● အ ျပစ္ ဆို သည္ မွာ ...

အဓိကက်မ္းခ်က္မ်ား
ေရာမ၊ ၃း၂၃။ ေရာမ၊၆း၂၃ ။ေဟရွာ၊၅၉း၂။ ဘုရား သခင္ အလိုေတာ္ မရွိေသာ အ သက္ ရွင္မႈကိုဆို လိုပါသည္။ လူသား တိုင္းသည္ အျပစ္သား မ်ားျဖစ္ၾက သည္။ ခ်စ္စရာ႔အ႐ြယ္ ေမြးကင္းစ ကေလးမ်ား ပင္အျပစ္ကိုမက်ဴး လြန္ေသးေသာ္ လည္း အျပစ္၏ သေဘာ တရားမ်ား ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္ သည္ (ဆာလံ၊ ၅၁း၅)။မိမိကိုယ္ကိုဗဟိုျပဳလို သည့္ သေဘာ ထား သည္ေမြးကင္းစ က ေလး တုိင္း၌ အလိုအေလွ်ာက္ ပါရွိၿပီးသားျဖစ္ သည္။ မည္သူမွလြဲေရွာင္၍ မရေပ။ ထိုစိတ္သေဘာထားသည္ ဘုရား သခင္ အား ၀မ္းနဲ စရာပင္ျဖစ္သည္။ အကၽြႏ္ုပ္သည္ေမြးစကပင္ အျပစ္ပါလ်က္ရွိပါ၏။ အမိ၀မ္းထဲမွာ ပဋိသေႏၶယူစဥ္ ပင္ အျပစ္ စြဲ ပါ၏(ဆာလံ၊၅၁း၅)။ဘုရားသခင္အားဗဟိုျပဳျခင္းထက္ မိမိကိုယ္ကို သာဗဟိုျပဳ ၿပီးအဓိက ထား တတ္ သည္။ ဤစိတ္သေဘာ ထားကို ေမြးကင္းစ ခေလးအ႐ြယ္မွ ပင္ ေတြ႕ႏို္င္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္အျပစ္၏ လကၡ ဏာ ကိုေမြးကင္း စခေလး အ႐ြယ္မွစ၍ ေတြ႔ရပါသည္။ ဤသို႔ေသာ စိတ္မ်ဳိးကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လြဲေ႐ွာင္၍မရသလို ဤစိတ္ဓါတ္ မ်ားလူလူခ်င္းကိုလည္းေကာင္း၊ ဘုရား သခင္ အား လည္းေကာင္းျပစ္ မွားလွ်က္႐ွိပါသည္(ေရာမ၊ ၃း၂၃)။ ထို႔အတူ ဘုရားသခင္အား စိတ္ပ်က္ေစျခင္း၊ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူ ေသာရည္ခ်က္ျဖစ္သည့္ ဘုန္းေတာ္ ထင္ရွားရန္မေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ အျဖစ္ပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိအ တြက္ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး၊ တပါးသူအတြက္၊ ဘုရားအတြက္ေနာက္ဆံုး ထား တတ္ၾက ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အျပစ္သည္ မိမိအားဖန္ ဆင္းေတာ္မူေသာ ဘုရား ကိုပင္ေမ့ေလ်ာ့သြားေအာင္ ဘုရားႏွင့္ လူသား အားေ၀းကြာေစ ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပစ္သည္ဘု ရားႏွင့္လူစပ္ၾကားတြင္ရွိရမည့္ မိတ္သဟာရဖြ႕ဲျခင္း ကိုပ်က္စီးေ စျခင္း ပင္သည္။ ေလာက ႀကီးထဲလူသား အျဖစ္ေမြး ဖြားလာ သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အျပစ္ သားမ်ားအျဖစ္ သာေမြးဖြားၾကေသာ္လည္း ဘုရားရွိမွန္းေတာ့ လူသားတို္င္းက သိေန ၾကပါသည္။
အျပစ္၏အက်ဳိးဆက္မ်ား(some consequence of sin)
1   ဘုရားကိုေသာကေရာက္ေစသည္(ကမာၻဦး၊ ၆း၅-၇)
2   ဘုရားသခင္ထံေတာ္ပါးမွခြဲထြက္လာသည္(ေဟရွာ၊၅၉း၁-၂)
3   အျပစ္၏ကၽြန္ျဖစ္ေစသည္(ေရာမ၊၆း၁၇)
4   ၀ိညာဥ္ေရးရာကိုေသေစသည္(ဧဖက္၊ ၂း၁)
5   အကထိလုိက္စားလာသည္(တိတု၊ ၁း၁၅)
6   အျပစ္ကိုလက္ဆင့္ကမ္းယူေဆာင္လာသည္(ဆာလံ၊ ၅၁း၃-၄)
7   တရားစီရင္ျခင္း၊ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကိုခံရသည္(မႆဲ၊ ၂၅း၄၆)
8   ၀ိညာဥ္ေရးရာကိုအေမွာင္က်ေစသည္(၂ေကာ၊ ၄း၄)
9   ေမၽွာ္လင့္ျခင္းကင္းမဲ့ေစသည္(ဧဖက္၊၂း၁၂)
1   အျပစ္ဒဏ္ခ်ခံရသည္၊ ႐ႈပ္ခ်ျခင္းခံရသည္(ယာကုပ္၊ ၅း၁၂)
အျပစ္အတြက္ႏႈတ္ကပတ္သမၼာက်မ္းစာ(the Bible words for sin)
သမၼာက်မ္းစာတြင္ လူသားတို႔မည္သို႔ ဘုရားသခင္ႏွင့္ေ၀းကြာခဲ့ရေၾကာင္း ႏွင့္မိတ္သဟာရပ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္း မ်ား စြာေဖၚျပထားပါသည္။ ထိုေ၀းကြာပံု၊ ပ်က္စီး ခဲ့ပံုတို႔ကိုေ၀ါဟာရအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္အသံုးျပဳထားေၾကာင္းေတြ႕ ရပါသည္။ ယင္းတို႔မွာ……
1    စံခ်ိန္စံၫႊန္းမွလြဲေခ်ာ္ျခင္း(Deviation from a norm or standard)
     *Chattah;ပစ္မွတ္ကိုလြဲေခ်ာ္သြားျခင္း၊ မွားယြင္းသြားျခင္း(တရားသူ၂၀း၁၆၊ ဆာလံ၊ ၅၁း၄)
     *Avon;ေကြးသည္အလြဲအသံုးျပဳသည္(ဥပမာ-ေကာင္းေသာအရာကိုသိ ေသာ္လည္းတမင္အမွား
               ကိုျပဳလုပ္ျခင္း (ေယာဘ၊ ၃၃း၂၇)
     *Shagah;လမ္းလြဲေခ်ာ္သြားသည္၊ မွားယြင္းသည္(ေယာဘ၊ ၉း၄။ ၀တ္ျပဳ၊ ၄း၁၃)      
     *Prabasis;(ဓမၼသစ္)မ်ဥ္းေျဖာင့္မွရုတ္တရက္ေကြ႕သြားျခင္း၊ နယ္နမိတ္က်ဴး ေက်ာ္ျခင္း(ေရာမ၊   ၄း၁၅။ဂလာတိ၊ ၃း၁၉)
*Hamartia;(ဓမၼသစ္)ပစ္မွတ္လြဲသည္(မႆဲ၊ ၁း၂၁။ ေရာမ၊၆း၂၃)
*Paraptoma;(ဓမၼသစ္)က်ဴးလြန္သည္၊ ေစာ္ကားသည္၊ မွန္ေသာလမ္းအစား မွားယြင္းေသာလမ္းေပၚတြင္ ေခ်ခ်မွားသြားသည္(ေကာေလာ၊ ၂း ၁၃။ ဧဖက္၊ ၂း၅) 
အေျခအေနတစ္ခုကိုသရုပ္သ႑ာန္ေဖၚျပျခင္း(Description of a state)                             *Rasha;အားနဲခဲ့ျခင္း(သို႔) ဘုရားမဲ့တရားမဲ့ေနထိုင္ျခင္း(ဆာလံ၊ ၁း၆။ ဆာ လံ၊ ၃၇း၂၈) *Asham;ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ရန္၊ အျပစ္ျဖစ္ေစရန္(ကမာၻဦး၊ ၂၆း၁၀။ ၀တ္ျပဳ၊၅း၁၅-၁၆။             (အျပစ္ျဖစ္ေစေသာပူေဇာ္သကၠာ) 
တမင္တကာပုန္ကန္ျခင္း(Deliberate rebellion)  
ဘုရားသခင္မလိုအပ္ဘဲမိမိဖါသာမိမိေျဖရွင္းႏိုင္ပါ သည္ ဆိုသည့္ခံယူခ်က္ရွိ ေသာအေျခအေနပင္ျဖစ္ သည္။ ဘုရားသခင္၏ စိုးမိုးခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေအာက္မွကင္း လြတ္ၿပီ၊ လြတ္လပ္မႈအခြင့္အေရးရသူမ်ားဟု မိမိတို႔ ကိုယ္ကိုမိမိတို႔ႂကြား၀ါေနသူ မ်ားကိုဆိုလိုပါသည္။
*Persha;         ဘုရားသခင္အား လက္သီးလက္ေမာင္းေထာင္ျပသူ (ေဟရွာယ၊ ၁း၂။ ၃ဓမၼ၊၁၂း၁၉)
*Anomia;        (ဓမၼသစ္)ဥပေဒမဲ့ျခင္း၊ ပုန္ကန္ျခင္း(၂ေကာ၊ ၆း၁၄။ ၁ေယာ၊ ၃း၄)
                           မေျဖာင့္မတ္ေသာအျပဳအမူႏွင့္ သေဘာထားမ်ား(Devious actions of attitudes)
*Marah;          ရန္ပြားေစျခင္း၊ ပုန္ကန္ျခင္း၊ ေခါင္းမာျခင္း (ဆာလံ၊ ၇၈း ၈)
*Marad;          ပုန္ကန္ရန္(ေတာလည္၊၁၄း၉)
*Raah;            ဆိုးသြမ္းျခင္း၊ ဥပမာ-ဆိုးညစ္ေသာအျပဳအမူသီးသန္႔(ကမာၻဦး၊  ၁၉း၇)(ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား      ဘုရားသခင္၏ေမတၱာေအာက္မွသီးသန္႔ခြဲ ထားျခင္းလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။)           
                                                                  
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ျပည္လည္တုန္႔ျပန္ျခင္း
လူသားတိုင္းမိမိတို႔အျပစ္အတြက္တာ၀န္ကိုယ္စီ ယူၾက ရ ပါ မည္  (ေရာမ၊ ၁၄း၁၂)။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုး မွာ အျပစ္သားမ်ားျဖစ္သကဲ့သို႔ ဘုရားသခင္အားေရွ႕တန္း တင္ျခင္းထက္၊ မိမိတို႔ကိုယ္ကိုေရွ႕တန္းတင္ျခင္း ဆိုသည့္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ ျခင္းအက်င့္ကိုပို၍ ႏွစ္သက္ၾကပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား အျပစ္ျပဳ ေနရာမွျပန္လွည့္ထြက္ခြာလာရန္အလိုေတာ္ရွိေသာ ဘုရားျဖစ္ပါသည္(ေယဇေက်၊ ၁၈း၂၀-၂၃)။ လူသည္ ဘုရားသခင္၏အႀကံအ စည္ေတာ္အားဆန္႔က်င္ၿပီးအျပစ္ လုပ္ေဆာင္ရန္ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ဘုရားသခင္မွလူသားတို႔အားေနာင္တရ ၿပီးသူ႔ထံျပန္လွည့္လာရန္ ေမတၱာျဖင့္ေခၚေနပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔တြင္ေရြး ခ်ယ္ရန္အခြင့္အေရးအျပည့္ရွိေနပါေသးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ အျပစ္ႏြံထဲ ၌ ဆက္ေနလိုပါသလား၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ေ၀းကြာေသာဘ၀၌ ဆက္လက္ေနလိုပါသ လား ကၽြႏု္ပ္တို႔ဖက္ မွေရြးခ်ယ္ရန္တာ၀န္ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္ထံေတာ္ပါးသို႔ ျပန္လွည့္လိုပါက ကၽြႏ္ု္ပ္တို႔အျပစ္အတြက္အ သက္ေပးဆပ္ေတာ္မူေသာခရစ္ေတာ္ ေယရႈဘုရားအားမိမိ၏ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံယံုၾကည္ရန္၊ ထိုအရွင္သခင္အ လိုေတာ္ရွိေသာအသက္တာျဖင့္အသက္ရွင္ရန္လိုအပ္ပါသည္။ မၾကာခဏအျပစ္ျပဳ တတ္ေသာ သူသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္မိတ္ဖြ႕ဲ၍မရႏိုင္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုရားသခင္ သည္ႏႈ တ္ႏွင့္ေဖၚျပ ၍မကုန္ႏိုင္ေအာင္သန္႔ရွင္းေသာဘုရားျဖစ္ပါသည္။ဘုရားသခင္အေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဖက္မွ သူ႕ကိုသိကၽြမ္းရန္ အလိုေတာ္ရွိပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေပၚထားတဲ့အလိုေတာ္ျပည့္စံုရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တာ၀န္ျဖစ္ ပါသည္။ ဘုရား သခင္ သည္သူ ၏ေမတၱာႏိုင္ငံထဲ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း အျဖစ္ ပါ၀င္ရန္ အလိုေတာ္ ရွိေနပါသည္။

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...