မိဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ္ကနာ က်င္ေစသူ၊ သူတို႔ကနာ က်င္ခံစားခဲ့ ရသူဆိုတာ မေမ့ဖို လိုပါတယ္။ ဒါကေလာက လူသားေတြ နားလည္ လက္ခံထား တဲ့ခြင့္လႊတ္ျခင္း (Secular Forgiveness) သေဘာ တရားျဖစ္ ပါတယ္။ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတဲ့စကားလံုးဟာ သေဘာ တရား သက္ သက္စကား လံုးမဟုတ္ ပါဘူး။ လက္ေတြ႕ လုပ္ေဆာင္ ရမဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း အားျဖင့္အ ဆိုးျမင္ ေနမႈေတြ အပ်က္သ ေဘာ လုပ္ ေဆာင္မႈ ေတြ တျဖည္း ျဖည္း ေလ်ာ့ပါး သြားေစ မွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဓမၼသေဘာ အျမင္အရ ေျပာရရင္ အျပစ္ေပး သူ(သို႔) စီရင္ပိုင္ သူဟာ ထာ၀ရဘုရား သခင္ျဖစ္ ပါတယ္။ ကိုယ့္ ရဲ႕အား နည္းျခင္း အျပစ္ကို ကိုယ္သိၿပီး ခြင့္လႊႊတ္ျခင္း ရွိသူျဖစ္ဖို႔ သာလုိ အပ္ပါတယ္။
ခြင့္လႊတ္ျခင္းသည္အစြမ္းထက္ေသာပါရမီတစ္ပါးျဖစ္သည္ ............
ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာပါရမီ (virtue) ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာ ခြင့္လႊတ္ သူေရာ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ခံရသူေရာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ စလံုးအတြက္ ေကာင္းပါတယ္။ အေထာက္ အကူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ခံရသူအဖို႔အတိတ္က နဲ႔မတူပဲ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ အသစ္နဲ႔ လန္းဆန္း ေပါ့ပါးစြာ ျပန္လည္ အစျပဳခြင့္ ရရွိပါတယ္။ ကမာၻေလာ ကႀကီးဟာ အယင္က သူထင္ထား သလိုမ်ဳိး ေမးေငါ့ရႈံ႕ ခ်စီရင္တဲ့ ကမာၻႀကီး မဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ့အျမင္သစ္ကိုရရွိ ေစပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ခံရသူမ်ားျဖစ္ တာေၾကာင့္ သူတို႔အေန နဲ႔အျခား သူအေပၚခြင့္
လႊတ္ဖို႔ လည္း ပိုၿပီးလြယ္ ကူသြား ေစပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ေပး သူအေနနဲ႔ လည္းေကာင္း က်ဳိးမ်ားစြာရွိပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္လိုက္ တဲ့အ တြက္ လႊတ္လပ္ ေပါ့ပါးမႈ ခံစားရ ေစပါတယ္။ အေကာင္း ျမင္မႈနဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း ရွိတဲ့လမ္း ေၾကာင္း ဆီကို ခြင့္လႊတ္ျခင္း ခံရသူကိုပို႔ ေပးႏိုင္ ခဲ့ၿပီ..ဆိုၿပီးေမွ်ာ္ လင့္၀မ္းေျမာက္ ႏိုင္ပါတယ္။ ၀န္ထုတ္မ်ား ေပါ့ပါးသြား သလိုခံစား ရေစပါတယ္။
သူတစ္ပါးရဲ႕ လုပ္ႀကံ သတ္ျဖတ္ျခင္း ခံရတဲ့ သမိုင္း၀င္ သူရဲေကာင္း ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ စကား ကို ေဖၚျပခ်င္ ပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး ကေတာ့ အိႏၵိယ အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ မဟတၱမ ဂႏၶီနဲ႔ အေမရိကန္ လူထုအခြင့္ အေရးလႈပ္ ရွားမႈေခါင္းေဆာင္ မာတင္လူသာကင္းဂ်ဴနီယာ တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဂႏၶီကဘာေျပာ သလဲဆိုယင္... အားနည္း သူဟာဘယ္ ေတာ့မွခြင့္ မလႊတ္ႏိုင္ဘူး။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာအားႀကီး သူရဲ႕အေရ အခ်င္းျဖစ္ ပါတယ္။ မာတင္လူ သာကင္းဂ်ဴနီ ယာက လည္း ဘာေျပာ သလဲဆိုရင္.... ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာရံ ဖန္ရံခါ၊ တစ္ခါတစ္ေလ လုပ္ရမဲ့ အရာမဟုတ္ ပါဘူး။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာမေျပာင္း မလဲ၊ အၿမဲတမ္း ရွိရမဲ့သေဘာ ထားျဖစ္ပါတယ္.. လို႔ေျပာခဲ့ ပါတယ္။
ခြင့္လႊတ္ျခင္း(၂)မ်ဳိး...........
ခြင့္လႊတ္ျခင္း (၂)မ်ဳိးရွိပါတယ္။ သႏၷဒိဌာန္ ခ်ဆံုးျဖတ္ လွ်က္ခြင့္ လႊတ္ျခင္း (Decisional Forgiveness) နဲ႔စိတ္ခံစား ခ်က္ႏွင့္သက္ ဆိုင္ေသာ ခြင့္လႊတ္ျခင္း (Emotional Forgiveness) တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ Decisional Forgiveness ဆိုတာ ကေတာ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာ တာ၀န္၀တၱရား တစ္ရပ္ျဖစ္ တာေၾကာင့္ မျဖစ္မေန မလြဲမေရွာင္ သာခြင့္လြတ္ရ မယ္... ဆိုတဲ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္း မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။
ဘုရားသခင္ ကခြင့္ လႊတ္ဖို႔ေျပာ ထားတယ္ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္မတို႔မွာ ခြင့္လႊတ္ဖို႔ တာ၀န္ရွိတယ္။ တာရွိလို႔ တာ၀န္ တစ္ရပ္ အေနနဲ႔ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွလံုးသား ထဲကေနခ်စ္ ခင္ၾကင္ နာစိတ္၊ ယိုဖိတ္လာ လုိ႔ခြင့္လႊတ္ တာမ်ဳိးမ ဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ခံစားမႈ (emotion) မပါတဲ့ခြင့္ လႊတ္ျခင္း မ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ တာ၀န္ ၀တၱရားျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ နားလည္ သေဘာေပါက္မႈ အားျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ (conscientiousness based virtues)။ စိတ္ခံစား ခ်က္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ခြင့္လႊတ္ျခင္း (Emotional Forgiveness) ကေတာ့ ...ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ၊ ၾကင္နာ သနားျခင္း၊ ႏွိမ့္ခ်ျခင္း တို႔ကေန ေပါက္ဖြား လာတဲ့ ႏွလံုးသား ထဲကေန ေပါက္ဖြားေပၚ ထြက္လာ တဲ့ခြင့္လႊတ္ ျခင္းမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ Emotional Forgiveness မွာ ကိုယ့္ အေပၚအျပစ္ က်ဴးလြန္တဲ့ သူအေပၚ ထားရွိတဲ့ ကိုယ့္ရဲ႕ အပ်က္ သေဘာ၊ အဆိုးျမင္ ေနတဲ့ စိတ္ခံစား ခ်က္ကို ဦးစြာဖယ္ ရွားပစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအေန နဲ႔ကေတာ့ အေကာင္း ျမင္ဖို႔ႀကိဳး စားျခင္းျဖစ္ ပါတယ္။ သူ႔ဆီမွာရွိတဲ့ ေကာင္းကြက္ ကေလးေတြ ကိုရွာေဖြ ၾကည့္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကေန တဆင့္ သူ႔အေပၚမွာ နားလည္သ ေဘာေပါက္ မႈနဲ႔အတူ အဆိုး ျမင္တတ္ တဲ့ စိတ္ေနရာမွာ အေကာင္း ျမင္စိတ္ကို အစားထိုး လုိက္ႏိုင္ တဲ့အထိ တဆင့္ျခင္း ႀကိဳးစား ရပါတယ္။ အဲဒီကေန Emotional Forgiveness ေပါက္ပြား လာပါတယ္။ အထက္ ဆိုခဲ့ပါခြင့္ လႊတ္ျခင္း (၂) မ်ဳိးဟာ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခုဆက္ စပ္ေနေပမဲ့ တုန္႔ျပန္ပံုျခင္း ကေတာ့ မတူပါဘူး။ emotional forgiveness ဟာအခ်ိန္နဲ႔ အမွ်ေျပာင္းလဲ မႈရွိႏိုင္ပါ တယ္။ အေကာင္း ဖက္ကိုျဖစ္ျဖစ္၊ အဆိုးဖက္ ကိုျဖစ္ျဖစ္ ေပါ့။ အျပစ္ျပဳ သူကရိုးသား စြာေတာင္းပန္ ၀န္ခ်မႈျပဳ လာတယ္ ဆိုိရင္ ခြင့္မလႊတ္ ႏိုင္ျခင္းဆိုတဲ့ အဆိုးျမင္ စိတ္ေတြကို ေလွ်ာ့ခ် ဖယ္ရွားပစ္ လာႏိုင္ၿပီး အေကာင္း ျမင္သေဘာ နဲ႔အတူ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ဖို႔ အေထာက္ အကူျပဳမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရရင္... emotional forgiveness ဟာတစ္ ဖက္လူအ ေပၚ(သို႔) အျပစ္ျပဳ သူအေပၚ မ်ားစြာမူ တည္ေနတယ္ဆို တဲ့သ ေဘာပါပဲ။
နိဂံုး........
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္... ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခြင့္လႊတ္ရမယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ ခြင့္မလႊတ္ျခင္း ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ကၽြန္မတို႔ေရြး ခ်ယ္ရမဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာဘုရား သခင္ရဲ႕ သေဘာ ဆႏၵ၊ အလိုေတာ္ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သင္၏ဘုရား သခင္ထာ၀ ရဘုရားကို စိတ္ႏွလံုး အႂကြင္းမဲ့ ညာဏ္ရွိ သမွ်အစြမ္း သတၱိရွိသမွ်ႏွင့္ ခ်စ္ေလာ့။ ကိုယ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ သူကိုကိုယ္ႏွင့္ အမွ်ခ်စ္ေလာ့... ဆိုတဲ့ေရြ ပညာတ္ေတာ္ (၂)ပါးရွိ ပါတယ္။ ဒီအျပင္ သခင္ေယရႈ ခရစ္ ေတာ္က... ရန္သူကို ခ်စ္ပါ (love your enemy) လို႔ေျပာ ထားပါတယ္။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း မရွိပဲ ကၽြန္ေတာ္ တို႔မခ်စ္ႏိုင္ ပါဘူး။ ခြင့္လႊတ္ျခင္း ဆိုတာစဥ္ ဆက္မျပတ္ လုပ္ေဆာင္ ရမဲ့အရာ သို႔မဟုတ္ လုပ္နည္း အစဥ္ (process) ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္/မ တို႔ဟုဒီ ကေန႔ပဲခြင့္ လႊတ္ဖို႔ဆံုး ျဖတ္လိုက္ၿပီ ဆိုေပမယ့္ ေနာက္တစ္ ေတာ့အိပ္ယာ ကႏုိးတဲ့အခါ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ ဘူးဆိုတဲ့စိတ္ သေဘာထားနဲ႔ ႏိုးထလာ ႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္/မတို႔ ဆုေတာင္းလွ်က္ ခြင့္လႊတ္ ႏိုင္ဖို႔ခြန္အား ဘုရားသခင္ ဆီကေန ေတာင္းခံရ ပါမယ္။ တစ္စံုတစ္ဦး အေပၚဆုေတာင္း ေပးရင္ အဲဒီလူအေပၚထားရွိ တဲ့ မိမိရဲ႕ခက္ ထန္မာေၾကာ တဲ့စိတ္သ ေဘာဟာ တေျဖးေျဖး နဲ႔ေျပာင္းလဲၿပီး ေပ်ာ့ေျပာင္း လာမယ္ဆို တာယံု ၾကည္ ႏုိင္ ရပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္/မ တို႔ရဲ႕ခြင့္ လႊတ္ျခင္း ဟာ ျပည့္၀ စံုလင္ေသာ ခြင့္လႊတ္ျခင္း မ်ဳိးျဖစ္ရပါ လိမ့္မယ္ ဆို တဲ့အေၾကာင္း ေ၀ငွလိုက္ ပါတယ္။
တင္ျပသူ-ေစာခ်စ္ခိုင္
No comments:
Post a Comment