● အျပစ္ဆိုသည္မွာ ....

အဓိကက်မ္းခ်က္မ်ား။-
(ေရာမ၊၃း၂၃။ ေရာမ၊၆း၂၃။ေဟရွာ၊၅၉း၂)
ဘုရားသခင္ အလိုေတာ္မရွိေသာ အသက္ရွင္မႈကို ဆိုလိုပါသည္။ လူသား တိုင္းသည္ အျပစ္သား မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ခ်စ္စရာ႔အ႐ြယ္ေမြး ကင္းစ ကေလးမ်ားပင္အျပစ္ကို မက်ဴးလြန္ေသးေသာ္လည္း အျပစ္၏ သေဘာတရားမ်ား ရွိႏွင့္ၿပီးျဖစ္ သည္(ဆာ လံ၊၅၁း၅)။ မိမိကိုယ္ကိုဗဟို ျပဳလို သည့္သ ေဘာ ထား သည္ေမြးကင္းစ ကေလးတုိင္း၌ အလို အေလွ်ာက္ ပါရွိၿပီးသားျဖစ္သည္။ မည္သူ မွလြဲ ေရွာင္ ၍ မရေပ။ ထိုစိတ္သေဘာ ထားသည္ ဘုရားသခင္အား ၀မ္းနဲစရာ ပင္ျဖစ္သည္။ အကၽြႏ္ုပ္ သည္ေမြးစကပင္ အျပစ္ပါလ်က္ရွိပါ၏။ အမိ၀မ္းထဲမွာ ပဋိသေႏၶယူစဥ္ ပင္အျပစ္စြဲ ပါ၏”(ဆာလံ၊ ၅၁း၅)။ ဘုရားသခင္အား ဗဟိုျပဳျခင္းထက္ မိမိကိုယ္ကိုသာဗဟိုျပဳ ၿပီးအဓိက ထားတတ္သည္။ ဤ စိတ္သေဘာထား ကို ေမြးကင္းစ ခေလးအ႐ြယ္မွ ပင္ ေတြ႕ႏို္င္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္အျပစ္၏လကၡဏာ ကိုေမြးကင္းစခေလး အ႐ြယ္မွစ၍ ေတြ႔ရပါသည္။ ဤသို႔ေသာစိတ္မ်ဳိးကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔လြဲေ႐ွာင္၍မရသလို ဤစိတ္ဓါတ္ မ်ားလူလူခ်င္း ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘုရားသခင္အားလည္းေကာင္း ျပစ္မွားလွ်က္႐ွိ ပါသည္ (ေရာမ၊ ၃း၂၃)။ ထို႔အတူ ဘုရားသခင္အား စိတ္ပ်က္ေစျခင္း၊ ဖန္ဆင္းေတာ္မူ ေသာရည္ခ်က္ျဖစ္သည့္ ဘုန္းေတာ္ ထင္ရွားရန္ မေဆာင္ ရြက္ျခင္းသည္ အျဖစ္ပင္ ျဖစ္သည္။ မိမိအတြက္ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး၊ တပါးသူအတြက္၊ ဘုရားအ တြက္ေနာက္ဆံုး ထား တတ္ၾကပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္အျပစ္သည္ မိမိအားဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ ဘုရား ကိုပင္ေမ့ေလ်ာ့သြားေအာင္ ဘုရားႏွင့္လူသားအားေ၀းကြာ ေစခဲ့ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပစ္သည္ဘု ရားႏွင့္ လူစပ္ၾကားတြင္ရွိရမည့္ မိတ္သဟာရဖြ႕ဲျခင္းကို ပ်က္စီးေစျခင္း ပင္သည္။ ေလာကႀကီးထဲလူသား အျဖစ္ေမြး ဖြားလာသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ အျပစ္သား မ်ားအျဖစ္ သာေမြးဖြားၾကေသာ္လည္း ဘုရားရွိမွန္းေတာ့ လူသား တို္င္းကသိေန ၾကပါသည္။

အျပစ္၏အက်ဳိးဆက္မ်ား(some consequence of sin)
-ဘုရားကိုေသာကေရာက္ေစသည္(ကမာၻဦး၊ ၆း၅-၇)
-ဘုရားသခင္ထံေတာ္ပါးမွခြဲထြက္လာသည္(ေဟရွာ၊၅၉း၁-၂)
-အျပစ္၏ကၽြန္ျဖစ္ေစသည္(ေရာမ၊၆း၁၇)
-၀ိညာဥ္ေရးရာကိုေသေစသည္(ဧဖက္၊ ၂း၁)
-အကထိလုိက္စားလာသည္(တိတု၊ ၁း၁၅)
-အျပစ္ကိုလက္ဆင့္ကမ္းယူေဆာင္လာသည္(ဆာလံ၊ ၅၁း၃-၄)
-တရားစီရင္ျခင္း၊ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကိုခံရသည္(မႆဲ၊ ၂၅း၄၆)
-၀ိညာဥ္ေရးရာကိုအေမွာင္က်ေစသည္(၂ေကာ၊ ၄း၄)
-ေမၽွာ္လင့္ျခင္းကင္းမဲ့ေစသည္(ဧဖက္၊၂း၁၂)
-အျပစ္ဒဏ္ခ်ခံရသည္၊ ႐ႈပ္ခ်ျခင္းခံရသည္(ယာကုပ္၊ ၅း၁၂)
အျပစ္အတြက္ႏႈတ္ကပတ္သမၼာက်မ္းစာ(the Bible words for sin)
သမၼာက်မ္းစာတြင္ လူသားတို႔မည္သို႔ ဘုရားသခင္ႏွင့္ေ၀းကြာခဲ့ရေၾကာင္း ႏွင့္မိတ္သဟာရပ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္း မ်ား စြာေဖၚျပထားပါသည္။ ထိုေ၀းကြာပံု၊ ပ်က္စီး ခဲ့ပံုတို႔ကိုေ၀ါဟာရအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္အသံုးျပဳထားေၾကာင္းေတြ႕ ရပါသည္။ ယင္းတို႔မွာ……
စံခ်ိန္စံၫႊန္းမွလြဲေခ်ာ္ျခင္း(Deviation from a norm or standard)
*Chattah;ပစ္မွတ္ကိုလြဲေခ်ာ္သြားျခင္း၊ မွားယြင္းသြားျခင္း(တရားသူ၂၀း၁၆၊ ဆာလံ၊ ၅၁း၄)
*Avon;ေကြးသည္အလြဲ အသံုးျပဳသည္ (ဥပမာ-ေကာင္းေသာအရာကို သိ ေသာ္လည္း တမင္အမွား ကိုျပဳ 
လုပ္ျခင္း (ေယာဘ၊ ၃၃း၂၇)
*Shagah;လမ္းလြဲေခ်ာ္သြားသည္၊ မွားယြင္းသည္ (ေယာဘ၊ ၉း၄။ ၀တ္ျပဳ၊ ၄း၁၃)      
*Prabasis;(ဓမၼသစ္) မ်ဥ္းေျဖာင့္မွ ရုတ္တရက္ေကြ႕သြားျခင္း၊ နယ္နမိတ္က်ဴး ေက်ာ္ျခင္း(ေရာမ၊ ၄း၁၅။ ဂလာတိ၊ ၃း၁၉)
*Hamartia;(ဓမၼသစ္)ပစ္မွတ္လြဲသည္(မႆဲ၊ ၁း၂၁။ ေရာမ၊၆း၂၃)
*Paraptoma;(ဓမၼသစ္) က်ဴးလြန္သည္၊ ေစာ္ကားသည္၊ မွန္ေသာလမ္းအစား မွားယြင္းေသာလမ္းေပၚ တြင္ ေခ်ခ်မွားသြားသည္ (ေကာေလာ၊ ၂း ၁၃။ ဧဖက္၊ ၂း၅)  

အေျခအေနတစ္ခုကိုသရုပ္သ႑ာန္ေဖၚျပျခင္း(Description of a state)                             *Rasha;အားနဲခဲ့ျခင္း(သို႔) ဘုရားမဲ့တရားမဲ့ေနထိုင္ျခင္း(ဆာလံ၊ ၁း၆။ ဆာ လံ၊ ၃၇း၂၈) 
*Asham;ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ရန္၊ အျပစ္ျဖစ္ေစရန္ (ကမာၻဦး၊ ၂၆း၁၀။ ၀တ္ျပဳ၊၅း၁၅-၁၆။ (အျပစ္ျဖစ္ေစေသာ ပူေဇာ္သကၠာ) 

တမင္တကာပုန္ကန္ျခင္း(Deliberate rebellion) 
ဘုရားသခင္မလိုအပ္ဘဲ မိမိဖါသာမိမိေျဖရွင္းႏိုင္ပါ သည္ ဆိုသည့္ခံယူခ်က္ရွိ ေသာအေျခအေန ပင္ျဖစ္ သည္။ ဘုရားသခင္၏ စိုးမိုးခ်ဳပ္ခ်ယ္ မႈေအာက္မွကင္း လြတ္ၿပီ၊ လြတ္လပ္မႈအခြင့္ အေရးရသူ မ်ားဟု မိမိတို႔ ကိုယ္ ကို မိမိတို႔ႂကြား၀ါေနသူ မ်ားကိုဆိုလိုပါသည္။
*Persha; ဘုရားသခင္အား လက္သီးလက္ေမာင္းေထာင္ျပသူ (ေဟရွာယ၊ ၁း၂။ ၃ဓမၼ၊၁၂း၁၉)
*Anomia; (ဓမၼသစ္)ဥပေဒမဲ့ျခင္း၊ ပုန္ကန္ျခင္း (၂ေကာ၊ ၆း၁၄။ ၁ေယာ၊ ၃း၄) မေျဖာင့္မတ္ေသာ အျပဳအ 
မူႏွ င့္ သေဘာထားမ်ား(Devious actions of attitudes)
*Marah;ရန္ပြားေစျခင္း၊ ပုန္ကန္ျခင္း၊ ေခါင္းမာျခင္း (ဆာလံ၊ ၇၈း ၈)
*Marad;ပုန္ကန္ရန္(ေတာလည္၊၁၄း၉)
*Raah; ဆိုးသြမ္းျခင္း၊ ဥပမာ-ဆိုးညစ္ေသာအျပဳအမူ သီးသန္႔(ကမာၻဦး၊၁၉း၇) (ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား ဘုရားသခင္ ၏ေမတၱာေအာက္မွသီးသန္႔ခြဲ ထားျခင္းလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။)           
                                                                  
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ျပည္လည္တုန္႔ျပန္ျခင္း
လူသားတိုင္းမိမိတို႔အျပစ္အတြက္တာ၀န္ကိုယ္စီ ယူၾက ရ ပါ မည္  (ေရာမ၊ ၁၄း၁၂)။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား လံုးမွာ အျပစ္သားမ်ားျဖစ္သကဲ့သို႔ ဘုရားသခင္အားေရွ႕တန္း တင္ျခင္းထက္၊ မိမိတို႔ကိုယ္ကို ေရွ႕တန္းတင္ျခင္း ဆိုသည့္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္ ျခင္းအက်င့္ကိုပို၍ ႏွစ္သက္ၾကပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား အျပစ္ျပဳ ေနရာမွျပန္လွည့္ထြက္ခြာ လာရန္ အလိုေတာ္ရွိေသာ ဘုရားျဖစ္ပါသည္(ေယဇေက်၊ ၁၈း၂၀-၂၃)။ လူသည္ ဘုရားသခင္၏ အႀကံ အစည္ေတာ္အား ဆန္႔က်င္ၿပီးအျပစ္ လုပ္ေဆာင္ရန္ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားသခင္မွလူ သားတို႔အား ေနာင္တရ ၿပီးသူ႔ထံျပန္လွည့္လာရန္ ေမတၱာျဖင့္ေခၚေနပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ကၽြႏ္ုပ္တို႔ တြင္ေရြး ခ်ယ္ရန္အခြင့္အေရးအျပည့္ရွိေနပါေသးသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေနျဖင့္ အျပစ္ႏြံထဲ ၌ ဆက္ေန လိုပါသ လား၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ေ၀းကြာေသာဘ၀၌ ဆက္လက္ေနလိုပါသလား ကၽြႏု္ပ္တို႔ဖက္ မွေရြးခ်ယ္ရန္တာ ၀န္ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္ထံေတာ္ပါးသို႔ ျပန္လွည့္လိုပါက ကၽြႏ္ု္ပ္တို႔အျပစ္အ တြက္ အသက္ေပး ဆပ္ေတာ္မူေသာခရစ္ေတာ္ ေယရႈဘုရားအားမိမိ၏ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံ ယံုၾကည္ရန္၊ ထိုအရွင္ သခင္အ လိုေတာ္ရွိေသာအသက္တာျဖင့္ အသက္ရွင္ရန္လိုအပ္ပါသည္။ မၾကာခဏအျပစ္ျပဳ တတ္ ေသာသူသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္မိတ္ဖြ႕ဲ၍မရႏိုင္ပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘုရားသခင္ သည္ႏႈတ္ ႏွင့္ေဖၚျပ ၍မကုန္ႏိုင္ေအာင္သန္႔ရွင္းေသာ ဘုရားျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္ အေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဖက္မွသူ႕ကိုသိကၽြမ္းရန္ အလိုေတာ္ရွိပါသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေပၚထားတဲ့ အလိုေတာ္ျပည့္စံုရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔တာ ၀န္ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ သူ၏ေမတၱာႏိုင္ငံထဲ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား တစ္စိတ္တစ္ ပိုင္း အျဖစ္ပါ၀င္ရန္ အလိုေတာ္ရွိေနပါသည္။

တင္ျပသူ-၀ိညာဥ္မီးအိမ္

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...