● လက်တင်မင်္ဂလာ ...


နိဒါန်း။
ယနေ့ ခောတ် ordination ကို ခရစ်ယာန် ဘုန်း တော် ကြီးများအား  ရာထူး အာဏာ အပ်နှင်း ခြင်း (The investiture of clergy)| သင်း အုပ် နှင့် ဆိုင်သော တာဝန်၊ ရာထူး၊ လုပ်ပိုင်ခွင့် အာဏာ အပ်နှင်း ခြင်း ၊ ယဇ် ပုရော ဟိတ်နှင့် ဆိုင်သော စီရင် ပိုင်ခွင့် အပ်နှင်း ခြင်း (The act of granting pastoral authority or sacerdotal power)| အစ ရှိသည့် အဓိပ္ပါယ် ဖြင့် ခံယူလုပ် ဆောင် နေကြ ကြောင်း တွေ့ရ သကဲ့သို့၊ နှစ်ခြင်း အသင်း တော် များတွင်လည်း ordination ကို၊ အသင်း တော် အစီအစဉ်ဖြင့် ဓမ္မအမှုတော် ဆောင်များ အား လုပ်ငန်း တာဝန် (သို့) ရာထူး အပ်နှင်း သည့် အခန်း အနား တစ်ခု ကဲ့သို့ လုပ်ဆောင် နေကြ ကြောင်း တွေ့ ရှိရ ပါသည်။ Ordination သည် နှစ်ခြင်း ခရစ်ယာန် များ၏ မင်္ဂလာဝတ်များ ထဲတွင် မင်္ဂလာဝတ် တစ်ခု အဖြစ် ပါဝင် ဖြစ်ပြီး၊ ကနဦး ခရစ်ယာန် များလက် ထက် ကတည်းက ပြုလုပ် ခဲ့ကြ ပါသည်။ ကာလ ပြောင်းလဲ လာသည် နှင့်အမျှ အခေါ် အဝေါ် အသုံး အနှုန်း များလည်း ပြောင်းလဲ လာသည့် အတွက် ၊ ယခုအခါ အချို့သော အသင်း တော်များက Ordination ကို “သိက္ခာတင် မင်္ဂလာ” ဟူ၍လည်း ခေါ်ဆို ကြကြောင်း  ကြားရ ပါသည်။ ဝေါဟာရ အသုံးအနှုန်း၊ အခေါ်အဝေါ် များအပေါ် ၊ အဆင့် အတန်းနှင့် အနှိမ့် အမြင့် ကွာဟမှုများ ရှိသကဲ့သို့၊ ယင်းအပေါ် အခြေပြုကာ နားလည်မှု၊ ခံယူယုံကြည်မှု များနှင့် ရပ်တည် ချက်များလည်း ဆက်စပ် နေသည့် အတွက်၊ အနှစ် သာရနှင့် အဓိပ္ပါယ် များပါ ပြောင်းလဲ သွားတတ် ပါသည်။ ထို့မျှမက ခရစ်ယာန် တို့၏ အဓိက မဏ္ဏိုင်မှာ “ယုံကြည်ခြင်း” ဖြစ်ပြီး၊ ယင်းယုံကြည်ခြင်း လွဲသွားပါက မိမိ၏ သဘောထားနှင့် ခံယူချက် များပါ၊ ပြောင်းလဲ သွားပြီး၊ နှုတ်ကပတ် တော်နှင့်ပင် သွေဖီသွား နိုင်ပါသည်။ မျက်မှောက် ခေတ် အသင်းတော် အချို့၌ ကျင်းပ ပြုလုပ်နေသော Ordination သည် သမ္မာကျမ်းစာ မှဖေါ်ပြသော အဓိပ္ပါယ်၊ အနှစ်သာရ တို့နှင့် ကိုက်ညီမှု ရှိမရှိ  ချိန်ထိုး နိုင်ရန်နှင့် မူလ ကနဦး ခရစ်ယာန် အသင်းတော် တို့၏ ရည်ရွယ် ချက်အား သိရှိနိုင်ရန် ရည်ရွယ် ဖော်ပြခြင်း ဖြစ်ပါသည်။



          သမ္မာ ကျမ်း စာထဲမှ “ordain” ဆိုသည့် ဝေါဟာ ရသည် Setting in place “နေရာ ချထား ခြင်း” (သို့)  “ပုံစံ ချခြင်း” ဟု ဆိုလို ပါသည်။ ဥပမာ| (တမန် ၇၊ ၁၀) တွင် ထိုမင်း ကြီးသည် အဲဂုတ္တု နိုင်ငံ အုပ်အ ရာ၊ နန်းတော် အုပ် အရာ၌ ယောသပ် ကို ခန့်ထား လေ၏။ ဟူ၍၎င်း၊ (မသဲ ၂၄၊ ၄၅) “အရှင် သည် မိမိ အိမ်သူ အိမ်သား အပေါင်း တို့အား အချိန် တန်လျှင်  အစား အသောက် တို့ကို ဝေဖန် စေခြင်း ငှါ အအုပ် အချုပ် ခန့်ထား ၍” ဟူ၍၎င်း၊ ခရစ် တော် ၏ ပုံဆောင် စကားတွင် ၊ အိမ် မှုကိစ္စ တစ်ခု လုံးအား ကြီးကြပ် တာဝန် ယူရန် အစေခံ ခန့်ထား ခြင်း၊ ဟူ၍ ၎င်း၊ (တမန် ၆၊ ၁-၆) တွင်၊ သင်း ထောက် များအား ယေရုရှလင် အသင်း တော်၌ အလုပ် အကြွေး ပြုရန် ခန့်ထားခြင်း၊ (တိတု ၁၊ ၅) တွင်၊ ကရေတေ ကျွန်းပေါ် ရှိ၊ မြို့ အသီး သီး၌ သင်းအုပ် များအား ခန့်ခြင်း” ဟူ၍ ဖေါ် ပြထား ပါသည်။ သမ္မာကျမ်း စာတွင် Ordination နှင့်ပတ် သက်၍ အသေးစိတ် လုပ်ပုံ လုပ်နည်း ၊ ကျင်းပ ပုံကျင်း ပနည်းများကို မည်သည့် နေရာ၌မျှ တိတိ ကျကျ ဖေါ်ပြထား ကြောင်း မတွေ့ ရပါ။ သမ္မာကျမ်း စာ၌ Ordination သည် ရိုးရိုးစင်းစင်း ပုံစံဖြင့် တာဝန် အပ်နှင်းခြင်း ၊ ခန့်အပ်ခြင်း သာ ဖြစ်ကြောင်း တွေ့နိုင် ပါသည်။ (လုကာ ၁၂၊ ၄၆) တွင်မူ ၊ “ထို ကျွန်ကို ပြင်းစွား ဆုံးမ ကွပ်မျက်၍ သစ္စာမရှိ သော သူတို့နှင့် တကွ နေရာချ လတံ့။” ဟူ၍ အနှုတ် လက္ခဏာ ဆောင်သော ဝေါဟာ ရအား ဖြင့်လည်း အသုံ ပြုထား သည်ျကိုလည်း တွေ့ရ ပါသည်။

          တမန် တော် ဝတ္ထု အခန်းကြီး (၃)သည် အမှုတော် လုပ်ငန်း နှင့် ဆိုင်၍ တာဝန် အပ်နှင်း သော ဥပမာ ကောင်းတခု ဖြစ်သည်။ အခန်းငယ် (၂-၄)တွင် ၊ ထိုသူ တို့သည် သခင် ဘုရား ဝတ်ကို ပြု၍ အစာကို ရှောင်ကြစဉ်၊ သန့်ရှင်း သော ဝိညာဉ်တော်က၊ ငါခန့် ထားသော အမှု ကို ဆောင် ရွက်စေ ခြင်းငှါ ဗနဗနှင့် ရှောလု တို့ကို ရွေးချယ် ခွဲထား ကြလော့ ဟု မိန့်တော် မူသည် အတိုင်း၊ အစာ ရှောင်၍၊ ပဌနာ ပြုလျက်၊ ထိုသူတို့ခေါင်း ပေါ်မှ လက် ကို တင်၍ လွှတ်လိုက် ကြ၏။ ထိုသို့ သန့်ရှင်း သော ဝိညာဉ် တော်  စေ လွှတ်တော မူသော အားဖြင့်၊ ထိုသူ တို့သည် သေလုကိ မြို့သို့ သွား၍ ထိုမြို့မှ သဘော်နှင့် လွှင့်သဖြင် ၊ ကုပရု ကွန်း သို့ရောက် ကြ၏။

ဤ ကျမ်းချက်၌ ကျွန်ုပ်တို့ သတိပြုရန် အချက် (၄)ချက်ရှိပါသည်|-

(၂) အသင်း တော်အား ဘုရား သခင်မှ ဦးဆောင် နေကြောင်း၊ ထွေးပွေ့ ထားကြောင်း အသင်းသူ အသင်း သားများ မှ ဝန်ခံခြင်း။
(၁) ဘုရားသခင် ကိုယ်တော်တိုင် မိမိ၏ အမှုတော် မြတ်အတွက် လူများ ကိုခေါ် ယူတော် မူခြင်း၊ ထိုသူတို့ အား သန့်ရှင်း သော ဝိညာဉ် တော်နှင့် ပြည့်၀ စေကာ အရည် အသွေး ပြည့်စုံ စေကြောင်း။

          (တမန် ၂၀၊ ၂၈)| ထို့ကြောင့် သင်တို့ သည် ကိုယ်ကို သတိ နှင့် ကြည့်ရှု ကြလော့။ ဘုရား သခင် သည် မိမိ အ သွေး နှင့် ဝယ် တော် မူသော အသင်း တော်ကို လုပ်ကျွေး စေခြင်းငှါ၊ သန့်ရှင်း သောဝိညာဉ် တော်သည် သင်တို့ ကို အအုပ် အချုပ် ခန့်ထား တော် မူသော သိုးစု တစု လုံးကို လည်း သတိနှင့် ကြည့် ရှုကြလော့။ (ဧဖက် ၄၊ ၁၁)|ခရစ် တော် ၏ ကိုယ်တော် ကို တည်ဆောက် ၍ ၊ ဓမ္မ ဆရာ၏ အမှုကို ပြုတတ် မည်အ ကြောင်း။

(၃) ဆုတောင်း အစာရှောင်လျှက်၊ အသင်းတော်၊ တမန်တော် ရှင်ပေါလုနှင့် ဗာနဗတို့မှ ခေါင်းပေါ်သို့ လက်တင်ကာ၊ ၎င်းတို့ (၇)ဦး၏ ဆက်ကပ် ဝန်ခံမှုအား ဖေါ်ပြနေခြင်း။
 
(သတေဖန်၊ ဖိလိပ္ပု၊ ပြောခေါ်၊နိကနော်၊ တိမုန်၊ ပါမေန၊ နိကောလ) (တမန် ၆၊ ၆)| “တမန် တော်တို့ ရှေ့၌ ထားကြ၏။ တမန် တော်တို့ သည်လည်း ဆုတောင်း ပြီးလျှင် ထိုသူ တို့၏ ခေါင်းပေါ် ၌ လက်ကို တင်ကြ၏။” (၁တိ ၅၊ ၂၂)| “အဘယ် သူ၏ အပေါ်၌ လက်ကို အလျင် တဆော မတင်နှင့်။ သူတပါး အပြစ်၌ မဆက် ဆံနှင့်။ ကိုယ်ကို ကိုယ် စင်ကြယ် စေလော့။”

(၄)  ဘုရား သခင်သည် အသင်းတော် အားဖြင့် မိမိအလုပ်အား လုပ်ဆောင် နေကြောင်း။
          ထို့ ကြောင့် ဘုရား သခင် သည် အသင်း တော်နှင့် အသင်း သူ အသင်း သား အားလုံး ကို၊ သာ သ နာပြု များ စေလွှတ် ရန်နှင့် သွား ရောက်သာ သနာ ပြုကြ ရန် မိန့် တော် မူ နေ ခြင်း ဖြစ်ပါသည်။ တမန် တော် ရှင် ပေါလု သည် မိမိ တည် ထောင် ခဲ့သော အသင်း တော်များအ တွက်၊ ဆရာ များအား ပုံမှန် Ordain (လက်တင် ဆုတောင်း စေလွှတ်ခြင်း) ပြုလုပ် သည့်အပြင်၊ ဂါလိလဲ တွင်ရှိ သော အသင်းတော် များ၏ အသင်းတော် လူကြီး များကို လည်း တိုက်ရိုက် တာဝန်ပေး ခန့်အပ် ခြင်း၊ Ordination (လက်တင် ဆုတောင်း ခြင်း) ပြုလုပ် ပေးကြောင်း ဖေါ်ပြ ထားပါ သည်။
          Ordination သည် အသင်းတော် ခေါင်းဆောင်များ၊ သင်းအုပ် ဆရာများ၏ လက်ခံ တာဝန်ယူ ဆက်ကပ် ရမည့် အရာ ဖြစ်ရုံ သာမက အသင်းတော် ရှိ ယုံကြည် သူအား လုံးအတူ တကွ လက်တွဲ လုပ်ဆောင် ရမည့် အရာ လည်း ဖြစ်ပါ သည်။ ထိုမျှမက Ordination အပေါ် အသင်း တော် တစ်ရပ်လုံး ဘုရား သခင်၏ ခေါ်ယူခြင်း ဖြစ်ကြောင်း၊ တစ်ယောက် မကျန် နားလည် သဘော ပေါက်ရန် ၊ ဝန်ခံ လုပ်ဆောင် ရန်လည်း လိုပါသည်။

(တမန် ၁၄၊ ၂၃)| အသင်း တော် များတို့၌၊ သင်းအုပ် တို့ကို ခန့်ထား၍၊ အစာ ရှောင်လျှက် ဆုတောင်း ပဌနာ ပြုပြီးလျှင်၊ သင်းဝင် သူတို့ ယုံကြည် သော သခင် ဘုရား၏ လက်တော် သို့ ထိုအသင်း တော်တို့ကို အပ်နှံ ကြ၏။

ကရေတေ ကျွန်းရှိ မြို့တိုင်း တွင် သင်းအုပ် များခန့် ထားရန် တမန် တော်ရှင် ပေါလုမှ တိတု အား လမ်းညွှန် ထား ကြောင်းလည် တွေ့ ရပါသည်။(တိတု ၁၊ ၅)| ငါသည် သင့်ကို မှာထား ခဲ့နှင့် သည်အတိုင်း၊ ကရေ တေကျွန်း ၌ မစုံလင် သမျှ တို့ကို ပြင်ဆင်၍၊ မြို့ရွာ များ၌ သင်းအုပ် တို့ကို ခန့်ထား စေခြင်းငှါ၊ ထိုကျွန်း၌ သင့်ကို ငါထား ခဲ့သ တည်း။

တိတု ကိုယ်တိုင် ရှေ့မဆွ မီက ပင် အသင်း တော်များ မှ သူ့အား ရွေးချယ် ကြသော အခါ (လက်တင် ဆုတောင်းခြင်း) Ordain အား ခံယူ ခဲ့ပြီး ကြောင်း ၊ (၂ကော ၈၊ ၁၉)| ထိုညီ မူကား၊ သခင် ဘုရား၏ ဂုဏ်အ သရေ တော်ကို ၎င်း၊ ကိုယ်စေ တနာ စိတ်ကို ၎င်း၊ ငါတို့ သည် ထင်ရှား စေ၍၊ အသင်း တော်များ၏ အလှူ ကျေးဇူးကို ပြုစုသည် အမှုမှာ ငါတို့နှင့် အတူ သွားစေ ခြင်းငှါ၊ အသင်း တော် တို့သည် ရွေးကောက် ၍ ခန့်ထား သော သူဖြစ် သတည်း။

          အထက်ပါ အကြောင်း အရာများတွင် ပါရှိသော၊ သင်းအုပ် ၊ အသင်း တော် လူကြီး များသည် တမန် တော် အဝင် မဟုတ် သော်လည်း ယုံကြည်သူ လူအစုအဝေး တွင်ပါဝင် သူများ ဖြစ်ကြပါသည်။ (၂ကော ၈၊ ၁၉)ရှိ၊ တိတု အား တာဝန် အပ်နှင်း ခြင်းနှင့်၊ (တမန် ၁၄၊ ၂၃)တွင်၊ ဂလာတိ မှ အသင်း တော် လူကြီးများ ၊ သင်းအုပ် ခန့်ထား ခြင်းခံ ရသူ များအား အသုံး ပြုထား သည့် Greek (ဂရိ) ဝေါဟာရ ၏ဆို လိုရင်းမှာ၊  “to stretch forth the hands” လက်များ အား ရှေ့တိုး ၍ ဆန့်ခြင်း ဆိုသည့် အဓိပ္ပါယ် ရှိပါသည်။ ဤ ဝေါဟာရ အား သာမန် အားဖြင့် Athenian တို့၏ ဥပဒေ ပြု အာဏာ ရှိလူစု အတွင်း မဲပေးခြင်းနှင့် ဆိုင်သော ဥပဒေ တွင် သုံးနှုန်း သော ဝေါဟာရ ဖြစ်သော ကြောင့်၊ ကနဦး အသင်းတော် များတွင် Ordain တာဝန် အပ်နှင်း ရာတွင်၊ အများ၏ ဆန္ဒဖြင့် ရွေးချယ် ကြသည် ဟုလည်း နားလည် နိုင်ပါ သည်။ တမန် တော်များ အနေဖြင့် သင့်တော် သော သူကို သိထားနှင့် ပြီးဖြစ် သော်လည်း အများ ဆန္ဒဖြင့် သာ ၊ ခေါင်းဆောင် များကို ရွေးခြယ် ခဲ့ကြ ခြင်းဖြစ် သည်။

          ဘုရား သခင် သည် အမှု တော်မြတ် အတွက် လူတစ်ဦး အား ရွေးကောက် ရာတွင်၊ ထိုသူနှင့် အသင်းတော် ရှေ့မှောက် ထင်သာမြင်သာ ရှိရှိ လုပ်ဆောင် ပါလိမ့် မည်။ အမှု တော်ဆောင် သည် (၁တိ ၃၊ ၁-၁၆။ တိတု ၁၊ ၅-၉)ရှိ တစ်နေ့ ထက် တစ်နေ့ အရည် အချင်း ပြည့်၀ လာသူ၊ (၁ကော ၉၊ ၁၆)ရှိ တစ်နေ့ ထက် တစ်နေ့ နှုတ်က ပတ်တော် အား လိုက်လျှောက် ခြင်း၊ ဟောပြော ခြင်း တို့၌ စိတ်အား ကြီးသူ ဖြစ်လာ ပါလိမ့် မည်။

          ယင်း သို့ ဆောင် ရွက်ရာတွင် အသင်း တော်များ၊ ယုံကြည် သူများ အားလုံး ပါဝင် လျှက် ၊ ထင်သာ မြင်သာ ပွင့်ပွင့် လင်းလင်း အားလုံး သဘောတူ လုပ်ဆောင် ရမည် ဖြစ်ပြီး၊ အသင်း တော်၌ စည်းမျဉ်း ဥပဒေ တစ်ရပ် ကဲ့သို့ မပြု လုပ်မိရန် လည်း အရေး ကြီးပါသည်။ Ordination ဆို သည်မှာ၊- အထူးအာဏာ၊ တန်ခိုး၊ ရာထူးနှင့် လုပ်ပိုင်ခွင့်များ အပ်နှင်းသော အခန်းအနား မဟုတ်ပါ။ ။ ဘုရား သခင်မှ မိမိ၏အမှု တော်မြတ် သာ၍ ကျယ်ပြန့် စေရန် အတွက် ရွေးကောက် ခေါ်ယူပြီး သာသနာ့ လုပ်ငန်းကို ကိုယ်ကျိုးစွန့်၊ အနစ်နာခံ ကာ၊ ဘ၀ တစ်သက် တာ၊ တစိုက် မတ်မတ် သစ္စာရှိရှိ ဆက်ကပ် အစေခံရန် ရွေးကောက် တာဝန် အပ်နှင်းသော၊ ယုံကြည်သူ လူစုလူဝေး တစ်ရပ်လုံး (အသင်းတော်)၊ တညီတညွှတ် တည်း လက်ခံလျှက်၊ ဝမ်းမြောက် စွာဖြင့် ဘုရား သခင့် ရှေ့တော်၌ ကျင်းပပြုလုပ် ရသည့် မင်္ဂလာဝတ်  ဖြစ်ပါသည်။

(ယုံကြည်သူ တိုင်းသည်၊ ဘုရား သခင်ရှေ့တွင် အတူတူ ပင်ဖြစ်သည်၊ အင်္ဂါချင်း လည်းဖြစ်သည်၊ မည်သူမျှ သာ၍ မြတ်ခြင်း မရှိပါ၊ အချင်းချင်း ဆက်စပ် နေသည်ကို သတိပြုပါ၊ ခံယူ ယုံကြည်ချက် လွဲမှား နေသူများ ရှိပါက နားလည်ရန် ရှင်းပြပေးပါ)


ဝိညာဉ်မီးအိမ်(ခရစ်ယာန်စာပေစုစည်းမှု)…
 

          တမန် တော် ဝတ္ထု အခန်းကြီး (၃)သည် အမှုတော် လုပ်ငန်း နှင့် ဆိုင်၍ တာဝန် အပ်နှင်း သော ဥပမာ ကောင်းတခု ဖြစ်သည်။ အခန်းငယ် (၂-၄)တွင် ၊ ထိုသူ တို့သည် သခင် ဘုရား ဝတ်ကို ပြု၍ အစာကို ရှောင်ကြစဉ်၊ သန့်ရှင်း သော ဝိညာဉ်တော်က၊ ငါခန့် ထားသော အမှု ကို ဆောင် ရွက်စေ ခြင်းငှါ ဗနဗနှင့် ရှောလု တို့ကို ရွေးချယ် ခွဲထား ကြလော့ ဟု မိန့်တော် မူသည် အတိုင်း၊ အစာ ရှောင်၍၊ ပဌနာ ပြုလျက်၊ ထိုသူတို့ခေါင်း ပေါ်မှ လက် ကို တင်၍ လွှတ်လိုက် ကြ၏။ ထိုသို့ သန့်ရှင်း သော ဝိညာဉ် တော်  စေ လွှတ်တော မူသော အားဖြင့်၊ ထိုသူ တို့သည် သေလုကိ မြို့သို့ သွား၍ ထိုမြို့မှ သဘော်နှင့် လွှင့်သဖြင် ၊ ကုပရု ကွန်း သို့ရောက် ကြ၏။


ယနေ့ ခောတ် ordination ကို ခရစ်ယာန် ဘုန်း တော် ကြီးများအား  ရာထူး အာဏာ အပ်နှင်း ခြင်း (The investiture of clergy)| သင်း အုပ် နှင့် ဆိုင်သော တာဝန်၊ ရာထူး၊ လုပ်ပိုင်ခွင့် အာဏာ အပ်နှင်း ခြင်း ၊ ယဇ် ပုရော ဟိတ်နှင့် ဆိုင်သော စီရင် ပိုင်ခွင့် အပ်နှင်း ခြင်း (The act of granting pastoral authority or sacerdotal power)| အစ ရှိသည့် အဓိပ္ပါယ် ဖြင့် ခံယူလုပ် ဆောင် နေကြ ကြောင်း တွေ့ရ သကဲ့သို့၊ နှစ်ခြင်း နှစ်ခြင်း အသင်း တော် များတွင်လည်း ordination ကို၊ အသင်း တော် အစီအစဉ်ဖြင့် ဓမ္မအမှုတော် ဆောင်များ အား လုပ်ငန်း တာဝန် (သို့) ရာထူး အပ်နှင်း သည့် အခန်း အနား တစ်ခု ကဲ့သို့ လုပ်ဆောင် နေကြ ကြောင်း တွေ့ ရှိရ ပါသည်။ Ordination သည် နှစ်ခြင်း ခရစ်ယာန် များ၏ မင်္ဂလာဝတ်များ ထဲတွင် မင်္ဂလာဝတ် တစ်ခု အဖြစ် ပါဝင် ဖြစ်ပြီး၊ ကနဦး ခရစ်ယာန် များလက် ထက် ကတည်းက ပြုလုပ် ခဲ့ကြ ပါသည်။ ကာလ ပြောင်းလဲ လာသည် နှင့်အမျှ အခေါ် အဝေါ် အသုံး အနှုန်း များလည်း ပြောင်းလဲ လာသည့် အတွက် ၊ ယခုအခါ အချို့သော အသင်း တော်များက Ordination ကို “သိက္ခာတင် မင်္ဂလာ” ဟူ၍လည်း ခေါ်ဆို ကြကြောင်း  ကြားရ ပါသည်။ ဝေါဟာရ အသုံးအနှုန်း၊ အခေါ်အဝေါ် များအပေါ် ၊ အဆင့် အတန်းနှင့် အနှိမ့် အမြင့် ကွာဟမှုများ ရှိသကဲ့သို့၊ ယင်းအပေါ် အခြေပြုကာ နားလည်မှု၊ ခံယူယုံကြည်မှု များနှင့် ရပ်တည် ချက်များလည်း ဆက်စပ် နေသည့် အတွက်၊ အနှစ် သာရနှင့် အဓိပ္ပါယ် များပါ ပြောင်းလဲ သွားတတ် ပါသည်။ ထို့မျှမက ခရစ်ယာန် တို့၏ အဓိက မဏ္ဏိုင်မှာ “ယုံကြည်ခြင်း” ဖြစ်ပြီး၊ ယင်းယုံကြည်ခြင်း လွဲသွားပါက မိမိ၏ သဘောထားနှင့် ခံယူချက် များပါ၊ ပြောင်းလဲ သွားပြီး၊ နှုတ်ကပတ် တော်နှင့်ပင် သွေဖီသွား နိုင်ပါသည်။ မျက်မှောက် ခေတ် အသင်းတော် အချို့၌ ကျင်းပ ပြုလုပ်နေသော Ordination သည် သမ္မာကျမ်းစာ မှဖေါ်ပြသော အဓိပ္ပါယ်၊ အနှစ်သာရ တို့နှင့် ကိုက်ညီမှု ရှိမရှိ  ချိန်ထိုး နိုင်ရန်နှင့် မူလ ကနဦး ခရစ်ယာန် အသင်းတော် တို့၏ ရည်ရွယ် ချက်အား သိရှိနိုင်ရန် ရည်ရွယ် ဖော်ပြခြင်း ဖြစ်ပါသည်။

          သမ္မာ ကျမ်း စာထဲမှ “ordain” ဆိုသည့် ဝေါဟာ ရသည် Setting in place “နေရာ ချထား ခြင်း” (သို့)  “ပုံစံ ချခြင်း” ဟု ဆိုလို ပါသည်။ ဥပမာ| (တမန် ၇၊ ၁၀) တွင် ထိုမင်း ကြီးသည် အဲဂုတ္တု နိုင်ငံ အုပ်အ ရာ၊ နန်းတော် အုပ် အရာ၌ ယောသပ် ကို ခန့်ထား လေ၏။ ဟူ၍၎င်း၊ (မသဲ ၂၄၊ ၄၅) “အရှင် သည် မိမိ အိမ်သူ အိမ်သား အပေါင်း တို့အား အချိန် တန်လျှင်  အစား အသောက် တို့ကို ဝေဖန် စေခြင်း ငှါ အအုပ် အချုပ် ခန့်ထား ၍” ဟူ၍၎င်း၊ ခရစ် တော် ၏ ပုံဆောင် စကားတွင် ၊ အိမ် မှုကိစ္စ တစ်ခု လုံးအား ကြီးကြပ် တာဝန် ယူရန် အစေခံ ခန့်ထား ခြင်း၊ ဟူ၍ ၎င်း၊ (တမန် ၆၊ ၁-၆) တွင်၊ သင်း ထောက် များအား ယေရုရှလင် အသင်း တော်၌ အလုပ် အကြွေး ပြုရန် ခန့်ထားခြင်း၊ (တိတု ၁၊ ၅) တွင်၊ ကရေတေ ကျွန်းပေါ် ရှိ၊ မြို့ အသီး သီး၌ သင်းအုပ် များအား ခန့်ခြင်း” ဟူ၍ ဖေါ် ပြထား ပါသည်။ သမ္မာကျမ်း စာတွင် Ordination နှင့်ပတ် သက်၍ အသေးစိတ် လုပ်ပုံ လုပ်နည်း ၊ ကျင်းပ ပုံကျင်း ပနည်းများကို မည်သည့် နေရာ၌မျှ တိတိ ကျကျ ဖေါ်ပြထား ကြောင်း မတွေ့ ရပါ။ သမ္မာကျမ်း စာ၌ Ordination သည် ရိုးရိုးစင်းစင်း ပုံစံဖြင့် တာဝန် အပ်နှင်းခြင်း ၊ ခန့်အပ်ခြင်း သာ ဖြစ်ကြောင်း တွေ့နိုင် ပါသည်။ (လုကာ ၁၂၊ ၄၆) တွင်မူ ၊ “ထို ကျွန်ကို ပြင်းစွား ဆုံးမ ကွပ်မျက်၍ သစ္စာမရှိ သော သူတို့နှင့် တကွ နေရာချ လတံ့။” ဟူ၍ အနှုတ် လက္ခဏာ ဆောင်သော ဝေါဟာ ရအား ဖြင့်လည်း အသုံ ပြုထား သည်ျကိုလည်း တွေ့ရ ပါသည်။

(၂) အသင်း တော်အား ဘုရား သခင်မှ ဦးဆောင် နေကြောင်း၊ ထွေးပွေ့ ထားကြောင်း အသင်းသူ အသင်း သား များ မှ ဝန်ခံခြင်း။


ဤ ကျမ်းချက်၌ ကျွန်ုပ်တို့ သတိပြုရန် အချက် (၄)ချက်ရှိပါသည်|-

(၁) ဘုရားသခင် ကိုယ်တော်တိုင် မိမိ၏ အမှုတော် မြတ်အတွက် လူများ ကိုခေါ် ယူတော် မူခြင်း၊ ထိုသူတို့ အား သန့်ရှင်း သော ဝိညာဉ် တော်နှင့် ပြည့်၀ စေကာ အရည် အသွေး ပြည့်စုံ စေကြောင်း။

          (တမန် ၂၀၊ ၂၈)| ထို့ကြောင့် သင်တို့ သည် ကိုယ်ကို သတိ နှင့် ကြည့်ရှု ကြလော့။ ဘုရား သခင် သည် မိမိ အ သွေး နှင့် ဝယ် တော် မူသော အသင်း တော်ကို လုပ်ကျွေး စေခြင်းငှါ၊ သန့်ရှင်း သောဝိညာဉ် တော်သည် သင်တို့ ကို အအုပ် အချုပ် ခန့်ထား တော် မူသော သိုးစု တစု လုံးကို လည်း သတိနှင့် ကြည့် ရှုကြလော့။ (ဧဖက် ၄၊ ၁၁)|ခရစ် တော် ၏ ကိုယ်တော် ကို တည်ဆောက် ၍ ၊ ဓမ္မ ဆရာ၏ အမှုကို ပြုတတ် မည်အ ကြောင်း။

(၃) ဆုတောင်း အစာရှောင်လျှက်၊ အသင်းတော်၊ တမန်တော် ရှင်ပေါလုနှင့် ဗာနဗတို့မှ ခေါင်းပေါ်သို့ လက်တင်ကာ၊ ၎င်းတို့ (၇)ဦး၏ ဆက်ကပ် ဝန်ခံမှုအား ဖေါ်ပြနေခြင်း။

(သတေဖန်၊ ဖိလိပ္ပု၊ ပြောခေါ်၊နိကနော်၊ တိမုန်၊ ပါမေန၊ နိကောလ) (တမန် ၆၊ ၆)| “တမန် တော်တို့ ရှေ့၌ ထားကြ၏။ တမန် တော်တို့ သည်လည်း ဆုတောင်း ပြီးလျှင် ထိုသူ တို့၏ ခေါင်းပေါ် ၌ လက်ကို တင်ကြ၏။” (၁တိ ၅၊ ၂၂)| “အဘယ် သူ၏ အပေါ်၌ လက်ကို အလျင် တဆော မတင်နှင့်။ သူတပါး အပြစ်၌ မဆက် ဆံနှင့်။ ကိုယ်ကို ကိုယ် စင်ကြယ် စေလော့။
          ဘုရား သခင် သည် အမှု တော်မြတ် အတွက် လူတစ်ဦး အား ရွေးကောက် ရာတွင်၊ ထိုသူနှင့် အသင်းတော် ရှေ့မှောက် ထင်သာမြင်သာ ရှိရှိ လုပ်ဆောင် ပါလိမ့် မည်။ အမှု တော်ဆောင် သည် (၁တိ ၃၊ ၁-၁၆။ တိတု ၁၊ ၅-၉)ရှိ တစ်နေ့ ထက် တစ်နေ့ အရည် အချင်း ပြည့်၀ လာသူ၊ (၁ကော ၉၊ ၁၆)ရှိ တစ်နေ့ ထက် တစ်နေ့ နှုတ်က ပတ်တော် အား လိုက်လျှောက် ခြင်း၊ ဟောပြော ခြင်း တို့၌ စိတ်အား ကြီးသူ ဖြစ်လာ ပါလိမ့် မည်။
     
(၄)  ဘုရား သခင်သည် အသင်းတော် အားဖြင့် မိမိအလုပ်အား လုပ်ဆောင် နေကြောင်း။
          ထို့ ကြောင့် ဘုရား သခင် သည် အသင်း တော်နှင့် အသင်း သူ အသင်း သား အားလုံး ကို၊ သာ သ နာပြု များ စေလွှတ် ရန်နှင့် သွား ရောက်သာ သနာ ပြုကြ ရန် မိန့် တော် မူ နေ ခြင်း ဖြစ်ပါသည်။ တမန် တော် ရှင် ပေါလု သည် မိမိ တည် ထောင် ခဲ့သော အသင်း တော်များအ တွက်၊ ဆရာ များအား ပုံမှန် Ordain (လက်တင် ဆုတောင်း စေလွှတ်ခြင်း) ပြုလုပ် သည့်အပြင်၊ ဂါလိလဲ တွင်ရှိ သော အသင်းတော် များ၏ အသင်းတော် လူကြီး များကို လည်း တိုက်ရိုက် တာဝန်ပေး ခန့်အပ် ခြင်း၊ Ordination (လက်တင် ဆုတောင်း ခြင်း) ပြုလုပ် ပေးကြောင်း ဖေါ်ပြ ထားပါ သည်။

(တမန် ၁၄၊ ၂၃)| အသင်း တော် များတို့၌၊ သင်းအုပ် တို့ကို ခန့်ထား၍၊ အစာ ရှောင်လျှက် ဆုတောင်း ပဌနာ ပြုပြီးလျှင်၊ သင်းဝင် သူတို့ ယုံကြည် သော သခင် ဘုရား၏ လက်တော် သို့ ထိုအသင်း တော်တို့ကို အပ်နှံ ကြ၏။

ကရေတေ ကျွန်းရှိ မြို့တိုင်း တွင် သင်းအုပ် များခန့် ထားရန် တမန် တော်ရှင် ပေါလုမှ တိတု အား လမ်းညွှန် ထား ကြောင်းလည် တွေ့ ရပါသည်။(တိတု ၁၊ ၅)| ငါသည် သင့်ကို မှာထား ခဲ့နှင့် သည်အတိုင်း၊ ကရေ တေကျွန်း ၌ မစုံလင် သမျှ တို့ကို ပြင်ဆင်၍၊ မြို့ရွာ များ၌ သင်းအုပ် တို့ကို ခန့်ထား စေခြင်းငှါ၊ ထိုကျွန်း၌ သင့်ကို ငါထား ခဲ့သ တည်း။

တိတု ကိုယ်တိုင် ရှေ့မဆွ မီက ပင် အသင်း တော်များ မှ သူ့အား ရွေးချယ် ကြသော အခါ (လက်တင် ဆုတောင်းခြင်း) Ordain အား ခံယူ ခဲ့ပြီး ကြောင်း ၊ (၂ကော ၈၊ ၁၉)| ထိုညီ မူကား၊ သခင် ဘုရား၏ ဂုဏ်အ သရေ တော်ကို ၎င်း၊ ကိုယ်စေ တနာ စိတ်ကို ၎င်း၊ ငါတို့ သည် ထင်ရှား စေ၍၊ အသင်း တော်များ၏ အလှူ ကျေးဇူးကို ပြုစုသည် အမှုမှာ ငါတို့နှင့် အတူ သွားစေ ခြင်းငှါ၊ အသင်း တော် တို့သည် ရွေးကောက် ၍ ခန့်ထား သော သူဖြစ် သတည်း။

          အထက်ပါ အကြောင်း အရာများတွင် ပါရှိသော၊ သင်းအုပ် ၊ အသင်း တော် လူကြီး များသည် တမန် တော် အဝင် မဟုတ် သော်လည်း ယုံကြည်သူ လူအစုအဝေး တွင်ပါဝင် သူများ ဖြစ်ကြပါသည်။ (၂ကော ၈၊ ၁၉)ရှိ၊ တိတု အား တာဝန် အပ်နှင်း ခြင်းနှင့်၊ (တမန် ၁၄၊ ၂၃)တွင်၊ ဂလာတိ မှ အသင်း တော် လူကြီးများ ၊ သင်းအုပ် ခန့်ထား ခြင်းခံ ရသူ များအား အသုံး ပြုထား သည့် Greek (ဂရိ) ဝေါဟာရ ၏ဆို လိုရင်းမှာ၊  “to stretch forth the hands” လက်များ အား ရှေ့တိုး ၍ ဆန့်ခြင်း ဆိုသည့် အဓိပ္ပါယ် ရှိပါသည်။ ဤ ဝေါဟာရ အား သာမန် အားဖြင့် Athenian တို့၏ ဥပဒေ ပြု အာဏာ ရှိလူစု အတွင်း မဲပေးခြင်းနှင့် ဆိုင်သော ဥပဒေ တွင် သုံးနှုန်း သော ဝေါဟာရ ဖြစ်သော ကြောင့်၊ ကနဦး အသင်းတော် များတွင် Ordain တာဝန် အပ်နှင်း ရာတွင်၊ အများ၏ ဆန္ဒဖြင့် ရွေးချယ် ကြသည် ဟုလည်း နားလည် နိုင်ပါ သည်။ တမန် တော်များ အနေဖြင့် သင့်တော် သော သူကို သိထားနှင့် ပြီးဖြစ် သော်လည်း အများ ဆန္ဒဖြင့် သာ ၊ ခေါင်းဆောင် များကို ရွေးခြယ် ခဲ့ကြ ခြင်းဖြစ် သည်။

          ယင်း သို့ ဆောင် ရွက်ရာတွင် အသင်း တော်များ၊ ယုံကြည် သူများ အားလုံး ပါဝင် လျှက် ၊ ထင်သာ မြင်သာ ပွင့်ပွင့် လင်းလင်း အားလုံး သဘောတူ လုပ်ဆောင် ရမည် ဖြစ်ပြီး၊ အသင်း တော်၌ စည်းမျဉ်း ဥပဒေ တစ်ရပ် ကဲ့သို့ မပြု လုပ်မိရန် လည်း အရေး ကြီးပါသည်။ Ordination ဆို သည်မှာ၊- အထူးအာဏာ၊ တန်ခိုး၊ ရာထူးနှင့် လုပ်ပိုင်ခွင့်များ အပ်နှင်းသော အခန်းအနား မဟုတ်ပါ။ ။ ဘုရား သခင်မှ မိမိ၏အမှု တော်မြတ် သာ၍ ကျယ်ပြန့် စေရန် အတွက် ရွေးကောက် ခေါ်ယူပြီး သာသနာ့ လုပ်ငန်းကို ကိုယ်ကျိုးစွန့်၊ အနစ်နာခံ ကာ၊ ဘ၀ တစ်သက် တာ၊ တစိုက် မတ်မတ် သစ္စာရှိရှိ ဆက်ကပ် အစေခံရန် ရွေးကောက် တာဝန် အပ်နှင်းသော၊ ယုံကြည်သူ လူစုလူဝေး တစ်ရပ်လုံး (အသင်းတော်)၊ တညီတညွှတ် တည်း လက်ခံလျှက်၊ ဝမ်းမြောက် စွာဖြင့် ဘုရား သခင့် ရှေ့တော်၌ ကျင်းပပြုလုပ် ရသည့် မင်္ဂလာဝတ်  ဖြစ်ပါသည်။

          Ordination သည် အသင်းတော် ခေါင်းဆောင်များ၊ သင်းအုပ် ဆရာများ၏ လက်ခံ တာဝန်ယူ ဆက်ကပ် ရမည့် အရာ ဖြစ်ရုံ သာမက အသင်းတော် ရှိ ယုံကြည် သူအား လုံးအတူ တကွ လက်တွဲ လုပ်ဆောင် ရမည့် အရာ လည်း ဖြစ်ပါ သည်။ ထိုမျှမက Ordination အပေါ် အသင်း တော် တစ်ရပ်လုံး ဘုရား သခင်၏ ခေါ်ယူခြင်း ဖြစ်ကြောင်း၊ တစ်ယောက် မကျန် နားလည် သဘော ပေါက်ရန် ၊ ဝန်ခံ လုပ်ဆောင် ရန်လည်း လိုပါသည်။


(ယုံကြည်သူ တိုင်းသည်၊ ဘုရား သခင်ရှေ့တွင် အတူတူ ပင်ဖြစ်သည်၊ အင်္ဂါချင်း လည်းဖြစ်သည်၊ မည်သူမျှ သာ၍ မြတ်ခြင်း မရှိပါ၊ အချင်းချင်း ဆက်စပ် နေသည်ကို သတိပြုပါ၊ ခံယူ ယုံကြည်ချက် လွဲမှား နေသူများ ရှိပါက နားလည်ရန် ရှင်းပြပေးပါ)


ဝိညာဉ်မီးအိမ်(ခရစ်ယာန်စာပေစုစည်းမှု)…
 


(Zawgyi)
ယေန႔ ေခာတ္ ordination ကို ခရစ္ယာန္ ဘုန္း ေတာ္ ႀကီးမ်ားအား  ရာထူး အာဏာ အပ္ႏွင္း ျခင္း (The investiture of clergy)| သင္း အုပ္ ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ တာ၀န္၊ ရာထူး၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာ အပ္ႏွင္း ျခင္း ၊ ယဇ္ ပုေရာ ဟိတ္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ စီရင္ ပိုင္ခြင့္ အပ္ႏွင္း ျခင္း (The act of granting pastoral authority or sacerdotal power)| အစ ရွိသည့္ အဓိပၸါယ္ ျဖင့္ ခံယူလုပ္ ေဆာင္ ေနၾက ေၾကာင္း ေတြ႕ရ သကဲ့သို႔၊ ႏွစ္ျခင္း ႏွစ္ျခင္း အသင္း ေတာ္ မ်ားတြင္လည္း ordination ကို၊ အသင္း ေတာ္ အစီအစဥ္ျဖင့္ ဓမၼအမႈေတာ္ ေဆာင္မ်ား အား လုပ္ငန္း တာ၀န္ (သို႔) ရာထူး အပ္ႏွင္း သည့္ အခန္း အနား တစ္ခု ကဲ့သို႔ လုပ္ေဆာင္ ေနၾက ေၾကာင္း ေတြ႕ ရွိရ ပါသည္။ Ordination သည္ ႏွစ္ျခင္း ခရစ္ယာန္ မ်ား၏ မဂၤလာ၀တ္မ်ား ထဲတြင္ မဂၤလာ၀တ္ တစ္ခု အျဖစ္ ပါ၀င္ ျဖစ္ၿပီး၊ ကနဦး ခရစ္ယာန္ မ်ားလက္ ထက္ ကတည္းက ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾက ပါသည္။ ကာလ ေျပာင္းလဲ လာသည္ ႏွင့္အမွ် အေခၚ အေ၀ၚ အသံုး အႏႈန္း မ်ားလည္း ေျပာင္းလဲ လာသည့္ အတြက္ ၊ ယခုအခါ အခ်ဳိ႕ေသာ အသင္း ေတာ္မ်ားက Ordination ကို “သိကၡာတင္ မဂၤလာ” ဟူ၍လည္း ေခၚဆို ၾကေၾကာင္း  ၾကားရ ပါသည္။ ေ၀ါဟာရ အသံုးအႏႈန္း၊ အေခၚအေ၀ၚ မ်ားအေပၚ ၊ အဆင့္ အတန္းႏွင့္ အႏွိမ့္ အျမင့္ ကြာဟမႈမ်ား ရွိသကဲ့သို႔၊ ယင္းအေပၚ အေျချပဳကာ နားလည္မႈ၊ ခံယူယံုၾကည္မႈ မ်ားႏွင့္ ရပ္တည္ ခ်က္မ်ားလည္း ဆက္စပ္ ေနသည့္ အတြက္၊ အႏွစ္ သာရႏွင့္ အဓိပၸါယ္ မ်ားပါ ေျပာင္းလဲ သြားတတ္ ပါသည္။ ထို႔မွ်မက ခရစ္ယာန္ တို႔၏ အဓိက မဏၰိဳင္မွာ “ယံုၾကည္ျခင္း” ျဖစ္ၿပီး၊ ယင္းယံုၾကည္ျခင္း လြဲသြားပါက မိမိ၏ သေဘာထားႏွင့္ ခံယူခ်က္ မ်ားပါ၊ ေျပာင္းလဲ သြားၿပီး၊ ႏႈတ္ကပတ္ ေတာ္ႏွင့္ပင္ ေသြဖီသြား ႏိုင္ပါသည္။ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ အသင္းေတာ္ အခ်ဳိ႕၌ က်င္းပ ျပဳလုပ္ေနေသာ Ordination သည္ သမၼာက်မ္းစာ မွေဖၚျပေသာ အဓိပၸါယ္၊ အႏွစ္သာရ တို႔ႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိမရွိ  ခ်ိန္ထိုး ႏိုင္ရန္ႏွင့္ မူလ ကနဦး ခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္ တို႔၏ ရည္႐ြယ္ ခ်က္အား သိရွိႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

          သမၼာ က်မ္း စာထဲမွ “ordain” ဆိုသည့္ ေ၀ါဟာ ရသည္ Setting in place “ေနရာ ခ်ထား ျခင္း” (သို႔)  “ပံုစံ ခ်ျခင္း” ဟု ဆိုလို ပါသည္။ ဥပမာ| (တမန္ ၇း ၁၀) တြင္ ထိုမင္း ႀကီးသည္ အဲဂုတၱဳ ႏိုင္ငံ အုပ္အ ရာ၊ နန္းေတာ္ အုပ္ အရာ၌ ေယာသပ္ ကို ခန္႔ထား ေလ၏။ ဟူ၍၄င္း၊ (မသဲ ၂၄း ၄၅) အရွင္ သည္ မိမိ အိမ္သူ အိမ္သား အေပါင္း တို႔အား အခ်ိန္ တန္လွ်င္  အစား အေသာက္ တို႔ကို ေ၀ဖန္ ေစျခင္း ငွါ အအုပ္ အခ်ဳပ္ ခန္႔ထား ၍” ဟူ၍၄င္း၊ ခရစ္ ေတာ္ ၏ ပံုေဆာင္ စကားတြင္ ၊ အိမ္ မႈကိစၥ တစ္ခု လံုးအား ႀကီးၾကပ္ တာ၀န္ ယူရန္ အေစခံ ခန္႔ထား ျခင္း၊ ဟူ၍ ၄င္း၊ (တမန္ ၆း ၁-၆) တြင္၊ သင္း ေထာက္ မ်ားအား ေယ႐ု႐ွလင္ အသင္း ေတာ္၌ အလုပ္ အေႂကြး ျပဳရန္ ခန္႔ထားျခင္း၊ (တိတု ၁း၅) တြင္၊ ကေရေတ ကြ်န္းေပၚ ရွိ၊ ၿမိဳ႕ အသီး သီး၌ သင္းအုပ္ မ်ားအား ခန္႔ျခင္း” ဟူ၍ ေဖၚ ျပထား ပါသည္။ သမၼာက်မ္း စာတြင္ Ordination ႏွင့္ပတ္ သက္၍ အေသးစိတ္ လုပ္ပံု လုပ္နည္း ၊ က်င္းပ ပံုက်င္း ပနည္းမ်ားကို မည္သည့္ ေနရာ၌မွ် တိတိ က်က် ေဖၚျပထား ေၾကာင္း မေတြ႕ ရပါ။ သမၼာက်မ္း စာ၌ Ordination သည္ ရိုးရိုးစင္းစင္း ပံုစံျဖင့္ တာ၀န္ အပ္ႏွင္းျခင္း ၊ ခန္႔အပ္ျခင္း သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ႏိုင္ ပါသည္။ (လုကာ ၁၂း ၄၆) တြင္မူ ၊ “ထို ကြ်န္ကို ျပင္းစြား ဆံုးမ ကြပ္မ်က္၍ သစၥာမရွိ ေသာ သူတို႔ႏွင့္ တကြ ေနရာခ် လတံ့။” ဟူ၍ အႏႈတ္ လကၡဏာ ေဆာင္ေသာ ေ၀ါဟာ ရအား ျဖင့္လည္း အသံု ျပဳထား သည္်ကိုလည္း ေတြ႕ရ ပါသည္။

          တမန္ ေတာ္ ၀တၳဳ အခန္းႀကီး (၃)သည္ အမႈေတာ္ လုပ္ငန္း ႏွင့္ ဆိုင္၍ တာ၀န္ အပ္ႏွင္း ေသာ ဥပမာ ေကာင္းတခု ျဖစ္သည္။ အခန္းငယ္ (၂-၄)တြင္ ၊ ထိုသူ တို႔သည္ သခင္ ဘုရား ၀တ္ကို ျပဳ၍ အစာကို ေရွာင္ၾကစဥ္၊ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္က၊ ငါခန္႔ ထားေသာ အမႈ ကို ေဆာင္ ႐ြက္ေစ ျခင္းငွါ ဗနဗႏွင့္ ေရွာလု တို႔ကို ေရြးခ်ယ္ ခြဲထား ၾကေလာ့ ဟု မိန္႔ေတာ္ မူသည္ အတိုင္း၊ အစာ ေရွာင္၍၊ ပဌနာ ျပဳလ်က္၊ ထိုသူတို႔ေခါင္း ေပၚမွ လက္ ကို တင္၍ လႊတ္လိုက္ ၾက၏။ ထိုသို႔ သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္  ေစ လႊတ္ေတာ မူေသာ အားျဖင့္၊ ထိုသူ တို႔သည္ ေသလုကိ ၿမိဳ႕သို႔ သြား၍ ထိုၿမိဳ႕မွ သေဘာ္ႏွင့္ လႊင့္သျဖင္ ၊ ကုပရု ကြန္း သို႔ေရာက္ ၾက၏

ဤ က်မ္းခ်က္၌ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ သတိျပဳရန္ အခ်က္ (၄)ခ်က္ရွိပါသည္|-
      
(၁)    ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မိမိ၏ အမႈေတာ္ ျမတ္အတြက္ လူမ်ား ကိုေခၚ ယူေတာ္ မူျခင္း ထိုသူတို႔ အား သန္႔ရွင္း ေသာ ၀ိညာဥ္ ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္၀ ေစကာ အရည္ အေသြး ျပည့္စံု ေစေၾကာင္း။
          (တမန္ ၂၀း၂၈)| ထို႔ေၾကာင့္ သင္တို႔ သည္ ကိုယ္ကို သတိ ႏွင့္ ၾကည့္႐ႈ ၾကေလာ့။ ဘုရား သခင္ သည္ မိမိ အ ေသြး ႏွင့္ ၀ယ္ ေတာ္ မူေသာ အသင္း ေတာ္ကို လုပ္ေကြ်း ေစျခင္းငွါ၊ သန္႔ရွင္း ေသာ၀ိညာဥ္ ေတာ္သည္ သင္တို႔ ကို အအုပ္ အခ်ဳပ္ ခန္႔ထား ေတာ္ မူေသာ သိုးစု တစု လံုးကို လည္း သတိႏွင့္ ၾကည့္ ႐ႈၾကေလာ့။ (ဧဖက္ ၄း၁၁)|ခရစ္ ေတာ္ ၏ ကိုယ္ေတာ္ ကို တည္ေဆာက္ ၍ ၊ ဓမၼ ဆရာ၏ အမႈကို ျပဳတတ္ မည္အ ေၾကာင္း။

  (၂)  အသင္း ေတာ္အား ဘုရား သခင္မွ ဦးေဆာင္ ေနေၾကာင္း၊ ေထြးေပြ႕ ထားေၾကာင္း အသင္းသူ အသင္း သားမ်ား မွ ၀န္ခံျခင္း
      
  (၃)  ဆုေတာင္း အစာေရွာင္လွ်က္၊ အသင္းေတာ္၊ တမန္ေတာ္ ရွင္ေပါလုႏွင့္ ဗာနဗတို႔မွ ေခါင္းေပၚသို႔ လက္တင္ကာ၊ ၄င္းတို႔ (၇)ဦး၏ ဆက္ကပ္ ၀န္ခံမႈအား ေဖၚျပေနျခင္း
(သေတဖန္၊ ဖိလိပၸဳ၊ ေျပာေခၚ၊နိကေနာ္၊ တိမုန္၊ ပါေမန၊ နိေကာလ) (တမန္ ၆း၆)| “တမန္ ေတာ္တို႔ ေရွ႕၌ ထားၾက၏။ တမန္ ေတာ္တို႔ သည္လည္း ဆုေတာင္း ၿပီးလွ်င္ ထိုသူ တို႔၏ ေခါင္းေပၚ ၌ လက္ကို တင္ၾက၏။” (၁တိ ၅း၂၂)| “အဘယ္ သူ၏ အေပၚ၌ လက္ကို အလ်င္ တေဆာ မတင္ႏွင့္။ သူတပါး အျပစ္၌ မဆက္ ဆံႏွင့္။ ကိုယ္ကို ကိုယ္ စင္ၾကယ္ ေစေလာ့။”
      
  (၄)  ဘုရား သခင္သည္ အသင္းေတာ္ အားျဖင့္ မိမိအလုပ္အား လုပ္ေဆာင္ ေနေၾကာင္း
         
          ထို႔ ေၾကာင့္ ဘုရား သခင္ သည္ အသင္း ေတာ္ႏွင့္ အသင္း သူ အသင္း သား အားလံုး ကို၊ သာ သ နာျပဳ မ်ား ေစလႊတ္ ရန္ႏွင့္ သြား ေရာက္သာ သနာ ျပဳၾက ရန္ မိန္႔ ေတာ္ မူ ေန ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တမန္ ေတာ္ ရွင္ ေပါလု သည္ မိမိ တည္ ေထာင္ ခဲ့ေသာ အသင္း ေတာ္မ်ားအ တြက္၊ ဆရာ မ်ားအား ပံုမွန္ Ordain (လက္တင္ ဆုေတာင္း ေစလႊတ္ျခင္း) ျပဳလုပ္ သည့္အျပင္၊ ဂါလိလဲ တြင္ရွိ ေသာ အသင္းေတာ္ မ်ား၏ အသင္းေတာ္ လူႀကီး မ်ားကို လည္း တိုက္ရိုက္ တာ၀န္ေပး ခန္႔အပ္ ျခင္း၊ Ordination (လက္တင္ ဆုေတာင္း ျခင္း) ျပဳလုပ္ ေပးေၾကာင္း ေဖၚျပ ထားပါ သည္။
(တမန္ ၁၄း၂၃)| အသင္း ေတာ္ မ်ားတို႔၌၊ သင္းအုပ္ တို႔ကို ခန္႔ထား၍၊ အစာ ေရွာင္လွ်က္ ဆုေတာင္း ပဌနာ ျပဳၿပီးလွ်င္၊ သင္း၀င္ သူတို႔ ယံုၾကည္ ေသာ သခင္ ဘုရား၏ လက္ေတာ္ သို႔ ထိုအသင္း ေတာ္တို႔ကို အပ္ႏွံ ၾက၏

ကေရေတ ကြ်န္းရွိ ၿမိဳ႕တိုင္း တြင္ သင္းအုပ္ မ်ားခန္႔ ထားရန္ တမန္ ေတာ္ရွင္ ေပါလုမွ တိတု အား လမ္းၫႊန္ ထား ေၾကာင္းလည္ ေတြ႕ ရပါသည္။(တိတု ၁း၅)| ငါသည္ သင့္ကို မွာထား ခဲ့ႏွင့္ သည္အတိုင္း၊ ကေရ ေတကြ်န္း ၌ မစံုလင္ သမွ် တို႔ကို ျပင္ဆင္၍၊ ၿမိဳ႕႐ြာ မ်ား၌ သင္းအုပ္ တို႔ကို ခန္႔ထား ေစျခင္းငွါ၊ ထိုကြ်န္း၌ သင့္ကို ငါထား ခဲ့သ တည္း

တိတု ကိုယ္တိုင္ ေရွ႕မဆြ မီက ပင္ အသင္း ေတာ္မ်ား မွ သူ႔အား ေ႐ြးခ်ယ္ ၾကေသာ အခါ (လက္တင္ ဆုေတာင္းျခင္း) Ordain အား ခံယူ ခဲ့ၿပီး ေၾကာင္း ၊ (၂ေကာ ၈း၁၉)| ထိုညီ မူကား၊ သခင္ ဘုရား၏ ဂုဏ္အ သေရ ေတာ္ကို ၄င္း၊ ကိုယ္ေစ တနာ စိတ္ကို ၄င္း၊ ငါတို႔ သည္ ထင္ရွား ေစ၍၊ အသင္း ေတာ္မ်ား၏ အလွဴ ေက်းဇူးကို ျပဳစုသည္ အမႈမွာ ငါတို႔ႏွင့္ အတူ သြားေစ ျခင္းငွါ၊ အသင္း ေတာ္ တို႔သည္ ေ႐ြးေကာက္ ၍ ခန္႔ထား ေသာ သူျဖစ္ သတည္း

          အထက္ပါ အေၾကာင္း အရာမ်ားတြင္ ပါရွိေသာ၊ သင္းအုပ္ ၊ အသင္း ေတာ္ လူႀကီး မ်ားသည္ တမန္ ေတာ္ အ၀င္ မဟုတ္ ေသာ္လည္း ယံုၾကည္သူ လူအစုအေ၀း တြင္ပါ၀င္ သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ (၂ေကာ ၈း၁၉)ရွိ၊ တိတု အား တာ၀န္ အပ္ႏွင္း ျခင္းႏွင့္၊ (တမန္ ၁၄း၂၃)တြင္၊ ဂလာတိ မွ အသင္း ေတာ္ လူႀကီးမ်ား ၊ သင္းအုပ္ ခန္႔ထား ျခင္းခံ ရသူ မ်ားအား အသံုး ျပဳထား သည့္ Greek (ဂရိ) ေ၀ါဟာရ ၏ဆို လိုရင္းမွာ၊  “to stretch forth the hands” လက္မ်ား အား ေရွ႕တိုး ၍ ဆန္႔ျခင္း ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္ ရွိပါသည္။ ဤ ေ၀ါဟာရ အား သာမန္ အားျဖင့္ Athenian တို႔၏ ဥပေဒ ျပဳ အာဏာ ရွိလူစု အတြင္း မဲေပးျခင္းႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ဥပေဒ တြင္ သံုးႏႈန္း ေသာ ေ၀ါဟာရ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္၊ ကနဦး အသင္းေတာ္ မ်ားတြင္ Ordain တာ၀န္ အပ္ႏွင္း ရာတြင္၊ အမ်ား၏ ဆႏၵျဖင့္ ေ႐ြးခ်ယ္ ၾကသည္ ဟုလည္း နားလည္ ႏိုင္ပါ သည္။ တမန္ ေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ သင့္ေတာ္ ေသာ သူကို သိထားႏွင့္ ၿပီးျဖစ္ ေသာ္လည္း အမ်ား ဆႏၵျဖင့္ သာ ၊ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားကို ေ႐ြးျခယ္ ခဲ့ၾက ျခင္းျဖစ္ သည္။

          ဘုရား သခင္ သည္ အမႈ ေတာ္ျမတ္ အတြက္ လူတစ္ဦး အား ေ႐ြးေကာက္ ရာတြင္၊ ထိုသူႏွင့္ အသင္းေတာ္ ေရွ႕ေမွာက္ ထင္သာျမင္သာ ရွိရွိ လုပ္ေဆာင္ ပါလိမ့္ မည္။ အမႈ ေတာ္ေဆာင္ သည္ (၁တိ ၃း ၁-၁၆။ တိတု ၁း ၅-၉)ရွိ တစ္ေန႔ ထက္ တစ္ေန႔ အရည္ အခ်င္း ျပည့္၀ လာသူ၊ (၁ေကာ ၉း ၁၆)ရွိ တစ္ေန႔ ထက္ တစ္ေန႔ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ အား လိုက္ေလွ်ာက္ ျခင္း၊ ေဟာေျပာ ျခင္း တို႔၌ စိတ္အား ႀကီးသူ ျဖစ္လာ ပါလိမ့္ မည္။

          Ordination သည္ အသင္းေတာ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ သင္းအုပ္ ဆရာမ်ား၏ လက္ခံ တာ၀န္ယူ ဆက္ကပ္ ရမည့္ အရာ ျဖစ္ရံု သာမက အသင္းေတာ္ ရွိ ယုံၾကည္ သူအား လံုးအတူ တကြ လက္တြဲ လုပ္ေဆာင္ ရမည့္ အရာ လည္း ျဖစ္ပါ သည္။ ထိုမွ်မက Ordination အေပၚ အသင္း ေတာ္ တစ္ရပ္လံုး ဘုရား သခင္၏ ေခၚယူျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ေယာက္ မက်န္ နားလည္ သေဘာ ေပါက္ရန္ ၊ ၀န္ခံ လုပ္ေဆာင္ ရန္လည္း လိုပါသည္။

          ယင္း သို႔ ေဆာင္ ႐ြက္ရာတြင္ အသင္း ေတာ္မ်ား၊ ယံုၾကည္ သူမ်ား အားလံုး ပါ၀င္ လွ်က္ ၊ ထင္သာ ျမင္သာ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း အားလံုး သေဘာတူ လုပ္ေဆာင္ ရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ အသင္း ေတာ္၌ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒ တစ္ရပ္ ကဲ့သို႔ မျပဳ လုပ္မိရန္ လည္း အေရး ႀကီးပါသည္။ Ordination ဆို သည္မွာ၊- အထူးအာဏာ၊ တန္ခိုး၊ ရာထူးႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား အပ္ႏွင္းေသာ အခန္းအနား မဟုတ္ပါ။ ။ ဘုရား သခင္မွ မိမိ၏အမႈ ေတာ္ျမတ္ သာ၍ က်ယ္ျပန္႔ ေစရန္ အတြက္ ေ႐ြးေကာက္ ေခၚယူၿပီး သာသနာ့ လုပ္ငန္းကို ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔၊ အနစ္နာခံ ကာ၊ ဘ၀ တစ္သက္ တာ၊ တစိုက္ မတ္မတ္ သစၥာရွိရွိ ဆက္ကပ္ အေစခံရန္ ေ႐ြးေကာက္ တာ၀န္ အပ္ႏွင္းေသာ၊ ယံုၾကည္သူ လူစုလူေ၀း တစ္ရပ္လံုး (အသင္းေတာ္)၊ တညီတၫႊတ္ တည္း လက္ခံလွ်က္၊ ၀မ္းေျမာက္ စြာျဖင့္ ဘုရား သခင့္ ေရွ႕ေတာ္၌ က်င္းပျပဳလုပ္ ရသည့္ မဂၤလာ၀တ္  ျဖစ္ပါသည္။

(ယံုၾကည္သူ တိုင္းသည္၊ ဘုရား သခင္ေရွ႕တြင္ အတူတူ ပင္ျဖစ္သည္၊ အဂၤါခ်င္း လည္းျဖစ္သည္၊ မည္သူမွ် သာ၍ ျမတ္ျခင္း မရွိပါ၊ အခ်င္းခ်င္း ဆက္စပ္ ေနသည္ကို သတိျပဳပါ၊ ခံယူ ယံုၾကည္ခ်က္ လြဲမွား ေနသူမ်ား ရွိပါက နားလည္ရန္ ရွင္းျပေပးပါ)

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...