● သေခြင်းနှင့်ဆိုင်သောအကျင့်မှ နောင်တရခြင်း ...

နိဒါန္း
ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ ေတြ က ဘာ ေတြ လဲ။ ဓမၼ သစ္ က်မ္း ရဲ႕ အ ေျခ ခံ သြန္ သင္ ခ်က္ (အ ေျခ ခံ ယံု ခ်က္)(၆) ခ်က္ ကို (ေဟ ၿဗဲ၊ ၆း ၁-၂) မွာ ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္။ အဲ ဒီ သြန္ သင္ ခ်က္ (၆) ခ်က္ ထဲ က ပ ထ မ အ ခ်က္ က “ေသ ျခင္း ႏွင့္ စပ္ ဆိုင္ ေသာ အ က်င့္ ကို ေနာင္ တ ရ ျခင္း” ဆို တဲ့ အ ခ်က္ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ က်မ္း ေရး သူ က ေျပာင္း လဲ လာ တဲ့ ဂ်ဴး ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ ကို ျပည့္ ၀ စုံ လင္ တဲ့ သူ ေတြ ျဖစ္ ဖို႔ ၊ ဒီ အ ေျခ ခံ သြန္ သင္ ခ်က္ ကို စ ၿပီး လုပ္ ေဆာင္ အ သက္ ရွင္ ဖို႔ သြန္ သင္ ထား ပါ တယ္။
ဒီ အ ခ်က္ ကို နား လည္ ဖို႔ က ေတာ့ ၊ ေဟ ၿဗဲ ၾသ ၀ါ ဒ စာ ရဲ႕ ေရ ခံ ေျမ ခံ ကို ထည့္ သြင္း စဥ္း စား ဖို႔ မ ျဖစ္ မ ေန လို ပါ တယ္။ ဘာ ေၾကာင့္ မ်ား ဒီ ၾသ ၀ါ ဒ စာ ကို ေရး သား ရ တာ လဲ။ ဒီ စာ ဟာ ဂ်ဴး ပ ရိ သပ္ တစ္ ေယာက္ ဆီ ကို ေရး သား ေပး ပို႔ တဲ့ ၾသ ၀ါ ဒ စာ ျဖစ္ ပါ တယ္။
ဒီ စာ ရဲ႕ အ ဓိ က အ ခ်က္ က ေတာ့ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ သာ လြန္ ႀကီး ျမတ္ ေတာ္ မူ တဲ့ အ ေၾကာင္း ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ က်မ္း ေရး သူ က ပ ဋိ ညာဥ္ တ ရား ေဟာင္း ထက္ ပ ဋိ ညာဥ္ တ ရား သစ္ ဟာ ဘယ္ ေလာက္ ေတာင္ သာ လြန္ ႀကီး ျမတ္ လွ ေၾကာင္း ကို ခ ရစ္ ယာန္ အ ျဖစ္ ေျပာင္း လဲ လာ တဲ့ ဂ်ဴး ေတြ ကို ႀကိဳး ႀကိဳး စား စား နဲ႔ ရွင္း လင္း ေဖၚ ျပ ထား တာ ေတြ႕ ရ ပါ တယ္။ ဂ်ဴး ေတြ ဟာ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ ပ ညတ္ ေတြ (တို ရာ) ကို ေစာင့္ ေရွာက္ ျခင္း က သာ၊ ဘု ရား ေရွ႕ မွာ ေျဖာင့္ မတ္ ရာ ေရာက္ တယ္ လို႔ ယံု ၾကည္ ၾက တယ္။ ယဇ္ ပူ ေဇာ္ ယင္ လြတ္ ၿငိမ္း ခ်မ္း သာ ရာ ခြင့္ ရ တယ္ လို႔ ယံု ၾကည္ တဲ့ အ တြက္ ၊ အ ျပစ္ တစ္ ခု ခု က်ဴး လြန္ မိ ယင္ တစ္ မ်ဳိး မ်ဳိး နဲ႔ ျပန္ လည္ ေပး ဆပ္ ပူ ေဇာ္ လိုက္ ယင္၊ ဘု ရား ေရွ႕ မွာ အ ျဖစ္ ေတြ လြတ္ ၿပီး ေျဖာင့္ မတ္ သူ ျဖစ္ ခြင့္ ရ တယ္ လို႔ ယံု ၾကည္ ၾက ပါ တယ္။
ဒီ လို လြဲ မွား စြာ လက္ ခံ ထား တဲ့ အ ရိုး စြဲ ယံု ၾကည္ မႈ ေတြ ကို ေက်ာ္ လႊား ဖို႔ က ေတာ့ ေတာ္ ေတာ္ ေလး ကို ခက္ ခဲ လွ ပါ တယ္။ အဲ ဒီ ပ ညတ္ ေတြ ကို ေစာင့္ ထိန္း လိုက္ နာ ယင္ ေျဖာင့္ မတ္ တဲ့ သူ ျဖစ္ ခြင့္ ရ တယ္ ဆို တဲ့  အ ယူ အ ဆ ဟာ လံုး ၀ မ ျဖစ္ ႏိုင္ သ လို၊ က်မ္း ေရး သူ က အ ျဖစ္ လြတ္ ဖို႔ အ တြက္ ေယ ႐ႈ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ အ ေသ ခံ ေပး ဆပ္ ျခင္း ကို ယံု ၾကည္ လက္ ခံ ျခင္း သာ၊ တစ္ ခု တည္း ေသာ အ ျပစ္ လြတ္ ရာ နည္း လမ္း ျဖစ္ ေၾကာင္း တိုက္ တြန္း ထား တာ ေတြ႕ ႏိုင္ ပါ တယ္။ ဒါ ေပ မဲ့ ဘု ရား သ ခင္ ေပး ထား တဲ့ ပ ညတ္ ေတြ ကို လိုက္ နာ ေစာင့္ ထိမ္း ဖို႔ က ေတာ့ မ ျဖစ္ မ ေန လို အပ္ ပါ တယ္ (မ သဲ ၅း ၁၇)။ ပ ညတ္ ေတြ ကို လိုက္ နာ ေစာင့္ ထိန္း ျခင္း ဟာ ဘယ္ ေတာ့ မွ အ ျပစ္ ေတြ မ လြတ္ ႏိုင္ သ လို၊ ဘယ္ သူ႔ ကို မွ လည္း မ ကယ္ တင္ ႏိုင္ ပါ ဘူး။ ဒါ ေၾကာင့္ ခ ရစ္ ယာန္ ဆို တာ ပ ညတ္ ေတြ ကို ေစာင့္ ထိန္း လို႔ ၊ ေကာင္း မႈ ကု သိုလ္ ေတြ ကို လုပ္ လို႔ ေျဖာင့္ မတ္ သူ ေတြ ျဖစ္ လာ တာ မ ဟုတ္ ပါ ဘူး။
ဒါ ေၾကာင့္ ေဟ ၿဗဲ ၾသ ၀ါ ဒ စာ ထဲ က ဗိ မာန္ ေတာ္ ထဲ က အ စဥ္ အ လာ ေတြ နဲ႔ ပဲ ေခါင္း ထဲ ေရာက္ ေန တဲ့ ဂ်ဴး ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ ကို သ တိ ေပး သြန္ သင္ ေန တာ ျဖစ္ ပါ တယ္။
(ေဟ ၿဗဲ ၉း ၁၄) ထို မၽွ မ က၊ အ ျပစ္ ကင္း ေသာ ကိုယ္ ေတာ္ ကို ထာ ၀ ရ ၀ိ ညာဥ္ ေတာ္ အား ျဖင့္ ဘု ရား သ ခင္ ေရွ႕ ၌ တင္ လွဴ ပူ ေဇာ္ ေသာ ခ ရစ္ ေတာ္ ၏ အ ေသြး သည္၊ ေသ ျခင္း ႏွင့္ စပ္ ဆိုင္ ေသာ အ က်င့္ ကို ပယ္ ရွင္း ၍ သင္ တို႔ သည္ အ သက္ ရွင္ ေတာ္ မူ ေသာ ဘု ရား သ ခင္ ကို ၀တ္ ျပဳ မည့္ အ ေၾကာင္း၊ သင္ တို႔ ၌ ကိုယ္ ကို ကိုယ္ သိ ေသာ စိတ္ ကို စင္ က်ယ္ ေစ ျခင္း ငွာ သာ ၍ တတ္ ႏိုင္ သည္ မ ဟုတ္ ေလာ့။
ေဟ ၿဗဲ ၾသ ၀ါ ဒ စာ ေစာင္ ဟာ အဲ ဒီ ေခတ္ အဲ ဒီ အ ခါ မွာ ရွိ တဲ့ ဂ်ဴး ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ ကို သာ ရည္ ၫႊန္း ေရး သား တာ မ ဟုတ္ ပဲ ၊ မ်က္ ေမွာက္ ေခတ္ မွာ ရွိ ေန တဲ့ ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔ ကို လည္း သြန္ သင္ ေန ပါ တယ္။ လူ တိုင္း မွာ ခြင့္ လြတ္ ျခင္း ရ ဖို႔ ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ စ ရိုက္ ေတြ ရွိ ၾက ပါ တယ္။ ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ စ ရိုက္ ေတြ ဟာ ကြၽႏ္ု တို႔ အ သက္ တာ မ ေျပာင္း လဲ ခင္ ရွိ ခဲ့ သ လို ၊ ေျပာင္း လဲ ၿပီး တဲ့ ေနာက္ ပိုင္း မွာ လည္း ရွိ ႏိုင္ တဲ့ စ ရိုက္ ေတြ ျဖစ္ ပါ တယ္။
ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ စ ရိုက္ ေတြ က ေန လူ တိုင္း ေနာင္ တ ရ သင့္ ပါ တယ္။
(၂ တိ ေမာ ေသ ၃း ၁၆- ၁၇) ထို က်မ္း စာ ရွိ သ မွ် သည္ ဘု ရား သ ခင္ မႈတ္ သြင္း ေတာ္ မူ သြင္း ေတာ္ မူ ေသာ အား ျဖင့္ ျဖစ္ ၍၊ ဘု ရား သခင္ ၏ လူ သည္ စံု လင္ ေသာ သူ ၊ ေကာင္း ေသာ အ မႈ အ မ်ဳိး မ်ဳိး တို႔ ကို ျပဳ စု ျခင္း အ လို႔ ငွာ ျပင္ ဆင္ ေသာ သူ ျဖစ္ မည့္ အ ေၾကာင္း၊ ၾသ ၀ါ ဒ ေပး ျခင္း၊ အ ျဖစ္ ကို ေဖၚ ျပ ျခင္း၊ ေျဖာင့္ မတ္ စြာ ျပဳ ျပင္ ျခင္း တ ရား ကို သြန္ သင္ ျခင္း ေက်း ဇူး မ်ား ကို ျပဳ တတ္ ၏။
ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔ အ ေန နဲ႔ ဒီ ပ ထ ဦး ဆံုး ျဖစ္ တဲ့ အ ေျခ ခံ ယုံ ၾကည္ ခ်က္ ကို ဖမ္း ဆုပ္ မိ ဖို႔ “ေနာင္ တ ရ ျခင္း” ဆို တာ ကို အ ႂကြင္း မဲ့ နား လည္ သ ေဘာ ေပါက္ ထား ဖို႔ လို ပါ တယ္။
ေနာင္ တ ဆို တာ ဘာ လဲ။
ေနာင္ တ ဆို တာ သ  ေဘာ ထား၊ စိတ္ ဓါတ္ နဲ႔ အ ျပဳ အ မူ အ က်င့္ စ ရိုက္ ေတြ ေျပာင္း လဲ မႈ တစ္ ခု ျဖစ္ ပါ တယ္။ တ နည္း အား ျဖင့္ ဘု ရား သ ခင္ ဆီ သို႔ ျပန္ လွည့္ ျခင္း၊ ႐ိုး ႐ိုး သား သား နဲ႔ ကိုယ့္ အ ျပစ္ ေတြ ကို ခြင့္ လႊတ္ ေပး ဖို႔ အ သ နား ခံ ျခင္း၊ ဆံုး ျဖတ္ ခ်က္ ခ် ျခင္း ၊ ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔ ရဲ႕ ဘ ၀ အ သက္ တာ ဦး တည္ ခ်က္ ကို ဘု ရား ရဲ႕ အ ကူ အ ညီ နဲ႔ ေျပာင္း လဲ လိုက္ တာ လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ ကိုယ္ ျပဳ မိ မွား မိ ခဲ့ တဲ့ အ ျပစ္ ေတြ ကို ၀န္ ခံ ၿပီး၊ အဲ ဒီ အ ျပစ္ ေတြ အား လံုး ဟာ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ အ ေသ ခံ ေတာ္ မူ ျခင္း အား ျဖင့္ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း ရ တယ္ လို႔ နား လည္ သ ေဘာ ေပါက္ ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ အ ျပစ္ ေတြ ကို ခြင့္ လႊတ္ ေပး ဖို႔ အ သ နား ခံ ၿပီး၊ ေရ ၌ ႏွစ္ ျခင္း မ ဂၤလာ ကို ခံ ယူ ၾက တာ ျဖစ္ ပါ တယ္။
ဒီ လို ေနာင္ တ ရ ၿပီး ေျပာင္း လဲ လာ ၿပီး တာ နဲ႔ အ သက္ တာ ဟာ လက္ ေတြ႕ လုပ္ ေဆာင္ ရ မယ့္ အ ပိုင္း ရွိ လာ ပါ တယ္။ ဓမၼ သစ္ က်မ္း တစ္ ေလွ်ာက္ လံုး မွာ လုပ္ ေဆာင္ ရ မယ့္ အ လုပ္ ေတြ ကို ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္။ သ မၼာ က်မ္း စာ မွာ အ က်င့္ စ ရိုက္ (၂) မ်ဳိး အ ေၾကာင္း ေျပာ ထား ပါ တယ္။ တစ္ မ်ဳိး က ေတာ့ ဘု ရား တ ရား ႐ို ေသ ကိုင္း ႐ႈိင္း ၿပီး ဘု ရား ကို လက္ ခံ ယံု ၾကည္ ျခင္း နဲ႔၊ ေနာက္ တစ္ မ်ဳိး က ေတာ့ အ ျပစ္ နဲ႔ ျပည့္ ၀ ၿပီး၊ ဘု ရား ကို လက္ မ ခံ တဲ့ အ က်င့္ စ ရိုက္ ေတြ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။
ဘု ရား တ ရား အား ႐ို ေသ ကိုင္း ႐ႈိင္း ျခင္း
သ မၼာ က်မ္း စာ မွာ ေဖၚ ျပ ထား တဲ့ “အ က်င့္” ဆို တဲ့ ေ၀ါ ဟာ ရ ဟာ မူ ရင္ ဂ ရိ ေ၀ါ ဟာ ရ “Grgon” ကို ဘာ သာ ျပန္ ဆို ထား တာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ မူ ရင္း အ ဓိ ပၸါယ္ မွာ ၊- “a deed” “act” လက္ ေတြ႕ လုပ္ ေဆာင္ မႈ ၊ လုပ္ ရပ္ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဘု ရား ကိုင္း ႐ိႈင္း ျခင္း ဆို တာ ဘု ရား ႏွစ္ သက္ လက္ ခံ တဲ့ လက္ ေတြ႕ လုပ္ ေဆာင္ မႈ ၊ လုပ္ ရပ္ ေတြ ပဲ ျဖစ္ ၿပီး၊ အဲ ဒီ လုပ္ ရပ္ နဲ႔ လုပ္ ေဆာင္ မႈ ေတြ ဟာ မိ မိ ရဲ႕ ယံု ၾကည္ ျခင္း က ေန ေပါက္ ပြား လာ တဲ့ ရ လဒ္ ေတြ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ပ ညတ္ ေတာ္ (၁၀) ပါး ကို ႏွ လံုး သြင္း ၿပီး ကိုယ့္ ဘ ၀ အ သက္ တာ မွာ လက္ ေတြ႕ လုပ္ ေဆာင္ အ သက္ ရွင္ ျခင္း လည္း ျဖစ္ ပါ တယ္။
ရွင္ ယာ ကုပ္ က ေတာ့ ႏႈတ္ က ပတ္ ေတာ္ ထဲ မွာ ဖြင့္ ျပ ထား တဲ့ ဘု ရား သ ခင္ ရဲ႕ ပ ညတ္ ေတာ္ ေတြ ကို နာ ခံ ျခင္း၊ ဘု ရား သ ခင္ အား ရ ႏွစ္ သက္ လက္ ခံ ေတာ္ မူ ေသာ လုပ္ ေဆာင္ မႈ မ်ား ကို ဘု ရား ကို ရို ေသ ကိုင္း ႐ႈိင္း တဲ့ လုပ္ ေဆာင္ မႈ မ်ား လို႔ (ယာ ကုပ္ ၁း ၂၁- ၂၇၊ ၂း ၈း ၂၆) မွာ ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္။ ယာ ကုပ္ (၁း ၂၅) မွာ အ က်င့္ ဆို တာ လုပ္ ေဆာင္ မႈ (သို႔) လုပ္ ရပ္ ၊ လုပ္ ေဆာင္ တဲ့ ကာ ယ ကံ ရွင္ ဟာ အ ဓိ က ျဖစ္ ေၾကာင္း အ ေသ အ ျခာ ေျပာ ထား ပါ တယ္၊ တ ရား ကို နာ ၿပီး ေမ့ ေလွ်ာ သြား တဲ့ သူ မ်ဳိး မ ဟုတ္ ဘဲ ၊ အ က်င့္ ကို က်င့္ တဲ့ သူ သာ ျဖစ္ ေၾကာင္း ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္။ ရွင္ ယာ ကုပ္ က ပ ညတ္ ေတာ္ ဆယ္ ပါ း နဲ႔ အ ညီ အ သက္ ရွင္ တဲ့ အ က်င့္ ၊ ႏႈတ္ က ပတ္ ေတာ္ ထဲ မွာ သြန္ သင္ ထား တဲ့ ဘု ရား သ ခင္ အ လို ေတာ္ ရွိ တဲ့ အ က်င့္ ေတြ ကို က်င့္ ႀကံ လုပ္ ေဆာင္ အ သက္ ရွင္ ဖို႔ ရည္ ၫႊန္း ထား ပါ တယ္။
(မ သဲ ၅း ၁၆) ထဲ မွာ ၊- တစ္ ပါး သူ ေတြ ေရွ႕ အ လင္း လင္း တဲ့ ဥ ပ မာ နဲ႔ သူ႔ ရဲ႕ တ ပည့္ ေတာ္ ေတြ ကို သြန္ သင္ ထား တာ ေတြ႕ ရ ပါ တယ္။
“ထို နည္း တူ ၊ သူ တ ပါး တို႔ သည္ သင္ တို႔ ၏ ေကာင္း ေသာ အ က်င့္ ကို ျမင္ ၍ ေကာင္း ကင္ ဘံု ၌ ရွိ ေတာ္ မူ ေသာ သင္ တို႔ အ ဘ ၏ ဂုဏ္ ေတာ္ ကို ခ်ီး မြမ္း ေစ ျခင္း ငွာ၊ သူ တ ပါး ေရွ႕ ၌ သင္ တို႔၏ အ လင္း ကို လင္း ေစ ၾက ေလာ့”
ဘု ရား သခင္ ရဲ႕ ပ ညတ္ ေတာ္ ေတြ ကို ထိန္း သိမ္း ေစာင့္ ေရွာက္ အ သက္ ရွင္ ျခင္း ဟာ ေကာင္း မြန္ တဲ့ အ က်င့္ ေတြ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။
တ မန္ ေတာ္ ရွင္ ေပါ လု က လည္း ေကာင္း ေသာ အ က်င့္ ကို “၀ိညာဥ္ အ သီး” နဲ႔ ေဖၚ ျပ ထား တာ ေတြ႕ ႏိုင္ ပါ ေသး တယ္၊ အ ထူး သ ျဖင့္ အဲ ဒါ ေတြ က ေတာ့ ဇာ တိ နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ စ ရိုက္ ေတြ နဲ႔ ဆန္႔ က်င္ ဖက္ အ ရာ ေတြ ပါ ပဲ။ (ဂ လာ တိ ၅း ၂၂- ၂၃) မွာ၊-
“၀ိညာဥ္ ပ က တိ ၏ အ က်ဳိး မူ ကား၊ ခ်စ္ ျခင္း၊ ၀မ္း ေျမာက္ ျခင္း၊ ၿငိမ္ သက္ ျခင္း၊ စိတ္ ရွည္ ျခင္း၊ ေက်း ဇူး ျပဳ ျခင္း၊ ေကာင္း ျမတ္ ျခင္း၊ သ စၥာ ေစာင့္ ျခင္း၊ ႏူး ညံ့ သိမ္ ေမြ႕ ျခင္း၊ ကာ မ ဂုဏ္ ခ်ဳပ္ တည္း ျခင္း ေပ တည္း”
ဘု ရား သ ခင္ ကို မ ထီ မဲ့ ျမင္ ျပဳ ေသာ အ က်င့္ စ ရိုက္ မ်ား
ဘု ရား သ ခင္ ကို မ ထီ မဲ့ ျမင္ ျပဳ တဲ့ အ က်င့္ စ ရိုက္ ေတြ က ေတာ့ ဘု ရား သခင္ လက္ မ ခံ တဲ့ အ က်င့္ စ ရိုက္ ၊ ဘု ရား သခင္ ရဲ႕ ပ ညတ္ ခ်က္ ေတြ ကို ခ်ဳိး ေဖါက္ တဲ့ အ က်င့္ စ ရိုက္ ေတြ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ကို တ မန္ ေတာ္ ႀကီး ရွင္ ေပါ လု က ၊ ဇာ တိ န႔ဲ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ ေတြ လို႔ သံုး ႏႈံး ထား ပါ တယ္။
(ဂ လာ တိ ၅း ၁၉- ၂၁) မွာ၊-
“ထို အ က်င့္ တို႔ မူ ကား၊ သူ႔ မ ယား ကို ျပစ္ မွား ျခင္း၊ မ တ ရား ေသာ ေမ ထုန္ ၌ မွီ ၀ဲ ျခင္း၊ ညစ္ ညဴး စြာ က်င့္ ျခင္း၊ ကိ ေလ သာ လြန္ က်ဴး ျခင္း၊ ရုပ္ တု ကို ကိုး ကြယ္ ျခင္း၊ သူ တ ပါး ကို ျပဳ စား ျခင္း၊ ရန္ ၿငိဳး ဖြဲ႕ ျခင္း၊ ရန္ ေတြ႕ ျခင္း၊ ဂုဏ္ ၿပိဳင္ ျခင္း၊ အ မ်က္ ထြက္ ျခင္း၊ ျငင္း ခံု ျခင္း၊ အ ခ်င္း ခ်င္း ကြဲ ျပား ျခင္း၊ သင္း ခြဲ ျခင္း၊ သူ႔ အ က်ဳိး ကို ျငဴ စူ ျခင္း၊ လူ အ သက္ ကို သတ္ ျခင္း၊ ယစ္ မ်ဳိး ကို ေသာက္ ၾကဴး ျခင္း၊ ပြဲ လုပ္ ျခင္း မွ စ ၍ ထို သို႔ ေသာ အ က်င့္ ေပ တည္း” လို႔ ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္။ အဲ ဒီ အ က်င့္ စ ရိုက္ ေတြ ဟာ အ ေသြး အ သား ေတာင့္ တ မႈ နဲ႔ လုပ္ ေဆာင္ တဲ့ ဇာ တိ နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ လုပ္ ေဆာင္ ခ်က္ ေတြ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။
တ မန္ ေတာ္ ရွင္ ေပါ လု က ကိုယ့္ ရဲ႕ က်င့္ ႀကံ အား ထုတ္ မႈ နဲ႔ ေျဖာင့္ မတ္ ျခင္း ရ ရွိ တယ္ ဆို ၿပီး ယံု ၾကည္ အား ကိုး အ သက္ ရွင္ ၾက တဲ့ သူ ေတြ ရဲ႕ လမ္း လႊဲ ေန မႈ ကို တည့္ မတ္ ေပး ဖို႔ “အ က်င့္” ကို ေ၀ါ ဟာ ရ တစ္ မ်ဳိး နဲ႔ သံုး ထား ပါ တယ္။ သူ ေထာက္ ျပ တာ က ၊ အ စဥ္ အ လာ ပ ညတ္ ေတြ ကို နာ ခံ လိုက္ ေလွ်ာက္ ျခင္း၊ လုပ္ ေဆာင္ ျခင္း ေတြ ဟာ ဘယ္ နည္း နဲ႔ မွ ဘု ရား ေရွ႕ မွာ မ ေျဖာင့္ မတ္ ႏိုင္ ဘူး လို႔ ဆို တဲ့ အ ခ်က္ ပါ ပဲ။ ဒါ ေၾကာင့္ တ မန္ ေတာ္ ရွင္ ေပါ လု က “works of the law” လို႔ သံုး ထား တာ ဟာ၊ စိတ္ သ ေဘာ ထား နဲ႔ အ က်င့္ စ ရိုက္ ကို သာ ဆို လို တာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ေျဖာင့္ မတ္ သူ ျဖစ္ ဖို႔ (အ ျပစ္ ရွိ သ မွ် ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း ခံ ရ ၿပီး၊ ဘု ရား သ ခင္ ေရွ႕ မွာ ေျဖာင့္ မတ္ တဲ့ သူ ျဖစ္ ဖို႔) အ တြက္ တစ္ ခု တည္း ေသာ နည္း လမ္း က ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔ အ ျပစ္ ေႂကြး အ တြက္ ကိုယ္ စား အ ေသ ခံ ေတာ္ မူ ျခင္း ကို ယံု ၾကည္ ျခင္း သာ ျဖစ္ ေၾကာင္း တ မန္ ေတာ္ ရွင္ ေပါ လု က သြန္ သင္ ထား ျခင္း ျဖစ္ ပါ တယ္။ ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ အ ေသြး ေတာ္ အား ျဖင့္ သာ ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔ ရဲ႕ အ ျပစ္ ေတြ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း အ ခြင့္ ရ ရွိ ၿပီး၊ ပညတ္ ေတာ္ ကို နာ ခံ လိုက္ ေလွ်ာက္ ျခင္း က အ ျပစ္ က ေန လႊတ္ ေျမာက္ ခြင့္ ကို မ ေပး ႏိုင္ ပါ ဘူး။
ေသ ျခင္း ႏွင့္ ဆိုင္ ေသာ အ က်င့္
ဓမၼ သစ္ က်မ္း ထဲ မွာ ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး ေဖၚ ျပ ထား ခ်က္ ေတြ ကို ဆင္ ျခင္ ေလ့ လာ ၾက ပါ စို႔၊-

Clark’s Commentary ထဲ မွာ ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ ကို “အ ျပစ္ ထဲ မွာ ေသ ေန တဲ့ သူ ေတြ ရဲ႕ အ က်င့္” “ပ ညတ္ တ ရား ေအာက္ မွာ ေသ ေန တဲ့ သူ ေတြ ရဲ႕ အ က်င့္” လို႔ ဖြင့္ ဆို ထား ပါ တယ္။ ဘာ ေၾကာင့္ လဲ ဆို ေတာ့ သူ တို႔ အား လံုး ဟာ ပ ညတ္ တ ရား ကို ခ်ဳိး ေဖါက္ ေန ၾက လို႔ ပါ ပဲ။ တစ္ နည္း အား ျဖင့္ ေျပာ ရ ယင္ ၊ ပ ညတ္ ဆို တာ ခႏၶာ နဲ႔ လိုက္ ေလွ်ာက္ ဖို႔ လို သ လို၊ အ တြင္း စိတ္ နဲ႔ လည္း လိုက္ ေလွ်ာက္ ရ တဲ့ အ ရာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ လူ အ ျမင္ မွာ လိုက္ ေလွ်ာက္ ႏိုင္ တယ္ လို႔ ထင္ ရ ေပ မဲ့ လည္း၊ စိတ္ နဲ႕ လိုက္ ေလ်ာက္ ဖို႔ ဆို တာ မ လြယ္ ပါ ဘူး။ အ ထိမ္း ရ အ ခက္ ခဲ ဆံုး ဟာ စိတ္ ျဖစ္ ၿပီး၊ စိတ္ နဲ႔ ျပစ္ မွား တာ ကို လူ ေတြ မ ျမင္ ေပ မယ့္၊ ဘု ရား နဲ႔ ကိုယ့္ ကုိ ကိုယ္ ကို ေတာ့ လိမ္ လို႔ မ ရ ပါ ဘူး။ ဒါ့ အ ျပင္ ၊ ပ ညတ္ ဆို တာ တစ္ ခ်က္ ခ်ဳိး ေဖာက္ တာ နဲ႔ အား လံုး ခ်ဳိး ေဖါက္ ရာ ေရာက္ တာ ေၾကာင့္ ၊ လူ႔ အ ေန နဲ႔ ဘယ္ နည္း နဲ႔ မွ အား ကိုး လို႔ မ ရ တဲ့ အ က်င့္ တ ရား ေတြ ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ဒီ အ က်င့္ ေတြ ကို ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ လို႔ နား လည္ ႏိုင္ ပါ တယ္။
တ မန္ ေတာ္ ရွင္ ေပါ လု က (ေရာ မ ၆း ၂၃) မွာ၊-
အ ျပစ္ တ ရား ၏ အ ခ ကား ေသ ျခင္း ေပ တည္း။ ဘု ရား သ ခင္ ေပး ေတာ္ မူ ေသာ ဆု ေက်း ဇူး ေတာ္ ကား၊ ငါ တို႔ သ ခင္ ေယ ႐ႈ ခ ရစ္ အား ျဖင့္ ထာ ၀ ရ အ သက္ ေပ တည္း” လို႔ သြန္ သင္ ထား ပါ တယ္။
တ မန္ ေတာ္ ရွင္ ေယာ ဟန္ က လည္း အ ျပစ္ နဲ႔ ပတ္ သက္ ၿပီး (၁ ေယာ ၃း၄) မွာ၊-
ဒု စ ရိုက္ ကို ျပဳ ေသာ သူ မည္ သည္ ကား ၊ ပ ညတ္ ေတာ္ ကို လြန္ က်ဴး ၏။ ဒု စ ရိုက္ သည္ ကား ပ ညတ္ ေတာ္ ကို လြန္ က်ဴး ျခင္း ျဖစ္ သ တည္း” လို႔ ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္။
အ ျပစ္ ဆို တာ ဘု ရား ရဲ႕ ပ ညတ္ ေတာ္ (၁၀) ပါး ကို ခ်ဳိး ေဖါက္ တာ ျဖစ္ ၿပီး၊ ကိုယ့္ အ ျပစ္ ကို ေနာင္ တ ရ ဖို႔ ျငင္း ဆန္ မယ္ ဆို ယင္၊ ပ ညတ္ ေတာ္ ကို ခ်ဳိး ေဖါက္ တဲ့ အ ဖိုး အ ခ က၊ ထာ ၀ ရ ေသ ျခင္း ပဲ ျဖစ္ ပါ တယ္။
(New International Version) က်မ္း စာ မွာ ေတာ့ ၊ “ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ ေသာ အ က်င့္ ကို ေနာင္ တ ရ ျခင္း” ကို “ေသ ျခင္း သို႔ ေဆာင္ ယူ သြား ေသာ အ က်င့္ စ ရိုက္ မ်ား မွ ေနာင္ တ ရ ျခင္း” (J.B. Phillips New Testament) မွာ ေတာ့ “ေသ ျခင္း သို႔ ဦး ေဆာင္ သြား ေသာ လုပ္ ေဆာင္ မႈ မ်ား မွ ေနာင္ တ ရ ျခင္း ” ဆို ၿပီး ေဖၚ ျပ ထား ေသး ပါ တယ္။
ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ က ေန ေနာင္ တ ရ ခြင့္ ဟာ ဆက္ ရွိ ေန ပါ တယ္။
ေယ ႐ႈ ခ ရစ္ ေတာ္ မွ တ ပါး ၊ လူ သား တိုင္း မွာ အ ျပစ္ ရွိ ၾက ပါ တယ္။ (ေရာ မ ၃း ၂၃) မွာ၊- တ မန္ ေတာ္ ရွင္ ေပါ လု က၊-
“အ လယ္ ေၾကာင့္ နည္း ဟူ မူ ကား၊ လူ အ ေပါင္း တို႔ သည္ ဒု စ ရိုက္ ကို ျပဳ ၍ ဘု ရား သ ခင့္ ေရွ႕ ေတာ္ ၌ အ သ ေရ ပ်က္ ၾက ၿပီ” လို႔ ေဖၚ ျပ ထား ပါ တယ္။
တ မန္ ေတာ္ ရွင္ ေယာ ဟန္ အ ေန နဲ႔ ခ ရစ္ ယာန္ ေတြ ကို ဘယ္ လို သြန္ သင္ ထား သ လဲ ဆို ယင္၊-
“ကိုယ္ အ ျပစ္ မ ရွိ ဟု ငါ တို႔ သည္ ဆို လွ်င္၊ ကိုယ္ ကို ကိုယ္ လွည့္ ျဖား ၾက ၏။ ငါ တို႔ ၌ သ စၥာ တ ရား မ ရွိ ၊ ကိုယ္ အ ျပစ္ တို႔ ကို ေဘာ္ ျပ ေတာင္း ပန္ လွ်င္၊ ငါ တို႔ အ ျပစ္ မ်ား ကို လႊတ္ ၍ ဒု စ ရိုက္ ရွိ သ မွ် ႏွင့္ ကင္း စင္ ေစ ျခင္း ငွာ ဘု ရား သ ခင္ သည္ သ စၥာ တ ရား ႏွင့္ ၄င္း၊ ေျဖာင့္ မတ္ ျခင္း တ ရား ႏွင့္ ၄င္း ျပည့္ စံု ေတာ္ မူ ၏။ ဒု စ ရိုက္ ကို မ ျပဳ ၿပီ ဟု ငါ တို႔ သည္ ဆို လွ်င္၊ ဘု ရား သ ခင္ ကို မု သာ အ ျပစ္ တင္ ၾက ၏။ ႏႈတ္ က ပတ္ ေတာ္ လည္း ငါ တို႔ ၌ မ ရွိ”
လူ တိုင္း မွာ ေနာင္ တ တ ရား ရ ဖို႔၊ ဘု ရား သ ခင္ ခြင့္ လႊတ္ ျခင္း ခံ ယူ ဖို႔ “ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္” ေတြ ကိုယ္ စီ ရွိ ေန ၾက ပါ တယ္။ အ က်ဳိး မ ရွိ၊ အ ခ်ည္း အ ႏွီး ျဖစ္ တဲ့ ေသ ျခင္း နဲ႔ ဆိုင္ တဲ့ အ က်င့္ ေတြ ဆို တာ မ ေျပာင္း လဲ ခင္ ရွိ တဲ့ အ ရာ ေတြ ပါ။ ေျပာင္း လဲ ၿပီး ေနာက္ ပိုင္း မွာ ေတာ့ အား လံုး ကို ေက်ာ္ လႊား သြား ပါ လိမ့္ မယ္။
နိဂံုး
ႏႈတ္ က ပတ္ ေတာ္ ကို နာ ခံ လိုက္ ေလွ်ာက္ ေန ျခင္း ဟာ၊ ေျဖာင့္ မတ္ ဖို႔ ၊ အ ျပစ္ လႊတ္ ဖို႔ အ တြက္ မ ဟုတ္ ပဲ၊ ခ ရစ္ ေတာ္ ကို ယံု ၾကည္ တဲ့၊ ခ်စ္ တဲ့၊ အား ကိုး တဲ့ အ ေန နဲ႔ လည္း ေကာင္း၊ ခ ရစ္ ေတာ္ ဟာ ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔ ရဲ႕ သ ခင္ ျဖစ္ သ လို၊ ကြ်ႏ္ုပ္ တို႔ ဟာ လည္း ခ ရစ္ ေတာ္ ရဲ႕ ကြ်န္ ေတြ ျဖစ္ တဲ့ အ တြက္ ၊ သ ခင့္ ရဲ႕ စ ကား ၊ သ ခင့္ ရဲ႕ ခိုင္း ေစ မႈ ၊ သ ခင့္ ရဲ႕ အ လို ေတာ္ ကို နာ ခံ တဲ့ သ ေဘာ နဲ႔ လိုက္ ေလွ်ာက္ အ သက္ ရွင္ ေန ၾက ျခင္း သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။ မိတ္ ေဆြ တို႔ အား လံုး ၊ ေသ ျခင္း သို႔ ပို႔ ေဆာင္ တတ္ ေသာ အ က်င့္ မ်ား မွ ေနာင္ တ ရ လွ်က္၊ လူ႔ ဇာ တိ ကို ခံ ယူ ၿပီး လူ သား အား လံုး အ ျပစ္ ေႂကြး အ တြက္ အ ေသ ခံ ေပး ဆပ္ ၿပီး၊ သံုး ရက္ ေျမာက္ ေသာ ေန႔ ၌ ေသ ျခင္း မွ ရွင္ ျပန္ ထ ေျမာက္ ကာ၊ လူ သား အား လံုး တို႔ အ ေပၚ လူ႔ ဥာဏ္ ျဖင့္ လိုက္ ၍ မ မီ ႏိုင္ သည့္ ေမ တၱာ ျဖင့္ အ စဥ္ ခ်စ္ သ နား ေတာ္ မူ ေသာ ခ ရစ္ ေတာ္ အား ၊ မိ မိ ၏ အ သက္ သ ခင္ ေက်း ဇူး ရွင္ ၊ ကယ္ တင္ ပိုင္ ေသာ အ ရွင္ အ ျဖစ္ ယံု ၾကည္ လက္ ခံ လွ်က္ ၊ ဘု ရား သ ခင္ ေပး သ နား ေတာ္ မူ ေသာ ထာ ၀ ရ အ သက္ အား ခံ ယူ ၾက ပါ စို႔။

၀ိညာဥ္မီးအိမ္(ခရစ္ယာန္စာေပစုစည္းမႈ)…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...