● သခင်ဘုရား၏ ပွဲတော် (ပွဲတော်မင်္ဂလာ) ...

နိဒါန်း။
နှစ်ခြင်းခရစ်ယာန် အသင်းတော် တွေမှာ စီရင်ကျင်းပ နေကြတဲ့ မင်္ဂလာဝတ် တွေထဲက “ပွဲတော် မင်္ဂလာ” နဲ့ပတ်သက်ပြီး နှစ်ခြင်း ယုံကြည်သူတွေ အကြား အယူအဆ အမျိုးမျိုး၊ ပုံစံအမျိုးမျိုးနဲ့ နားလည်ခံယူ နေကြတာကို တွေ့ရ၊ မြင်ရ၊ ကြားနေ ရပါတယ်။ ဒါတွေက သိပ်များ လွန်းလို့ မပြောတော့ ပါဘူး။ သမ္မာ ကျမ်းစာက ပွဲတော် မင်္ဂလာ (The Lord’s Supper) ဝင်ရောက် ခံယူတာနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ထားရမယ့် ရည်ရွယ်ချက်၊ ရှိရမဲ့ စိတ်နေ စိတ်ထား၊ ဆိုလိုတဲ့ အနက် အဓိပ္ပါယ်နဲ့ ဘာကို သွန်သင် နေတယ် ဆိုတာကို  နှစ်ခြင်း ယုံကြည် သူတွေရဲ့ အသက်တာ အတွက် အထောက် အကူ ဖြစ်ဖို့ ဝေမျှ ပါရစေ။

သမ္မာကျမ်းမှဖေါ်ပြချက်။
သမ္မာကျမ်းစာ ထဲမှာ ပွဲတော် မင်္ဂလာနဲ့ ပတ်သက်တဲ့ ကျမ်းပိုဒ် အချို့ကို ဦးစွာ လေ့လာ ကြပါစို့။ (၁ကော ၁၁၊ ၂၀) သခင် ဘုရား၏ ပွဲတော်၊ (၁ကော ၁၀၊ ၂၁) သခင် ဘုရား၏ ခွက်ဖလား။ (၁ကော ၁၀၊ ၁၆) ကျေးဇူး တော်ကို ချီးမွမ်းရာ မင်္ဂလာ ခွက်ဖလား (ခရစ်တော်၏ အသွေးကို ဆက်ဆံခြင်း၊ ဖဲ့သောမုန့် မူကား ခရစ်တော်၏ ကိုယ်ကို ဆက်ဆံခြင်း) (တမန် ၂၊ ၄၂) မှာတွေ့နိုင် ပါတယ်။ ကနဦး အသင်းတော် ခေတ်တုန်း ကတော့ eucharist (သို့) ခရစ်တော်ကို ကျေးဇူးတင် (ကျေးဇူးတော် ချီးမွမ်း)တဲ့ အနေနဲ့ ကျင်းပ ကြပါတယ်၊ ယှဉ်တွဲပြီး ဖတ်ရန် (မသဲ၂၆၊ ၂၇)။ ဒါကိုလုပ်ဖို့ မိန့်ကြား ထားတာကို (မသဲ ၂၆၊ ၂၆-၂၉၊ မာကု ၁၄၊ ၂၂-၂၅၊ လုကာ ၂၂၊ ၁၉-၂၀၊ ၁ကော ၁၁၊ ၂၄-၂၆) အစရှိတဲ့ ကျမ်းပိုဒ် တွေမှာလည်း ဖေါ်ပြ ထားပါ သေးတယ်။ ထူးခြား တာက ပွဲတော် မင်္ဂလာနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ရှင်ယောဟန် ခရစ်ဝင်ကျမ်း မှာတော့ ဘာမှ ဖေါ်ပြထားတာ မတွေ့ရ ပါဘူး။

ပွဲတော်မင်္ဂလာ (ခရစ်တော်ရဲ့ ညစာစားပွဲ) ဆိုတာ လူသားအားလုံးရဲ့ အဖြစ်အတွက် ခရစ်တော် ကိုယ်တိုင် အသေခံခြင်းနဲ့ ဆိုင်တဲ့ ခရစ်တော် ကိုယ်တိုင် အစပြု လုပ်ဆောင် တော်မူခဲ့တဲ့ အထိန်းအမှတ် အမှတ်တံဆိပ် တစ်ခုလည်း ဖြစ်ပါတယ်။ “ငါ့ကို အောက်မေ့ ဖို့ရန် ဤသို့ ပြုကြ လော့”  "Do This in remembrance of me.” (လုကာ ၂၂၊ ၁၉) ဆိုတဲ့ မိန့်မှာချက်ဟာ| (၁) ဒီညစာစားပွဲကို ရည်ရွယ်ချက် ရှိရှိ၊ အဓိပ္ပါယ် လေးနက်စွာ ခံယူဆက်ဆံ ကြဖို့ "To signify”၊ (၂) အခါခါ သတိရ အောက်မေ့ နေရမယ့် အမှတ် လက္ခဏာ အထိမ်းအမှတ် (၃) ခရစ်တော် ပေးသနားတဲ့ ပဋိညာဉ်သစ်နဲ့ ဆိုင်တဲ့ ကျေးဇူးတော် အလုံးစုံကို ခရစ်တော်ကို ယုံကြည် သူတိုင်း ခံစားရကြောင်း ဒီပွဲတော် မင်္ဂလာအားဖြင့် ထုတ်ဖေါ်ပြသဖို့၊ (၄) ခရစ်တော်ဟာ လောကလူသား အားလုံးအတွက် အဆုံးစွန် ပေးဆပ်ခဲ့တဲ့ ကရုဏာ မေတ္တာကို ချီးမွမ်း ရေတွက်ဖို့၊ (၅) ခရစ်တော်နဲ့ ကျွန်ုပ်တို့ တစ်လုံး တစ်ဝတည်း ဖြစ်ကြောင်း၊ ကျွန်ုပ်တို့ အချင်းချင်းလည်း ခရစ်တော်အားဖြင့် တစ်လုံး တစ်ဝတည်း ဖြစ်ကြောင်း ဝန်ခံဖို့၊ (၆) ကျွန်ုပ်တို့အားလုံး ခရစ်တော် အလိုတော်ရှိတဲ့ အသက်တာနဲ့ အသက်ရှင်ဖို့ ဂတိပြု ဝန်ခံခြင်း ဖြစ်ပါတယ်။


ဒါကြောင့် ပွဲတော် ဆိုတာ။
၁။ To be a badge of the Christian profession.
(ခရစ်ယာန်တွေ ဝန်ခံဂတိပြုတဲ့ အမှတ်တံဆိပ်)
၂။ To indicate and to promote the communion of believers with Christ.
(ခရစ်တော်နှင့် ယုံကြည်သူတွေ တစ်လုံး တစ်ဝတည်း ဖြစ်ကြောင်းကို ထုတ်ဖေါ်ပြသခြင်း)
၃။ To represent the mutual communion of believers with each other.
(ယုံကြည်သူ အားလုံး တစ်ဦးနဲ့တစ်ဦး တစ်လုံး တစ်ဝတည်း ဖြစ်ကြောင်းကို ကိုယ်စားပြုခြင်း) ဖြစ်ပါတယ်။

ပွဲတော် မင်္ဂလာ (ခရစ်တော်ရဲ့ ညစာစားပွဲ) ကျင်းပကြတဲ့ အခါ လောက လူသား အားလုံး အတွက် ပေးဆပ်တဲ့ ခရစ်တော်ရဲ့ “ခန္ဓာ” နဲ့ “အသွေး” အစား “မုန့်” နဲ့ “ဝိုင်” ကို အသုံးပြု ကြပါတယ်။ တံဆေး ပါတဲ့ မပါတဲ့ မုန့်ဆိုပြီး တိတိ ကျကျ သတ်မှတ် ထားတာတော့ မတွေ့ မိပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ သေချာတာ တစ်ခု ကတော့ ခရစ်တော် အသုံးပြုခဲ့တဲ့ မုန့်ကတော့ တံဆေးမဲ့ မုန့်အမျိုးအစား ဖြစ်ပါတယ်။ ဘာကြောင့်လဲ ဆိုတော့ အဲဒီတုန်းက အဲဒီနေ့ဟာ ပဿခါပွဲ နေ့အတွက် ပြင်ဆင် ထားတဲ့ စားပွဲပေါ်က မုန့်ဖြစ်လို့ပါပဲ။  ဝိုင်ကတော့ ဝိုင်ပါပဲ၊ အခြား ယဇ်မူးတဲ့ အရည်မျိုး မသုံးခဲ့ပါဘူး၊ (မသဲ ၂၆၊ ၂၆-၂၉) ကို ဖတ်ကြည့်ယင် တွေ့ရပါလိမ့်မယ်။
ယုံကြည်သူ အနေနဲ့ ခရစ်တော်ရဲ့ ခန္ဓာ နဲ့ အသွေးတော်ကို ဝင်ရောက် ဆက်ဆံ ကြတဲ့အခါ|-
(၁) အပေါ်ယံ အပြုအမူနဲ့၊ နှုတ်ပါးစပ် အပြုအမူနဲ့ မဆက်ဆံပါ ၊-
(၂) သစ္စာနဲ့၊ နံဝိညာဉ်နဲ့ လည်းကောင်း ၊-
(၃) နံဝိညာဉ်နှုတ်၊ ယုံကြည်ခြင်းလက် ၊-
(၄) သန့်ရှင်းသော ဝိညာဉ်တော်ရဲ့ တန်ခိုးအားဖြင့် ဆက်ဆံ ၊- သုံးဆောင် ရတာမျိုး ဖြစ်ပါတယ်။

သခင့်ညစာစားပွဲ (The LORD’s Supper)။
သခင့် ညစာစားပွဲ ဆိုတာ ခရစ်ယာန် အသင်းတော်တွေ အနေနဲ့ အပေါ်ယံ ဆန်တဲ့ ပကာသနတွေ၊ ဟန်ဆောင် မှုတွေ၊ အခြား ကျွေးမွေး ဧည့်ခံတဲ့ ပွဲတွေမှာ စားသလိုမျိုး မဟုတ်ပါဘူး။ ကိုယ့်ရဲ့ ခန္ဓာ၊ စိတ်၊ ဝိညာဉ် အားလုံးနဲ့ ခရစ်တော် ဘုရားကို ဗဟိုပြုပြီး အလေး အနက်ထား ကိုးကွယ် ဝတ်ပြုရတဲ့ ဝတ်ပြုခြင်း ဖြစ်ကြောင်း ( ၁ကေား ၁၁၊ ၂၀-) မှာ သွန်သွင် ထားတာ တွေ့မြင် နိုင်ပါတယ်။

“သင်တို့သည် အတူစည်းဝေး ကြသောအခါ၊ ဘုရားသခင်၏ ပွဲတော်ကို စားအံ့ သောငှါ စည်းဝေး ကြသည် မဟုတ်။ အကြောင်း မူကား၊ သင်တို့သည် စားကြ သည်တွင် ကိုယ်စီ ကိုယ်စီ မိမိအစာကို အရင်ယူ၍၊ တချို့ကား ဆာမွတ်လျက်၊ အချို့ကား စားသောက်ကြူး လျက်ရှိ ကြ၏။ သင်တို့သည် စားသောက် ရာဘို့ ကိုယ်အိမ် မရှိသလော။ သို့မဟုတ်လျှင်၊ ဘုရားသခင်၏ အသင်းတော်ကို မထီမဲ့မြင် ပြု၍၊ ဆင်းရဲသော သူတို့ကို ရှက်ကြောက် စေသလော။ အဘယ်သို့ ငါဆိုရ မည်နည်း။” ( ၁ကော ၁၁၊ ၂၀-)

တကယ်တော့ အဲဒီညက ခရစ်တော်နဲ့ သူ့ရဲ့တပည့် တော်တွေဟာ အတူဆုံပြီး ပသခါပွဲ အတွက် ပြင်ဆင် ခဲ့တာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဂျူးတွေရဲ့ ပြက္ခဒိန် အရဆို အေဒီ(၃၀)ခုနှစ်၊ ဧပြီလ၊ (၆)ရက်၊ ကြာသပ တေးနေ့၊ ညနေပိုင်းလို့ ဆိုကြ ပါတယ်။ ပသခါ ပွဲဆိုတာ ဓမ္မဟောင်း ကာလက ဘုရားသခင်ဟာ ဂျူးလူမျိုး တွေကို အဲဂုတ္တုရဲ့ ကျွန်ဘ၀ ကနေ လွှတ်ပေးဖို့ လွတ်လပ်စွာ ဘုရား သခင်ကို ကိုးကွယ် ဝတ်ပြုဖို့ အဲဂုတ္တုဘုရင် ဖာရောထံ မောရှေနဲ့ အာရုန် တို့ကို စေလွှတ် အကြောင်းကြား ခဲ့ပါတယ်။ ဖာရောဘုရင်က လွှတ်မပေး တဲ့အတွက် အဲဂုတ္တု တပြည်လုံးကို ကပ်ဘေး (၁၀)ခု ကျရောက် စေပြီး၊ နောက်ဆုံး ခေါင်းမာ တဲ့အတွက် သားဦး သတ်ခြင်း ဆိုတဲ့ ဘေးဒဏ်နဲ့ ဖာရော ဘုရင်နဲ့ သူ့ရဲ့တိုင်းပြည် တခုလုံးကို ကျရောက် စေတဲ့အခါ၊ အဲဒီ ကပ်ဘေး ကနေ ဂျူးအိမ်တွေ လွတ်ဖို့၊ ဘုရား သခင်က ဂျူးတွေရဲ့ အိမ်တံခါး၀ တိုင်းမှာ သိုးအသွေး သုတ်လိမ်း ခိုင်းပြီး၊ သိုးသားကို စားခိုင်း ဆိုတဲ့ သူတို့ကို ကျွန်ဘ၀ ကနေ လွတ်မြောက် စေခဲ့တဲ့ ဘုရား သခင်ရဲ့ ကျေးဇူး ကရုဏာ တော်ကို အောက်မေ့ သတိယပြီး ကျင်းပ ပြုလုပ်တဲ့ ပသခါ (Passover) ပွဲဖြစ် ပါတယ်၊ ဂျူးလူမျိုးတွေ အနေနဲ့ ဒီပွဲကို နှစ်စဉ် နှစ်တိုင်း တစ်ပတ်တာ ကျင်းပ ကြပါတယ် (ထွက် ၁၁၊ နဲ့ ၁၂၊)။

ခရစ်တော်နဲ့ တပည့်တော်တွေ ညစာစားပွဲ ကျင်းပတဲ့ နေ့ဟာလည်း ပသခါပွဲ ကာလရဲ့ အစရက် ဖြစ်ပါတယ်။ (မသဲ၂၆၊ ၂၆) “ထိုအခါ စားလျှက် နေကြစဉ်တွင်” ဒါကြောင့် တပည့်တော် တွေအနေနဲ့ အတိတ် ကာလက သူတို့ရဲ့ ဘိုးဘေးတွေ ဖြစ်တဲ့ ဂျူးလူမျိုး တွေကို ကျွန်ဘဝက ထုတ်ဆောင် ကယ်တင်ခဲ့တဲ့ ဘုရားသခင်ရဲ့ ကျေးဇူး ကရုဏာကို ပြန်လည် ဆင်ခြင် သတိရ အောက့်မေ့ နေတဲ့ အချိန်မျိုးမှာ ခရစ်တော်က ပသခါပွဲရဲ့ အနက် အဓိပ္ပါယ် အမှန်ကို ဖွင့်ပြဖို့ အနီစပ်ဆုံး ပုံဆောင်တဲ့ တဆေးမဲ့မုန့် တစ်လုံးကို ယူပြီး ဘုရား သခင်ရဲ့ ကျေးဇူးတော်ကို ချီးမွမ်း ခဲ့ပါတယ် “ယေရှုသည် မုန့်ကိုယူ၍ ကျေးဇူးတော်ကို ချီးမွမ်းပြီးမှ” မုန့်ကို ဖဲ့ပြီးတော့ အဲဒီမုန့်ဟာ မိမိရဲ့ကိုယ် ဖြစ်ကြောင်း ဖွင့်ပြတော် မူပါတယ် “မုန့်ကိုဖဲ့၍ ဤမုန့်ကား ငါ၏ကိုယ် ဖြစ်၏။” ယူစားကြပါ လို့ဆိုပြီး တပည့်တော် တွေကို ပေးပါတယ် “ယူ၍ စားကြ လော့ဟု မိန့်တော် မူလျက်၊ တပည့်တော် တို့အား ပေးတော်မူ၏။” (လုကာ၂၂၊ ၁၉)မှာတော့ ရှင်လုကာက ပိုပြီးရှင်း လင်းစွာ ရေးသား ထားတာ တွေ့ရပါတယ်။ (မုန့်) ဤမုန့်ကား သင်တို့အဖို့ အလိုငှာ ငါစွန့်သော ငါ၏ကိုယ် ဖြစ်၏။ (ခွက်) ဤခွက်ကား သင်တို့အဖို့ အလို့ငှာ သွန်းသော ငါ၏အသွေး၌ တည်သော ပဋိညာဉ် တရားသစ် ဖြစ်၏။
ရှင်ယောဟန် ခရစ်ဝင် ကျမ်းထဲမှာ ညစာစားပွဲ အကြောင်း မပါပေမဲ့၊ ခရစ်တော်ရဲ့ ချိုးဖဲ့တော် မူခဲ့တဲ့ ကိုယ် အကြောင်းကို ဓမ္မဟောင်း ကျမ်းထဲက မန္နမုန့်နဲ့ ဆက်စပ်ပြီး ရည်ညွန်း အနက်ဖွင့် ပေးထားတာ တွေ့နိုင် ပါတယ် (ဖတ်ရန်| ယော ၆၊ ၃၂-၅၈)။ ဒါကြောင့် ခရစ်တော်ရဲ့ ညစာ စားပွဲမှာ အသုံးပြု ခဲ့တဲ့ တဆေးမဲ့ မုန့်နဲ့  စပျစ်ရည်ဟာ ခရစ်တော်ရဲ့ ကိုယ်နဲ့ အသွေးကို ပုံဆောင် သလို၊ ပွဲတော် ဝင်ရောက် ကြတဲ့ အခါ ခရစ်တော်ရဲ့ ကိုယ် နဲ့ အသွေး တော်ကို ပုံဆောင် ထားတဲ့ မုန့်နဲ့ စပျစ်ရည်ဟာ ငါတို့ အဖြစ် အတွက် ကိုယ်ခန္ဓာပေါ် ရိုက်နှက်ခြင်း အမျိုးမျိုး ခံယူပြီး၊ အသွေးကိုသွန်း အသက်စွန့် ရွေးနှုတ် ကယ်တင်တဲ့ ခရစ်တော်ရဲ့ ကျေးဇူး ကရုဏာတွေကို ဆင်ခြင် အောက်မေ့ပြီး ပွဲတော်ကို ခံယူစားသုံး ဖို့ဖြစ်ပါတယ်။ ပွဲတော် မင်္ဂလာဟာ ဓမ္မဟောင်း ကာလက ပရောဖက် ပြုသမျှ ပုံရိပ် တွေကို၊ ခရစ်တော် အားဖြင့် ပြီးပြည့်စုံစေ ခဲ့တာကိုလည်း၊ အံ့ဖွယ် သိမြင်ခံစား ရမှာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဓမ္မဟောင်း ခေတ်က အကြောင်း အရာတွေဟာ ပုံရိပ် လိုဖြစ်ပြီး၊ ဓမ္မသစ်ခေတ် မှာတော့ ခရစ်တော် အားဖြင့် ပီပြင်ထင်ရှား ပြည့်စုံ လာတာကို သမ္မာကျမ်းစာ ထဲမှာ များစွာ တွေ့ရ ပါလိမ့်မယ်။ Cambridge Bible မှာတော့ “ခရစ်တော်နဲ့ တပည့်တော်တွေ ကျင်းပခဲ့တဲ့ ညစာစားပွဲဟာ၊ တပည့်တော် တွေကို  သူသွန်သင် မိန့်ကြား ခဲ့သမျှ သြဝါဒ အားလုံးရဲ့ အနှစ်ချုပ်ဟာ  သူကိုယ်တိုင် ဖြစ်ကြောင်း၊ ဒါကြောင့် မကြာ မမြင့်မှီ မိမိ ကိုယ်တိုင် ယဇ်ကောင် အဖြစ် အသေခံ တော့မယ့် အကြောင်း၊ ညစာစားပွဲနဲ့ ပုံဆောင်ပြီး တပည့်တော် တွေရဲ့ စိတ်နှလုံးထဲ ကြိုတင် နိမိတ်ပြ သွန်သင်တာ ဖြစ်တယ်”လို့ဖေါ်ပြ ထားပါတယ်။

 ပွဲတော် မင်္ဂလာဟာ ခရစ်တော်နဲ့ ကျွန်ုပ်တို့၊ ကျွန်ုပ်တို့ အချင်းချင်း (ယုံကြည်သူ အချင်းချင်း) တစ်လုံး တစ်ဝတည်း ဖြစ်ကြောင်း အမှတ် လက္ခဏာ အထိမ်းအမှတ် ဖြစ်တဲ့ အတွက်၊ ကျွန်ုပ်တို့နဲ့ ခရစ်တော်၊ ကျွန်ုပ်တို့ အချင်းချင်း အမှန် တကယ် တစ်လုံး တစ်ဝတည်း ဖြစ်ဖို့ လိုပါတယ်။  ဒါကြောင့် အသင်းတော်မှာ ယုံကြည်သူ အားလုံး (အသင်းသား၊ အမှုတော်ဆောင်) တစ်လုံး တစ်ဝတည်း အမြဲရှိရ ပါမယ်။ တစ်လုံး တစ်ဝတည်း မရှိရတဲ့ အကြောင်းက ဘယ်သူကမှ ခရစ်တော်ကို ဗဟို မပြုကြလို့ပါဘဲ၊ ကိုယ့်ကိုယ်ကို ကိုယ့်အုပ်စုကိုဘဲ ကိုယ်ဗဟို ပြုနေ ကြလို့ပါဘဲ။

မည့်သို့ စီရင် ကျင်းပ ရမည်နည်း။
ဂျူးလူမျိုး တွေ အနေနဲ့ ပသခါပွဲကို တစ်နှစ် တစ်ကြိမ်၊ ပထမလ ဖြစ်တဲ့ Nisan (Eng-April)၊ ပထမရက် (Eng-April 6th Day)၊ ပထမနေ့ ရက်မှစ၍ ခုနှစ်ရက် တိုင်အောင် ကျင်းပဖို့ သွန်သင် ထားတာ တွေ့ရ ပါတယ် (ထွက် ၁၂၊ ၁၅)။ ဓမ္မသစ် ခေတ်ကာလ ခရစ်တော် ကိုယ်တော် တိုင် တည်ထောင် ပေးခဲ့တဲ့ ပွဲတော်မင်္ဂလာ (The Lord’s Supper) ကို (၁ကော ၁၁၊ ၂၅) မှာ “ဤခွက်ကို သောက်သော အခါခါ” ဒီခွက်ကို သောက်တဲ့ အခါတိုင်း လို့ပဲ ဖေါ်ပြထား ပါတယ်။

(တမန် ၂၊ ၄၂) ထိုသူများသည် တမန်တော် တို့၏ ဆုံးမသြဝါဒ ကိုခံခြင်း၊ အပေါင်း အသင်း ဖွဲ့ခြင်း၊ မုန့်ကို ဖဲ့ခြင်း၊ ပဌနာ ပြုခြင်းတို့ကို အမြဲဆောင်ရွက် ၍ နေကြ၏” လို့ ဆရာကြီး ယုဒသန်က ဘာသာ ပြန်ဆို ထားပါတယ်။ အင်္ဂလိပ် ကတော့ (continued steadfastly) လို့ ဖေါ်ပြထား ပါတယ်။ ဒါကြောင့် ဖြစ်နိုင်တာက ဘယ်နေ့ ဘယ်အချိန် ဘယ်လို နေရာမျိုးမှာ ပြုလုပ် ရမယ် ဆိုတာထက် ချိန်းချက်တိုင်း၊ တွေ့ဆုံတဲ့ အခါတိုင်း မိတ်သ ဟာယ ဖွဲ့တိုင်း၊ ပွဲတော် မင်္ဂလာကို အလေး အနက်ထား အမြဲ ဆောင်ရွက် ကြတယ် လို့ဘဲ ပြောနိုင် ပါတယ်။  အရေး ကြီးတာက ပွဲတော် မင်္ဂလာ (သခင် ဘုရားရဲ့ ညစာ) ကို ဘယ်လို ရည်ရွယ်ချက်၊ ဘယ်လို သဘောထား၊ ဘယ်လို စိတ်ဓာတ်နဲ့ ခံယူ သလဲ ဆိုတဲ့ အပေါ် မှာဘဲ မူတည် ပါလိမ့်မယ်။ (ကောလောသဲ ၂၊ ၁၆-၁၇) ထိုကြောင့် စားသောက် ခြင်းအမှု၊ ပွဲနေ့၊ လဆန်းနေ့၊ ဥပုသ်နေ့ တို့ကို စောင့်ခြင်း အမှုတွင် သင်တို့ကို အဘယ်သူမျှ မစစ်ကြော မစီရင် စေနှင့်။ ထိုအရာ တို့သည် နောက်ဖြစ် လတံ့သော အရာတို့၏ အရိပ် ဖြစ်ကြ၏။ ကိုယ်မူကား ခရစ်တော်၏ ကိုယ်ဖြစ်၏။

ခောတ်တွေ ပြောင်းလဲ လာတာနဲ့ အမျှ ပွဲတော် မင်္ဂလာ အတွက် အသုံး ပြုတဲ့ ပစ္စည်းတွေ၊ ပြုလုပ်ပုံ ပြုလုပ် နည်းတွေ ပြောင်းလဲ လာတာ တွေ့ရ ပါတယ်။ ခေတ်ရဲ့ တောင်းဆို မှုတွေ ကြောင့်လည်း ဖြစ်နိုင် ပါတယ်။ ဥပမာ.. အခုခေတ် ပွဲတော် မင်္ဂလာကို ပြင်ဆင် ကြတဲ့အခါ၊ ခရစ်တော်ရဲ့ “ကိုယ်” ကို ကိုယ်စား ပြုတဲ့ “တဆေးမဲ့မုန့်” အစား၊ အချပ်လိုက် အသင့်ဝေရန် ready-made မုန့်ချပ် လေးတွေကို ဝယ်ယူ အသုံး ပြုတာ တွေ့ရ ပါတယ်။ ဒါကို မှားယွင်း တယ်လို့ မဆိုလိုပါဘူး၊ လူဦးရေ ရာနဲ့ချီပြီး ဝေပေးရလို့ အခက် အခဲမရှိ ဆောင်ရွက် အသုံး ပြုကြရတာ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါပေမယ့် (၁ကော ၁၁၊ ၂၄) “ကျေးဇူး တော်ကို ချီးမွမ်း ပြီးမှ မုန့်ကိုဖဲ့၍၊ ဤမုန့်ကား၊ သင်တို့ အဘို့ အလိုငှါ ချိုးဖဲ့သော ငါ၏ကိုယ် ဖြစ်၏” “ခရစ်တော်နဲ့ ယုံကြည်သူ၊ ယုံကြည်သူ အချင်းချင်း တစ်လုံး တစ်ဝဖြစ်ကြောင်း” အစရှိတဲ့ ပွဲတော် မင်္ဂလာရဲ့ အနက် အဓိပ္ပါယ်တွေ ပျောက်ဆုံး မသွားဖို့ ဂရုတစိုက် စီစဉ် ဆောင်ရွက် ဖို့တော့ အကြံပြု လိုပါတယ်။ (၁ကော ၁၁၊ ၂၇-၂၉) မှာ ထို့ကြောင့် သခင်ဘုရား၏  မုန့်နှင့်ခွက်ကို မထိုက်မတန်ဘဲ စားသောက် သောသူ မည်သည်ကား၊ သခင် ဘုရား၏ ကိုယ်တော် နှင့် အသွေးတော် ကို ပြစ်မှားရာ ရောက်၏။ သို့ဖြစ်၍ လူတိုင်း ကိုယ်ကိုကိုယ် စစ်ကြောပြီးမှ မုန့်ကို စားစေ။ ထိုနည်းတူ ခွက်ကိုလည်း သောက်စေ။ အကြောင်း မူကား၊ မထိုက်တန်ဘဲ စားသောက်သော သူသည် သခင်ဘုရား၏ ကိုယ်တော်ကို ပိုင်းခြား၍ မသိ သောကြောင့်၊ မိမိအပေါ်သို့ အပြစ်ရောက်စေ ခြင်းငှာ စားသောက် သောသူ ဖြစ်၏။ ဒါကြောင့် ပွဲတော် မင်္ဂလာကို ဦးဆောင်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေ အနေနဲ့ လာရောက် ဝတ်ပြုသူတွေ ပြန်ပြီး ဆင်ခြင်နိုင်ဖို့ သခင်ဘုရားရဲ့ ညစာစားပွဲ (သို့) ပွဲတော် မင်္ဂလာရဲ့ အဓိပ္ပါယ်၊ ရည်ရွယ်ချက်၊ နောက်ခံ သမိုင်း အစရှိသဖြင့် ပြန်လည် ဖေါ်ပြ သင့်ပါတယ်။

ပွဲတော် မင်္ဂလာသို့ ဝင်ရောက်ရန်။
ပွဲတော် မင်္ဂလာဟာ ခရစ်တော်ရဲ့ ကိုယ်၊ ခရစ်တော်၏ အသွေး၌ တည်ထားတဲ့ ပဋိညာဉ် တရားသစ် ဖြစ်သလို၊ နှုတ်ကပတ်တော်ရဲ့ သွန်သင် လမ်းပြမှု လည်း ဖြစ်တဲ့ အတွက်၊ ခရစ်ယာန် ယုံကြည် သူများ အနေနဲ့ ပွဲတော် မင်္ဂလာကို မှန်ကန်တဲ့ အသိ၊ မှန်ကန်တဲ့ နှလုံးသားနဲ့ ခံယူဖို့ အရေးကြီး လှပါတယ်။

- ပွဲတော်မင်္ဂလာ သည် ဘုရားသခင် ကျွန်ုပ်တို့အား ပေးတော်မူသော မေတ္တာကရုဏာ သက်သက် ဖြစ် ကြောင်း အောက်မေ့ သတိယလျှက် ဝန်ခံရန်၊-
- ခရစ်တော် အသေခံခြင်း အားဖြင့် ယုံကြည်သူတိုင်း အသက်တာသစ် ခံစားရရှိ တဲ့အတွက်၊ ခရစ်တော် အလိုတော်ရှိတဲ့ အသက်တာ အတိုင်း အသက်ရှင်ဖို့ ဝန်ခံရန်၊-

- ဣသရေလ လူမျိုးတွေ အဲဂုတ္တုရဲ့ ကျေးကျွန် ဘဝကနေ လွတ်မြောက် ခွင့်ရခဲ့သလို၊ ချိုးဖဲ့ခံတဲ့ ခရစ် တော်ရဲ့ကိုယ်၊ သွန်းခဲ့တဲ့ အသွေးတော် အားဖြင့် ယုံကြည် သူတိုင်းအား အပြစ်ရဲ့ ကျေးကျွန် ဘဝကနေ လွတ်မြောက် စေတော် မူကြောင်း ဝန်ခံရန်၊-
- ခရစ်တော်အားဖြင့် ဘုရားသခင်နဲ့ ကျွန်ုပ်တို့ တစ်လုံး တစ်ဝတည်း ဖြစ်ကြောင်း ဝန်ခံရန်၊-
- ခရစ်တော်အားဖြင့် ယုံကြည်သူချင်း တစ်လုံးတစ်၀ ဖြစ်ကြောင်း ဝန်ခံရန်၊-
- နိုင်ငံတော်တွင် ကျင်းပမည့် ပြီးပြည့်စုံသော ခရစ်တော်၏ ညစာစားပွဲအား မျှော်လင့်လျှက် ဝန်ခံရန်၊-

နိဂုံး။
သခင်ဘုရား ကိုယ်တော်၊ အသွေးတော်၌ တည်သော ပဋိညာဉ် တရားသစ် နှင့်ဆိုင်သော ပွဲတော်
မင်္ဂလာအား မိမိကိုယ်ကို စစ်ကြော ပြင်ဆင်လျှက် ဝင်ရောက် သူများဖြစ် နိုင်ကြပါစေဟု ဆန္ဒပြုလျှက်|-

ဝိညာဉ်မီးအိမ်(ခရစ်ယာန်စာပေစုစည်းမှု)



(Zawgyi)
နိဒါန္း
ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္ ေတြမွာ စီရင္က်င္းပ ေနၾကတဲ့ မဂၤလာ၀တ္ ေတြထဲက “ပြဲေတာ္ မဂၤလာ” နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ႏွစ္ျခင္း ယံုၾကည္သူေတြ အၾကား အယူအဆ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ နားလည္ခံယူ ေနၾကတာကို ေတြ႕ရ၊ ျမင္ရ၊ ၾကားေန ရပါတယ္။ ဒါေတြက သိပ္မ်ား လြန္းလို႔ မေျပာေတာ့ ပါဘူး။ သမၼာ က်မ္းစာက ပြဲေတာ္ မဂၤလာ (The Lord’s Supper) ၀င္ေရာက္ ခံယူတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ထားရမယ့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ရွိရမဲ့ စိတ္ေန စိတ္ထား၊ ဆိုလိုတဲ့ အနက္ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ဘာကို သြန္သင္ ေနတယ္ ဆိုတာကို  ႏွစ္ျခင္း ယံုၾကည္ သူေတြရဲ႕ အသက္တာ အတြက္ အေထာက္ အကူ ျဖစ္ဖို႔ ေ၀မွ် ပါရေစ။

သမၼာက်မ္းမွေဖၚျပခ်က္
သမၼာက်မ္းစာ ထဲမွာ ပြဲေတာ္ မဂၤလာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ က်မ္းပိုဒ္ အခ်ဳိ႕ကို ဦးစြာ ေလ့လာ ၾကပါစို႔။ (၁ေကာ ၁၁း၂၀) သခင္ ဘုရား၏ ပြဲေတာ္ (၁ေကာ ၁၀း၂၁) သခင္ ဘုရား၏ ခြက္ဖလား(၁ေကာ ၁၀း၁၆) ေက်းဇူး ေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းရာ မဂၤလာ ခြက္ဖလား (ခရစ္ေတာ္၏ အေသြးကို ဆက္ဆံျခင္း၊ ဖဲ့ေသာမုန္႔ မူကား ခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္ကို ဆက္ဆံျခင္း) (တမန္ ၂း၄၂) မွာေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။ ကနဦး အသင္းေတာ္ ေခတ္တုန္း ကေတာ့ eucharist (သို႔) ခရစ္ေတာ္ကို ေက်းဇူးတင္ (ေက်းဇူးေတာ္ ခ်ီးမြမ္း)တဲ့ အေနနဲ႔ က်င္းပ ၾကပါတယ္၊ ယွဥ္တြဲၿပီး ဖတ္ရန္ (မသဲ၂၆း၂၇)။ ဒါကိုလုပ္ဖို႔ မိန္႔ၾကား ထားတာကို (မသဲ ၂၆း၂၆-၂၉၊ မာကု ၁၄း၂၂-၂၅၊ လုကာ ၂၂း၁၉-၂၀၊ ၁ေကာ ၁၁း ၂၄-၂၆) အစရွိတဲ့ က်မ္းပိုဒ္ ေတြမွာလည္း ေဖၚျပ ထားပါ ေသးတယ္။ ထူးျခား တာက ပြဲေတာ္ မဂၤလာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွင္ေယာဟန္ ခရစ္၀င္က်မ္း မွာေတာ့ ဘာမွ ေဖၚျပထားတာ မေတြ႕ရ ပါဘူး။

ပြဲေတာ္မဂၤလာ (ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ညစာစားပြဲ) ဆိုတာ လူသားအားလံုးရဲ႕ အျဖစ္အတြက္ ခရစ္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ အေသခံျခင္းနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ခရစ္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ အစျပဳ လုပ္ေဆာင္ ေတာ္မူခဲ့တဲ့ အထိန္းအမွတ္ အမွတ္တံဆိပ္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ “ငါ့ကို ေအာက္ေမ့ ဖို႔ရန္ ဤသို႔ ျပဳၾက ေလာ့”  "Do This in remembrance of me.” (လုကာ ၂၂း ၁၉) ဆိုတဲ့ မိန္႔မွာခ်က္ဟာ| (၁) ဒီညစာစားပြဲကို ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိရွိ၊ အဓိပၸါယ္ ေလးနက္စြာ ခံယူဆက္ဆံ ၾကဖို႔ု႔ "To signify”၊ (၂) အခါခါ သတိရ ေအာက္ေမ့ ေနရမယ့္ အမွတ္ လကၡဏာ အထိမ္းအမွတ္ (၃) ခရစ္ေတာ္ ေပးသနားတဲ့ ပဋိညာဥ္သစ္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ အလံုးစံုကို ခရစ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္ သူတိုင္း ခံစားရေၾကာင္း ဒီပြဲေတာ္ မဂၤလာအားျဖင့္ ထုတ္ေဖၚျပသဖို႔၊ (၄) ခရစ္ေတာ္ဟာ ေလာကလူသား အားလံုးအတြက္ အဆံုးစြန္ ေပးဆပ္ခဲ့တဲ့ ကရုဏာ ေမတၱာကို ခ်ီးမြမ္း ေရတြက္ဖို႔၊ (၅) ခရစ္ေတာ္နဲ႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံဖို႔၊ (၆) ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အားလံုး ခရစ္ေတာ္ အလိုေတာ္ရွိတဲ့ အသက္တာနဲ႔ အသက္ရွင္ဖို႔ ဂတိျပဳ ၀န္ခံျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ပြဲေတာ္ ဆိုတာ။
၁။ To be a badge of the Christian profession.
    (ခရစ္ယာန္ေတြ ၀န္ခံဂတိျပဳတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္)
၂။ To indicate and to promote the communion of believers with Christ.
    (ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ယံုၾကည္သူေတြ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖၚျပသျခင္း)
၃။ To represent the mutual communion of believers with each other.
    (ယံုၾကည္သူ အားလံုး တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို ကိုယ္စားျပဳျခင္း) ျဖစ္ပါတယ္။

ပြဲေတာ္ မဂၤလာ (ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ညစာစားပြဲ) က်င္းပၾကတဲ့ အခါ ေလာက လူသား အားလံုး အတြက္ ေပးဆပ္တဲ့ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ “ခႏၶာ” နဲ႔ “အေသြး” အစား “မုန္႔” နဲ႔ “၀ိုင္” ကို အသံုးျပဳ ၾကပါတယ္။ တံေဆး ပါတဲ့ မပါတဲ့ မုန္႔ဆိုၿပီး တိတိ က်က် သတ္မွတ္ ထားတာေတာ့ မေတြ႕ မိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာတာ တစ္ခု ကေတာ့ ခရစ္ေတာ္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ မုန္႔ကေတာ့ တံေဆးမဲ့ မုန္႔အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီတုန္းက အဲဒီေန႔ဟာ ပႆခါပြဲ ေန႔အတြက္ ျပင္ဆင္ ထားတဲ့ စားပြဲေပၚက မုန္႔ျဖစ္လို႔ပါပဲ။  ၀ိုင္ကေတာ့ ၀ိုင္ပါပဲ၊ အျခား ယဇ္မူးတဲ့ အရည္မ်ဳိး မသံုးခဲ့ပါဘူး၊ (မသဲ ၂၆း ၂၆-၂၉) ကို ဖတ္ၾကည့္ယင္ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။

ယံုၾကည္သူ အေနနဲ႔ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ခႏၶာ နဲ႔ အေသြးေတာ္ကို ၀င္ေရာက္ ဆက္ဆံ ၾကတဲ့အခါ|-
(၁) အေပၚယံ အျပဳအမူနဲ႔၊ ႏႈတ္ပါးစပ္ အျပဳအမူနဲ႔ မဆက္ဆံပါ ၊-
(၂) သစၥာနဲ႔၊ နံ၀ိညာဥ္နဲ႔ လည္းေကာင္း ၊-
(၃) နံ၀ိညာဥ္ႏႈတ္၊ ယံုၾကည္ျခင္းလက္ ၊-
(၄) သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ရဲ႕ တန္ခိုးအားျဖင့္ ဆက္ဆံ ၊- သံုးေဆာင္ ရတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။

သခင့္ညစာစားပြဲ (The LORD’s Supper)။
သခင့္ ညစာစားပြဲ ဆိုတာ ခရစ္ယာန္ အသင္းေတာ္ေတြ အေနနဲ႔ အေပၚယံ ဆန္တဲ့ ပကာသနေတြ၊ ဟန္ေဆာင္ မႈေတြ၊ အျခား ေကြ်းေမြး ဧည့္ခံတဲ့ ပြဲေတြမွာ စားသလိုမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ ခႏၶာ၊ စိတ္၊ ၀ိညာဥ္ အားလံုးနဲ႔ ခရစ္ေတာ္ ဘုရားကို ဗဟိုျပဳၿပီး အေလး အနက္ထား ကိုးကြယ္ ၀တ္ျပဳရတဲ့ ၀တ္ျပဳျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ( ၁ေကား ၁၁း၂၀-) မွာ သြန္သြင္ ထားတာ ေတြ႕ျမင္ ႏိုင္ပါတယ္။

“သင္တို႔သည္ အတူစည္းေ၀း ၾကေသာအခါ၊ ဘုရားသခင္၏ ပြဲေတာ္ကို စားအံ့ ေသာငွါ စည္းေ၀း ၾကသည္ မဟုတ္။ အေၾကာင္း မူကား၊ သင္တို႔သည္ စားၾက သည္တြင္ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ မိမိအစာကို အရင္ယူ၍၊ တခ်ိဳ႕ကား ဆာမြတ္လ်က္၊ အခ်ဳိ႕ကား စားေသာက္ၾကဴး လ်က္ရွိ ၾက၏။ သင္တို႔သည္ စားေသာက္ ရာဘို႔ ကိုယ္အိမ္ မရွိသေလာ။ သို႔မဟုတ္လွ်င္၊ ဘုရားသခင္၏ အသင္းေတာ္ကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳ၍၊ ဆင္းရဲေသာ သူတို႔ကို ရွက္ေၾကာက္ ေစသေလာ။ အဘယ္သို႔ ငါဆိုရ မည္နည္း။” ( ၁ေကား ၁၁း၂၀-)
တကယ္ေတာ့ အဲဒီညက ခရစ္ေတာ္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕တပည့္ ေတာ္ေတြဟာ အတူဆံုၿပီး ပသခါပြဲ အတြက္ ျပင္ဆင္ ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ဴးေတြရဲ႕ ျပကၡဒိန္ အရဆို ေအဒီ(၃၀)ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ၊ (၆)ရက္၊ ၾကာသပ ေတးေန႔၊ ညေနပိုင္းလို႔ ဆိုၾက ပါတယ္။ ပသခါ ပြဲဆိုတာ ဓမၼေဟာင္း ကာလက ဘုရားသခင္ဟာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေတြကို အဲဂုတၱဳရဲ႕ ကြ်န္ဘ၀ ကေန လႊတ္ေပးဖို႔ လြတ္လပ္စြာ ဘုရား သခင္ကို ကိုးကြယ္ ၀တ္ျပဳဖို႔ အဲဂုတၱဳဘုရင္ ဖာေရာထံ ေမာေရွနဲ႔ အာရုန္ တို႔ကို ေစလႊတ္ အေၾကာင္းၾကား ခဲ့ပါတယ္။ ဖာေရာဘုရင္က လႊတ္မေပး တဲ့အတြက္ အဲဂုတၱဳ တျပည္လံုးကို ကပ္ေဘး (၁၀)ခု က်ေရာက္ ေစၿပီး၊ ေနာက္ဆံုး ေခါင္းမာ တဲ့အတြက္ သားဦး သတ္ျခင္း ဆိုတဲ့ ေဘးဒဏ္နဲ႔ ဖာေရာ ဘုရင္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕တိုင္းျပည္ တခုလံုးကို က်ေရာက္ ေစတဲ့အခါ၊ အဲဒီ ကပ္ေဘး ကေန ဂ်ဴးအိမ္ေတြ လြတ္ဖို႔၊ ဘုရား သခင္က ဂ်ဴးေတြရဲ႕ အိမ္တံခါး၀ တိုင္းမွာ သိုးအေသြး သုတ္လိမ္း ခိုင္းၿပီး၊ သိုးသားကို စားခိုင္း ဆိုတဲ့ သူတို႔ကို ကြ်န္ဘ၀ ကေန လြတ္ေျမာက္ ေစခဲ့တဲ့ ဘုရား သခင္ရဲ႕ ေက်းဇူး ကရုဏာ ေတာ္ကို ေအာက္ေမ့ သတိယၿပီး က်င္းပ ျပဳလုပ္တဲ့ ပသခါ (Passover) ပြဲျဖစ္ ပါတယ္၊ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးေတြ အေနနဲ႔ ဒီပြဲကို ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္တိုင္း တစ္ပတ္တာ က်င္းပ ၾကပါတယ္ (ထြက္ ၁၁း နဲ႔ ၁၂း)
ခရစ္ေတာ္နဲ႔ တပည့္ေတာ္ေတြ ညစာစားပြဲ က်င္းပတဲ့ ေန႔ဟာလည္း ပသခါပြဲ ကာလရဲ႕ အစရက္ ျဖစ္ပါတယ္။ (မသဲ၂၆း၂၆) “ထိုအခါ စားလွ်က္ ေနၾကစဥ္တြင္” ဒါေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္ ေတြအေနနဲ႔ အတိတ္ ကာလက သူတို႔ရဲ႕ ဘိုးေဘးေတြ ျဖစ္တဲ့ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေတြကို ကြ်န္ဘ၀က ထုတ္ေဆာင္ ကယ္တင္ခဲ့တဲ့ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ေက်းဇူး ကရုဏာကို ျပန္လည္ ဆင္ျခင္ သတိရ ေအာက့္ေမ့ ေနတဲ့ အခ်ိန္မ်ဳိးမွာ ခရစ္ေတာ္က ပသခါပြဲရဲ႕ အနက္ အဓိပၸါယ္ အမွန္ကို ဖြင့္ျပဖို႔ အနီစပ္ဆံုး ပံုေဆာင္တဲ့ တေဆးမဲ့မုန္႔ တစ္လံုးကို ယူၿပီး ဘုရား သခင္ရဲ႕ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္း ခဲ့ပါတယ္ “ေယ႐ႈသည္ မုန္႔ကိုယူ၍ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းၿပီးမွ” မုန္႔ကို ဖဲ့ၿပီးေတာ့ အဲဒီမုန္႔ဟာ မိမိရဲ႕ကိုယ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ျပေတာ္ မူပါတယ္ “မုန္႔ကိုဖဲ့၍ ဤမုန္႔ကား ငါ၏ကိုယ္ ျဖစ္၏။” ယူစားၾကပါ လို႔ဆိုၿပီး တပည့္ေတာ္ ေတြကို ေပးပါတယ္ “ယူ၍ စားၾက ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္ မူလ်က္၊ တပည့္ေတာ္ တို႔အား ေပးေတာ္မူ၏။” (လုကာ၂၂း၁၉)မွာေတာ့ ရွင္လုကာက ပိုၿပီးရွင္း လင္းစြာ ေရးသား ထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ (မုန္႔) ဤမုန္႔ကား သင္တို႔အဖို႔ အလိုငွာ ငါစြန္႔ေသာ ငါ၏ကိုယ္ ျဖစ္၏။ (ခြက္) ဤခြက္ကား သင္တို႔အဖို႔ အလို႔ငွာ သြန္းေသာ ငါ၏အေသြး၌ တည္ေသာ ပဋိညာဥ္ တရားသစ္ ျဖစ္၏။
ရွင္ေယာဟန္ ခရစ္၀င္ က်မ္းထဲမွာ ညစာစားပြဲ အေၾကာင္း မပါေပမဲ့၊ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ခ်ဳိးဖဲ့ေတာ္ မူခဲ့တဲ့ ကိုယ္ အေၾကာင္းကို ဓမၼေဟာင္း က်မ္းထဲက မႏၷမုန္႔နဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ရည္ၫြန္း အနက္ဖြင့္ ေပးထားတာ ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္ (ဖတ္ရန္| ေယာ ၆း၃၂-၅၈)။ ဒါေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ညစာ စားပြဲမွာ အသံုးျပဳ ခဲ့တဲ့ တေဆးမဲ့ မုန္႔နဲ႔  စပ်စ္ရည္ဟာ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ကိုယ္နဲ႔ အေသြးကို ပံုေဆာင္ သလို၊ ပြဲေတာ္ ၀င္ေရာက္ ၾကတဲ့ အခါ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ကိုယ္ နဲ႔ အေသြး ေတာ္ကို ပံုေဆာင္ ထားတဲ့ မုန္႔နဲ႔ စပ်စ္ရည္ဟာ ငါတို႔ အျဖစ္ အတြက္ ကိုယ္ခႏၶာေပၚ ရိုက္ႏွက္ျခင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ခံယူၿပီး၊ အေသြးကိုသြန္း အသက္စြန္႔ ေ႐ြးႏႈတ္ ကယ္တင္တဲ့ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ေက်းဇူး က႐ုဏာေတြကို ဆင္ျခင္ ေအာက္ေမ့ၿပီး ပြဲေတာ္ကို ခံယူစားသံုး ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ပြဲေတာ္ မဂၤလာဟာ ဓမၼေဟာင္း ကာလက ပေရာဖက္ ျပဳသမွ် ပံုရိပ္ ေတြကို၊ ခရစ္ေတာ္ အားျဖင့္ ၿပီးျပည့္စံုေစ ခဲ့တာကိုလည္း၊ အံ့ဖြယ္ သိျမင္ခံစား ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼေဟာင္း ေခတ္က အေၾကာင္း အရာေတြဟာ ပံုရိပ္ လိုျဖစ္ၿပီး၊ ဓမၼသစ္ေခတ္ မွာေတာ့ ခရစ္ေတာ္ အားျဖင့္ ပီျပင္ထင္ရွား ျပည့္စံု လာတာကို သမၼာက်မ္းစာ ထဲမွာ မ်ားစြာ ေတြ႕ရ ပါလိမ့္မယ္။ Cambridge Bible မွာေတာ့ “ခရစ္ေတာ္နဲ႔ တပည့္ေတာ္ေတြ က်င္းပခဲ့တဲ့ ညစာစားပြဲဟာ၊ တပည့္ေတာ္ ေတြကို  သူသြန္သင္ မိန္႔ၾကား ခဲ့သမွ် ၾသ၀ါဒ အားလံုးရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္ဟာ  သူကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ မၾကာ မျမင့္မီွ မိမိ ကိုယ္တိုင္ ယဇ္ေကာင္ အျဖစ္ အေသခံ ေတာ့မယ့္ အေၾကာင္း၊ ညစာစားပြဲနဲ႔ ပံုေဆာင္ၿပီး တပည့္ေတာ္ ေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးထဲ ႀကိဳတင္ နိမိတ္ျပ သြန္သင္တာ ျဖစ္တယ္”လို႔ေဖၚျပ ထားပါတယ္။
 ပြဲေတာ္ မဂၤလာဟာ ခရစ္ေတာ္နဲ႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း (ယံုၾကည္သူ အခ်င္းခ်င္း) တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း အမွတ္ လကၡဏာ အထိမ္းအမွတ္ ျဖစ္တဲ့ အတြက္၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔နဲ႔ ခရစ္ေတာ္၊ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း အမွန္ တကယ္ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။  ဒါေၾကာင့္ အသင္းေတာ္မွာ ယံုၾကည္သူ အားလံုး (အသင္းသား၊ အမႈေတာ္ေဆာင္) တစ္လံုး တစ္၀တည္း အၿမဲရွိရ ပါမယ္။ တစ္လံုး တစ္၀တည္း မရွိရတဲ့ အေၾကာင္းက ဘယ္သူကမွ ခရစ္ေတာ္ကို ဗဟို မျပဳၾကလို႔ပါဘဲ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ့္အုပ္စုကိုဘဲ ကိုယ္ဗဟို ျပဳေန ၾကလုိ႔ပါဘဲ။
       
မည့္သို႔ စီရင္ က်င္းပ ရမည္နည္း။
ဂ်ဴးလူမ်ဳိး ေတြ အေနနဲ႔ ပသခါပြဲကို တစ္ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္၊ ပထမလ ျဖစ္တဲ့ Nisan (Eng-April)၊ ပထမရက္ (Eng-April 6th Day)၊ ပထမေန႔ ရက္မွစ၍ ခုႏွစ္ရက္ တိုင္ေအာင္ က်င္းပဖို႔ သြန္သင္ ထားတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္ (ထြက္ ၁၂း၁၅)။ ဓမၼသစ္ ေခတ္ကာလ ခရစ္ေတာ္ ကိုယ္ေတာ္ တိုင္ တည္ေထာင္ ေပးခဲ့တဲ့ ပြဲေတာ္မဂၤလာ (The Lord’s Supper) ကို (၁ေကာ ၁၁း၂၅) မွာ “ဤခြက္ကို ေသာက္ေသာ အခါခါ” ဒီခြက္ကုိ ေသာက္တဲ့ အခါတိုင္း လို႔ပဲ ေဖၚျပထား ပါတယ္။
(တမန္ ၂း၄၂) ထိုသူမ်ားသည္ တမန္ေတာ္ တို႔၏ ဆံုးမၾသ၀ါဒ ကိုခံျခင္း၊ အေပါင္း အသင္း ဖြဲ႕ျခင္း၊ မုန္႔ကို ဖဲ့ျခင္း၊ ပဌနာ ျပဳျခင္းတို႔ကို အၿမဲေဆာင္႐ြက္ ၍ ေနၾက၏” လို႔ ဆရာႀကီး ယုဒသန္က ဘာသာ ျပန္ဆို ထားပါတယ္။ အဂၤလိပ္ ကေတာ့ (continued steadfastly) လို႔ ေဖၚျပထား ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္တာက ဘယ္ေန႔ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္လို ေနရာမ်ဳိးမွာ ျပဳလုပ္ ရမယ္ ဆိုတာထက္ ခ်ိန္းခ်က္တိုင္း၊ ေတြ႕ဆံုတဲ့ အခါတိုင္း မိတ္သ ဟာယ ဖြဲ႕တိုင္း၊ ပြဲေတာ္ မဂၤလာကို အေလး အနက္ထား အၿမဲ ေဆာင္႐ြက္ ၾကတယ္ လို႔ဘဲ ေျပာႏိုင္ ပါတယ္။  အေရး ႀကီးတာက ပြဲေတာ္ မဂၤလာ (သခင္ ဘုရားရဲ႕ ညစာ) ကို ဘယ္လို ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ဘယ္လို သေဘာထား၊ ဘယ္လို စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ခံယူ သလဲ ဆိုတဲ့ အေပၚ မွာဘဲ မူတည္ ပါလိမ့္မယ္။ (ေကာေလာသဲ ၂း ၁၆-၁၇) ထုိေၾကာင့္ စားေသာက္ ျခင္းအမႈ၊ ပြဲေန႔၊ လဆန္းေန႔၊ ဥပုသ္ေန႔ တို႔ကို ေစာင့္ျခင္း အမႈတြင္ သင္တို႔ကို အဘယ္သူမွ် မစစ္ေၾကာ မစီရင္ ေစႏွင့္။ ထိုအရာ တို႔သည္ ေနာက္ျဖစ္ လတံ့ေသာ အရာတို႔၏ အရိပ္ ျဖစ္ၾက၏။ ကိုယ္မူကား ခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္ျဖစ္၏။
ေခာတ္ေတြ ေျပာင္းလဲ လာတာနဲ႔ အမွ် ပြဲေတာ္ မဂၤလာ အတြက္ အသံုး ျပဳတဲ့ ပစၥည္းေတြ၊ ျပဳလုပ္ပံု ျပဳလုပ္ နည္းေတြ ေျပာင္းလဲ လာတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ေခတ္ရဲ႕ ေတာင္းဆို မႈေတြ ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္။ ဥပမာ.. အခုေခတ္ ပြဲေတာ္ မဂၤလာကို ျပင္ဆင္ ၾကတဲ့အခါ၊ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ “ကိုယ္” ကို ကိုယ္စား ျပဳတဲ့ “တေဆးမဲ့မုန္႔” အစား၊ အခ်ပ္လိုက္ အသင့္ေ၀ရန္ ready-made မုန္႔ခ်ပ္ ေလးေတြကို ၀ယ္ယူ အသံုး ျပဳတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ဒါကို မွားယြင္း တယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး၊ လူဦးေရ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ေ၀ေပးရလို႔ အခက္ အခဲမရွိ ေဆာင္႐ြက္ အသံုး ျပဳၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ (၁ေကာ ၁၁း၂၄) “ေက်းဇူး ေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္း ၿပီးမွ မုန္႔ကိုဖဲ့၍၊ ဤမုန္႔ကား၊ သင္တို႔ အဘို႔ အလိုငွါ ခ်ဳိးဖဲ့ေသာ ငါ၏ကိုယ္ ျဖစ္၏” “ခရစ္ေတာ္နဲ႔ ယံုၾကည္သူ၊ ယံုၾကည္သူ အခ်င္းခ်င္း တစ္လံုး တစ္၀ျဖစ္ေၾကာင္း” အစရွိတဲ့ ပြဲေတာ္ မဂၤလာရဲ႕ အနက္ အဓိပၸါယ္ေတြ ေပ်ာက္ဆံုး မသြားဖို႔ ဂရုတစိုက္ စီစဥ္ ေဆာင္႐ြက္ ဖို႔ေတာ့ အႀကံျပဳ လိုပါတယ္။ (၁ေကာ ၁၁း၂၇-၂၉) မွာ ထို႔ေၾကာင့္ သခင္ဘုရား၏  မုန္႔ႏွင့္ခြက္ကို မထိုက္မတန္ဘဲ စားေသာက္ ေသာသူ မည္သည္ကား၊ သခင္ ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ ႏွင့္ အေသြးေတာ္ ကို ျပစ္မွားရာ ေရာက္၏။ သို႔ျဖစ္၍ လူတိုင္း ကိုယ္ကိုကိုယ္ စစ္ေၾကာၿပီးမွ မုန္႔ကို စားေစ။ ထိုနည္းတူ ခြက္ကိုလည္း ေသာက္ေစ။ အေၾကာင္း မူကား၊ မထိုက္တန္ဘဲ စားေသာက္ေသာ သူသည္ သခင္ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို ပိုင္းျခား၍ မသိ ေသာေၾကာင့္၊ မိမိအေပၚသို႔ အျပစ္ေရာက္ေစ ျခင္းငွာ စားေသာက္ ေသာသူ ျဖစ္၏။ ဒါေၾကာင့္ ပြဲေတာ္ မဂၤလာကို ဦးေဆာင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြ အေနနဲ႔ လာေရာက္ ၀တ္ျပဳသူေတြ ျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္ႏိုင္ဖို႔ သခင္ဘုရားရဲ႕ ညစာစားပြဲ (သို႔) ပြဲေတာ္ မဂၤလာရဲ႕ အဓိပၸါယ္၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္၊ ေနာက္ခံ သမိုင္း အစရွိသျဖင့္ ျပန္လည္ ေဖၚျပ သင့္ပါတယ္။

ပြဲေတာ္ မဂၤလာသို႔ ၀င္ေရာက္ရန္။
ပြဲေတာ္ မဂၤလာဟာ ခရစ္ေတာ္ရဲ႕ ကိုယ္၊ ခရစ္ေတာ္၏ အေသြး၌ တည္ထားတဲ့ ပဋိညာဥ္ တရားသစ္ ျဖစ္သလို၊ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရဲ႕ သြန္သင္ လမ္းျပမႈ လည္း ျဖစ္တဲ့ အတြက္၊ ခရစ္ယာန္ ယံုၾကည္ သူမ်ား အေနနဲ႔ ပြဲေတာ္ မဂၤလာကို မွန္ကန္တဲ့ အသိ၊ မွန္ကန္တဲ့ ႏွလံုးသားနဲ႔ ခံယူဖို႔ အေရးႀကီး လွပါတယ္။
      
      - ပြဲေတာ္မဂၤလာ သည္ ဘုရားသခင္ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔အား ေပးေတာ္မူေသာ ေမတၱာကရုဏာ သက္သက္ ျဖစ္ ေၾကာင္း ေအာက္ေမ့ သတိယလွ်က္ ၀န္ခံရန္၊-
      -  ခရစ္ေတာ္ အေသခံျခင္း အားျဖင့္ ယံုၾကည္သူတိုင္း အသက္တာသစ္ ခံစားရရွိ တဲ့အတြက္၊ ခရစ္ေတာ္ အလိုေတာ္ရွိတဲ့ အသက္တာ အတိုင္း အသက္ရွင္ဖို႔ ၀န္ခံရန္၊-
      -  သေရလ လူမ်ဳိးေတြ အဲဂုတၱဳရဲ႕ ေက်းကြ်န္ ဘ၀ကေန လြတ္ေျမာက္ ခြင့္ရခဲ့သလို၊ ခ်ဳိးဖဲ့ခံတဲ့ ခရစ္ ေတာ္ရဲ႕ကိုယ္၊ သြန္းခဲ့တဲ့ အေသြးေတာ္ အားျဖင့္ ယံုၾကည္ သူတိုင္းအား အျပစ္ရဲ႕ ေက်းကြ်န္ ဘ၀ကေန လြတ္ေျမာက္ ေစေတာ္ မူေၾကာင္း ၀န္ခံရန္၊-
      -  ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္နဲ႔ ကြ်ႏ္ုပ္တို႔ တစ္လံုး တစ္၀တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံရန္၊-
      -  ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ယံုၾကည္သူခ်င္း တစ္လံုးတစ္၀ ျဖစ္ေၾကာင္း ၀န္ခံရန္၊-
      -  ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ က်င္းပမည့္ ၿပီးျပည့္စံုေသာ ခရစ္ေတာ္၏ ညစာစားပြဲအား ေမွ်ာ္လင့္လွ်က္ ၀န္ခံရန္၊-

နိဂံုး။
          သခင္ဘုရား ကိုယ္ေတာ္၊ အေသြးေတာ္၌ တည္ေသာ ပဋိညာဥ္ တရားသစ္ ႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပြဲေတာ္
မဂၤလာအား မိမိကိုယ္ကို စစ္ေၾကာ ျပင္ဆင္လွ်က္ ၀င္ေရာက္ သူမ်ားျဖစ္ ႏိုင္ၾကပါေစဟု ဆႏၵျပဳလွ်က္|-

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...