ဘုရားသ
ခင်နှင့်မှန် ကန်မှုကို ရရှိနိုင်ရန် ကျွန်ုပ်တို့ သည် မှား ယွင်းသော အရာကို ဦးစွာ
သိရှိ ရန်လို အပ် သည်။ ဆိုလို ချက် သည် အပြစ်တ ရားဖြစ် သည်။ “လူအပေါင်း တို့သည် လမ်း
လွှဲကြပြီ။ တညီ တ ညွတ် တည်းဆွေးမြေ့ ယို ယွင်းခြင်း ရှိကြ၏။ ကောင်းသော အကျင့် ကို ကျင့်သော
သူမရှိ။ တစ်ယောက် မျှမရှိ (ဆာလံ ၁၄၊ ၃)။ ကျွန်ုပ် တို့ သည် ဘုရား သခင် ၏အ မိန့်တော်
ကို တော် လှန် ပုန်ကန် ခဲ့ကြ သည်။ ကျွန်ုပ် တို့ သည် ”လမ်း လွှဲသော သိုးစုနှင့် တူ”ပါသည်။
(ဟေရှာ၊ ၅၃၊ ၆)။
အပြစ်၏
အခ သည်သေခြင်းဖြစ် သည် ဟူသော သတင်း သည် သတင်းကောင်း မဟုတ်ပေ။ “ပြစ်မှားသော ဝိညာဉ်ရှိ
သမျှတို့သည် သေရမည်” (ယေဇ၊၁၈၊ ၄)။ ဘုရားသခင် ၏ချစ်ခြင်းမေ တ္တာတော်က ကျွန်ုပ်တို့ကို
ကယ်တင်ခြင်း လမ်းသို့ သွေးဆောင် ပို့ဆောင်ခြင်း ဟူသော သတင်း သည် သတင်းကောင်းဖြစ် သည်။
သခင်ယေ ရှုက သူ၏အဓိက ရည်ရွယ်ချက် ပန်းတိုင်သည် “ပျောက် ဆုံးသော ဝိညာဉ် တို့ကို ရှာဖွေရန်နှင့်
ကယ်တင်ရန် အတွက်ဖြစ် သည်။“ ဟုကြွေးကြော် ခဲ့သည် (လုကာ ၁၉၊ ၁၀)။ သူသည် ကားတိုင် တော်ပေါ်တွင်
အသေခံသော အခါ သူပြောခဲ့သော စကား “အမှုပြီးပြီ” (ယောဟန် ၁၉၊ ၃၀) သည် သူ၏ရည် ရွယ်ချက်အား
လုံးပြီးစီးသွား ခဲ့ကြောင်းကို သခင်ယေရှု ကကြွေးကြော်ခဲ့ ခြင်းဖြစ် သည်။
ဘုရားသ
ခင်နှင့်စစ် မှန်သော မိတ်သာဟာ ရဖွဲ့ခြင်းရှိမှ သာလျှင် မိတ်ဆွေသည် အပြစ်ရှိကြောင်း
အသိအ မှတ်ပြု ရန်အစပြု လာပါလိမ့် မည်။ ထို့နောက် ဘုရားသခင် ထံတော်သို့ သွား၍ အပြစ်တရား
အတွက် နောင်တရ ပါလိမ့်မည်(ဟေရှာ ၅ရ၊ ၁၅) ထို့ပြင်အပြစ် တရားကိုစွန့်ပယ်ရန် ဆုံးဖြတ်
ချက်ချနိုင်ပါ လိမ့်မည်။“ကယ်တင်ခြင်း သို့ရောက်စေခြင်း ငှာ နှုတ်ဖြင့် ဝန်ခံရ၏“ (ရောမ
၁၀၊ ၁၀)။
ဤအပြစ်
ဝန်ချတောင်း ပန်ခြင်းထဲတွင် ယုံကြည်ခြင်း လည်းပါဝင် ရမည်။ အထူးသဖြင့် ယုံကြည်ခြင်း
သည် သခင်ယေရှု ၏ အသေ ခံခြင်းနှင့် အံ့သြ ဖွယ်ကောင်းသော ရှင်ပြန် ထမြောက်ခြင်း တို့က
သခင်ယေ ရှုသည် ကယ် တင်ဖြစ်ရန် အရည်အ ချင်းပြည့် မီစေကြောင်းကို ယုံကြည်ခြင်းဖြစ် သည်။
“အဘယ်သို့ နည်းဟူမူကား သင်သည် သခင်ယေရှု ကိုနှုတ်ဖြင့် ဝန်ခံ၍ ဘုရားသ ခင်သည် သူ့ကိုသေ
ခြင်းမှ ထမြောက်စေ တော်မူပြီဟု စိတ်နှလုံး ထဲ၌ ယုံကြည်လျှင် ကယ်တင်ခြင်း သို့ရောက်
လိမ့်မည်” (ရောမ၊ ၁၀၊ ၉) ။ ယောဟန် ၂၀၊ ၂၇၊ တမန်၊ ၁၆၊ ၃၁၊ ဂလာ ၂၊ ၁၆၊ ၃၊ ၁၁၊ ၂၆ နှင့်
ဧဖက် ၂၊ ၈ -ကဲ့သို့သော ကျမ်းပိုဒ်တို့ တွင် ယုံကြည်ခြင်း၏ အရေးကြီးမှု တို့ကို ဖော်ပြထား
ပါသည်။
ဘုရား
သခင်နှင့် မှန်ကန်မှုကို ရရှိခြင်းသည် မိတ်ဆွေ ကိုယ်စား ဘုရားသ ခင်ပြုခဲ့သော အမှုပေါ်တွင်
မိတ်ဆွေ၏ တုံ့ပြန်မှု ကိစ္စမျိုးဖြစ် သည်။ သူက ကယ်တင် ရှင်ကို စေလွှတ်ခဲ့ ပါသည်။ ထိုကယ်
တင်ရှင်က အပြစ်တရား ချည်နှောင်ခြင်း မှလွတ်မြောက် ရန် ယဇ်ပူဇော်ခြင်း အမှုကို လုပ်ဆောင်ပေး
ခဲ့သည် (ယော ဟန် ၁၊ ၂၉)။ မိတ်ဆွေ အတွက် သူက ကတိ တော်ပေး ထားခဲ့ပါသည်။ ၎င်းသည် “ထာဝရ
ဘုရားကို ပဌနာပြုသော သူ ရှိသမျှတို့ သည် ကယ်တင်တော် မူခြင်းသို့ရောက် ရကြ လတ္တံ” (တမန်တော်၊
၂၊ ၂၁)။
နောင်တ
ရခြင်းနှင့် ခွင့်လွှတ်ခြင်း တရားအတွက် အကောင်း ဆုံးသော ပုံဥပမာသည် ပျောက် သွားသော
သား ဖြစ် သည် (လုကာ ၁၅၊ ၁၁-၃၂)။ သားငယ် က သူ့ခမည်းတော် ပေးသော လက်ဆောင်တို့ကို ရှက်ဖွယ်
ကောင်းသော အပြစ်ဒုစရိုက် ထဲ၌ ဖြုန်း တီးခဲ့ပါသည် (အခန်း ငယ် ၁၃)။ သူသည ်မှား ယွင်းသော
အမှုပြုကြောင်း ကို မိမိကိုယ် ကို အသိ အမှတ်ပြုသော အခါ အိမ်သို့ပြန် လာရန် စိတ်ဆုံးဖြတ်
ချက်ချခဲ့ပါ သည်(အခန်း ငယ် ၁၈)။ သူသည ် မိမိကိုယ် ကို သားအရာ ရရှိသည်ဟုပင် မတွေးဝံ့ချေ
(အခန်း ငယ် ၁၉)။ သူသည် ဒုစ ရိုက်ပြုသော သူအဖြစ် မိမိကိုယ်ကို သရှိခဲ့ပါသည်။ ဖခင်ကြီးက အရင်တုန်း ကသူ့ကို ပုန်ကန်ခဲ့သော
သားငယ်ကို ချစ်ခဲ့ပါသည် (အခန်းငယ် ၂၀)။ သူလုပ်မှား သမျှ အားလုံးကို ခွင့်လွှတ်၍ ပွဲကျင်းပပေး
ခဲ့ပါသည် (အခန်းငယ် ၂၄)။
ခွင့်လွှတ်ခြင်းနှင့်
ကတိတော် အပါအဝင် ဘုရားသ ခင်သည် သူ၏က တိတော်များ စောင့် ထိန်းခြင်း အမှု၌ အလွန် ကောင်းပေ
သည်။ “ထာဝရ ဘုရား သည် ကျိုးပဲ့သော စိတ်ရှိသော သူတို့နှင့် နှလုံးကြေ ကွဲသော သူတို့ကို
နီးတော်မူ၏။ နောင်တရှိ၍ စိတ်နှိမ့်ချသော သူတို့ကိုလည်း ကယ် တင်တော် မူ၏“ (ဆာလံ၊ ၃၄၊
၈)။
မိတ်ဆွေ
သည် ဘုရား သခင်နှင့် မှန်ကန်မှု ကိုရလိုပါက ဤသို့ဆုတောင်းပါ။ ယုံကြည်ခြင်း မရှိဘဲ ဤဆုတောင်း
ခြင်းကို မြွက်ဆိုခြင်း သို့မဟုတ် တခြား ဆုတောင်းခြင်း က မိတ်ဆွေကို ကယ်တင်နိုင် မည်မဟုတ်ပေ။
သို့သော် မိတ်ဆွေ သည် အပြစ်နွံထဲမှ ကယ် တင်နိုင်သော ခရစ်တော် ကို ယုံကြည်မှ သာလျှင်
ကယ်တင်ခြင်း ရရှိမည်ဖြစ် ပါသည်။ ဤဆုတောင်းခြင်း သည် မိတ်ဆွေက ဘုရား သခင်ကိုကိုး စားကြောင်းနှင့်
သူပြင်ဆင်ပေး ထားသော ကယ်တင်ခြင်း တရားအတွက် ကိုယ့်တော့် ကို ကျေးဇူးတင် စကားပြောခြင်း
ဖြစ်သည်။ “ဘုရားသခင် ကျွန်ုပ်သည် ကိုယ်တော့်ကို ပြစ် မှားကြောင်းနှင့် ထိုအပြစ်တ ရားအတွက်
တရားစီရင် ခြင်းပြစ်ဒဏ်ကို ကျွန်ုပ်သည် ခံထိုက်ကြောင်း ကျွန်ုပ် သိပါ၏။ ကျွနု်ပ်မ ထိုက်သောပြစ်ေ
ကြွးအား လုံးကိုသခင်ယေ ရှုခရစ်တော် က ယူဆောင် သွား ခဲ့သောကြောင့် ကျွန်ုပ်သည် သခင်
ယေရှုခ ရစ်တော်ကို ယုံကြည်ခြင်း အားဖြင့် လွှတ်ခြင်း အခွင့်ရပါ၏။ ကျွနု်ပ်သည် အပြစ်ဒု
စရိုက်နွံမှ ရုန်းထွက ်၍ ကယ် တင်ခြင်း ရရှိရန် ကိုယ်တော် ကိုယုံကြည်ကိုး စားပါ၏။ ကိုယ်တော်၏
အံ့သြ ဖွယ်ကောင်း သောကျေးဇူး တော်တ ရားနှင့် ခွင့်လွှတ်ခြင်း တရား၊ ထာဝရ အသက် ဆုကျေး
ဇူးတော်အ တွက် ကိုယ်တော် ကို ကျေးဇူတင်ပါ၏။
(Zawgyi)
ဘုရားသ ခင္ႏွင့္မွန္ ကန္မႈကို ရရွိႏိုင္ရန္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ သည္ မွား ယြင္းေသာ အရာကို ဦးစြာ သိရွိ ရန္လို အပ္ သည္။ ဆိုလို ခ်က္ သည္ အျပစ္တ ရားျဖစ္ သည္။ “လူအေပါငး္ တို႕သည္ လမ္း လႊဲၾကၿပီ။ တညီ တ ညြတ္ တည္းေဆြးေျမ႕ ယို ယြင္းျခင္း ရွိၾက၏။ ေကာင္းေသာ အက်င့္ ကို က်င့္ေသာ သူမရွိ။ တစ္ေယာက္ မွ်မရွိ (ဆာလံ ၁၄း၃)။ ကၽြႏ္ုပ္ တို႔ သည္ ဘုရား သခင္ ၏အ မိန္႔ေတာ္ ကို ေတာ္ လွန္ ပုန္ကန္ ခဲ့ၾက သည္။ ကၽြႏ္ုပ္ တုိ႔ သည္ ”လမ္း လႊဲေသာ သိုးစုႏွင့္ တူ”ပါသည္။ (ေဟရွာ၊ ၅၃း၆)။
အျပစ္၏ အခ သည္ေသျခင္းျဖစ္ သည္ ဟူေသာ
သတင္း သည္ သတင္းေကာင္း မဟုတ္ေပ။ “ျပစ္မွားေသာ ၀ိညာဥ္ရွိ သမွ်တို႔သည္ ေသရမည္” (ေယဇ၊၁၈း၄)။
ဘုရားသခင္ ၏ခ်စ္ျခင္းေမ တၱာေတာ္က ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔ကို ကယ္တင္ျခင္း လမ္းသို႔ ေသြးေဆာင္ ပို႔ေဆာင္ျခင္း
ဟူေသာ သတင္း သည္ သတင္းေကာင္းျဖစ္ သည္။ သခင္ေယ ႐ႈက သူ၏အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ ပန္းတိုင္သည္
“ေပ်ာက္ ဆံုးေသာ ၀ိညာဥ္ တို႔ကို ရွာေဖြရႏ္ႏွင့္ ကယ္တင္ရန္ အတြက္ျဖစ္ သည္။“ ဟုေႀကြးေၾကာ္
ခဲ့သည္ (လုကာ ၁၉း၁၀)။ သူသည္ ကားတိုင္ ေတာ္ေပၚတြင္ အေသခံေသာ အခါ သူေျပာခဲ့ေသာ စကား
“အမႈၿပီးၿပီ” (ေယာဟန္ ၁၉း၃၀) သည္ သူ၏ရည္ ၇ြယ္ခ်က္အား လံုးၿပီးစီးသြား ခဲ့ေၾကာင္းကို
သခင္ေယ႐ႈ ကေႀကြးေၾကာ္ခဲ့ ျခင္းျဖစ္ သည္။
ဘုရားသ ခင္ႏွင့္စစ္ မွန္ေသာ မိတ္သာဟာ
ရဖြဲ႕ျခင္းရွိမွ သာလွ်င္ မိတ္ေဆြသည္ အျပစ္ရွိေၾကာင္း အသိအ မွတ္ျပဳ ရန္အစျပဳ လာပါလိမ့္
မည္။ ထို႔ေနာက္ ဘုရားသခင္ ထံေတာ္သို႔ သြား၍ အျပစ္တရား အတြက္ ေနာင္တရ ပါလိမ့္မည္(ေဟရွာ၅၇း၁၅)
ထို႔ျပင္အျပစ္ တရားကိုစြန္႔ပယ္ရန္ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ခ်ႏိုင္ပါ လိမ့္မည္။“ကယ္တင္ျခင္း သို႔ေရာက္ေစျခင္း
ငွာ ႏႈတ္ျဖင့္ ၀န္ခံရ၏“ (ေရာမ ၁၀း၁၀)။
ဤအျပစ္ ၀န္ခ်ေတာင္း ပန္ျခင္းထဲတြင္
ယံုၾကည္ျခင္း လည္းပါ၀င္ ရမည္။ အထူးသျဖင့္ ယံုၾကည္ျခင္း သည္ သခင္ေယ႐ႈ ၏ အေသ ခံျခင္းႏွင့္
အံ့ၾသ ဖြယ္ေကာင္းေသာ ရွင္ျပန္ ထေျမာက္ျခင္း တို႔က သခင္ေယ ႐ႈသည္ ကယ္ တင္ျဖစ္ရန္ အရည္အ
ခ်င္းျပည့္ မီေစေၾကာင္းကို ယံုၾကည္ျခင္းျဖစ္ သည္။ “အဘယ္သို႔ နည္းဟူမူကား သင္သည္ သခင္ေယ႐ႈ
ကိုႏႈတ္ျဖင့္ ၀န္ခံ၍ ဘုရားသ ခင္သည္ သူ႔ကိုေသ ျခင္းမွ ထေျမာက္ေစ ေတာ္မူၿပီဟု စိတ္ႏွလံုး
ထဲ၌ ယံုၾကည္လွ်င္ ကယ္တင္ျခင္း သို႔ေရာက္ လိမ့္မည္” (ေရာမ၊ ၁၀း၉) ။ ေယာဟန္ ၂၀း ၂၇၊ တမန္၊
၁၆း၃၁၊ ဂလာ ၂း၁၆၊ ၃း၁၁၊ ၂၆ ႏွင့္ ဧဖက္ ၂း၈ -ကဲ့သို႔ေသာ က်မ္းပိုဒ္တို႔ တြင္ ယံုၾကည္ျခင္း၏
အေရးႀကီးမႈ တို႔ကို ေဖာ္ျပထား ပါသည္။
ဘုရား သခင္ႏွင့္ မွန္ကန္မႈကို ရရွိျခင္းသည္
မိတ္ေဆြ ကိုယ္စား ဘုရားသ ခင္ျပဳခဲ့ေသာ အမႈေပၚတြင္ မိတ္ေဆြ၏ တံု႔ျပန္မႈ ကိစၥမ်ိဳးျဖစ္
သည္။ သူက ကယ္တင္ ရွင္ကို ေစလႊတ္ခဲ့ ပါသည္။ ထိုကယ္ တင္ရွင္က အျပစ္တရား ခ်ည္ေႏွာင္ျခင္း
မွလြတ္ေျမာက္ ရန္ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္း အမႈကို လုပ္ေဆာင္ေပး ခဲ့သည္ (ေယာ ဟန္ ၁း၂၉)။ မိတ္ေဆြ
အတြက္ သူက ကတိ ေတာ္ေပး ထားခဲ့ပါသည္။ ၄င္းသည္ “ထာ၀ရ ဘုရားကို ပဌနာျပဳေသာ သူ ရွိသမွ်တို႔
သည္ ကယ္တင္ေတာ္ မူျခင္းသို႔ေရာက္ ရၾက လတၱံ” (တမန္ေတာ္၊ ၂း၂၁)။
ေနာင္တ ရျခင္းႏွင့္ ခြင့္လႊတ္ျခင္း
တရားအတြက္ အေကာင္း ဆံုးေသာ ပံုဥပမာသည္ ေပ်ာက္ သြားေသာ သား ျဖစ္ သည္ (လုကာ ၁၅း၁၁-၃၂)။
သားငယ္ က သူ႔ခမည္းေတာ္ ေပးေသာ လက္ေဆာင္တုိ႔ကို ရွက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ အျပစ္ဒုစ႐ိုက္ ထဲ၌
ျဖဳန္း တီးခဲ့ပါသည္ (အခန္း ငယ္ ၁၃)။ သူသည ္မွား ယြင္းေသာ အမႈျပဳေၾကာင္း ကို မိမိကိုယ္
ကို အသိ အမွတ္ျပဳေသာ အခါ အိမ္သို႔ျပန္ လာရန္ စိတ္ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ခ်ခဲ့ပါ သည္(အခန္း ငယ္
၁၈)။ သူသည ္ မိမိကိုယ္ ကို သားအရာ ရရွိသည္ဟုပင္ မေတြး၀ံ့ေခ် (အခန္း ငယ္ ၁၉)။ သူသည္
ဒုစ ႐ိုက္ျပဳေသာ သူအျဖစ္ မိမိကိုယ္ကို သရွိခဲ့ပါသည္။
ဖခင္ႀကီးက အရင္တုန္း ကသူ႔ကို ပုန္ကန္ခဲ့ေသာ သားငယ္ကို ခ်စ္ခဲ့ပါသည္ (အခန္းငယ္ ၂၀)။
သူလုပ္မွား သမွ် အားလံုးကို ခြင့္လႊတ္၍ ပြဲက်င္းပေပး ခဲ့ပါသည္ (အခန္းငယ္ ၂၄)။
ခြင့္လႊတ္ျခင္းႏွင္႔ ကတိေတာ္ အပါအ၀င္
ဘုရားသ ခင္သည္ သူ၏က တိေတာ္မ်ား ေစာင့္ ထိန္းျခင္း အမႈ၌ အလြန္ ေကာင္းေပ သည္။ “ထာ၀ရ ဘုရား
သည္ က်ိဳးပဲ့ေသာ စိတ္ရွိေသာ သူတို႔ႏွင့္ ႏွလံုးေၾက ကြဲေသာ သူတို႔ကို နီးေတာ္မူ၏။ ေနာင္တရွိ၍
စိတ္ႏွိမ့္ခ်ေသာ သူတို႔ကိုလည္း ကယ္ တင္ေတာ္ မူ၏“ (ဆာလံ၊ ၃၄ း၈)။
မိတ္ေဆြ သည္ ဘုရား သခင္ႏွင့္ မွန္ကန္မႈ
ကိုရလိုပါက ဤသို႕ဆုေတာင္းပါ။ ယံုၾကည္ျခင္း မရွိဘဲ ဤဆုေတာင္း ျခင္းကို ႁမြြက္ဆိုျခင္း
သို႔မဟုတ္ တျခား ဆုေတာင္းျခင္း က မိတ္ေဆြကို ကယ္တင္ႏိုင္ မည္မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ မိတ္ေဆြ
သည္ အျပစ္ႏြံထဲမွ ကယ္ တင္ႏိုင္ေသာ ခရစ္ေတာ္ ကို ယံုၾကည္မွ သာလွ်င္ ကယ္တင္ျခင္း ရရွိမည္ျဖစ္
ပါသည္။ ဤဆုေတာင္းျခင္း သည္ မိတ္ေဆြက ဘုရား သခင္ကိုကိုး စားေၾကာင္းႏွင့္ သူျပင္ဆင္ေပး
ထားေသာ ကယ္တင္ျခင္း တရားအတြက္ ကိုယ့္္ေတာ့္ ကို ေက်းဇူးတင္ စကားေျပာျခင္း ျဖစ္သည္။
“ဘုရားသခင္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ကိုယ္ေတာ့္ကို ျပစ္ မွားေၾကာင္းႏွင့္ ထိုအျပစ္တ ရားအတြက္ တရားစီရင္
ျခင္းျပစ္ဒဏ္ကို ကၽြႏ္ုပ္သည္ ခံထိုက္ေၾကာင္း ကၽြႏ္ုပ္ သိပါ၏။ ကၽြႏု္ပ္မ ထိုက္ေသာျပစ္ေ
ႀကြးအား လံုးကိုသခင္ေယ ႐ႈခရစ္ေတာ္ က ယူေဆာင္ သြား ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ သခင္ ေယ႐ႈခ
ရစ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ လႊတ္ျခင္း အခြင့္ရပါ၏။ ကၽြႏု္ပ္သည္ အျပစ္ဒု စ႐ိုက္ႏြံမွ
႐ုန္းထြက ္၍ ကယ္ တင္ျခင္း ရရွိရန္ ကိုယ္ေတာ္ ကိုယံုၾကည္ကိုး စားပါ၏။ ကိုယ္ေတာ္၏ အံ့ၾသ
ဖြယ္ေကာင္း ေသာေက်းဇူူး ေတာ္တ ရားႏွင့္ ခြင့္လႊတ ္ျခင္း တရား၊ ထာ၀ရ အသက္ ဆုေက်း ဇူးေတာ္အ
တြက္ ကိုယ္ေတာ္ ကို ေက်းဇူတင္ပါ၏။
၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)...
No comments:
Post a Comment